דרוש מידע מה התפקיד של הפסיכולוגית בתוך הקהילה?

מצב
הנושא נעול.
מסכימה איתך לגמרי שירה.
אבל, וכאן האבל הגדול.
להציג את זה כאילו אם יפתח מלג"ח חרדי, יהיה בו מיד עסקונה של שטיבל, ורבנים שיטו את הכף לפי הדעה שלהם.
כאילו באקדמיה החילונית הנערצת אין חבר מביא חבר, או פרופסורים שמטים את הכף לפי הדעה שלהם.
זה נחיתות חרדית. במחילה.
וקשה לקרוא את זה בלי להגיב, צר לי.

וברור לי שקראת את הספר "כל שקרי האקדמיה" נכון?
האקדמיה אינה נערצת.
להבהרה.
יש בה מערך איזונים ובלמים כלשהו, שעדיין לא קיים בגוף חרדי מקביל.
 
@bat 7 לא הבעתי דעה וחצי דעה על המלג"ח אז אין צורך לענות לי על זה.
הטיה יש בכל גוף שהוא פרט לסנהדרין הקדושה. זה טבע אנושי.
זה לא אומר שעכשיו לכל דיון צריכים להביא הטפות על הערצת אקדמיה וזה קצת נמאס.
קראתי מאמר על הספר הנ"ל. טרם יצא לי להגיע אליו אבל כמו כל דבר בחיים המסקנות הן לא שחור לבן.
גם אם יש פגמים באקדמיה אנחנו כרגע משתמשים בה לא כאורים ותומים אלא ככלי לפרנסה.
ביום שיהיה כלי אחר נדבר.
 
@bat 7 לא הבעתי דעה וחצי דעה על המלג"ח אז אין צורך לענות לי על זה.
הטיה יש בכל גוף שהוא פרט לסנהדרין הקדושה. זה טבע אנושי.
זה לא אומר שעכשיו לכל דיון צריכים להביא הטפות על הערצת אקדמיה וזה קצת נמאס.
קראתי מאמר על הספר הנ"ל. טרם יצא לי להגיע אליו אבל כמו כל דבר בחיים המסקנות הן לא שחור לבן.
גם אם יש פגמים באקדמיה אנחנו כרגע משתמשים בה לא כאורים ותומים אלא ככלי לפרנסה.
ביום שיהיה כלי אחר נדבר.
וגם ככלי להכשרה מקצועית אמיתית. מותר להגיד את זה..
נכון שהאקדמיה מוטה, וגם המדע הוא לא טהור.
כמובן שכחרדית א"א לקבל את כל דבר כמובן מאילו, וכתורה למשה..
ועדיין לימודים אקדמאים נדרשים לעמוד בסטנדרט, שבינתיים, במקומות החרדים פחות מקפידים עליו..(תקחי אפילו את ענין הנוכחות..)
 
זה לא אומר שעכשיו לכל דיון צריכים להביא הטפות על הערצת אקדמיה וזה קצת נמאס.
זה פשוט מכריח את כל מי שדיבר לעבור לעמדת התגוננות. (אני למשל).
יופי של טקטיקה.
סביר להניח שהיא אכן תגרום לי לסתום את הפה לחצי שעה בערך :D
 
האקדמיה אינה נערצת.
להבהרה.
יש בה מערך איזונים ובלמים כלשהו, שעדיין לא קיים בגוף חרדי מקביל.
הלוואי.
את כן קראת את הספר ההוא?
ראוי לקרוא איזה מערך איזונים ובלמים של השתקת פיות יש למי שמעז להגיד דעה שאינה מקובלת באקדמיה.
@bat 7 לא הבעתי דעה וחצי דעה על המלג"ח אז אין צורך לענות לי על זה.
הטיה יש בכל גוף שהוא פרט לסנהדרין הקדושה. זה טבע אנושי.
זה לא אומר שעכשיו לכל דיון צריכים להביא הטפות על הערצת אקדמיה וזה קצת נמאס.
קראתי מאמר על הספר הנ"ל. טרם יצא לי להגיע אליו אבל כמו כל דבר בחיים המסקנות הן לא שחור לבן.
גם אם יש פגמים באקדמיה אנחנו כרגע משתמשים בה לא כאורים ותומים אלא ככלי לפרנסה.
ביום שיהיה כלי אחר נדבר.
ממליצה לך מאד לקרוא אותו.
ואגב, זה לא קשור.
יש המלצה מעשית לספר הזה.
להפקיע את מוסדות הלימוד לבתי ספר מקצועיים שאינם באקדמיה.
כלומר, היום כל מסלול למידה חייב לעבור באקדמיה, ולקבל סט של דעות וערכים, שאינן קשורים בכלל באופן ישיר ללימוד.
ואגב, חלק מקורסים האלו מאריכים מאד את התואר בלי הצדקה מעשית.
בספר מוצע רעיון חילופי של להוציא את הלימודים מתוך האקדמיה, שהיא מוסד שמתנוון בעולם כולו, ולהפוך אותם ללימודים מעשיים קצרים בהרבה.
אז לפי דעתי גם תבוא רווחה גדולה לציבור החרדי.
ואגב, התהליך הזה התחיל כבר.
באוניברסיטת ת"א התחיל מסלול לימודים של "מיקרו תואר" במחשבים.
זה בדיוק זה.
תואר בשנה וחצי.
לא בטוחה שאני מדייקת כך שמעתי ממישהו מבפנים.
ולמען הגילוי הנאות, יש לי תואר, אם זה חשוב למישהו.
 
בת שבע אני חייבת להגיד שהדיבורים האלו מביאים אותי לקוצר רוח כי אני לא מקבלת את העובדה שמי שלא היה בשטח מדבר כאילו מידיעה.
למדת ראיית חשבון? אין שום קורס בעייתי בתחום.
כנ"ל הנדסת תוכנה וכנ"ל עוד מגוון מקצועות.
אם את רוצה להציף בעיות תדברי מידיעה והתמצאות מהשטח, מהפנית שאלות לתלמידות שלמדו במוסדות חרדים.
הספר דן בין השאר בהתעצמות השמאל הפרוגרסיבי באקדמיה החילונית ועוד מעוזים (מישו אמר בימ"ש?).
היא תופעה כלל עולמית והיא תתעצם ככל שהשלטון יישמט מידיהם ומכאן גם סתימת הפיות שהם מומחים בה.
הערכים עליהם את מדברת יותר תקפים לפקולטות של מדעי החברה ולתארים מתקדמים.
זה לא אומר שאת יכולה להשליך זאת אופרטיבית על שוק ההשכלה החרדי כי הפוזיציה שלו שונה.
מכללות חרדיות מתמקדות רק בדבר אחד: פרנסה בכבוד בשכ"ל לימוד נורמלי, מלגות ומינימום בעיות בחומר.
 
בת שבע אני חייבת להגיד שהדיבורים האלו מביאים אותי לקוצר רוח כי אני לא מקבלת את העובדה שמי שלא היה בשטח מדבר כאילו מידיעה.
למדת ראיית חשבון? אין שום קורס בעייתי בתחום.
כנ"ל הנדסת תוכנה וכנ"ל עוד מגוון מקצועות.
אם את רוצה להציף בעיות תדברי מידיעה והתמצאות מהשטח, מהפנית שאלות לתלמידות שלמדו במוסדות חרדים.
הספר דן בין השאר בהתעצמות השמאל הפרוגרסיבי באקדמיה ועוד מעוזים היא תופעה כלל עולמית והיא תתעצם ככל שהשלטון יישמט מידיהם ומכאן גם סתימת הפיות שהם מומחים בה.
הערכים עליהם את מדברת יותר תקפים לפקולטות של מדעי החברה ולתארים מתקדמים.
זה לא אומר שאת יכולה להשליך זאת אופרטיבית על שוק ההשכלה החרדי כי הפוזיציה שלו שונה.
מכללות חרדיות שמתמקדות רק בדבר אחד: פרנסה בכבוד בשכ"ל לימוד נורמלי, מלגות ומינימום בעיות בחומר.
אין לי שום בעיה עם נשים שעושות תארים בשביל להתפרנס.
אישית עשיתי כזה וגם הרבה הרבה סביבי.
יש לי בעיה עם מסתכלים על העולם הזה בהערצה, ולצערי היו כאן כמה וכמה הודעות כאלו.
וגם אם לא הערצה, אז נחיתות כלפי עצמינו.
נכון, מדובר בעיקר בתחומי מדעי הרוח, אבל זה הנושא פה באשכול לא?
ועובדה שאונ' ת"א קיצרו את התואר במחשבים.
 
יש לך בעיה? תעני להם ישירות ואל תשליכי על השוק כולו. זה לא הדיון הראשון בעניין.
וענו כבר כמה פסיכולוגיות ועו"סיות על החומר שלמדו ואם יש או אין בעייתיות. מינימום של דיוק ודיון פורה זה להקשיב לדבריהן.
הן בעלות הנסיון בשטח.
 
אין לי שום בעיה עם נשים שעושות תארים בשביל להתפרנס.
אישית עשיתי כזה וגם הרבה הרבה סביבי.
יש לי בעיה עם מסתכלים על העולם הזה בהערצה, ולצערי היו כאן כמה וכמה הודעות כאלו.
וגם אם לא הערצה, אז נחיתות כלפי עצמינו.
נכון, מדובר בעיקר בתחומי מדעי הרוח, אבל זה הנושא פה באשכול לא?
ועובדה שאונ' ת"א קיצרו את התואר במחשבים.
איפה היתה נחיתות? בשיח סביב המלג"ח הדמיוני? באזכור נסיון לא מדי מוצלח להקמת הכשרה לא אקדמית בפסיכולוגיה?
 
יש לך בעיה? תעני להם ישירות ואל תשליכי על השוק כולו. זה לא הדיון הראשון בעניין.
וענו כבר כמה פסיכולוגיות על החומר שלמדו ואם יש או אין בעייתיות. מינימום של דיוק ודיון פורה זה להקשיב לדבריהן.
הן בעלות הנסיון בשטח.
לא חושבת שאני צריכה להתנצל על הבעת דעה חופשית.
פלורזליזם זה ערך חשוב לא?
אבל הגבתי נקודתית הודעה, הודעה.

ובמקרה אני מכירה את הפסיכולוגית שכתבה כאן, אישה יר"ש מאד ובעלת ערכים חזקים מאד.
לא בטוחה שכל אחד מגיעה עם גב חזק כמוה.

איפה @GRN שכתבה השבוע באשכול בחכמת נשים על כאלו שלמדו איתה שהיא מכירה שיצאו בשאלה, מלימודים איתה יחד.
זה לא ממאמר מערכת מוכתב מראש של "יתד נאמן" או המודיע.
עדות אישית מאישה שלא חשודה בכלל בקיצוניות יתר.
 
איפה היתה נחיתות? בשיח סביב המלג"ח הדמיוני? באזכור נסיון לא מדי מוצלח להקמת הכשרה לא אקדמית בפסיכולוגיה?
לא רוצה לצטט כדי לא להביך אף אחת כאן.
 
אם לא שהייתי זוכרת מפורשות עוד דיונים בנושא לא הייתי טורחת להגיב.
האשכול דן בלימודי עו"ס קלינית לעומת פסיכולוגיה קלינית. היה מי שסטה מהדיון ודיבר על מל"ג חרדית.
זכותך להגיב איפה שאת רוצה ומה שאת רוצה, זכותם של אחרים לענות לך ולשאול על אלו עובדות את מתבססת כשאת מדברת באופן כה גורף.
אם ל @GRN יש עובדות בעניין שתדבר מנסיונה שלה אבל אי אפשר לקחת בעייתיות ששייכת לקשת מקצועות מאד מסוימים ולהחליט שהיא חלה על כלל התארים.
 
כן. אין פסיכולוג יישומי שלא עבר.

תמיד כדאי לקדם את האנגלית, צריך אותה גם בלימודים וגם בעבודה

תחום העיסוק שלי משיק וקרוב מאוד לתחום,
נחשפת לפסיכולגים (ופסיכאטרים) ופגישות טיפוליות בתדירות יומיומית,
ועדיין, רואה כאלו שלא מקבלות מטופלים בטענה של 'שפה'
מעניין אותי איך עברו את המתאם, שהוא נקודת הקושי בשבילי (מבחינת שפה)
 
לא חושבת שאני צריכה להתנצל על הבעת דעה חופשית.
פלורזליזם זה ערך חשוב לא?
אבל הגבתי נקודתית הודעה, הודעה.

ובמקרה אני מכירה את הפסיכולוגית שכתבה כאן, אישה יר"ש מאד ובעלת ערכים חזקים מאד.
לא בטוחה שכל אחד מגיעה עם גב חזק כמוה.

איפה @GRN שכתבה השבוע באשכול בחכמת נשים על כאלו שלמדו איתה שהיא מכירה שיצאו בשאלה, מלימודים איתה יחד.
זה לא ממאמר מערכת מוכתב מראש של "יתד נאמן" או המודיע.
עדות אישית מאישה שלא חשודה בכלל בקיצוניות יתר.
בדיוק לכן לא יצאה הוראה מתירה כוללת לציבור..
ובדיוק לכן כדאי לכל אחת ששוקלת ללמוד להתייעץ עם רב שמכיר..
וענין היציאה בשאלה, הוא קצת קיצוני..(לא שאני מזלזלת בקירור קטן יותר ביראת שמים, כן?)
קשה לי להאמין שקרה רק בגלל הלימודים..
 
זו פשוט יהירות לעשות תואר, ולהטיף לנשים חסרות פרנסה שלא לעשותו. משיקולים רוחניים.
איזו התקפה!
סתימת פיות של ממש.
זה פורום. וזכותי להגיב בו, גם אם הדעה שלי פחות מקובלת.
לא הטפתי לא"א לא לעשות תואר. במחילה.
מוזמנת לקרוא הודעה הודעה שלי.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה