פורים למי באמת מגיע מעטפה לפורים? (לא לרב'ה)

  • הוסף לסימניות
  • #1
אני רואה את המעטפות ואת הדיונים של כמה כסף לשים לרב'ה
ואני שואלת את עצמי
יש מישהי שמגיע לה כסף, מעטפה, הערכה, מתנה מכובדת,
הרבה יותר מכל רב'ה
והיא המטפלת במעון / משפחתון שלך התינוק שלכן

אני רואה אותה עובדת כל בוקר משבע וחצי, בעבודה הכי שוחקת
אבל הכי חשובה!
בשבילי המטפלת היא האמא השניה שלי הבייבי שלי
ולצערי הגדול היא מקבלת שכר מינימום... על עבודה מתישה וקשה

אני לא יכולה לשלם לה משכורת במקום המנהלים שלה
אבל אני יכולה להעריך אותה פעם בשנה, ולתת לה גיפט כארד או מתנה ששווה לפחות כמו שמביאים לרב'ה
תאמינו לי, עם תוספת של 100-150 שח פעם בשנה, למה שאנחנו משלמות כל השנה למעון זה אפילו לא אחוז...


מניחה את זה פה, אם יש לך ילד במעון,
בטוחה שמגיע לה לפחות כמו רבה בחיידר. (שעדיין לא ברור לי למה הוא צריך מעטפה... אבל שוין, זה נושא אחר לדיון)
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
כנ"ל הסייעת בגנים!
עובדת כל בוקר משבע וחצי, בעבודה הכי שוחקת
אבל הכי חשובה! משכורת ברצפה,
כמעט כל יום תלונות מהורים,
פעם בשנה מותר להעריך אותן!!!
הן דואגות להתפתחות התקינה וכל כך קריטית לילדינו!
ק"ו בגני שפה ותקשורת ששם העבודה קשה שבעתיים!

למה ניגרע הסייעות מהרבעס' זועקות הסייעות?!
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
יתכן שאכן גם להן מגיע,
אבל זה לא סותר את זה שלרב'ה זה מגיע לגמרי ביושר.
הרב'ה של הבן שלי בכל אופן!
הוא עובד 6 ימים בשבוע ללא יום חופשי מהבוקר ועד הערב ועם חופשות מינימליות לגמרי, עם עדת בנים מלאת מרץ,
והכל כ"כ בנועם! כ"כ במסירות ובאהבה!
נראה לי ממש לא נכון לזלזל ברב'ה, אפשר לפרגן גם לגננות, למורות, למטפלות ולסייעות, זה לגמרי לא סותר את זה שמגיע לרב'ה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
ניתן לומר את זה על כל עובד/ת בכל תחום כלשהוא שיש לו קשר אלינו
ואם באמת רוצים ניתן לתת כסף תמיד לכל עובד שמעריכים אותו

אלא שהמנהג לתת כסף לרבה או לא בגלל העבודה הקשה וכו'...
אלא על הכרת הטוב שיש לנו כלפי מי שמלמד את הילד שלנו תורה
ותפקיד בעל ערך רוחני עליון ואנחנו רוצים להראות למלמד שככה אנחנו באמת חושבים ומעריכים את הלימוד שהוא מלמד ומשקיע בלימוד הילד

כלומר נתינת כסף למלמד אינה נתפסת רק כמתנה אלא כהבעת תודה על כך שהוא משקיע בילדים מבחינה רוחנית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
ח"ו
הטענה למה לכולם ברור שאת שאת הרב'ס
מעריכים ואת שאר העוסקים במלאכת הקודש החינוכית צריך להגיד את זה !
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
הלוואי שהיה לי מלנטות כסף לחלק לאנשי החינוך, עבודה כל כך קשה וכל כך לא מתגמלת.
והרב'ה- מלאך קטן - גדול, כל כך הרבה מגיע לו.
בינתיים, עד שנהיה מליונרים, אני משתדלת לשבת עם הילד
לאסוף אנקדוטות מיוחדות כמו: כוס תה שהוא הכין כשהילד לא חש בטוב ואמירה של "איזה כבוד לי לשרת ת"ח"
ועוד כל מיני כאלה, ולציין אותם במכתב מרגש שיביע קצת ממה שקורה בתוך הלב ההומה שלנו.
ואם את אישה של רב'ה תדעי שהזכויות שלו הם משהו שאי אפשר למנות.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #7
יתכן שאכן גם להן מגיע,
אבל זה לא סותר את זה שלרב'ה זה מגיע לגמרי ביושר.
הרב'ה של הבן שלי בכל אופן!
הוא עובד 6 ימים בשבוע ללא יום חופשי מהבוקר ועד הערב ועם חופשות מינימליות לגמרי, עם עדת בנים מלאת מרץ,
והכל כ"כ בנועם! כ"כ במסירות ובאהבה!
נראה לי ממש לא נכון לזלזל ברב'ה, אפשר לפרגן גם לגננות, למורות, למטפלות ולסייעות, זה לגמרי לא סותר את זה שמגיע לרב'ה!
@תפוח אדמה כתבה במפורש שזה לא במקום או סותר..
נראה שבאה רק לעורר למחשבה.

רק ברשותך @תפוח אדמה יש הבדל גדול מאוד בין מטפלת במשפחתון למעון.
השכר שלהן כמעט לא משתווה.
ולדעתי גם העבודה יותר מתישה ושוחקת במעון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
מקווה שזה לא נקרא הסטת אשכול 🫣
אני מאד מעריכה את המטפלות היקרות והמסורות.

במעון של הבת שלי יש בכל כיתה 3 קבוצות ו3 מטפלות,
חשבתי לתת מתנה ב100 למטפלת של הקבוצה שלה ומתנות באזור ה70-80 ל2 האחרות,
העניין הוא שה2 האחרות עובדות ברב הימים עד מאוחר (אני פוגשת אותן יותר פעמים) ואחת גם נמצאת ימי שישי שזה קבלת שבת וכו'
הבת שלי מדברת הרבה על המטפלת השניה,
האם עדיין צריך לתת לשל הקבוצה שלה יותר או שזה בסדר להביא אותו דבר לכולן?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
  • הוסף לסימניות
  • #10
רק ברשותך @תפוח אדמה יש הבדל גדול מאוד בין מטפלת במשפחתון למעון.
השכר שלהן כמעט לא משתווה.
ולדעתי גם העבודה יותר מתישה ושוחקת במעון.
אני לא לגמרי בטוחה שא"א להשוות בינהן.
במשפחתון מעבר לעבודה (שבאמת פחות שוחקת) יש גם צירוף של עול ואחריות- להכין ארוחות- על כל המשתמע- ההחל מקניות וכלה בבישול עצמו וההגשה. במעונות בד"כ המטפלות מקבלות ורק צריכות להגיש (סליחה שאני כותבת 'רק'. זה ממש לא 'רק'...)
יש מכלול של ילדים שמגיעים הביתה בצהרים ועוד דברים.
במעון יש עוד צוות שיכול לשים עין לכמה דק' להכנס לשרותים וכו'.
ולא לשכוח את זה שהשנה (כמו כמעט כל שנה) המשכורות שלהן ממש לא דפקו.
רק בחודשיים האחרונים התחיל סבסוד. יש כאלו שגבו מלא מתחילת שנה. המטפלת של הבת שלי רק החודש התחילה לגבות מלא למי שאין דרגה

אני לא מזלזלת חלילה במטפלות במעון (עבדתי כמטפלת במעון זה גומר ושוחק) רק לכל אחת מהן יש את היתרונות והחסרונות בתנאי העבודה וכהערכה למטפלת של הילדה שלי אני חושבת שלא צריך לחלק בינהן.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה