דרוש מידע מה התפקיד של הפסיכולוגית בתוך הקהילה?

מצב
הנושא נעול.
ולמרות זאת הלימודים בחוץ הם גורם מאיץ לדבר הזה.
ואגב, אני הכי בעד לתת השקפה אמיתית לבנות שלנו, שתעזור להם לשרוד גם בעולם העבודה, וגם אם יזדקקו לעשות תואר.
ולא התכוונתי לכתוב שתואר מוציא בשאלה.
הגבתי על הודעות שנדמו כנחיתות חרדית, צר לי.
אחרי שדחקו אותי לפינה נאצלתי לכתוב את זה מחוסר ברירה.
לא יודעת למה את מתכוונת "נחיתות חרדית".
לי, באופן אישי, אין נחיתות כלפי האקדמיה.
יש לי מטען שקיבלתי מהוריי, אוצר, שקיבלו מהוריהם, שקיבלו מהוריהם, ככה עד בורא העולם בכבודו ובעצמו.
לאקדמיה אין שום דבר שיכול להשתוות למטען הזה (אבל כן פגשתי בדרך כאלו שהעריכו מאוד את האוצר הזה ועודדו אותי לכתוב עבודות מעמיקות ביהדות. אם תרצי, אשלח לך לדוגמא עבודת סמינר שלי שקיבלה ציון גבוה מאוד והערכה עמוקה).

עם זאת, לאקדמיה יש ידע אנושי שנצבר שנים רבות בצורה אמינה, באופן יחסי, והיא מביא תוצאות בשטח. אני מעריכה גם את החכמה הזאת, ומקבלת אותה כל עוד היא אינה עומדת בסתירה עם האוצר הכי חשוב לי: היהדות.
 
תשמיעו את כל הדעות רק תתבססו על עובדות ותהיו נקודתיים ותשאבו את המידע מהשטח.
ותזכרו שכאן זה פורום חרדי ומדברים על לימודים לחרדים.
אם אנחנו מדברים על לימודי קלינאות בשטראוס, אין מן העניין לדון בחולאים של אונ' תל-אביב.
 
אני מצטרפת ל @bat 7 . היא הגיבה אחרי שמישהו ניסה להציע להקים משהו אחראי ורציני בציבור החרדי. האם ההצעה שלו ניתנת ליישום או לא- זו שאלה אחרת. אך הוא הותקף, אפשר לומר, והיו תגובות בחלקן די בוטות או מזלזלות על ההטיות בציבור שלנו, דעות שונות, וכדו', ותרשו לי לא לצטט.
לדעתי, היתה ממש מתבקשת תגובה כמו של בת שבע, שאפשר לחשוב שבאקדמיה הכל ישר ונקי ובלתי מוטה ואין השלטה של דעות מסוימות בדווקא ואין אינטרסים לא ענייניים וכו'.
על זה היא הגיבה, ועל זה היא דברה, ובצדק רב. לא מבינה למה תקפו אותה על דברים שכלל לא קשורים לזה.
 
אני הפסיכולוגית שאת מכירה? :)
לא עקבתי אחרי האשכול אז לא יודעת מה יצא כאן מהדברים שאמרתי.

לא אמרתי שהלימודים כשרים למהדרין.
לא אמרתי שאין חומר בעיתי, השקפות בעיתיות, אווירה בעייתית.
רק אמרתי על נושאים מסויימים שנכתב כאן שהם חלק מהלימודים-
שהם לא.

ובעצמי המלצתי בחום לנשים שאני מכירה שלא להיכנס לזה.
זה מאד תלוי באשה. ברקע שלה. בידיעות שלה. במי שיש לה לשאול כשמתעוררת שאלה או סתירה.
החמאתי לך אחרי זה אפילו יותר...
תזהרי שלא יחשדו בך שאת מיוחסת או חשובה מדי.
מסוכן פה להגיד שיש לך תואר ואת ממליצה לא ללמוד תואר :eek:
 
@מרחבית אף אחד לא כתב פה שהאקדמיה היא מעוז הצדק והיושר. היא ממש לא כזו.
היו דעות נושבות הערצה כביכול? עונים להן נקודתית לגופה של הודעה. ככה מתנהל דיון ענייני.
לא מפזרים אמירות כלליות על הציבור החרדי שכביכול בכסילותו מעריץ אקדמיה.
ואם כותבים על בעייתיות בחומר כותבים איפה, באיזה נושא ועל מה ומי שלמד מנסיונו זה מתבסס והאם בכלל עסקינן במוסד חרדי.
לא מעמידים בפינה כל פעם נשים שהלכו בהיתר למקום לימודים חרדי ולמרבה ההפתעה הן עדיין חרדיות ונשות אברכים וכל מה שרצו זה להתפרנס בכבוד.
 
לא יודעת למה את מתכוונת "נחיתות חרדית".
לי, באופן אישי, אין נחיתות כלפי האקדמיה.
יש לי מטען שקיבלתי מהוריי, אוצר, שקיבלו מהוריהם, שקיבלו מהוריהם, ככה עד בורא העולם בכבודו ובעצמו.
לאקדמיה אין שום דבר שיכול להשתוות למטען הזה (אבל כן פגשתי בדרך כאלו שהעריכו מאוד את האוצר הזה ועודדו אותי לכתוב עבודות מעמיקות ביהדות. אם תרצי, אשלח לך לדוגמא עבודת סמינר שלי שקיבלה ציון גבוה מאוד והערכה עמוקה).

עם זאת, לאקדמיה יש ידע אנושי שנצבר שנים רבות בצורה אמינה, באופן יחסי, והיא מביא תוצאות בשטח. אני מעריכה גם את החכמה הזאת, ומקבלת אותה כל עוד היא אינה עומדת בסתירה עם האוצר הכי חשוב לי: היהדות.
תקראי מה כתבתי.
לא כתבתי נחיתות חרדית כאילו אין שם מה ללמוד.
חכמה בגויים תאמין זה לא אנחנו אמרנו, ותרבות יון יש לה פרחים משלה.
כתבתי נחיתות חרדית על תגובות מסוימות.

הריני לא פה כמו שהבטחתי :eek:
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה