התייעצות לא מצליחה לאהוב אותה

יש לי ילדה בת 3.4 מתוקה, חברותית, מלאת אהבה, טובת לב, רגועה ושמחה ב"ה
יש לה המון קשיים התפתחותיים מינקות, (מטופלים כמובן), והיא מתמודדת עם הרבה אתגרים.

אני מרגישה קושי ענק לאהוב אותה, אני כועסת עליה המון,

בגלל הקשיים כל הזמן נשפך לה/נופל לה/נופלת/מתלכלכת/נתקעת
אציין כי עם שאר האחים/יות אני אמא חמה, זורמת, אוהבת, מביעה, וכן היא ממש לא הבכורה.
לא מרגישה שהנתינה לה מולידה אצלי אהבה, אני נותנת לה בלי סוף, דואגת לה, גם במובן פיזי וטכני, וגם נפשית משתדלת מאד (לא כ"כ בהצלחה)
קשה לי לחבק אותה, כי תמיד יש לה נזלת וזה מרגיז אותי, ועד שאני מנגבת לה כבר יוצא הטעם, וזה לא ספונטני.

(אני חושדת שהכעס שלי עליה יוצא כי היא כביכול לא מספיק מושלמת ופוטוגנית)

אשמח לעצות, או הכוונה, בעיקר מכאלה שחוו/חווים דחיה/כעס מילד מסוים.
תודה

אנא, אל תשפטו.
מי שלא מכיר או שמזדעזע, באמת אין צורך להגיב.
האשכול נכתב בכאב גדול,
לא מעונינת בהטפות מכל סוג, או בתיאור הנזק שנגרם לילדה חלילה
וואוו כואב מאוד!!!!
רק רציתי לומר לך שאפו ענק על המודעות שלך והיכולת לראות ולעמוד מול הקושי והאתגר המורכב הזה עד כמה שזה לא נעים !
פייס ענק שאת מודעת לזה
ידיעה = חצי תרופה

בתקווה שתתגברי על זה במהרה
 
באמת התרגשתי!
לא ציפיתי לכזה משוב חם


נשמעת גישה מעניינת,
כיוון חשיבה ייחודי ועמוק.
מן הסתם מדובר בשיטה שלמה לא על רגל אחת...


זהו שב"ה יש לה חן מתיקות ויופי, והיא אהובה בחברה ב"ה (הכל יחסי לרמת התקשורת כמובן)
תסכל אותי שלי קשה איתה באופן אישי, בשונה מאחרים שאוהבים אותה.

וואווווו אין לי מילים,
רק דמעות
ריגשת!

אשמח מאד, תודה!

מעניין, אחשוב על זה
תודה.
אכן מדובר בשיטה שלימה הדוגלת במהלך המתבסס על חשיבה עמוקה ומופשטת על מנת שתיווצר אפשרות להנגיש תפיסות נכונות אל מציאות החיים העכשווית כמו כן הביצוע וודאי אינו על רגל אחת
למותר לציין שהנכתב איננו המצאה או תורה שלי וודאי שלא המקורות אך גם לא "התרגום" שלהם לכדי שיטה ומהלך מעשי אפקטיבי
אשמח להתייחס לכל שאלה הערה או הארה על הנאמר
 
סליחה אם אני אעריך קצת אבל אם אני אקצר זה לא זה....
קודם כל באמת להכיר ולהרגיש בזה שהשם יתברך נתן לך אותה ואת השליחה הכי הכי טובה בשבילה ...בצורה הכי מדוייקת ,
במיוחד שאת במיקוד לרצות את הטוב בשבילה ולרצות את השינוי כמו שמרגישים מההודעה שלך... זה נותן המון כוח..
בנוסף יש לי עצה בדוקה ומנוסה זה מועיל בכל נושא ובמיוחד למה שאת מתארת. פשוט לשבת ברוגע ולדבר עם השם על זה ולבקש אבל לא בצורה שטחית פשוט ממש לפרט לו את הקושי כאילו את יושבת מול יועצת וכדומה וכמו כן להתפלל בצורה נקודתית מאוד על הקושי שאת מרגישה מולה ממש לפרטי פרטים פשוט רואים ישועות לא נעים לי כאן לצטט מקורות וכדומה אני לא איזה מגיד מוסר אני מדבר מפשטות ...הקדוש ברוך הוא אינו בא בטרוניה עם בריותיו הוא פשוט משתוקק לקשר איתנו .
פשוט רואים ניסים...
בשורות וישועות טובות בקרוב ..אמן .
 
מדהימה
בעולם הטיפול אנחנו מתייחסים לדחייה של ילד שלנו
ע"י בחינת מקומות שבהם הרגשת את עצמך דחויה בתור ילדה
וייתכן שאלו מקומות מודחקים שלא ידעת על קיומם.
ע"י טיפול מקצועי תוכלי לגעת בפצעי הילדות הללו שכללו דחיה
ולבדוק איך זה משפיע על ההתנהלות של ךבתור אמא
 
לא קראתי את כל האשכול
אבל מלמעלה נשמע וגם כתבת שזה פוגש אותך שהיא לא פוטוגנית
היא פוגעת בתדמית שלך, המושלמת, היפה המרשימה

אם את מצליחה להיות מודעת לזה- את כבר במצב טוב
ואם תהיי מסוגלת להחליט שאת משקיעה בקשר איתה לתקופת זמן
לקנות לה יותר, לטפח אותה במיוחד, לצאת איתה לבד
ולבנות איתה יחד גשר חדש ללב שלך
לנסות לאהוב אותה כמו שהיא, גם את החסרונות שלה
ועוד דבר-
להשלים עם זה שהיא שונה ואחרת, ושהקושי שלה והמראה שלה לא קשור אליך
להפוך את המצב שלה לנתון שלא תלוי בך, וכל התקדמות קטנה היא הצלחה שלך
ולא כמו המבט העכשיו שהיא אמורה להיות מושלמת וכל קושי שלה פוגם בשלמות שלך.

ועוד דבר-
לא יודעת אם זה מתאים ליכולות שלה
אבל- תנסי לתת לה תפקידים שהיא תעזור בהם ותרגיש משמעותית
וכשתצליח בתפקיד, אפילו קצת, תהיה לך הזדמנות להחמיא לה, להעצים אותה ולתת לה הרגשה של רצויה ואהובה
אפילו שזה קצת מלאכותי, אבל זה יכול לתרום לה מאוד
ואולי יום אחד גם תצליחי להעריך את מה שהיא עושה.

וקצת במבט לעתיד-
ממליצה לך מאוד לפתח לה תחום אחד שהיא מסוגלת בו ולקדם אותה בצורה אינטנסיבית שיעצים אותה ויגדל אותה ילדה שווה.

בהצלחה!
בסופו של יום - זאת העבודה האמיתית שלנו!!
 
דווקא אצלי כן לאחיות שלי ולאחים שלי היה...
ולי לא. בחיים.
גם לי היה אותו סיפור כמו שלך
ואני רוצה להגיד לך שזה:
נורה ואיום
והדבר הראשון שעלה לי שראתי את האשכול הזה זה:
איך אני מקנה בילדה הזאתי שאמא שלה רוצה לאהוב אותה
 
@עדי זהב
עוד משהו קטן, שאולי כתבו אותו. לא עקבתי אחרי כל התגובות:
מטבע הדברים המאמץ שלך כלפיה, ובכלל של כולנו כאמהות
להיות בעמדת נתינה כל היום. לבעל. לילדים. לעבודה.
מתיש, סוחט, ומוציא מאיתנו המון המון אנרגיה.
האם יש לך גם רגעים - להתמלאות???
את כל כך רוצה. כל כך מבקשת. אולי את פשוט מרוקנת???
חפשי 3 דברים שעושים לך טוב. ותעצרי מדי פעם למלא את הבטריה.
חשוב מאד. לכל אמא.
המון כח, אחיות!!!
 
אולי בגלל שאת כל כך עסוקה איתה ומסביבה כבר קשה לך לאהוב?
לפעמים הלהיות עסוקה מסביבה כל היום עושה לא טוב לשתיכן! קחי לך ספייס, תרגישי אחרת,
חשוב:
כדי שתוכלי לתת לה אהבה מכל הלב את קודם כל צריכה לתת לעצמיך אהבה! והכלה!
מנסיון, אחרי שנים של נקיפות מצפון קשות והאשמה עצמית של איזה אמא אני
נפתח בי משהו, וגיליתי שכן, אני אמא טובה ואוהבת בהרבה דרכים אחרות
וכשהרגשתי טוב עם עצמי הייתי לילדים אמא טובה יותר
אחרי הקבלה העצמית הזו מצאתי את עצמי הרבה יותר אוהבת וזורמת, כי האשמות האלה רק הורסות.... ולא עושות טוב לילד, כדאי לך גם ללמוד את 5 שפות אהבה ולמצוא דרכים נוספות לאהוב
ועיצה שעזרה לי מאוד
דווקא בזמן שהיא לא נמצאת בבית לחשוב עליה מחשבות אוהבות! זה פותח בך המון, ומשדר לילדה!
 
כל הכבוד לך על הרצון לשינוי.
כמה עצות מניסיון:
*לה-ת-פ-ל-ל!!
*להתחיל חיבוקים נשיקות וחיבה כשהילדה ישנה, אז בטוח היא מתוקה!!
*לאט, לאט לקבוע עוד זמנים לחיבוק או נשיקה במהלך היום-לשלוט על כעס שיתפרץ בעקבות תקלות מאד קשה, אבל לשלוט על זמן מסוים שהילדה תקבל חיבוק /נשיקה/מחמאה אמיתית עם חיוך אמיתי .
ובעיני מה שלי הכי עזר זה *לתת מקום לאהבה בלב , ברגש שלך. אם תתני מקום לזה שאת אוהבת אותה יהיה לך יותר קל.
לי היה קורה שהייתי מרגישה את התסכול והכעס בעקבות עוד משהו שלא הולך לילד/נשפך וכו ואוטומטית הייתי מרגישה לא סובלת/לא יכולה לאהוב, לימדתי את עצמי להפריד הייתי אומרת לעצמי אפילו בקול שיכנס לי לאוזניים, לדוגמא איזה עצבים ששוב מלוכלך פה , אבל זה הילד שלי ואני אוהב אותו בכל מצב...
לאט לאט זה נכנס לי באמת ולא רק מהשפה ולחוץ.
המון הצלחות
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שכנה שלי, שהיא גם חברה קרובה. אישה חמה, מצחיקה, סופר-אכפתית מהילדים שלה. יש לה כמה בנות, כולן מתוקות, והיא תמיד עטופה בהן – חיבוקים, צחוקים, הקשבה. ממש מרגישים את החום שלה.

אבל אצל הבן הבכור שלה, בן 8 או 9 זה אחרת.
מתוך המפגשים בגינה, והשיחות, והתצפית מהצד – הלב שלי קצת מתכווץ. כי הוא קצת שונה מהן ובהתאם לזה גם היחס שלה כלפיו.
הוא מאוד תלותי בה, שואל אותה המון שאלות, כמעט לא משחק עם ילדים אחרים, תמיד יושב לידה, כמעט נצמד, די פחדן ולפעמים חסר טאקט. וכל פעם כשהוא מדבר איתה – היא מגיבה בקוצר רוח, בגלגול עיניים, לפעמים גם מתעצבנת מול האמהות האחרות ("הנה, עוד פעם עם השאלות הנודניקיות שלו" או "ראיתן עכשיו? יואו אין לי כח..").
אני אף פעם לא רואה חיבוק, ליטוף, או רגע של רוך ביניהם, כמו עם הבנות.

ויש בי תחושת בטן כזו – שאולי יש לילד הזה קושי כלשהו, רגשי או התפתחותי (אולי הוא אפילו על הרצף), ואולי גם לה קשה עם זה, והיא לא יודעת לזהות למה ומה. יכול להיות גם שאני טועה..

אני מתלבטת כבר הרבה זמן , אבל היום אחרי מקרה נוסף חריג שממש כאב לי לראות עוד יותר– איך אפשר לפתוח את זה מולה? האם בכלל נכון להגיד משהו?
ואם כן – איך עושים את זה בלי לבייש, בלי לפגוע, בלי לגרום לה לנתק איתי קשר?
אני באמת באה מהמקום הכי אוהב שיש – גם כלפיו, וגם כלפיה כאמא. אני יודעת שהיא אמא מדהימה – ואני מרגישה שדווקא בגלל זה, חבל לי לראות את הפער הזה ביניהם.

אשמח לשמוע מה אתם אומרים- האם ואיך לגשת? או שעדיף לא לגעת?..

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה