כללי לקוחה שעושה לי את העבודה

  • הוסף לסימניות
  • #1
אשמח מאוד להתייעצות אתכם בנושא שקצת מציק לי.
יש לי לקוחה שהגיעה אלי דרך לקוחה אחרת שעשעיתי לה עבודה מהטובות שלי, היא פנתה אלי לטענתה כי אהבה את הסגנון שלי וביקשה לעשות לה "כמה עבודות קטנות" בסכום מכובד לפי שעה, אבל שהיא צריכה לשבת איתי.
כשהגיעה אלי מייד הבנתי שהושכרתי בתור מחשב (תשלום טוב, אמרנו?) והיות וחשבתי שזה משהו חד פעמי ביצעתי את העבודה בכיף כמו שהיא ביקשה עם עקשנות רק על מה שממש זוועה, כאמור זה מה שהיא חיפשה, היא היתה מרוצה עד הגג.
מאוחר יותר הסתבר שהיא רוצה להזמין ממני קבוע, לפחות פעמיים בחודש כבר חצי שנה והכל על בסיס זה שהיא יושבת איתי ומחליטה סופית על כל פרט קטן, למשל אני מעלה רעיון מאוד יפה ומתחילה לבצע ואז היא נכנסת לתמונה ברמות של "את הכתב ימינה/להגדיל/ להקטין מאוד, פה צהוב ופה ירוק זוהר, "אני יודעת מה אני רוצה, סמכי עלי, זה ממש מוכר (מהמילה למכור..)". בקיצור אני חושבת שמי שנתקל בדברים כאלה מבין.
עד עכשיו יצאו דברים סבירים אז אמרתי טוב נו, אבל בימים האחרונים הוצרכתי להוציא תחת ידי משהו מאוד לא בסגנון שלי וההיפך הגמור מאיך שהייתי עושה את זה והיא ממש ממש התעקשה שהיא רוצה את זה דווקא ככה, וכמובן, שילמה יפה את מה שהיה חסר לי לחשבון חשמל, אבל יצאתי עם הרגשה שאני חייבת לשים לזה גבול איך שהוא. אפילו בשבילה, כי אני יודעת שהייתי עושה דברים הרבה יותר טובים בשבילה אילולי ההתערבות ברמות כאלה.

אגב, קראתי את הספר המעולה "ל-כוח", והעצות שם עוזרות לי המון, אבל לא איתה. מבחינת יחס, התחשבות בשעות וכו' היא ממש בסדר אז אין בעיה, אבל בעניין של לשדר ללקוח בטחון שאתה יודע מה אתה עושה, שידרתי והיא אהבה מאוד עבודות שעשיתי לאחרים, אבל לעצמה היא רוצה כנראה לעשות לבד...דרכי.
מה עושים?:rolleyes:

תודה לעונים!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
דווקא נשמע כמו מתנה משמיים
יש לך את הלקוחות שמוציאים ממך את מיטב העיצוב והיצירה
ויש לך עוד לקוחה שמשלמת טוב באופן קבוע מבלי להתאמץ
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
תגידי לה שאת מסכימה לעשות בשבילה כל מה שהיא רוצה, אך אינך מסכימה שקרדיט שלך יופיעו על עבודות שלא לטעמך
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
נכתב ע"י אברהם;1010859:
תגידי לה שאת מסכימה לעשות בשבילה כל מה שהיא רוצה, אך אינך מסכימה שקרדיט שלך יופיעו על עבודות שלא לטעמך
אני לא שמה קרדיט אצלה אף פעם, אבל היא מספרת לכל מי שרואה את העבודות שאני עושה לה שאני עשיתי לה אותן והשם שלי בכל אופן רץ מאחורי העבודות האלה
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
תתחילי לדבר ברמה גבוהה של קומפוזיציה, טיפוגרפיה, אסטרטגיה, דיסוננסים וכליי.
להתחיל להשחיל אותם לאט לאט בהדרגה. ולשאול לאחר הדגשת המושג - את יודעת זה? בואי אני יסביר לך...

והופ. התלמידה הפכה למורה... וזה משפיע על היחס בכללי בנושא זה
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אפשר להגיד לה במפורש שאת ממש לא אוהבת את איך שזה יוצא, ולכן לא מסכימה שהיא תגיד שאת עשית את זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
פשוט. להגיד לה שאת לא מוכנה להמשיך בצורה כזו. ושאת לא ביצועיסטית...
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י sarit_f;1010940:
פשוט. להגיד לה שאת לא מוכנה להמשיך בצורה כזו. ושאת לא ביצועיסטית...
כן, אבל אני לא רוצה שישמע כאילו אני לא רוצה להמשיך לעבוד איתה, יש לי אינטרס להמשיך לעבוד איתה כי היא מזמינה קבוע וגם ברמה האנושית נחמד להתנהל מולה,
העניין שלי זה להביא אותה למצב שהיא תבין שמה שאני מייעצת לה זה הכי מתאים לעבודה שאני מוציאה תחת ידי, אבל היא ננעלת על כל ימיני דברים לפעמים שממש לא נראים לי ובטוחה שזה מה שימכור (אני נותנת לה רעיון והיא לוקחת אותו לכיוונים שבכלל לא כיוונתי).
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אולי תציעי לה ש-2 פעמים תיתן לך ללכת בקו שלך ואז היא תוכל להשוות את ההשלכות של הפרסומים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
להרבה גרפיקאים זו הלקוחה המושלמת ביותר. במקום שהגרפיקאי יחשוב ויתאמץ - יש מי שחושב במקומו. אם היא משלמת טוב - תני לה למשוך את זה לכיוון שלה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י אוהב0ישראל;1011254:
להרבה גרפיקאים זו הלקוחה המושלמת ביותר. במקום שהגרפיקאי יחשוב ויתאמץ - יש מי שחושב במקומו. אם היא משלמת טוב - תני לה למשוך את זה לכיוון שלה.

בקיצור, נתחיל להיות 'גלמים':eek:
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
אוהב ישראל, זה נשמע טוב... אבל...
השם שלה מתפרסם מזה :eek:
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
נכתב ע"י אוהב0ישראל;1011254:
להרבה גרפיקאים זו הלקוחה המושלמת ביותר. במקום שהגרפיקאי יחשוב ויתאמץ - יש מי שחושב במקומו. אם היא משלמת טוב - תני לה למשוך את זה לכיוון שלה.

אם זו המטרה שפשוט יתחיל לעבוד כמו שאמרו, בתור ביצועיסט...
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
הכל מצויין, היא משלמת, היא עוזרת...
רק לדעתי את המחיר על כל שעה שהיא יושבת לידך - צריך להעלות באיזה 50% לפחות!
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
תתני איתה שלא תפרסם את שמך בשום אופןץ את יכולה להסביר שהסגנו ןשלך שונה ואת לא מעונינת שיחשבו שזה הסגנון ולקוחות שמחפשים משהו אחר ירתעו. כל זה בלי להעליב אותה על הסגנון שלה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
אולי תנסי פעם לעשות 2 עיצובים כמו שאת מבינה וכמו שהיא מבינה ותנסי ביחד איתה לשאול מספר אנשים ואז היא תראה שזה לא רק דעתך...
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
אני לא מבינה? למה לשנות את הטעם של הלקוחה?
גם לקיטשי יש לקוחות וגם לכל סגנון. אם היא מרגישה שזה מוכר לקהל שלה- למה לשנות אותה? אם זה לא היה מוכר אם כמובן היתה זזה מזה.
בקיצור- לדעתי, אם את עובדת בשביל משכורת ולא בשביל אידיאל- עיבדי איתה ותשאירי את הסיפוק המקצועי לעבודות אחרות פחות משתלמות. רק מה? תסכמי על כמה דברים כמו אי פרסום השם שלך, שכר הוגן וכולי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
לכולם - הדברים נאמרו בחצי הלצה.
ברור שהכיף היצירתי הגדול ביותר הוא ליצור בעצמך, להגיש ללקוח ולטפוח על השכם...
אולם כבכל עבודה יש את השעות המתות, הקשות מבחינת יצירה, ואם באה לקוחה ואומרת: "אני אשלם טוב רק תעשי מה שאני מבקשת" - אני לא רואה שום בעיה להתפרנס גם מזה. בדיוק כפי שאצרוב למישהו דיסק בעשרה ש"ח ולא אשקיע שום מאמץ מחשבתי בענין...
לגבי מי שחרד על דמותו העיצובית - לא תמיד חייבים לשים את הקרדיט שם בצד... (ומעשים בכל יום)
ולגרף הול - כיון שאיני "מקדש" את המקצוע, אוכל לומר שאני מכיר כמה וכמה 'גלמים' שמרוויחים יפה מאוד בתחומים שונים... אז להיות 'גולם' לשעה, ובינתיים לקבל על זה כסף, לא נראה לי צער גדול במיוחד...
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
ואני מצאתי כיוון חדש בהתערבות יתר של הלקוח(ה בד"כ):
לפעמים אני מוציאה עבודה נחמדה, ואני מרוצה ממנה והיא נראית לי בסדר גמור,
ואז פתאום באה הלקוחה והופכת את הקערה על פיה: לא רוצה צבע כזה, ולא עיטור כזה (אוי! העיטור שעבדתי עליו שעות! והיא באה וקוטלת אותו במחי יד!),
והכל נראה שחור וחסר סיכוי.
בתחילה יוצאת עבודה איומה, לאט לאט היא מקבלת צורה (והכל כמובן על פי הגבלותיה של הלקוחה), ופתאום היא מתיפה, ומתייחדת, ומפתיעה, ואז, מתוך המצוקה והמוגבלות - יוצאת העבודה הכי יפה!
קבלתי הכוונה לסגנון שלא תכננתי, אבל אני לוקחת את זה למקום טוב.
כי עבודה מכוערת אני לא אתן לעצמי להוציא בכל מקרה - אז על פי הוראותיה אני מלטשת את העבודה הראשונית שלי עוד ועוד ועוד, כדי שאף על פי כן היא תצא מעולה.
נסיוני לימד אותי לאהוב את הביקורת, אף על פי שמתחילה נראית לי לא לענין. ולהוציא את הכי טוב שיש בתוך התחום המוגבל.
לי יוצאות אז העבודות הכי יפות. באמת.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה