לוח הכפל

  • הוסף לסימניות
  • #1
איזה פטנטים נחמדים יש כדי ללמוד עם ילד חכם, עם קליטה טובה, את לוח הכפל? תודה.:confused:
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
יש את הפטנטים של 2, 5, 9 ועוד...
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
כבר עשיתי עם כמה ילדים, שהתלוננו שאין להם כוח ללוח הכפל וללמוד בעל פה וכו' (דוקא חכמים...), ואצל כולם עזר: ידעו לוח הכפל בתוך שעה - פיקס:

הודעתי לילד: אני מכינה לך המון תרגילים, אתה מסתכל בלוח הכפל ורושם את הפיתרון. אין בעל פה! כל הזמן מסתכל בלוח, רושם תשובה, ובתוך שעה אתה יודע לוח הכפל! (חייב הסכמה ורצון מהילד, אחרת אין על מה לדבר! אי אפשר להכריח)

הכנתי לוח הכפל על דף, ובמקביל הכנתי ה-מון תרגילים מתוך לוח הכפל, (למשל: 4 * 9, 7 * 8, 2 * 1 וכו'), התרגילים גם חזרו על עצמם כמה וכמה פעמים. אני חושבת שבסך הכל היו איזה 200 תרגילים, כולל אלו שחזרו על עצמם. אין בעיה שהילד יראה את התרגילים שאת מכינה ויגיד: "יו, כמה פעמים את כותבת 6 * 9..."

הילד התישב בשמחה! (אצל כולם!) מילא את התרגילים מתוך הלוח. התשובות, כמובן, טובות, הרי הוא כותב אותן מתוך הסתכלות בלוח, ותוך כדי התשובות נכנסות לו לדם, והלוח מצטלם לו בראש.
אחר כך הוא מגיש לאמא את הלוח לבדיקה. אני מסמנת V לכל תשובה, אם יש פשלה (פה ושם) אני שואלת אותו כמה זה והוא עונה, וממילא אפשר לכתוב עוד V. ובסוף ציון: מצוין! תלמיד מצטיין וחתימה

מה שהילדים למדו בכיתה במשך שנה, לא נכנס בראש כמו השעה הזו!
הילדים לא שוכחים את לוח הכפל!
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
תגובה לקורס: את זה עשיתי ברגע זה וב-10 ד' הוא למד אותם מצוין, ב"ה.(כמובן שכל יום נחזור על זה כדי שייכנס לו טוב לראש... :) ) אני מחפשת כאלו פטנטים חמודים גם לכפולות היותר קשות.(8, 7 וכד') תודה מראש.
נתנאלה, זה רעיון שלא חשבתי עליו, מצויין לבן שלי כי יש לו זיכרון מצוין. תודה, ובהצלחה לכל החמודים שאחרי כ"כ הרבה שעות לימודים הם עוד חוזרים בבית גם על מקצועות קודש (גמרא) וגם, להבדיל, על מקצועות חול(חשבון).:;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
לנו יש קלטת מדהימה שירכפל - כל הכפולות בשירים קליטים במנגינות מוכרות.גם הקטנה בת החמש יודעת לדקלם את סדר הכפולות.

חני
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
היכן ניתן לקנות את הקלטת הזו? (עדיף בדיסק כי אין לי טייפ תקין... :( ), נשמע רעיון נחמד. (בינתיים הבן שלי פותר בשמחה ובששון את התרגילים שעשיתי לו לפי הצעת של נתנאלה...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נכתב ע"י נתנאלה;1106298:
כבר עשיתי עם כמה ילדים, שהתלוננו שאין להם כוח ללוח הכפל וללמוד בעל פה וכו' (דוקא חכמים...), ואצל כולם עזר: ידעו לוח הכפל בתוך שעה - פיקס:

הודעתי לילד: אני מכינה לך המון תרגילים, אתה מסתכל בלוח הכפל ורושם את הפיתרון. אין בעל פה! כל הזמן מסתכל בלוח, רושם תשובה, ובתוך שעה אתה יודע לוח הכפל! (חייב הסכמה ורצון מהילד, אחרת אין על מה לדבר! אי אפשר להכריח)

הכנתי לוח הכפל על דף, ובמקביל הכנתי ה-מון תרגילים מתוך לוח הכפל, (למשל: 4 * 9, 7 * 8, 2 * 1 וכו'), התרגילים גם חזרו על עצמם כמה וכמה פעמים. אני חושבת שבסך הכל היו איזה 200 תרגילים, כולל אלו שחזרו על עצמם. אין בעיה שהילד יראה את התרגילים שאת מכינה ויגיד: "יו, כמה פעמים את כותבת 6 * 9..."

הילד התישב בשמחה! (אצל כולם!) מילא את התרגילים מתוך הלוח. התשובות, כמובן, טובות, הרי הוא כותב אותן מתוך הסתכלות בלוח, ותוך כדי התשובות נכנסות לו לדם, והלוח מצטלם לו בראש.
אחר כך הוא מגיש לאמא את הלוח לבדיקה. אני מסמנת V לכל תשובה, אם יש פשלה (פה ושם) אני שואלת אותו כמה זה והוא עונה, וממילא אפשר לכתוב עוד V. ובסוף ציון: מצוין! תלמיד מצטיין וחתימה

מה שהילדים למדו בכיתה במשך שנה, לא נכנס בראש כמו השעה הזו!
הילדים לא שוכחים את לוח הכפל!

מה את אומרת! זה נשמע מרתק!
לא מיועד לילדים בעלי זכרון חזק/צילומי בלבד?
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
ניסיתי רק על הילדים שלי..., אדרבה, תנסו ותגידו
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
יש את השיטה ההיא עם האצבעות,
כבר לא זוכרת, אבל אולי מישהו כאן זה יזכיר לו ויכתוב כאן..

בלי קשר זה מעניין להזכר במה שטחנו אותנו כשהיינו ילדים.
:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;1106328:
לנו יש קלטת מדהימה שירכפל - כל הכפולות בשירים קליטים במנגינות מוכרות.גם הקטנה בת החמש יודעת לדקלם את סדר הכפולות.

חני
הילדים שלי (5,6) מתחילים לשיר את הכפולות ואחרי עשרים שניות עוברים לשיר המקורי. :(
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
נכתב ע"י אך;1106333:
היכן ניתן לקנות את הקלטת הזו? (עדיף בדיסק כי אין לי טייפ תקין... :( ), נשמע רעיון נחמד. (בינתיים הבן שלי פותר בשמחה ובששון את התרגילים שעשיתי לו לפי הצעת של נתנאלה...)

לא יודעת איפה קונים קיבלתי מחותי שילדיה כבר גדלו ואין לה צורך....

חני
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נראה לי שיש להשיג ב"דובי", רח' מיימון בני ברק.
יש מקהלה של בנים, ויש של בנות.
נתנאלה - נתת לו לוח הכפל ממש או רשימה של ה"בתים"?
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
מצחיק, נזכרתי שבדיוק שאלתי על זה לפני כמה זמן, חיפשתי את האשכול והנה העלו אותו פה...
בסוף קניתי באמת בהכל לגן...
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י אך;1106299:
נתנאלה, זה רעיון שלא חשבתי עליו, מצויין לבן שלי כי יש לו זיכרון מצוין. תודה, [/B]:;)

נו... האם הצליח?
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
אז יש שיטה מקסימה ללימוד "הכפולות הקשות" עם האצבעות.
אומנם אני מעדיפה שידעו לוח הכפל בע"פ אבל כשהמורה של ביתי הכריזה אחרי יומיים של לימוד בלבד על מבחן בכפולות 6-9, לימדתי את ביתי את השיטה, כדי שתצליח במבחן... :-
בעל פה נלמד בהמשך..

אז איך הולכת השיטה?
קודם כל השיטה מתאימה החל מכפולות 6X6 עד כפולות 9X9 ויוצאת מנקודת הנחה שהילדים יודעים את הכפולות הנמוכות יותר ולכן יודעים גם 6X4 ו-6X5 כי זה כמו 4X6 ו-5X6...

איך עושים?
לוקחים תרגיל, למשל: 8X7.
עושים בשני הידיים, ביד אחת 2 (שזה בעצם ה-7, פשוט לא מתייחסים ל-5 כי בכולם יש את ה-5 ואין לנו עוד ידיים...), וביד השנייה 3 (שזה מסמל את ה-8).
כשגב כף הידיים כלפינו אנחנו מחברים עשרות של האצבעות שהרמנו.
במקרה הזה: 2+3 עשרות = 50.

הופכים את הידיים ועכשיו אנחנו בחלק של האחדות ומתייחסים לאצבעות שלא הרמנו ומכפילים זה בזה.
במקרה הזה: 3X2=6.

מה קיבלנו? 56.

זה נשמע מאוד מסורבל, אבל ברגע שקולטים את העניין זה מאוד פשוט, מסתכלים על הידיים מהצד הזה, מסתכלים על הידיים מהצד השני ושולפים את התשובה... :)

בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
נכתב ע"י נתנאלה;1122492:
נו... האם הצליח?

זה מאד עזר. היה להם מבחן מסכם וב"ה הוא הצליח. הערך מוסף מצורת הלימוד הזו שהוא "התאהב" בתרגילים ובכל רגע פנוי הוא מבקש עוד תרגילים...
תודה רבה על הרעיון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
נכתב ע"י eden7115;1122542:
אז יש שיטה מקסימה ללימוד "הכפולות הקשות" עם האצבעות.
אומנם אני מעדיפה שידעו לוח הכפל בע"פ אבל כשהמורה של ביתי הכריזה אחרי יומיים של לימוד בלבד על מבחן בכפולות 6-9, לימדתי את ביתי את השיטה, כדי שתצליח במבחן... :-
בעל פה נלמד בהמשך..


בהצלחה!

רעיון נהדר! הולכת לנסות עם כמה תלמידות מתוקות, מסכנות, שלא הולך להן עם לוח הכפל וזה פשוט תוקע אותן. נעדכן ...
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
לכפולות 9 יש עוד שיטת אצבעות חמודה:
כששתי כפות הידיים לפנינו ועשרת האצבעות מורמות כלפי מעלה, מורידים אצבע אחת בהתאם לתרגיל.
לדוגמא, בתרגיל 9X6 מקפלים את האצבע השישית [משמאל לימין], כלומר האגודל של יד ימין.
כעת התשובה נמצאת ממש מולנו, כשצד שמאל מסמל את העשרות וצד ימין את האחדות.
חמש אצבעות יד ימין = 50 + ארבע אצבעות יד שמאל. סה"כ 54

ותסתכלו על זה... :)
 

קבצים מצורפים

  • a new multiplication gr.wmv
    2.4 MB · צפיות: 56
  • הוסף לסימניות
  • #20
בדיוק השבוע ראיתי את הפרסומת הזאת
אם זה יעזור לך
 

קבצים מצורפים

  • לוח הכפל.jpg
    KB 90.8 · צפיות: 51

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה