יש למישהו רעיון לארוחת צהרים מקורית עם בשר טחון?

  • הוסף לסימניות
  • #1
לחברה שלי נמאס מקציצות וכדורי בשר....
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
לטגן בצל, להוסיף את העוף הטחון, לטגן עוד. להוסיף קצת מים (שיהיה רוטב, אבל סמיך).
להוסיף רסק עגבניות, פלפל מלח, סוכר, אפשר קצת שום, או אבקת שום.
יוצא מעדן!!!
להגיש עם מקרוני, לשים את המקרוני בצלחת ולשפוך את העוף הטחון עליו, גם יפה גם טעים, (אפשר כל פסטה אחרת).
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
המבוגרים
לזנית בשר
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
בורקס בשר או כמו פיצה אבל עם בצל,רסק ובשר
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
פאי רועים (הועלה פה בעבר).
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אפשר לעשות קנלוני עם בשר טחון- אותו רעיון של לזניה בהגשה שונה
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אורז עם בשר טחון בסגנון מזרחי - מתכון של ניקי
אם תרצי אחפש אותו

אפשר גם כמו שאמרו פה לטגן בצל ואז את הבשר טחון להוסיף רסק מים ותבלינים, להוסיף אטריות מבושלות ולחמם ביחד
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
פלפל ממולא.
פשטידת בשר.
רוטב בשר.
בורקס בשרי.

יש לאביגיל מייזליק בספר אורחת לשבת מתכון ממש טוב ומענין של כדורי בשר מנגולד ואפונה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
מרק קובה.
אני מכינה מרק ירקות עם קובה- חותכים ירקות כמו לסלט (תפו"א, בטטה, קישוא, דלעת, דלורית, מה שיש בבית...). מטגנים בצל, מוסיפים את הירקות ומיים.
מביאים לרתיחה, ומוסיפים מל"פ, כורכום. מבשלים מעט ולקראת הסוף מוסיפים את הקובה.
לקובה קוצצים בצל, פטרוזיליה, תפו"א מגורד או מבושל ומרוסק. מוסיפים את הבשר+תבלינים ומערבבים.
בקערה נפרדת- סולת, שמן ומיים. אין לי כמויות מדוייקות, בערך 3 כוסות סולת, חצי כוס שמן ומיים כמה שנכנס להווצרות בצק רק שנוח לעבוד איתו.
משטחים כדור סולת על היד, ממלאים בבשר ועוטפים בסולת. ומכניסים למרק המבעבע. לכחצי שעה.
בקור הזה, זה ממש מתבקש...
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
ממולאים
פלפל, קישוא וכד'

בורקס בשר
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
אני מכינה בצק של לחם וממלאת לחמניות בבשר טחון שבושל עם בצל ותבלינים על אש נמוכה.
יוצא מעדן!!!!
מתאים במיוחד למי שצריך לקחת אוכל לבית ספר/עבודה/נסיעה, או סתם אם לא בא לכם שהבית יתלכלך בארוחת הצהריים...

רעיונות נוספים:
מרק קובה, קציצות, ספגטי בולונז, מוסקה, מדיאס, לזניית בשר, קנלוני בשר, חזה עוף (רגיל/טחון) ממולא בבשר, בצל/חצילים ממולאים בבשר, בורקס בשר, טורטיות ממולאות בשר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י eden7115;1486238:
אני מכינה בצק של לחם וממלאת לחמניות בבשר טחון שבושל עם בצל ותבלינים על אש נמוכה.
יוצא מעדן!!!!
מתאים במיוחד למי שצריך לקחת אוכל לבית ספר/עבודה/נסיעה, או סתם אם לא בא לכם שהבית יתלכלך בארוחת הצהריים...

רעיונות נוספים:
מרק קובה, קציצות, ספגטי בולונז, מוסקה, מדיאס, לזניית בשר, קנלוני בשר, חזה עוף (רגיל/טחון) ממולא בבשר, בצל/חצילים ממולאים בבשר, בורקס בשר, טורטיות ממולאות בשר.



אפשר את המתכון של הלחמניות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
בכיף, בדיוק מכינה עכשיו (הבצק כבר תפח והבשר כבר התבשל...).

בצק מעולה ללחמניות/חלות/סמבוסק ועוד.

בקערית קטנה שמים 5 כפות סוכר, כף שמרים יבשים (או 2 וחצי כפות שמרית) ו-200 מ"ל מים חמים (לא רותחים).
מערבבים ומניחים להתססה לרבע שעה.
בינתיים שמים בקערת המיקסר קילו קמח מנופה, 2 כפות דבש, רבע כוס שמן ו-300 מ"ל מים חמים.
חוזרים לקערית הקטנה - מוסיפים כף משפר אפייה (מומלץ אך לא חובה - אני משתמשת במשפר של רובינפלד). מערבבים ומניחים בצד ל-5 דק' נוספות.

מערבבים את החומרים במיקסר למס' שניות, מוסיפים את תערובת השמרים ומתחילים לישה במהירות נמוכה. מוסיפים כפית מלח וממשיכים ללוש כ-10 דק'.
מוציאים את הבצק, מקמחים את הקערה, ואת הבצק ומניחים להתפחה עם שקית ניילון מעל וראש שום הפוך (להתפחה מהירה). בימים קרים מומלץ להכניס את הקערה לתנור בחום של 35-40 מעלות.

בזמן ההתפחה מכינים את הבשר:
קוצצים בצל גדול במעבד מזון ומטגנים במעט שמן על אש נמוכה.
מוסיפים את הבשר הטחון (כחצי קילו) ומערבבים. מתבלים במלח, פלפל שחור ותבלין קציצות.
משאירים את הבשר להתבשל עד שכל הנוזלים שהוא מפריש מתאדים ומקבלים פירורי בשר חומים ללא נוזלים. חשוב לערבב את הבשר כל מספר דק' שלא ישרף.

אופן ההכנה:
מרדדים חתיכה מהבצק, יוצרים עיגול בעזרת צלחת עמוקה (אפשר כל צורה אחרת) - ממלאים במרכז העיגול מתערובת הבשר וסוגרים היטב את כל הקצוות כלפי מעלה. הופכים את העיגול ומקבלים כמין פיתה אישית ממולאת בשר.
מניחים על תבנית עם נייר אפייה ומכסים במגבת להתפחה של כ-40 דק'. מושחים בביצה ומפזרים שומשום ומכניסים לתנור שחומם מראש לחום 180 מעלות למשך רבע שעה.

אם נשאר בצק - ניתן להכין לחמניות עגולות קטנות שבכל אחת מטביעים קוביית שוקולד ומושחים בביצה ולהכניס לתנור בזמן שהפיתות בשר תופחות - למשך 12 דק' בערך.
כדי לשמור על הטריות מומלץ להכניס לשקית ניילון אטומה לאחר קירור קצר ולהקפיא.
מפשירים בקלות בתוכנית הפשרה במיקרוגל.

בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
נכתב ע"י eden7115;1486366:
בכיף, בדיוק מכינה עכשיו (הבצק כבר תפח והבשר כבר התבשל...).

בצק מעולה ללחמניות/חלות/סמבוסק ועוד.

בקערית קטנה שמים 5 כפות סוכר, כף שמרים יבשים (או 2 וחצי כפות שמרית) ו-200 מ"ל מים חמים (לא רותחים).
מערבבים ומניחים להתססה לרבע שעה.
בינתיים שמים בקערת המיקסר קילו קמח מנופה, 2 כפות דבש, רבע כוס שמן ו-300 מ"ל מים חמים.
חוזרים לקערית הקטנה - מוסיפים כף משפר אפייה (מומלץ אך לא חובה - אני משתמשת במשפר של רובינפלד). מערבבים ומניחים בצד ל-5 דק' נוספות.

מערבבים את החומרים במיקסר למס' שניות, מוסיפים את תערובת השמרים ומתחילים לישה במהירות נמוכה. מוסיפים כפית מלח וממשיכים ללוש כ-10 דק'.
מוציאים את הבצק, מקמחים את הקערה, ואת הבצק ומניחים להתפחה עם שקית ניילון מעל וראש שום הפוך (להתפחה מהירה). בימים קרים מומלץ להכניס את הקערה לתנור בחום של 35-40 מעלות.

בזמן ההתפחה מכינים את הבשר:
קוצצים בצל גדול במעבד מזון ומטגנים במעט שמן על אש נמוכה.
מוסיפים את הבשר הטחון (כחצי קילו) ומערבבים. מתבלים במלח, פלפל שחור ותבלין קציצות.
משאירים את הבשר להתבשל עד שכל הנוזלים שהוא מפריש מתאדים ומקבלים פירורי בשר חומים ללא נוזלים. חשוב לערבב את הבשר כל מספר דק' שלא ישרף.

אופן ההכנה:
מרדדים חתיכה מהבצק, יוצרים עיגול בעזרת צלחת עמוקה (אפשר כל צורה אחרת) - ממלאים במרכז העיגול מתערובת הבשר וסוגרים היטב את כל הקצוות כלפי מעלה. הופכים את העיגול ומקבלים כמין פיתה אישית ממולאת בשר.
מניחים על תבנית עם נייר אפייה ומכסים במגבת להתפחה של כ-40 דק'. מושחים בביצה ומפזרים שומשום ומכניסים לתנור שחומם מראש לחום 180 מעלות למשך רבע שעה.

אם נשאר בצק - ניתן להכין לחמניות עגולות קטנות שבכל אחת מטביעים קוביית שוקולד ומושחים בביצה ולהכניס לתנור בזמן שהפיתות בשר תופחות - למשך 12 דק' בערך.
כדי לשמור על הטריות מומלץ להכניס לשקית ניילון אטומה לאחר קירור קצר ולהקפיא.
מפשירים בקלות בתוכנית הפשרה במיקרוגל.

בהצלחה!


תודה רבה!
נראה מצוין וכיף שזה זמין.
את אומרת שהבצק טוב גם לחלות, בייגלס וכו'?
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
זה מתכון מעולה לחלות ולכל סוגי המאפים בסגנון.
מצרפת לך תמונות של חלות שעשיתי עם המתכון הזה:
צפה בקובץ המצורף 221351
 

קבצים מצורפים

  • 2.jpg
    KB 289.2 · צפיות: 43
  • הוסף לסימניות
  • #19
וואו! אליפות!

התבלבלתי לרגע מרב רעיונות... תודה לכולם!
היום הכנתי פשטידת רועים ונראה לי שמחר אנסה את הלחמניות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
עדן, וואו האווריריות פורצת..
נראה סופר רך, פשוט מזמין.
ננסה בעז"ה לשבת.
תודה :)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה