עזרה לתשומת לב הבחורים העובדים...

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #22
נשמע קצת מצחיק,
נראה להם שאם הם יתפסו בחור שיש לו תלוש משכורת והוא בחור ישיבה לא יהיו הפגנות?
לא נראה לי שיש מה לחשוש לאברכים שבאמת עושים השתדלות לפרנסה,
ובחורים אולי עדיף לא להתחיל איתם,
אך הצבא לא באמת יצליח,
יהיו בעז"ה ובהכוונת מרנן ורבנן שליט"א מספיק הפגנות שאם לא ירצו לפתוח חזית נוספת...
מה הקשר כאן להפגנות?
את צה"ל מעניין ההפגנות?
מחר יפגינו לשחרר גנבים..אז שיפגינו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
ממש לא נכון, הם לא צריכים מתגייסים הכל שטויות וכסות עינים
א. הם צריכים בהחלט מתגייסים. יש חסר בכוח אדם.
ב. הם צריכים אותם דווקא בתפקידים קרביים

מה שהם לא צריכים - זה עיסוק בעריקים ובבתי הכלא (העיסוק הזה תועלתי כדי להרתיע אנשים מלהיות עריקים אבל הוא עול וטירטור לצבא)
מה שהם פחות צריכים - זה מתגייסים עם אפס מוטיבציה לשירות קרבי.

בגץ כופה עליהם לגייס 3000 מבני המגזר החרדי
הם מנסים להגיע למספר של 3000 מגוייסים ולא 3000 עריקים - עדיף כאלו שיביאו תועלת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
א. הם צריכים בהחלט מתגייסים. יש חסר בכוח אדם.
ב. הם צריכים אותם דווקא בתפקידים קרביים

מה שהם לא צריכים - זה עיסוק בעריקים ובבתי הכלא (העיסוק הזה תועלתי כדי להרתיע אנשים מלהיות עריקים אבל הוא עול וטירטור לצבא)
מה שהם פחות צריכים - זה מתגייסים עם אפס מוטיבציה לשירות קרבי.

בגץ כופה עליהם לגייס 3000 מבני המגזר החרדי
הם מנסים להגיע למספר של 3000 מגוייסים ולא 3000 עריקים - עדיף כאלו שיביאו תועלת.
בדיוק על זה אני מדבר,
אחד שלא בא לו ללכת לצבא, יש דבר אחד שהם ינסו לעשות נגדו, וזה גזירות תקציביות, ביטול הנחה בארנונה, וכדו',
אך אין מה להיות לחוץ מעצם העניין, כי הם לא יכניסו לכלא, אין להם מה לעשות איתם בכלא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
אנחנו בכל מקרה חוששים מהכלא הצבאי במידה שווה לצבא עצמו - בשתיהם אותם תנאים רוחניים גרועים.
וודאי שזה סכנה רוחנית חמורה,
אך לא נראה שיתנו לזה לקרות,
בעבר היה עצרת המליון ועכשיו שזה יותר וחמור וממשי,
ובעז"ה יעשו הכל כדי שאף בחור לא יפגע מהשטויות שלהם,

זה לא אומר שיש ענין להתחיל איתם, אך לפחד מהם זה וודאי לא נכון,
וגם אם יתחילו מעצרים, כמו שהם יעצרו - הם ישחררו בעז"ה.
היו מקרים בעבר, ואני לא שמעתי עדיין על בחור שהפך לחייל בעל כרחו.

אין שום סיבה לדאגה..
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
זה לא אומר שיש ענין להתחיל איתם, אך לפחד מהם זה וודאי לא נכון,
וגם אם יתחילו מעצרים, כמו שהם יעצרו - הם ישחררו בעז"ה.
היו מקרים בעבר, ואני לא שמעתי עדיין על בחור שהפך לחייל בעל כרחו.

אין שום סיבה לדאגה..
דברים כהוויתן
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
א. הם צריכים בהחלט מתגייסים. יש חסר בכוח אדם.
ב. הם צריכים אותם דווקא בתפקידים קרביים

מה שהם לא צריכים - זה עיסוק בעריקים ובבתי הכלא (העיסוק הזה תועלתי כדי להרתיע אנשים מלהיות עריקים אבל הוא עול וטירטור לצבא)
מה שהם פחות צריכים - זה מתגייסים עם אפס מוטיבציה לשירות קרבי.

בגץ כופה עליהם לגייס 3000 מבני המגזר החרדי
הם מנסים להגיע למספר של 3000 מגוייסים ולא 3000 עריקים - עדיף כאלו שיביאו תועלת.
ויכוח חסר טעם, אבל רק שתדעי עובדות
א. יש כח מילואים לא מגוייס יותר מחצי מיליון. כך שאם יש צורך בכוח אדם הם הכתובת הראשונה הזמינה ביותר לעכשיו, כי להכשיר חיילים לקרבי לא יעזור למלחמה הזאת.
ב. אם חסר היעד הריאלי יותר זה להתעסק בהפחתת כמות המשתמטים בציבור החילוני כרגע היא ענקית כ60 אחוז- חלקם רקע אידאולוגי אקדמי או סתם זמריםוזמרות
ג. האלוף חליוה אמר שאין מחסור ויש עודף נראה לי שהוא יודע על מה הוא מדבר.
ד. מכירה כמה חרדים שהתגייסו לכבוד המלחמה ועזבו עבודה ומשפחה, וגילו שאין מה לעשות איתם ומבזבזים תזמן על לצבוע שלטים במחנה הצבאי, או ספירת מלאי חוזרת ונשנית בלי שום תכלית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
נשמע קצת מצחיק,
נראה להם שאם הם יתפסו בחור שיש לו תלוש משכורת והוא בחור ישיבה לא יהיו הפגנות?
לא נראה לי שיש מה לחשוש לאברכים שבאמת עושים השתדלות לפרנסה,
ובחורים אולי עדיף לא להתחיל איתם,
אך הצבא לא באמת יצליח,
יהיו בעז"ה ובהכוונת מרנן ורבנן שליט"א מספיק הפגנות שאם לא ירצו לפתוח חזית נוספת...
ואם יתפסו בחור שעובד בפיצה או בכל מקום אחר ורשום באיזה מוסד פושע שרשם אותו בשביל לקבל עליו כסף?
יש לדאבוני הרבה יותר מ3000 כאלו בציבור החרדי היה להם נוח לא להתגייס ולרכוב על הסדר תורתו אומנתו כנראה שזה צריך להפסיק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #29

הרב שך אוסר על ועד הישיבות לתת דיחויים למי שלא לומדים וקובע כי יש להם דין 'רודף'​


מכתב הרב שך לוועד הישיבות, אין לתת דיחוי למי שלא יושב ולומד.jpg
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
ויכוח חסר טעם, אבל רק שתדעי עובדות
א. יש כח מילואים לא מגוייס יותר מחצי מיליון. כך שאם יש צורך בכוח אדם הם הכתובת הראשונה הזמינה ביותר לעכשיו, כי להכשיר חיילים לקרבי לא יעזור למלחמה הזאת.
ב. אם חסר היעד הריאלי יותר זה להתעסק בהפחתת כמות המשתמטים בציבור החילוני כרגע היא ענקית כ60 אחוז- חלקם רקע אידאולוגי אקדמי או סתם זמריםוזמרות
ג. האלוף חליוה אמר שאין מחסור ויש עודף נראה לי שהוא יודע על מה הוא מדבר.
ד. מכירה כמה חרדים שהתגייסו לכבוד המלחמה ועזבו עבודה ומשפחה, וגילו שאין מה לעשות איתם ומבזבזים תזמן על לצבוע שלטים במחנה הצבאי, או ספירת מלאי חוזרת ונשנית בלי שום תכלית.
טענות שחוקות של חרדים שמאמינים כבר לעצמם ...
טענות של אלופים בעבר כשהאמינו שהגענו לעידן שבלון תצפית מספיק - אינן רלוונטיות לרגע זה.

אי אפשר לסמוך על כוח מילואים - לא הגיוני שיהיו אזרחים במדינה ש-30 שנה מחייהם ישועבדו למדינה/צבא
הם צריכים לחיות ולהתפרנס ללדת ילדים
בשביל להסתמך על כוחות מילואים בסדיר - צריך להפוך את הצבא למקצועי ולחלק משכורות למעונינים.

ואכן החרדים בעיתיים לצבא בדיוק כמו אותם משתמטים - כי הם גם כן מחפשים כל חוק וכל אמתלה כדי להשתמט
זה מה שאמרתי אפס מוטיבציה.
לא כי באמת לא חסר לו כוח אדם - חסר.
הכוח אדם שחסר אינו כוח אדם של צביעת שלטים וספירת מלאי - אלא כוח אדם לוחם.

גיוס כוח אדם לוחם לא יעזור למלחמה הזו - אבל מתישהו צריך לגייס אותו
אף אחד פה לא חושב שאחרי תום המלחמה הזו נשב איש תחת גפנו ותחת תאנתו...

מה שצהל עושה הוא מנסה לחפש בין החרדים את אלו שפחות "חסרי מוטיבציה" ומתאימים רק לצביעת שלטים.

ולא - אני לא חושבת שחרדים צריכים להתגייס. אבל - זה אכן לא שוויוני וראוי לדרוש שימצו את הדין יותר חזק עם חילונים שלא רוצים.
אם אתה מאמין שמי שהצבא לא מתאים לו / עושה הכל על מנת להשתמט - לא ריאלי ולא כדאי להתעסק איתו.
תאמין בזה עד הסוף - גם חילונים שרוצים להשתמט - שישתמטו.

הטענה שלי היא אך ורק שים לב -
הצבא מחפש אנשים שאינם "צובעי גדרות".
זה לא שהוא חושב שמי שעובד הציבור החרדי "יתעלם" מגיוסיו
הוא פשוט מחפש איפה נמצאים החרדים שבעצמם פחות מתנגדים ויותר מאמינים במדינה ובצבא -
כדי לגייס אותם.
במקום לרדוף אחרי משתמטים בעלי אפס מוטיבציה חרדים או חילונים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
ואם יתפסו בחור שעובד בפיצה או בכל מקום אחר ורשום באיזה מוסד פושע שרשם אותו בשביל לקבל עליו כסף?
יש לדאבוני הרבה יותר מ3000 כאלו בציבור החרדי היה להם נוח לא להתגייס ולרכוב על הסדר תורתו אומנתו כנראה שזה צריך להפסיק.
אם הבחור עובד בפיצה
אבל שומר תורה ומצוות
עדיין אנחנו מעונינים שישאר כזה
והצבא כמו גם הכלא הצבאי
אינם מקומות מיטביים לכך.

גם אחרי שהם בטוחים שעשו מלא התאמות
זה עדיין נשאר כמו עבודה במקום עבודה חילוני -
משהו שמתאים רק לאדם מיושב ואחראי ולא לנוער.

אז תלוי במצבו הרוחני של הנער העובד
יש כאלו (ל"ע) שהמסגרות המותאמות בצבא משפרות את מצבם הרוחני.
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
אברך לפני גיל 26 לא יכול לעבוד בלבן ולהוציא תלוש?
או להיות עצמאי?
ישר ינסו לגייס אותו?
אם זה נכון,זה הזוי כי יש כאלו שנשואים גם חמש ושבע שנים עד לגיל הזה ולא הגיוני שעדיין לא עובדים בשום מקום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
וודאי שזה סכנה רוחנית חמורה,
אך לא נראה שיתנו לזה לקרות,
בעבר היה עצרת המליון ועכשיו שזה יותר וחמור וממשי,
ובעז"ה יעשו הכל כדי שאף בחור לא יפגע מהשטויות שלהם,

זה לא אומר שיש ענין להתחיל איתם, אך לפחד מהם זה וודאי לא נכון,
וגם אם יתחילו מעצרים, כמו שהם יעצרו - הם ישחררו בעז"ה.
היו מקרים בעבר, ואני לא שמעתי עדיין על בחור שהפך לחייל בעל כרחו.

אין שום סיבה לדאגה..
לא שמענו על בחור שהפך לחייל בעל כורחו
כי אין לצבא מה לעשות איתו
הוא מן הסתם יברח אחורה בקרב ולא יילחם :D
אחרי 3 חודשים עיקשים בכלא - משחררים את העקשנ/ית. (עם פטור ביד..)

אבל שמענו גם שמענו על בחורים שישבו בכלא הצבאי
שהוא מקום עם סכנה רוחנית חמורה
ושמענו גם שמענו על בחורים שבכלא הצבאי הפכו לחיילים שלא בעל כורחם :(

להיות בטוחים שאף בחור לא ייעצר בגלל ש"יעשו הכל"-
זה כוחי ועוצם ידי אמיתי.
כרגע לאף אחד אין פתרון ואין מוצא ---
ולכן יש בהחלט סיבה לדאגה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
אברך לפני גיל 26 לא יכול לעבוד בלבן ולהוציא תלוש?
או להיות עצמאי?
ישר ינסו לגייס אותו?
אם זה נכון,זה הזוי כי יש כאלו שנשואים גם חמש ושבע שנים עד לגיל הזה ולא הגיוני שעדיין לא עובדים בשום מקום.
בעברית פשוטה קוראים לזה:
תורתו אומנותו
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
בעברית פשוטה קוראים לזה:
תורתו אומנותו
תכל'ס?
לא ניכנס לויכוח האם אברך יושב ולומד עד גיל 60 זה הגיוני או לא
לענינינו- לפני גיל 26-מוציא תלוש=גיוס מיידי=אי יציאה מהארץ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
בדיוק על זה אני מדבר,
אחד שלא בא לו ללכת לצבא, יש דבר אחד שהם ינסו לעשות נגדו, וזה גזירות תקציביות, ביטול הנחה בארנונה, וכדו',
אך אין מה להיות לחוץ מעצם העניין, כי הם לא יכניסו לכלא, אין להם מה לעשות איתם בכלא.
הזמן יגיד מה יהיה

באופן רוחבי הם אינם מתכננים אכן מעצרים נרחבים.
באופן פרטני - בחור ששוטר/ פקח ירצה לרשום לו דו"ח
ויגיע לכלא הצבאי - ייתכן בהחלט.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
תכל'ס?
לא ניכנס לויכוח האם אברך יושב ולומד עד גיל 60 זה הגיוני או לא
לענינינו- לפני גיל 26-מוציא תלוש=גיוס מיידי=אי יציאה מהארץ?

מגיל מסוים - מותר לשלב כל עוד לא פוחתים מ-45 שעות לימוד בשבוע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
תכל'ס?
לא ניכנס לויכוח האם אברך יושב ולומד עד גיל 60 זה הגיוני או לא
לענינינו- לפני גיל 26-מוציא תלוש=גיוס מיידי=אי יציאה מהארץ?
זה לא משנה אם הגיוני שלומדים או לא -
הסיבה שבשלה הבחור לא התגייס היא "תורתו אומנתו" -
זהו הסדר דוחה ולא הסדר פוטר.

ברגע שזה הופך עבורו לא הגיוני ללמוד כי הוא צריך לפרנס
הסיבה הזו בטלה בעצם. עכשיו הוא כבר לא "תורתו אומנתו"

ועכשיו אם הוא רוצה לא להתגייס - הוא צריך לחפש סיבה אחרת (או תירוץ אחר).
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
טענות שחוקות של חרדים שמאמינים כבר לעצמם ...
למה הזלזול, מי שמך, ואיך ההכללה והדיבור בלשון רבים הופך את טענתך לטובה יותר משלי - אינני חרדים, אני אחת שבין שאר עיסוקי גם חרדית אבל יודעת בהחלט מה מדברת.
טענות של אלופים בעבר כשהאמינו שהגענו לעידן שבלון תצפית מספיק - אינן רלוונטיות לרגע זה.
כל הצבא בזה כך שכל מה שכתבת בשמם ראוי לתוית זו.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה