פורים למה ילדים מתוקים מתחפשים לחיילים ולערבים?

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #1
כמה שאלות:

1-אם אנחנו לא מוכנים להתגייס, למה הילדים מחופשים לחיילים? זכור לי שהיה מי שאסר את העניין בעבר, האם השתנה משהו?

2- למה ילדים חרדים מתחפשים לערבים? מי מתחפש לאוייב? (מרגיש לי בתקופה הזאת שזה קצת קצת כמו להתחפש לנאצי במוצאי השואה... אנחנו עדיין במלחמה וכבר מחופשים לערבים?)

3- ראיתי חיילים עם 'נשקים' קולניים, 'יורים' לכל עבר, האם אין בזה חוסר רגישות רציני, להשמיע קולות כל כך קרובים לירי אמיתי ולהבהיל אנשים? (כמובן דובר רבות נגד נפצים, שזה מסוכן באמת, ומכירה מקרים אמיתיים של הפלה וילד מגמגם שנגרמו מזה, אבל זה נראה לי מיעוט בלבד שעושים את זה, והלוואי שההורים יעצרו את זה... אבל ראיתי איש מבוגר ונחמד שהסתובב היום בבהלה למשמע קול ירי (ברחוב החוזה בביתר), וגילה ילד חמד בן 8 בערך משחק עם התחפושת)...

באמת ובתמים רוצה להבין... אשמח להחכים ולשמוע מדוע ולמה.
פורים שמח!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
1 - הילדים מתחפשים לכבאי ולטייס ולצוללן - הם מתחםשים למה שהם רואים ברחוב - לא צריך לעשות מזה עסק
2 - להתחפש לערבים - כנ"ל,
3 - באמת כאוב הנושא הזה - הגיע הזמן שהורים יאכפו את זה - במו עיני ראיתי הורים שמעודדים את הילדים להשתמש בנפצים - מה יעשה הנער ולא יחטא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
כמה שאלות:

1-אם אנחנו לא מוכנים להתגייס, למה הילדים מחופשים לחיילים? זכור לי שהיה מי שאסר את העניין בעבר, האם השתנה משהו?

2- למה ילדים חרדים מתחפשים לערבים? מי מתחפש לאוייב? (מרגיש לי בתקופה הזאת שזה קצת קצת כמו להתחפש לנאצי במוצאי השואה... אנחנו עדיין במלחמה וכבר מחופשים לערבים?)

3- ראיתי חיילים עם 'נשקים' קולניים, 'יורים' לכל עבר, האם אין בזה חוסר רגישות רציני, להשמיע קולות כל כך קרובים לירי אמיתי ולהבהיל אנשים? (כמובן דובר רבות נגד נפצים, שזה מסוכן באמת, ומכירה מקרים אמיתיים של הפלה וילד מגמגם שנגרמו מזה, אבל זה נראה לי מיעוט בלבד שעושים את זה, והלוואי שההורים יעצרו את זה... אבל ראיתי איש מבוגר ונחמד שהסתובב היום בבהלה למשמע קול ירי (ברחוב החוזה בביתר), וגילה ילד חמד בן 8 בערך משחק עם התחפושת)...

באמת ובתמים רוצה להבין... אשמח להחכים ולשמוע מדוע ולמה.
פורים שמח!!!
מסכים עם כל מילה!
גם אני תמהה על אותם דברים
יש"כ על העלאת הנושא!
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
מסכימה איתך מאה אחוז!
היום מוקדם בוקר שכבתי לי ברוגע במיטתי, ויחד עם רעשי פינוי הזבל, שמעתי פתאום יריות, התלבטתי אם להבהל או לא...
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
פעם אח שלי התחפש לחייל. המנהל בחיידר אמר להורים שלי שזה לא ראוי.
אמא שלי אמרה לו גם לכל בעלי תחפושת הערבים אמרת את זה? (זה היה לפני המון שנים -25 או אולי יותר)
המנהל צחק ואמר זה לא יכול לקרות במציאות.
אמא שלי- גם חייל הוא לא יהיה במציאות בעז"ה...

והלוואי והילדים יסכימו רק לספר תורה ודוד המלך וכדו'
(כיום- ערבי זה באמת צורם בגלל המלחמה וכו')

לגבי נפצים- מליון אחוז צודקת
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
המנהל צחק ואמר זה לא יכול לקרות במציאות.
אמא שלי- גם חייל הוא לא יהיה במציאות בעז"ה...
נו ההבדל דיי ברור!
לא שאני אומר להתחפש לערבים...

אבל אהבתי את התשובה....
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
כמה שאלות:

1-אם אנחנו לא מוכנים להתגייס, למה הילדים מחופשים לחיילים? זכור לי שהיה מי שאסר את העניין בעבר, האם השתנה משהו?

2- למה ילדים חרדים מתחפשים לערבים? מי מתחפש לאוייב? (מרגיש לי בתקופה הזאת שזה קצת קצת כמו להתחפש לנאצי במוצאי השואה... אנחנו עדיין במלחמה וכבר מחופשים לערבים?)

3- ראיתי חיילים עם 'נשקים' קולניים, 'יורים' לכל עבר, האם אין בזה חוסר רגישות רציני, להשמיע קולות כל כך קרובים לירי אמיתי ולהבהיל אנשים? (כמובן דובר רבות נגד נפצים, שזה מסוכן באמת, ומכירה מקרים אמיתיים של הפלה וילד מגמגם שנגרמו מזה, אבל זה נראה לי מיעוט בלבד שעושים את זה, והלוואי שההורים יעצרו את זה... אבל ראיתי איש מבוגר ונחמד שהסתובב היום בבהלה למשמע קול ירי (ברחוב החוזה בביתר), וגילה ילד חמד בן 8 בערך משחק עם התחפושת)...

באמת ובתמים רוצה להבין... אשמח להחכים ולשמוע מדוע ולמה.
פורים שמח!!!
כל מילה ..
לא מובן בכלל נושא התחפושות.

לעניין הנפצים ראיתי בכניסה לרמת גן שלט שכתוב בו גם אני לא משתמש בנפצים .. חכי אולי עוד כמה שנים גם הציבור שלנו ישכיל ;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
גם מתחפשים לחיות - אבל אנחנו לא חיות??

זה שאנחנו לא מתגייסים לא סותר את העובדה הפשוטה שיש דבר כזה חיילים בארץ הזאת, ולא יקרה כלום אם הילד יראה כחייל יום אחד בשנה.

ולגבי ערבים - תטוסו לדובאי וכדו', איפה שמסתובבים ערבים שנראים כמו התחפושת, הם ידידותיים ונחמדים וממש לא אויבים, דווקא האויבים בכלל לא נראים כמו התחפושת, אז תנוח דעתכם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
נו ההבדל דיי ברור!
לא שאני אומר להתחפש לערבים...

אבל אהבתי את התשובה....
ההבדל לא ברור אם זה מה שמשדרים.
זה סוג של סלידה ש(כביכול) לא נתון בבחירה כזו אופציה.
(כמובן שלצערינו יש מקרים של ילדים שירדו מהדרך וכו' אבל ככה הנורמה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
תחילה אני מוחה ובוכה על ההכללה בנושא האשכול בין שני הקצוות-חיילים וערבים.
טיפה אמפטיה לא יזיק בתקופה רגישה זו. אכן יש הרחוקים מעולמם של חיילים, ומרתיע אותם ילד בדמות זו, אך נא לא לכלול אותם עם ערבים !


לַמַה ילדים מתחפשים זה השאלה המרכזית !
לערבים, זה השאלה המשנית !

נא אל תכעסו על קביעת עובדה זו , אך אני כותב שורות אלו כעובד הוראה וגם כְּאַב, מצד אחד חי את הצורך כהורה לבטאות את עצמי ע"י תחפושת לִבְּנִי. אך מאידך גיסא כשאני נתקל במכלול התחפושות אני חש שזה כבר עבר את טעם הגבול הטוב !

נתחיל עם התחפשות ההזויים של גבאי צדקה, עם כל הפשקוילים שמפורסמים על ידם , וכן פרסומת לחברת נסיעות מסויימת עם רכבים על מגש שילד נאלץ לסחוב עליו. וכן גם התחפשות האנטי יהודיים כערבים , שאני רוצה להאמין שמגיע נטו מתוך עצלות והתבוננות בדברים המעניינים שאפשר להתחפש אליהם.

תכלס, כרגע בעידן הבינה שיכולה לצייר לנו את מה שאנו רוצים, לדעתי יש לנו להמנע בהתחפשות ילדים. שמביא לא מעט משפחות לחפש את ילדים לדמויות לא פְּרוֹפֶסְיוֹנָלִייים
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
אתם שואלים את ההורים או את הילדים?!
אני לא יודעת באיזה גילאים הילדים של הכותבים לפני
אבל לי יש ילד בן 12 שמאד רצה להתחפש ליס"מ,מאד מאד
אח"כ רצה להתחפש למחבל יש להם אחד בכיתה שהתחפש לש ד
עבדנו מאד מאד קשה לשכנע אותו להתחפש למשהו אחר
הבטחתי לו שאני אכין לו משהו מקורי של תריג ולא הסכים
בסוף קנינו ערכת קסמים גדולה והתחפש לקוסם
כמה שישבנו והסברנו לו מה זה יס"מ ומה תפקידו ואמרתי לו שאני לא רוצה אחד כזה בבית שלי כי זה הרבה פעמים תפקיד אכזרי שנותן מכות
מחבל בכלל אמרתי לו זה אחד שהופך אנשים לאומללים ,ילדים ליתומים הורים לשכולים
ילדים לא חושבים גם אנחנו מבינים היום דברים שלא הבנו פעם
אה והילד שלי ילד חמוד וצדיק שדי לא ברור מאיפה זה בא לו ,,כנראה סחף חברתי כלשהו
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
שנה שעברה אמר אחד המנהלי ת"ת דבר כזה-
ילד שרוצה להתחפש לחייל- אני מסכים לו.
חייל הוא אח, יהודי כמונו, לב, נשמה, גוף, שעושה את התפקיד שלו על פי אמונת חייו.
הוא משרת בגוף שנקרא צבא- ועל הצבא אנחנו נגד.
על החייל עצמו?- שתהיה לו שמירה והגנה אמן.

יש חייל
ויש צבא.
וברגע שנעשה את ההפרדה הזאת,
למי מגיע הזלזול ולמי מגיע ההערכה
יהיה יותר טוב.

לא שאני אחפש את הילד שלי לחייל,
אבל לא חושבת שמי שמתחפש בגיל 7 לחייל יהיה לו שאיפה להיות כזה בגיל 19...
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
יש חייל
ויש צבא.
וברגע שנעשה את ההפרדה הזאת,
למי מגיע הזלזול ולמי מגיע ההערכה
יהיה יותר טוב.
לא מבין את ההפרדה!
החייל הוא חלק מ...
בפרט שהתחפושת זה המדים ולא הדמות שנמצאת בפנים....
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #17
לא מבין את ההפרדה!
החייל הוא חלק מ...
תנסה להבין.
החייל הוא יהודי, כמוך.
ואם קורה לו משו נבכה, ואם קרה לו נס נודה.

הצבא זה גוף .
מתוך מערכת של מדינה,
שהיא נגדנו. לא החייל.

קצת איבדנו את האהבת ישראל שאמורה להיות לכל יהודי באשר הוא, ובתוכם החיילים
מרוב שטיפת מח שהתקשורת עושה על הצבא, כגוף.
לא כחיילים בודדים. נשמות. חלק אלוק ממעל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
תנסה להבין.
החייל הוא יהודי, כמוך.
ואם קורה לו משו נבכה, ואם קרה לו נס נודה.

הצבא זה גוף .
מתוך מערכת של מדינה,
שהיא נגדנו. לא החייל.

קצת איבדנו את האהבת ישראל שאמורה להיות לכל יהודי באשר הוא, ובתוכם החיילים
מרוב שטיפת מח שהתקשורת עושה על הצבא, כגוף.
לא כחיילים בודדים. נשמות. חלק אלוק ממעל.
אולי ניסחתי לא נכון!
אני מבין שאין הפרדה !!!
חייל זה חלק מהצבא
הילד מתחפש לחייל מה לא ברור?
כל מיני חילוקים לא יעזרו
לא מדברים פה על משהו ספציפי נכון?
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #20
לא מבין את ההפרדה!
החייל הוא חלק מ...
בפרט שהתחפושת זה המדים ולא הדמות שנמצאת בפנים....
חלק מהחינוך שקיבלתי:

כשבנאדם רחוק בהשקפה שלך בפער של יותר מעשר צעדים
אל תיכנס איתו בכלל לדיון.

אם בכל אופן תרצה- תקרא את השקפת הרבי מליובאביטש על החיילים מול גוף הצבא בפועל
ביחד
עם הערכה עצומה לבחורי הישיבות.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה