התייעצות להוריד את המשקל מהילדות - להפסיק עם הילקוטים

  • הוסף לסימניות
  • #1
גם אצלכם זה כך? הילדות צריכות לדדות כל בוקר עם ילקוט לבית הספר? או שאצלכם החיים מאושרים, פרפרים וציוצים, הילדות מדלגות בחדווה משוחררות מכל עול?

הזוי לחלוטין! אין אצלינו תלמוד תורה אחד שמצריך את הילדים להביא מידי יום את ספרי הלימוד והמחברות על הגב. בשביל זה יש ארון בכיתה, מגרה לכל ילד, ושאר פתרונות. התיק נועד לארוחת בוקר וכמה נשנושים.

הבנות? אסור להשאיר את התיק בכיתה בשום פנים ואופן! כל יום צריך לשנע מהבית ספרים ומחברות במשקלים לא הגיוניים, כאילו שאין מנעול לשער בית הספר, מי ירצה לגנוב ילקוט? מחבל שמחפש תיק לחפץ חשוד? נו באמת.

יש לכם מושג מה הזאטוטות שלכם סוחבות, בדגש על הכיתות הנמוכות? לי יש, שקלתי והנה התוצאות! הילקוט של בתי בכיתה א'! על כלל הספרים והמחברות אותם היא צריכה להביא מחר לבית הספר, לפני תפוח וחטיף, עומד על ששה קילוגרמים חדשים נטו. משקל גופה הוא שמונה עשר קילוגרמים, מה שאומר שעליה לשאת שליש ממשקל גופה מידי יום, חייבת, אוי לנו אם מחברת באחריותי או מחברת פורים המשולש לא תהיה בתיק. סליחה טעות, מחר היום של חוג הציור, צריך לחשב גם את משקל התיקיה והצבעים.

אל תציעו לי לקנות עגלה, זה גורם לי לסיוטים. בין ביתי נאוה קודש לבית הספר המהולל יש מוצר הנקרא מדרגות, בית הספר לא נגיש, מפתיע, נכון? איך יכול להיות כזה דבר במדינת ישראל? אבל יש. כדי להגיע לכיתתה מהבית עוברת הילדה כשישים מדרגות (לפני מע"מ), אז היא הולכת עם עגלה, מה שמחייב אותה לסחוב גם את העגלה (75 גרם חישבתי אותה במשקל הילקוט) אבל זה עדיף מילקוט על הכתפיים כל הדרך.

אולי זה במקום שיעורי התעמלות, עובדים על חיזוק חגורת הכתפיים או משהו דומה, לכו תדעו, אבל ראוי לעשות את האימון פעם בשבוע לא חייבים מידי יום, קיץ וחורף בלי הפוגה.

ברור שיש אפשרות לרכוש ילקוט קל, בלי חיזוקים וכל מה שמסביב, תזכירו לי בפעם הבאה שהילדה תתחיל כיתה א', המציאות היא שילקוט רגיל הוא מוצר כבד.

מנהלות יקרות, אנא חשבו על הילדות. הרשו להן להשאיר את הילקוטים בבית הספר, ואם הם ייגנבו? נשתדל לשרוד את זה, הילדות כרגע לא ממש שורדות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
גם אצלכם זה כך? הילדות צריכות לדדות כל בוקר עם ילקוט לבית הספר? או שאצלכם החיים מאושרים, פרפרים וציוצים, הילדות מדלגות בחדווה משוחררות מכל עול?

הזוי לחלוטין! אין אצלינו תלמוד תורה אחד שמצריך את הילדים להביא מידי יום את ספרי הלימוד והמחברות על הגב. בשביל זה יש ארון בכיתה, מגרה לכל ילד, ושאר פתרונות. התיק נועד לארוחת בוקר וכמה נשנושים.

הבנות? אסור להשאיר את התיק בכיתה בשום פנים ואופן! כל יום צריך לשנע מהבית ספרים ומחברות במשקלים לא הגיוניים, כאילו שאין מנעול לשער בית הספר, מי ירצה לגנוב ילקוט? מחבל שמחפש תיק לחפץ חשוד? נו באמת.

יש לכם מושג מה הזאטוטות שלכם סוחבות, בדגש על הכיתות הנמוכות? לי יש, שקלתי והנה התוצאות! הילקוט של בתי בכיתה א'! על כלל הספרים והמחברות אותם היא צריכה להביא מחר לבית הספר, לפני תפוח וחטיף, עומד על ששה קילוגרמים חדשים נטו. משקל גופה הוא שמונה עשר קילוגרמים, מה שאומר שעליה לשאת שליש ממשקל גופה מידי יום, חייבת, אוי לנו אם מחברת באחריותי או מחברת פורים המשולש לא תהיה בתיק. סליחה טעות, מחר היום של חוג הציור, צריך לחשב גם את משקל התיקיה והצבעים.

אל תציעו לי לקנות עגלה, זה גורם לי לסיוטים. בין ביתי נאוה קודש לבית הספר המהולל יש מוצר הנקרא מדרגות, בית הספר לא נגיש, מפתיע, נכון? איך יכול להיות כזה דבר במדינת ישראל? אבל יש. כדי להגיע לכיתתה מהבית עוברת הילדה כשישים מדרגות (לפני מע"מ), אז היא הולכת עם עגלה, מה שמחייב אותה לסחוב גם את העגלה (75 גרם חישבתי אותה במשקל הילקוט) אבל זה עדיף מילקוט על הכתפיים כל הדרך.

אולי זה במקום שיעורי התעמלות, עובדים על חיזוק חגורת הכתפיים או משהו דומה, לכו תדעו, אבל ראוי לעשות את האימון פעם בשבוע לא חייבים מידי יום, קיץ וחורף בלי הפוגה.

ברור שיש אפשרות לרכוש ילקוט קל, בלי חיזוקים וכל מה שמסביב, תזכירו לי בפעם הבאה שהילדה תתחיל כיתה א', המציאות היא שילקוט רגיל הוא מוצר כבד.

מנהלות יקרות, אנא חשבו על הילדות. הרשו להן להשאיר את הילקוטים בבית הספר, ואם הם ייגנבו? נשתדל לשרוד את זה, הילדות כרגע לא ממש שורדות.
כבר לפני יותר מעשור
אבא שלי שקל את הילקוט של אחותי וגם בערך יצא 7-8 קילו
נראה לי ילדה בכיתה ה'!!!!!!!!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אצלנו יש סלסילות מתכת שמתלבשות על השולחן (לא בכיתות א'-ב')
בהם משאירים חלק מהספרים.
המורות טוענות שזה גורם לאי הכנת שיעורי בית
אבל - סליחה על הכפירה
הבריאות שלהן שווה יותר!
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
  • הוסף לסימניות
  • #8
אם אנחנו כבר מנסות לשנות סדרי בראשית (טוב, כמעט...) אז חלק מהעניין זה להוריד את שיעורי הבית.
למה לא לעשות בסוף השיעור 10 דק' של תרגול וזהו.
או בשיעור האחרון לעשות חזרה על כל הנלמד באותו יום כולל ש.ב.?
בנושא הזה יש גם הרבה צדדים טובים.
בתור עוסקת בחינוך...
אבל בנושא הילקוטים אין שום תועלת!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
לא רק בא'
ואח"כ הן מספרות שלא השתמשנו היום בכל הספרים.
ואולי, הצעה בלתי מתקבלת תבנו מערכת ע"פ כובד הספרים.
בעיני, המצב כרגע לא הגיוני ולא אנושי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
  • הוסף לסימניות
  • #12
לא הבנתי, בתור עוסקת בחינוך נראה לך מיותר סחיבת הילקוטים
או מיותר לעבוד על ביטול הסחיבה?
זה תגובתי לנושא סחיבת הילקוטים...
צריך לאפשר להשאיר את כל המחברות והספרים בכיתה
ומה שיש שיעורי בית לקחת והחזיר...
זה יוריד עומס רב מהילקוט...
אני עניתי שם על הנושא שיעורי בית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
מחברת קשר
יומן
אם יש שיעור יהדות מביאים גם מחברת יהדות גם דינים וגם חגים כי המורה לא החליטה מראש מה לומדים
ועוד את שאר המחברות
והיום במקום לכתוב במחברת הכל בשכפולים כך שהמחברת מכפילה את משקלה
וזה לפני הספרים
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
גם אצלנו.
כשאני הייתי בבית ספר, גם הילקוט שלי שקל 7-8 ק"ג..
משקל מטורף לילדה קטנה...

זה היה כבד בטירוף, בפרט שהיתה לי הליכה ארוכה כל בוקר וצהריים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
צריך לאפשר להשאיר את כל המחברות והספרים בכיתה
ומה שיש שיעורי בית לקחת והחזיר...
זה יוריד עומס רב מהילקוט...
אצלנו, היה ארון מיוחד שהיה אפשר להשאיר בו חומשים, ספרים שלא כ"כ נצרכים וכו'.
בפועל, לא כולן יכלו להשאיר, כי לא היה מקום...
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
כשאני הייתי ביסודי (בכיתות היותר גבוהות) הייתי משאירה על השולחן ובאמצע שנה חצי נעלם וחצי נקרע או נהרס
אבל לא הייתי מסוגלת או בחורף עם מעיל ומטריה או בקיץ בחום לוהט לסחוב את הדבר הזה על הגב!
למה בנות בכיתות ו-ז-ח לא יכולות להשאיר בארון בכיתה בצורה מסודרת כמו בתיכונים?????
אחותי בכיתה ג כבר מתלוננת על כאבים בכתפיים!
לא כדי לשמור את הכאבים לגיל קצת הרבה יותר מבוגר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
בנושא הזה יש גם הרבה צדדים טובים.
בתור עוסקת בחינוך...
אבל בנושא הילקוטים אין שום תועלת!!!
אשמח לשמוע מה הצדדים הטובים כדי שכשהבת שלי תגדל אקבל את זה בצורה יותר טובה...

אין לי בנות בגילאי ביה"ס אבל מספיק לי לראות את אחותי הצעירה בכיתה ה' יושבת שעות ע"ג שעות בהכנת ש.ב. ובלימוד למבחנים. בקושי יש לה זמן לשחק עם חברות ואין מצב בכלל לעזור לאחיות הנשואות והגיסות עם הילדים.
ועם השנים זה רק עולה
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה