קורונה למה עשיתם לי את זה? - זעקת הילדים.

פעם אחרונה, ובזאת בל"נ פורשת מהשיח העקר הזה.
אנשים בודקים. כן, לא רק את.
אנשים מבררים. כן, לא רק את.
אנשים מקבלים תשובות. כן, לא רק כאלו שמוצאות חן בעינייך.
לא סילפתי כלום. רק טענתי שהדמגוגיה הזו לא מחזיקה מים. מאד קל לשאול את כל מי שברדיוס שלך, שנשמע לרב שלך, להנהגתו. אבל אם תלכי קצת יותר רחוק - תקבלי תשובות אחרות. זה מה שניסיתי להבהיר כאן.
מבינה שקשה לך לקבל את הדברים, זה עדיין לא אומר שזה נכון.
נחמד שאת מבינה.
אני בינתיים מצהירה קבל עם ועדה שעוד לא מצאתי את ההוא (ואני מדברת על אנשים שניתן לסמוך על מילתם) שרבו הורה לו שאין צורך בזהירות.
וכשביררתי בעקבות טענות ששמעתי - התברר שזה פשוט לא נכון.

ודוגמא אחת ללא פרטים- כבר אמרה לי מישהי שהיו לה 2 ילדים עם תסמינים בבית והיא הסתובבה חופשי בכל העיר- שזוהי ההנחיה של הרב.
במקרה ואני מכירה את כלתו של הרב ההוא- התקשרתי והתענינתי ושמעתי בדיוק מהי ההנחיה.


מבינה שקשה לך לקבל את הדברים, זה עדיין לא אומר שזה לא נכון.
ואיך אמרת?
פשוט מדהים.
עומדת כאן אשה, מודיעה קבל עם ועדה שהיא אישית ביררה, והיא אישית קיבלה תשובה. את מסיבותייך שלך, לא מוכנה להאמין לה

ובדקתי ביותר מ10 קהילות שונות. שעל חלק מהן השמועות טוענות כל מיני.
(אפשר פרטים באישי)

ובשום שלב לא טענתי שאין רבנים כאלה רק סיפרתי את מה שהעליתי בחכתי.
כך שמה שאת טוענת פשוט לא נכון עובדתית.
 
נערך לאחרונה ב:
לסיכום:
כולם מסכימים שצריך להזהר. יש מקרים פרטיים שבהם עמד על כף המאזניים משהו חמור בצד השני שגרם לרב להורות אחרת. וכמו שאמרה מרחבית אין לפרסם פסקים פרטיים במקום שהרבנים יצאו במכתבי פסק הלכה לכלל הציבור.
מי שחושב שאצלו זה מקרה מיוחד שאפשר להקל ילך וישאל את רבו וגמרנו.

(לדוגמא: בערב בחירות תמיד יוצא פסק הלכה מכל הרבנים להצביע למפלגה החרדית. אבל תמיד יש אנשים פרטיים שמקבלים הוראה הפוכה בשאלות פרטיות, אז עכשיו יוציאו מודעות שבאמת לא צריך להצביע למפלגה החרדית כי הרב בעצמו אמר??

(הסתפקתי אם לכתוב, אבל התפרסם סיפור שהגר"ח הורה לשואל להצביע "עץ", ומסתמא כך היה גם ברבנים מהצד השני שמסתמא במקרים מסויימים הורו לשואלים להצביע דגל)

סיפור אמיתי מקרובת משפחה שלי שהיתה מבית קצת פושר, וכששמעה את ההתקפה של הרב שך נגד המכללות היא לקחה את זה ברצינות ורצתה לעזוב (או לא ללכת) את המכללה.
הרב שך אמר לה בהוראה פרטית שהיא כן יכולה (או צריכה) ללכת למכללה.

ויש בטח אלפי סיפורים כאלו שכל אחד יכול להעיד שהיתה הוראה לכלל הציבור ומי שבא לשאול בפרטי קיבל תשובה לפי הנסיבות שלו.


בכל המקרים זה לא אומר שהרב לא אוסר, אלא זה אומר שהרב הבין מהשאלה הפרטית שבמקרה הספיציפי הזה הוא צריך לעשות משהו אחר.

כך שלעצם הדיון אין כאן משמעות לפסקים הפרטיים ויש ללכת רק לפי הפסקים המתפרסמים, או שכל אחד ישאל בעצמו.
אבל בשום אופן לא לשמוע פסק פרטי של מישהו אחר וללכת אחריו. (בוודאי לא כשמדובר באדם שזהותו חסויה).
 
אגב, נראה לי שאותם אלו שמפרסמים הוראות פרטיות לכלל הציבור כהוראה כללית
הם אותם אלו שמזלזלים בהוראות הכלליות ואומרים שזה רק מס שפתיים לממשלה כדי שלא יעשו עליהם סגר.

לפני חודש חודשיים אמרתי למישהו הוראה הלכתית על המסיכות מרב של אחד מבתי החולים המפורסמים בארץ, אז הוא ענה לי: "בטח, מה אתה רוצה שהוא יעשה, אם הוא יגיד לזלזל בהוראות יעיפו אותו מהמשרה שלו".

אז אין כבר עם מי לדבר.... :mad:
 
הוראה הלכתית על המסיכות מרב של אחד מבתי החולים המפורסמים בארץ
רב בית חולים הוא עדיין לא הסמכות התורנית, בעבורי. מצטערת.
אני הולכת עם מסיכה משום שכך מורה הרב שלי. לא רב בית חולים, ולא משנה של איזה בית חולים
 
מה שאני זוכר מכל תקופה שתמיד הרבנים של הדור הקודם היו מנהיגים אמיתיים ושל הדור הזה כבר לא.
זה נאמר על הרב שך ביחס לרב מבריסק, זה נאמר על הרב אלישיב ביחס לרב שך, זה נאמר על הרב שטיינמן ביחס לרב אלישיב, וגם היום זה נאמר על הגר"ח והגרי"ג ביחס לרב שטיינמן.
רעיונית אתה צודק, אבל ההיסטוריה תוכיח שלא היה דור בלי הנהגה כדור הזה,
תעיתי כשה אובד נאמר בדיוק על תקופה זו.

כ.בטוח שיש מדרשים / מאמרי חז"ל בעניין אך אני עייף מלגרד עכשיו במוח...
 
רעיונית אתה צודק, אבל ההיסטוריה תוכיח שלא היה דור בלי הנהגה כדור הזה,
תעיתי כשה אובד נאמר בדיוק על תקופה זו.

כ.בטוח שיש מדרשים / מאמרי חז"ל בעניין אך אני עייף מלגרד עכשיו במוח...
עוד עשרים שנה תגיד הפוך.
 
רב בית חולים הוא עדיין לא הסמכות התורנית, בעבורי. מצטערת.
אני הולכת עם מסיכה משום שכך מורה הרב שלי. לא רב בית חולים, ולא משנה של איזה בית חולים
מבחינה הלכתית זה בוודאי נכון, אבל מבחינת ידיעת המציאות בד"כ רב בית חולים מכיר את המציאות הרפואית יותר מרב שכונה רגיל.
 
אגב, עכשיו שמעתי מקרוב משפחה על מקרה שהיה פטור מבידוד ע"פ משרד הבריאות והרב (רב של קהילת אברכים חשובה) בהתייעצות עם רופא הורה לו להחמיר ולהתבודד למרות זאת.
 
מבחינה הלכתית זה בוודאי נכון, אבל מבחינת ידיעת המציאות בד"כ רב בית חולים מכיר את המציאות הרפואית יותר מרב שכונה רגיל.
או שכן או שלא.
רב בית חולים אינו סמכות רפואית משום כיוון שהוא, הגם שהוא שוהה במקום.
ושאלות הלכתיות אנחנו גם לא הולכים לרב שכונה. יש סקאלה מאד מאד רבה בין שני סוגי הרבנים שציינתם
 
במשך ימים רבים ואשכולות ארוכים יש דיונים וויכוחים והסברים ומחיקות, ו... לא מעיזים להיישיר מבט לפיל שבחדר.

אינני יודעת אם באמת יש רבנים שמקלים בכל מכל. למען הדיון, בואו נלך על זה שכן.

אנשים טוענים: שכל אחד שילך לפי רבותיו. לכל אחד יש את הרב שלו, וצריך לכבד את כולם. וצריך להכיל שיש דעות שונות. ומי שכותב נגד מי שנוהג אחרת ממנו, הוא בעצם נגד הרב שאמר ככה (אם באמת אמר), וזה זלזול חלילה, ועוד כהנה וכהנה דיבורים.

וכשקוראים את זה, נדמה שכל קבוצה חיה על אי בודד, או לפחות בעיר נפרדת לגמרי, ולא מובן למה מתערבים לה במה שהיא עושה לפי המקובל אצלה או לפי הרב שלה.

הפרדוקס הגדול הוא, שאנחנו חיים לגמרי ביחד. באותן ערים, באותן שכונות ורחובות, באותם שטיבלאך וחנויות ואוטובוסים, באותן מרפאות ובתי חולים, לפעמים באותם מוסדות לימוד.
ולא מדובר על כמה שעות כל אחד יחכה לעצמו בין בשר לחלב, או האם יאכל אורז בפסח או לא; מצות יד או מכונה.

מדובר בעניין שיש לו משמעות ציבורית מובהקת. הנהגת הפרט לבדו - לא עליה מדובר במצב כזה.
זו סוגיה שקשורה להדדיות רחבה.
ואם חלק מהציבור מונחה להיזהר ביותר כי מדובר בשמירת הנפש על כל חומרתה,
וחלק מהציבור - המעורבב אתו ביחד על כל צעד ושאל - מונחה לא לשמור כלל -
יש כאן דילמה אמיתית מאין כמותה!
חשוב להיות מודעים לה.
ולא רלוונטי לדבר דיבורים שמתאימים להנהגה פרטית שאיננה נוגעת לשני.

פעם פעם היה משה רבינו אחד.
בתקופה מאוחרת יותר, היתה סנהדרין.
לפני לא הרבה זמן היו קהילות בחו''ל, שכל אחת מהן גרה במקום אחר על פני בגלובוס.
היום - אנחנו ביחד. ויש אינספור קהילות. והרבה הכרעות שונות והפוכות בעניינים ציבוריים שנוגעים לכל הכלל.

אנא, אל תגלשו למחוזות לא טובים בעקבות הפוסט הזה.
זו מציאות קיימת, שלא נוצרה באשמת אף אחד. אחד מניסיונות התקופה, שלא ברור איך מתמודדים איתה.
חוץ מהתחשבות במקום שאפשר. וזה לא מעט.
זו התמודדות, שלא נראה שיש לה פיתרון עומק, עד ביאת גואל צדק וגאולה שלמה במהרה בימינו אמן.
הנה הנורמלי שבחדר.
 
או שכן או שלא.
רב בית חולים אינו סמכות רפואית משום כיוון שהוא, הגם שהוא שוהה במקום.
ושאלות הלכתיות אנחנו גם לא הולכים לרב שכונה. יש סקאלה מאד מאד רבה בין שני סוגי הרבנים שציינתם
אני לא מכיר את כל רבני בתי החולים, אבל במקרה הזה מדובר ברב שמקבל כל הזמן שאלות הלכתיות בנושאים רפואיים והוא מכיר גם את התחום הרפואי (הוא לא למד רפואה אבל הוא בודק עם רופאי בית החולים) וגם מתייעץ עם גדולי ישראל על שאלות כאלו.
הניסיון שצבר במשך השנים בהלכות שקשורות לרפואה הוא יותר מרוב הרבנים בסקאלה.
זה לא סותר שיש לכם רבנים שמבינים יותר ממנו. אדרבה. אבל אי אפשר מאידך להכליל שכל רבני בתי החולים אינם סמכות לשאול אותם שאלות בהלכות רפואה.
 
רעיונית אתה צודק, אבל ההיסטוריה תוכיח שלא היה דור בלי הנהגה כדור הזה,
תעיתי כשה אובד נאמר בדיוק על תקופה זו.

כ.בטוח שיש מדרשים / מאמרי חז"ל בעניין אך אני עייף מלגרד עכשיו במוח...
היו תקופות גרועות יותר, אבל באמת אינני יודעת אם יש בזה כדי לעודד.
 
דעתי שהקב"ה אחד יחיד ומיוחד מנהל את העולם כמו תמיד גם בקורונה ולא אני ולא אתה יודעים מה היה שם, ולא לכל קונספרציה כזו או אחרת מבית היוצר של אתר כיכר השבת (הם היו הראשונים...) אני אמור להאמין, נאמנים עליי באותה מידה עשרות הורי ילדות הגן שטענו מעל כל במה (כשהסכימו לתת להם במה) שהם פעלו ע"פ הוראות משרד הבריאות אבל מה לעשות שההאשמה תמיד מצטיירת טוב יותר למרות שהגננת ע"ה כתבה שאינה מאשימה אף אחד.

עריכה:
היהדות בכלל והיהדות החרדית בפרט תמיד התנהלה בקוטביות הללו אומרים כך והללו אומריך הכי רחוק מכך, בסופו של דבר מי שנשארו יהודים יראי השם הם אלו שבחרו בדרך האמצע, הטקסט אמנם שלי אבל הרעיון הוא מדברי הרמב"ם בהל' מידות - שאדם יבחר בדרך הממוצע.
כל אחד והאמצע שלו
הציבור הדתי לאומי מגדירים את עצמם כדרך הממוצע
ואחוזי הנשירה שם ........
 
תלוי מאד במגזרים בתוככי הדת''ל

אינה דומה קבוצת הלייט, לקבוצת מרכז הרב או החרדלי''ם....
ולא כדאי להכנס לכך.
נכון
עבדתי עם צדיקה שרופה חרד"לית שכזו
והרגשתי שאני צריכה לעמוד בפניה
 
ובלי קשר לפוסט המצוטט-
רק אותי מקומם לשמוע על כל הנזקים הרוחנים, נפשיים וכו, דוקא מאילו שלא ממש התאמצו למנוע אותם???
זאת האמת הפשוטה...

בדיוק אלו שלא שומרים על הכללים, יודעים לספר גם על בידודים מזוויעים ומסמרי שיער.
מפתיע.
 
בדיוק אלו שלא שומרים על הכללים, יודעים לספר גם על בידודים מזוויעים ומסמרי שיער.
אני כתבתי סיפור על בידוד מזוויע -
וכל מי שקורא/ת אותי כאן, יודע שאני שומרת על הכללים יותר ממה שההוראות אומרים.
 
המטרה של בי"ד מלכתחילה הייתה תקשורתית בשביל שיורידו את הסגר
וגם בבני ברק זו המטרה
חוצפה ועזות מצח להגיד כך על רבנים!
במקרה שצריך סגר מבחינה עניינית, הרי שאין שום הצדקה לעשות משהו תקשורתי כדי 'לעבוד' על הרשויות ולהוריד אותו!!
ברור שהמטרה שלהם היא לדאוג שיהיו פחות חולים ופחות מתים, ואחת התוצאות היא כמובן שגם לא יוטל סגר, אך לבוא ולומר שמטרת הרבנים הייתה תקשורתית גרידא, זו אמירה אומללה לגמרי.
 
חוצפה ועזות מצח להגיד כך על רבנים!
במקרה שצריך סגר מבחינה עניינית, הרי שאין שום הצדקה לעשות משהו תקשורתי כדי 'לעבוד' על הרשויות ולהוריד אותו!!
ברור שהמטרה שלהם היא לדאוג שיהיו פחות חולים ופחות מתים, ואחת התוצאות היא כמובן שגם לא יוטל סגר, אך לבוא ולומר שמטרת הרבנים הייתה תקשורתית גרידא, זו אמירה אומללה לגמרי.
תודה
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

סבתא שלי עלתה מפרס, איראן, הם עלו מהעיר כשאן, שמרו על המסורת: חגים וכו'.
היא מאוד אהבה תורה, אהבה דתיים, כמה שיותר צדיקים יותר טוב.
הם עלו מסורתיים, עם הזמן למדו והתחזקו בגלל ילדיהם שחזרו בתשובה.
למרות המרחק, נהגה ללכת בימי זקנתה לבית הכנסת עם הליכון, למרות הדרך שהיתה מלאה בחול.
היא ודודה שלי סיפרו לא פעם בעלבון על מקרה שקרה להן: הן עלו על אוטובוס לקברי צדיקים, ואדם אחד קפץ וצעק: "הם לא משלנו".
הן ירדו מההסעה בבושת פנים.
*
העולם בתקופות ההן היה עולם עם פחות מודעות.
היום יש יותר שיח על שיוויון, אהבת אדם וכו'.
בעבר היו אתגרים שונים, ביניהם אפשרות של אנשים לשלול או לדחות אלו את אלו.
אני זוכרת שכששמעתי את הסיפור הזה, הבנתי שלי זה לא היה קורה.
כי באופי שלי - לא הבנתי למה ללכת למקום בו יש אנשים שונים ממך, מצידי היה להשאר בבית ולא ללכת ללימודים, אני ממש מעדיפה את אזור הנוחות שלי ולא מבינה למה צריך להידחף איפה שיש סיכוי קל שידחו אותך, זו אחת הסיבות שהייתי מתרחקת מחברות, שמא ידחו אותי מתישהו, כי שהבנתי שיש סיבות לדחות אותי.
אני ממש לא מעניינת אף אחד, לפי דעתי, הכוונה שאין בי משהו שעלול לגרום לחברות תחושת ערך שהן בקרבתי, וכדי להיות חלק מחברה, צריך שיהיה לך ערך כלשהו. (זה לא רע או טוב, זו תוצאה).
*
בקיצור, רציתי לכתוב על היציאה לאור (או על כל עשיה אחרת, כמו למצוא עבודה, שידוך וכו')
שכן מחייבת את האדם פעמים לא מעטות לעמוד מול דחיה: שוב ושוב ושוב.
מה עוזר לי כיום להשתדל פה ושם, להפיץ את הכתיבה שלי, למרות הרצון לא להידחף למקומות לא-לי ולא לחוות דחיה?
זה בגלל ההבנה שאני לא העניין כאן, אלא דרישת העולם ורצון ה'.

ביציאה לאור עדיף לנטרל את החשיבה סביב ה'אני', שזו חשיבה שחוששת מדחיה ויכולה להוביל לתחושות לא טובות.
ביציאה לאור האדם מתנתק מעצמו, או אולי מתחבר לעצמו, ופונה לעבר חשיבה אחרת, חשיבה של שליחות.

הערך בחשיבה של שליחות:

האדם היוצא לאור לא חש מחויב, לא חש שהוא צריך משהו, לא רוצה לתת, לא לקחת, לפיכך גם אין פחד מדחיה, כי אם אתה לא מעורב עם ה'אני' שלך
אתה לא חש מעורבות רגשית אלא להיפך, לשיטתך אתה מגשים את שליחותך בעולם.
אתה מתנדב.
ולבוא ליציאה לאור מתוך גישה נדיבה של "אני מתנדב", זה מקסים כי אתה לא חש צורך להתלהב אם אתה מצליח, כי ההצלחה לא שלך, אבל אתה גם מצליח להיות יותר שכלי ופחות אמוציונלי, כי אתה עושה את שליחותך בעולם, ושליחות זו לא צריכה להיות מופלאה ומעוררת השראה, מספיק שתאפשר לעצמך להסכים לעצמך להגשים את עצמך ולהקשיב לרצון הפנימי שסולל את הדרך, תוך הקשבה לתורה.

אז כיום אני לא חוששת מדחיה כי למדתי להביט על זה ממבט שיכלי ולא רגשי: הרגש חושש מדחיה אבל השכל מבין שהכל בסדר, מלכתחילה אף אחד לא אמור לקרוא אותי או לקבל אותי, מספיק שאני מקבלת את עצמי וקוראת את כתיבתי ומאפשרת לעצמי להתבטא פה ושם.

אני לא צריכה שיקבלו אותי או את הרעיונות שלי או את הכתיבה שלי, להיפך, אני צריכה לשמוח ולהודות על מה שכן הצלחתי עד כה, להבין שזה לא מובן מאליו, ולשמוח שיש בעולם אנשים נוספים שמביאים הרבה אמירות עם מסרים טובים.
אנשים לא ממש צריכים אותי כי תוכן כמו שלי יש במקומות רבים (הרב פנגר, שיטת ימימה , פנימיות התורה, ועוד ועוד) ומה שאני כן משתדלת ואשתדל זה בגלל תחושת שליחות שאמורה להיות משותפת, כי כולנו ערבים זה לזה וכל אחד תורם היכן שאפשר: בתפילה למען הכלל, תרומה, חסד, אומנות, כתיבה, הפצה וכו'

*

הדרך הכי טובה להביא את עצמך לידי ביטוי היא לחיות את עצמך, להקשיב לרגשות, למצוקה, למחשבות, להבין שמה שאתה עובר זה משהו יחודי, כי אף אחד לא חושב כמוך ולא מרגיש כמוך, זווית הראיה שלך חשובה עבור העולם.
כי העולם במצב רחוק מיעודו האמיתי, כרגע, וכל אדם שיכול לצאת לאור תורם לעולם דבר מה.
התורה נותנת במה אפילו לבלעם הרשע ונותנת את האמירות של לבן הארמי, דבר שלדעתי מוכיח שגם אם אתה לא מושלם אתה יכול לומר את האמירות שלך וה' יכוון את הכל לטוב.
*
ולגבי האמירה "הם לא משלנו"
אני חושבת שמשם קורץ החרם, אותו חרם חברתי שקורה כמעט בכל מקום: החל מהמשפחה הגרעינית בה פעמים רבות יש אפליות או השונים מוצאים את עצמם קצת מחוץ לתמונה, ועד לחברה כולה.
אין לי פתרון לחרם (מלבד הספרון דובי שיר והכתר האמיתי שנותן כלים להתמודדות עם חרם)
אבל אני חושבת שהחשיבה צריכה להשתנות: במקום לעודד גאוות יחידה שגורמת לחברתיות רעילה , לעודד שוויון, עין טובה, הקשבה.
לפעמים יש פחד שאם נעודד שוויון אז חלילה הציבור יאבד מהיחודיות שלו ויטמע בעולם הכללי.
החשש הזה מוצדק, אי אפשר לעודד שיוויון בלי להבין את הערך היחודי והתרומה האדירה שיש במגזריות, כי בכל מגזר יש ערך בפני עצמו, ואין צורך לבטל את עצמך כדי להגיע לשיוויון, שיוויון לא הופך אותך לשווה, אלא מוציא את החשיבה מחשיבת פילוג לחשיבה אחדותית שמכירה בכך שבורא עולם הוא המנהיג של העולם כולו, ויש בכל דבר בעולם אלוקות.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה