התייעצות לספר להורים?

מצב
הנושא נעול.
חבר'ה, זה יותר גרוע מהבחור הזה. הפכתם אותו לחוטא גדול. פורפורציות בבקשה.
לא הפכו אותו לחוטא אלא לנער בסיכון.
הבדל גדול.
וזה גם כנראה נקודת ההבדל בהסתכלות על הסיטואציה

(לא מביעה עמדה אם אני מסכימה עם זה שהוא נער בסיכון או לא והאם נכון לפנות להורים)
 
בחדר המחשבים ליד הבית שלי יש בחור שבקביעות נמצא שם
( מהזה בקביעות? ב90 אחוז מהפעמים שאני נכנסת הוא שם - ואני נכנסת הרבה - עובדת גם עם מחשב ולא רוצה להכניס הביתה מה שמביא אותי לביקורים תכופים שם )
הוא יושב שם עם אוזניות, חופר על פרוג....
ועל כל מיני
אני יודעת מי ההורים שלו ( על הפרצוף בלבד, אין לי הכרות איתם )
מתלבטת אם לשתף אותם מצד אחד בסוף זה חדר מחשבים של חותם עם נטפרי מסונן מאד!
מצד שני ההורים בטוחים שהוא בישיבה (יש שם באזור כמה ישיבות)
מה אומרים פה כולם?
הבחור עצמו כבר ענה על השאלה?
כבר אין עניין לומר להם בגלל שהוא רואה פרוג והוא כבר מפחד!!!
 
את חושבת שההורים שלך לא ראויים להיות הורים?

הרצון של הבחור וההורים לא שווה, זה בגלל שהרצון של הבחור נכון?
ההורים שלי הכי ראויים בעולם!
דווקא בגלל שהם נתנו בי אמון, שיחררו ולא בקשו דו"חות פעילות.
הם התוו לי את הדרך. אני בחרתי ללכת בה ולא בדרך אחרת.
לא יכולה לדמיין אותם מתערבים לי ברמה כזו. לא הייתי עומדת בזה וזה היה גורם לריחוק.

משווה את זה לילד שלומד ללכת- חייבים לשחרר אותו. לתת לו ליפול. ולקום. וליפול שוב. ולקום שוב. אם ניתן לו יד כל הזמן הוא לא ילמד ללכת.
ש-ח-ר-ר-ו-!
 
ישבתי פעם באוטובוס ושמעתי שתי בחורות סמינר מדברות לשון הרע.
מה אומרים? לפנות להורים?
כמומן שעדיף שתדברי איתן בעצמן, אם את מספיק אכפתית ואם את יודעת איך לעשות את זה.
 
ההורים שלי הכי ראויים בעולם!
דווקא בגלל שהם נתנו בי אמון, שיחררו ולא בקשו דו"חות פעילות.
הם התוו לי את הדרך. אני בחרתי ללכת בה ולא בדרך אחרת.
לא יכולה לדמיין אותם מתערבים לי ברמה כזו. לא הייתי עומדת בזה וזה היה גורם לריחוק.

משווה את זה לילד שלומד ללכת- חייבים לשחרר אותו. לתת לו ליפול. ולקום. וליפול שוב. ולקום שוב. אם ניתן לו יד כל הזמן הוא לא ילמד ללכת.
ש-ח-ר-ר-ו-!
יתכן שאת צודקת בכל מה שאת כותבת. אבל זו אמורה להיות החלטה של ההורים בלבד. זה התפקיד שלהם. אל תחליטי עבור הורים אחרים.

ודרך אגב יתכן שההורים שלך נהגו כך כלפיך ולא כלפי כל הילדים. כל ילד זה משהו אחר. אז בסופו של דבר צריך לתת את ההחלטה להורים.
 
הם התוו לי את הדרך. אני בחרתי ללכת בה ולא בדרך אחרת.
לא יכולה לדמיין אותם מתערבים לי ברמה כזו. לא הייתי עומדת בזה וזה היה גורם לריחוק.
אגב גדול וחשוב
גם אם ההורים יודעים זה לא אומר שהם מתערבים. להיות הורה זה לא רק לדעת הכל ולעמוד על המשמר עם שוט או גלידה.
וילדים יכולים לחשוב שההורים לא ידעו כי הם לא התערבו הם ידעו ושתקו/טיפלו בזה בדרך עוקפת/וואט-אבר
והורים יכולים לחשוב שהם יודעים הכל על הילדים ומאה אחוז הם טועים :)
 
אני חושב שאסורררררר וזה לא בא מדאגה לבחור רק מחפרנות ובכל אופן כמה נערות יושבים במחשב ו
 
יש כאן הורים לבחורים שמצהירים שהם לא רוצים/לא צריכים לדעת מה קורה עם הבן שלו במשך היום, יום יום?
או שמי שמתלהם כאן אלו בחורים בגיל הטיפעשרה שחושבים שהם אמורים לעשות ככל העולה על רוחם ולאף אחד אסור לדעת מזה?
 
יש כאן הורים לבחורים שמצהירים שהם לא רוצים/לא צריכים לדעת מה קורה עם הבן שלו במשך היום, יום יום?
או שמי שמתלהם כאן אלו בחורים בגיל הטיפעשרה שחושבים שהם אמורים לעשות ככל העולה על רוחם ולאף אחד אסור לדעת מזה?
אני אמא לבחורים קטנים יותר 14-15.
זה לא שאני לא רוצה חלילה לדעת מה קורה אבל עכשיו לדוג' אני בתקופה רפואית מאד רגישה. אם יפנו אלי לגבי הבן שלי התגובה שלי לא תהיה ממקום שקול לעומת זאת- אם יפנו לבעלי התגובה שלו תהיה שונה לחלוטין. אף פעם א"א לדעת מה בדיוק קורה.
ואגב, גם בזמנים של שגרה- על בן אחד עדיף לדבר עם בעלי ועל השני עדיף לדבר איתי...

יש באינטרקציות כ"כ הרבה דברים וניואנסים שעדיף להתייעץ עם מישהו שמכיר יותר לעומק.
 
למה לספר להורים?
הוא לא עושה דבר אסור...
בחור בישיבה גדולה גם אם ההורים יעשו לו נונונו זה לא באמת ישפיע...
וההורים גם מסתמא לא יאהבו את החפירה...
 
למה לספר להורים?
הוא לא עושה דבר אסור...
בחור בישיבה גדולה גם אם ההורים יעשו לו נונונו זה לא באמת ישפיע...
וההורים גם מסתמא לא יאהבו את החפירה...
בחור שמבלה שעות ע"ג שעות על המחשב
כשהוריו בטוחים ששוקד על התורה
לגיטימי בעינייך?
לא אומרת שיש כאן איסור חמור אבל בהחלט דורש התייחסות של מבוגר כלשהו
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה