- הוסף לסימניות
- #1
אשמח מאוד להתייעצות אתכם בנושא שקצת מציק לי.
יש לי לקוחה שהגיעה אלי דרך לקוחה אחרת שעשעיתי לה עבודה מהטובות שלי, היא פנתה אלי לטענתה כי אהבה את הסגנון שלי וביקשה לעשות לה "כמה עבודות קטנות" בסכום מכובד לפי שעה, אבל שהיא צריכה לשבת איתי.
כשהגיעה אלי מייד הבנתי שהושכרתי בתור מחשב (תשלום טוב, אמרנו?) והיות וחשבתי שזה משהו חד פעמי ביצעתי את העבודה בכיף כמו שהיא ביקשה עם עקשנות רק על מה שממש זוועה, כאמור זה מה שהיא חיפשה, היא היתה מרוצה עד הגג.
מאוחר יותר הסתבר שהיא רוצה להזמין ממני קבוע, לפחות פעמיים בחודש כבר חצי שנה והכל על בסיס זה שהיא יושבת איתי ומחליטה סופית על כל פרט קטן, למשל אני מעלה רעיון מאוד יפה ומתחילה לבצע ואז היא נכנסת לתמונה ברמות של "את הכתב ימינה/להגדיל/ להקטין מאוד, פה צהוב ופה ירוק זוהר, "אני יודעת מה אני רוצה, סמכי עלי, זה ממש מוכר (מהמילה למכור..)". בקיצור אני חושבת שמי שנתקל בדברים כאלה מבין.
עד עכשיו יצאו דברים סבירים אז אמרתי טוב נו, אבל בימים האחרונים הוצרכתי להוציא תחת ידי משהו מאוד לא בסגנון שלי וההיפך הגמור מאיך שהייתי עושה את זה והיא ממש ממש התעקשה שהיא רוצה את זה דווקא ככה, וכמובן, שילמה יפה את מה שהיה חסר לי לחשבון חשמל, אבל יצאתי עם הרגשה שאני חייבת לשים לזה גבול איך שהוא. אפילו בשבילה, כי אני יודעת שהייתי עושה דברים הרבה יותר טובים בשבילה אילולי ההתערבות ברמות כאלה.
אגב, קראתי את הספר המעולה "ל-כוח", והעצות שם עוזרות לי המון, אבל לא איתה. מבחינת יחס, התחשבות בשעות וכו' היא ממש בסדר אז אין בעיה, אבל בעניין של לשדר ללקוח בטחון שאתה יודע מה אתה עושה, שידרתי והיא אהבה מאוד עבודות שעשיתי לאחרים, אבל לעצמה היא רוצה כנראה לעשות לבד...דרכי.
מה עושים?
תודה לעונים!
יש לי לקוחה שהגיעה אלי דרך לקוחה אחרת שעשעיתי לה עבודה מהטובות שלי, היא פנתה אלי לטענתה כי אהבה את הסגנון שלי וביקשה לעשות לה "כמה עבודות קטנות" בסכום מכובד לפי שעה, אבל שהיא צריכה לשבת איתי.
כשהגיעה אלי מייד הבנתי שהושכרתי בתור מחשב (תשלום טוב, אמרנו?) והיות וחשבתי שזה משהו חד פעמי ביצעתי את העבודה בכיף כמו שהיא ביקשה עם עקשנות רק על מה שממש זוועה, כאמור זה מה שהיא חיפשה, היא היתה מרוצה עד הגג.
מאוחר יותר הסתבר שהיא רוצה להזמין ממני קבוע, לפחות פעמיים בחודש כבר חצי שנה והכל על בסיס זה שהיא יושבת איתי ומחליטה סופית על כל פרט קטן, למשל אני מעלה רעיון מאוד יפה ומתחילה לבצע ואז היא נכנסת לתמונה ברמות של "את הכתב ימינה/להגדיל/ להקטין מאוד, פה צהוב ופה ירוק זוהר, "אני יודעת מה אני רוצה, סמכי עלי, זה ממש מוכר (מהמילה למכור..)". בקיצור אני חושבת שמי שנתקל בדברים כאלה מבין.
עד עכשיו יצאו דברים סבירים אז אמרתי טוב נו, אבל בימים האחרונים הוצרכתי להוציא תחת ידי משהו מאוד לא בסגנון שלי וההיפך הגמור מאיך שהייתי עושה את זה והיא ממש ממש התעקשה שהיא רוצה את זה דווקא ככה, וכמובן, שילמה יפה את מה שהיה חסר לי לחשבון חשמל, אבל יצאתי עם הרגשה שאני חייבת לשים לזה גבול איך שהוא. אפילו בשבילה, כי אני יודעת שהייתי עושה דברים הרבה יותר טובים בשבילה אילולי ההתערבות ברמות כאלה.
אגב, קראתי את הספר המעולה "ל-כוח", והעצות שם עוזרות לי המון, אבל לא איתה. מבחינת יחס, התחשבות בשעות וכו' היא ממש בסדר אז אין בעיה, אבל בעניין של לשדר ללקוח בטחון שאתה יודע מה אתה עושה, שידרתי והיא אהבה מאוד עבודות שעשיתי לאחרים, אבל לעצמה היא רוצה כנראה לעשות לבד...דרכי.
מה עושים?
תודה לעונים!
הנושאים החמים