- הוסף לסימניות
- #21
נכתב ע"י גרנולה;1505462:את צודקת במאה אחוז בדברייך.
אבל שורה תחתונה: התורה מלמדת אותנו ששתי הצדדים צריכים לעבוד על עצמם: הפוגע - לא לפגוע, והנפגע - לסלוח.
וברור שלנפגע יש עבודה קשה מאד מאד, ולא תמיד הוא מצליח להתגבר, ולכן יכולים להיווצר ח"ו קפידות. לא סתם כתוב הנעלבים ואינם....עליהם הכתוב אומר ואוהביו כצאת השמש בגבורתו. כי זו גברוה ועבודה עצמית עצומה!
פעם מורה אמרה לנו בסמינר: יש בנות שמפחדות: אולי מישהו מקפיד עלי?!...., למה אף אחד לא חושב: אולי אני מקפיד על מישהו?!.....
כמובן שמשתי הדברים צריך להיזהר מאד, ואנוחנו צריכים להיות כל הזמן עם יד על הדופק בשתי הצדדים, כי זה באמת מפחיד.
אך, גם הנפגע צריך להשתדל לעבוד ע"ע ולסלוח.
אני בשום אופן לא באה לדון אף אחד ח"ו, כי אי אפשר לדעת מה אנשים עוברים, ומה היו הדברים בדיוק וכו', ובאמת טבע האדם להיפגע. אני רק באה לעורר נקודה שגם התורה מתייחסת אליה.
בהצלחה!!
בשורות טובות מאד!!
בהחלט ממש.
אני באתי מהצד של לפני מעשה-לעורר ולהשתדל לא לפגוע, ואם ח"ו נראה לנו שיכולה להיות פה פגיעה לטפל בזה מהר כדי שלא יביא ח"ו לקפידא. כי אנחנו לא יכולים להכתיב לאנשים אחרים שעשינו להם עוול וצער גדול-למחול לנו בלב שלם בלי להתנצל, דבר ראשון לטפל באישיות ובמידות שלנו. וכמובן שאם אנחנו בצד הנפגע, נשתדל ג"כ לא להקפיד ולדון לכף זכות ולעורר את מידת הרחמים ולא חלילה להיפך.
הנושאים החמים