דרוש מידע כמה מותר לי להרויח?

  • הוסף לסימניות
  • #1
אני שכירה בעבודה קבועה.
עכשיו אני עובדת לתקופה קצרה מאד בעבודה נוספת
האם לעשות תאום מס?
מה התקרה שלי? יש לי 4 ילדים מתחת גיל 18
אשמח למידע מבעלי ידע ונסיון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
צריכה תיאום מס.

מספר נקודות הזיכוי שלך תלוי בגיל ילדים.

עכשיו כבר סוף שנה. אם עד עכשיו לא ירד לך מס הכנסה מהתלוש, רוב הסיכויים שלא תצטרכי גם בעבודה הנוספת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
לא הבנתי מה הכוונה כמה "מותר" להרוויח.
במצב שבו תגיעי למשכורת שדורשת מס הכנסה, תשלמי מ"ה רק מהסכום שמעל הסכום שעליו יש זיכוי, ככה שבכל מקרה לא תפסידי אלא תרוויחי יותר מאשר במצב שבו לא תגיעי לסף המס.
כאן אפשר לבדוק כמה נקודות זיכוי יש לך-
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
כנראה לא ניסחתי טוב את השאלה
התכוונתי אם כדאי בכלל לעשות תאום מס לעבודה חד פעמית קצרה כ"כ
או שעדיף לי לא לדווח על עוד הכנסה
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
בוודאי שכדאי.
זה עניין של כמה דקות האינטרנט, ואם לא עושים תיאום אז בעבודה החדשה יורידו לך 48% מס הכנסה, בזמן שעם ארבעה ילדים סביר להניח שאת בכלל לא אמורה לשלם מ"ה (אלא אם כן את מרוויחה המון. אם כן- ברכותי)
וזה לא משנה מה השכר של העבודה החדשה.
(כלומר- ברור ש48% מ10000 ש"ח זה הרבה יותר מ48% מ100 ש"ח, אבל בכל מקרה חבל לתת את ה48% האלו במתנה למ"ה.)

מסייגת- במידה ואת בכל מקרה צריכה להגיש דו"ח שנתי (אם את גם עצמאית למשל) והכסף לא דחוף לך, את יכולה לוותר על התיאום ותקבלי החזר אחרי שתגישי את הדוח.
אם את לא צריכה להגיש דוח ממילא, אז לא כדאי לעשות את זה. להגיש דוח שנתי זה הרבה יותר כאב ראש מאשר לעשות תיאום מס
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
זה עניין של כמה דקות האינטרנט,
ניסיתי לעשות את זה ולא הצלחתי (כדי להרשם, נשאלתי כמה שאלות שאין לי מושג לענות עליהן, כמו מתי היה הדו"ח האחרון למעמ, תז של ההורים וכד')
יש לך אולי קישור לאפשרות יותר מוצלחת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
ניסיתי לעשות את זה ולא הצלחתי (כדי להרשם, נשאלתי כמה שאלות שאין לי מושג לענות עליהן, כמו מתי היה הדו"ח האחרון למעמ, תז של ההורים וכד')
יש לך אולי קישור לאפשרות יותר מוצלחת?
זה באמת בעיה להירשם למי שאף פעם לא הגיש תביעה למענק עבודה, ואין לו רשיון נהיגה או דרכון.
אפשר גם לעשות תיאום מס דרך המעסיק המשני בטופס 101,
או למלא את הטופס הזה-
לפתוח פניה לרשות המיסים בקישור הזה-
ולהעלות את הטופס יחד עם תלושי משכורת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
בוודאי שכדאי.
זה עניין של כמה דקות האינטרנט, ואם לא עושים תיאום אז בעבודה החדשה יורידו לך 48% מס הכנסה, בזמן שעם ארבעה ילדים סביר להניח שאת בכלל לא אמורה לשלם מ"ה (אלא אם כן את מרוויחה המון. אם כן- ברכותי)
וזה לא משנה מה השכר של העבודה החדשה.
(כלומר- ברור ש48% מ10000 ש"ח זה הרבה יותר מ48% מ100 ש"ח, אבל בכל מקרה חבל לתת את ה48% האלו במתנה למ"ה.)

מסייגת- במידה ואת בכל מקרה צריכה להגיש דו"ח שנתי (אם את גם עצמאית למשל) והכסף לא דחוף לך, את יכולה לוותר על התיאום ותקבלי החזר אחרי שתגישי את הדוח.
אם את לא צריכה להגיש דוח ממילא, אז לא כדאי לעשות את זה. להגיש דוח שנתי זה הרבה יותר כאב ראש מאשר לעשות תיאום מס

היא מתכוונת לכאורה להגיש לעבודה השניה טופס 101 כמו של עבודה ראשונה.
אם מישהי בטוחה ב-100% שהיא לא עוברת את התקרה השנתית במ"ה ולא בביטוח לאומי, והעבודה השניה היא משהו ממש חד פעמי וקטן, זו גם אופציה (לא אמרתי מומלצת, אמרתי אופציה).
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
היא מתכוונת לכאורה להגיש לעבודה השניה טופס 101 כמו של עבודה ראשונה.
אם מישהי בטוחה ב-100% שהיא לא עוברת את התקרה השנתית במ"ה ולא בביטוח לאומי, והעבודה השניה היא משהו ממש חד פעמי וקטן, זו גם אופציה (לא אמרתי מומלצת, אמרתי אופציה).

זה בעיה חוקית?
יכולים לתת על זה קנס?
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
היא מתכוונת לכאורה להגיש לעבודה השניה טופס 101 כמו של עבודה ראשונה.
אם מישהי בטוחה ב-100% שהיא לא עוברת את התקרה השנתית במ"ה ולא בביטוח לאומי, והעבודה השניה היא משהו ממש חד פעמי וקטן, זו גם אופציה (לא אמרתי מומלצת, אמרתי אופציה).
זה מה שעשיתי
ואם רשות המיסים רוצה שאני אהיה 'ילדה טובה' -שתנגיש את האתר שלה... :rolleyes:
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
ואם רשות המיסים רוצה שאני אהיה 'ילדה טובה' -שתנגיש את האתר שלה... :rolleyes:
אין סיכוי.
כשהגשתי בקשה להחזר מס דרך האתר ולא כל המסמכים עלו בגלל תקלה אצלם, התקשרה אלי הפקידה בעצבים ותוך כדי שיחה אמרה שהם חושבים להוריד את האופציה להגיש בקשה להחזר מס דרך האתר, כי אנשים מסתבכים עם זה.
מה ההגיון, לא זכיתי להבין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
יש אפשרות לקבל החזר מס דרך האתר?
איך בדיוק?
@רפ
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
יש אפשרות לקבל החזר מס דרך האתר?
איך בדיוק?
@רפ
אני לא מוצאת עכשיו את הלינק.
בוודאות היה ניתן לעשות את זה - בצורה הזאת קיבלתי החזר מס.
ייתכן שזו הייתה אופציה זמנית לתקופת הקורונה הקשה,
או שאכן אנשים לא הסתדרו עם זה אז ביטלו את האפשרות.

עריכה:
מצאתי:
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
היא מתכוונת לכאורה להגיש לעבודה השניה טופס 101 כמו של עבודה ראשונה.
אם מישהי בטוחה ב-100% שהיא לא עוברת את התקרה השנתית במ"ה ולא בביטוח לאומי, והעבודה השניה היא משהו ממש חד פעמי וקטן, זו גם אופציה (לא אמרתי מומלצת, אמרתי אופציה).
ואם זה לא חד פעמי(נגיד כל חודש ממקור אחר) אבל זה לא עובר את התקרה השנתית במ"ה? (אני פשוט עושה את זה בכמויות וכל פעם מתלבטת מחדש)
התקרה השנתית נמדדת רק לפי השנה הכוללת אפילו אם יש פערים גדולים בתלושים, כל עוד זה לא יעבור את התקרה זה לא משנה?
אם יש 3 תלושים על שמי, הכל משתכלל לי בתאום מס אחד?
עוד דבר, תאום מס רק מועיל, לא מזיק, כן? (כי אין לי צפי לכל השנה)

@טילון
תודה רבה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
התקרה השנתית נמדדת רק לפי השנה הכוללת אפילו אם יש פערים גדולים בתלושים, כל עוד זה לא יעבור את התקרה זה לא משנה?
כן, החישוב של תשלום מס הכנסה הוא שנתי.
אמנם בתלוש זה יורד ע"פ חישוב חודשי, אבל קורה שבחישוב השנתי המס ששולם גבוה מידי/נמוך מידי.
במקרה שהמס השנתי גבוה מידי, ניתן לקבל החזר מס גם ללא קבלות על תרומות לפי סעיף 46.
במקרה שהמס ששולם נמוך מהמס הנדרש, ברגע שמגישים בקשה להחזר מס מכל סיבה שהיא זה ישוקלל מחדש ולא תמיד זה יוצא משתלם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
במקרה שהמס השנתי גבוה מידי, ניתן לקבל החזר מס גם ללא קבלות על תרומות לפי סעיף 46.
במקרה שהמס ששולם נמוך מהמס הנדרש, ברגע שמגישים בקשה להחזר מס מכל סיבה שהיא זה ישוקלל מחדש ולא תמיד זה יוצא משתלם.
לא הבנתי את את זה.
אם בסוף יצא ששילמתי יותר, אני מקבלת החזר אוטומטית או שאני פה צריכה לאחוז ראש ולהגיש בקשה?
ואיך אנ יודעת את זה?
איך נגיד אני יודעת על השנה של 2020 אם לא שלמתי מידי הרבה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
לא הבנתי את את זה.
אם בסוף יצא ששילמתי יותר, אני מקבלת החזר אוטומטית או שאני פה צריכה לאחוז ראש ולהגיש בקשה?
ואיך אנ יודעת את זה?
איך נגיד אני יודעת על השנה של 2020 אם לא שלמתי מידי הרבה?
אם יצא ששילמת יותר את צריכה להגיש בקשה.
איך את יודעת את זה - לפי הסימולטור הזה.
מצב כזה ששילמת מס הכנסה עודף יכול לקרות:
* כאשר עבדת רק חלק מהשנה ובחודשים שעבדת הופרש מהמשכורת שלך מס הכנסה.
* כאשר בחודש מסוים היתה לך הכנסה גבוהה משמעותית משאר החודשים והופרש עבורה סכום גבוה של מס.
* כאשר הצהרת על מקום עבודה שני בלי לעשות תיאום מס והורידו לך בתלוש של מקום העבודה השני מס גבוה.
יש כנראה עוד מקרים, זה מה שעולה לי עכשיו.
אם את לא בטוחה, כדאי לך להתייעץ עם מישהו שמבין האם שווה לך להגיש בקשה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
עוד דבר, תאום מס רק מועיל, לא מזיק, כן? (כי אין לי צפי לכל השנה)
את רק צריכה לוודא שאת לא ניזוקה מבחינת ניכויי ביטוח לאומי וביטוח בריאות, ברגע שקיים תיאום מס ינוכו דמי ב"ל וב"ב בשיעור הגבוה, ואז עליך לבצע תיאום ביטוח לאומי. (או להצהיר לכל מקום עבודה שזו הכנסתך העיקרית לעניין ביטוח לאומי, זאת במקרה שההכנסה הכוללת לא עולה על 6331 ש"ח, תקרת ביטוח לאומי לניכוי בשיעור מופחת).
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
את רק צריכה לוודא שאת לא ניזוקה מבחינת ניכויי ביטוח לאומי וביטוח בריאות, ברגע שקיים תיאום מס ינוכו דמי ב"ל וב"ב בשיעור הגבוה, ואז עליך לבצע תיאום ביטוח לאומי. (או להצהיר לכל מקום עבודה שזו הכנסתך העיקרית לעניין ביטוח לאומי, זאת במקרה שההכנסה הכוללת לא עולה על 6331 ש"ח, תקרת ביטוח לאומי לניכוי בשיעור מופחת).
חייבת לעשות ביטוח לאומי? כי כששאלתי בתחילה מנהלת חשבונות היא אמרה לי שלא חייב
איך אני אדע שאני לא ניזוקה, לפי הניכויים שבתלוש?
ואם יש חודשים שהם מעל 6331, מה קורה אז?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה