מידע שימושי מה שעזר לנו עם האטופיק...

  • הוסף לסימניות
  • #61
גם וגם.
במצבים שהעור מאד מאד מגורה, חייבים להוסיף גם סטרואידים.
כשהוא מגורה בינוני, אפשר להסתפק בזה.
אנחנו ברוך ה', לא מרחנו אפילו טיפה אחת של סטרואידים. נס!
עם עור שהיה נראה זוועה.
כמה עולה הקרם הזה ?
באזור המאה כמדומני (בעלי קנה :))
אבל לא בטוחה שחייבים דווקא אותו.
אנשים משבחים מאד גם קרמי לחות יותר זולים.
צריך פשוט לנסות.
לא נכנסת לכל השיח על המשחות וכו'.
רק רציתי לכתוב שחבל,חבל, חבל לסבול ולהתעסק עם משחות.
דבר ראשון!!! זה לנסות את הטיפול בים המלח לפי הוראותיו המדויקות של ד"ר הררי(חשוב מאוד!). עוזר פלאים ומעלים את הבעיה לגמרי .מנסיון עם אחיין שהיה לו אטופיק קשה ועבר פעמיים טיפול של שבועיים בים המלח וכבר אחרי הפעם הראשונה היה שיפור של 90% ואחרי הפעם השניה 100%.וכן בני בן ה-4 שסבל מפסוריאזיס בכל הגוף ולאחר 3 שבועות בים המלח נרפא לגמרי.
כרגע התקופה המומלצת לשהייה בים המלח היא מיד לאחר סוכות.
אנחנו שהינו בערד ונסענו כל יום מהבוקר(8)עד הצהריים(1:30).
אנחנו היינו בים המלח פעמיים.
לפי ההוראות של ד"ר הררי, היינו ממש על חוף ים המלח במשך שבועיים רצוף!
פעם ראשונה עזר פלאים.
פעם שניה לא עשה הרבה... ולא הצדיק את המאמץ והכסף... (עם אותו ילד!)
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
קיבלתי מהרופא לילדה עם התפרצות אטופיק ברגליים, קרם לחות בשם medimacrogol של חברת mediskin.
בינתיים, מורחת כבר כשבועיים יחד עם בלנאום + באמבטיה. יום שאני משתמשת בשתיהם - ישנה רגוע. לילה שדילגתי (במיוחד על השמן אמבטיה) - מתעוררת בוכה ומתגרדת.
מכירים את הקרם לחות הזה? עדיף לעבור לאחרים שהומלצו פה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
קופצת על האשכול,
לבת שלי יש סבוראה בראש קילופים קשים וגדולים מאד בקרקפת,
ניסינו המון משחות שמפו וכו'
כמובן של מה שעם סטרואידים עוזר פלאים תוך מספר ימים,
ואחרי תקופה חוזר אי אפשר לתת לילדה קטנה סטרואידים כל הזמן.

האם יש מישהו שהתנסה עם זה
המלצות? משהו טבעי?
אשמח לשמוע מנסיון של אנשים.
משו טבעי שעוזר לטיפול בקילופים בקרקפת זה השמפו של מוסטלה עם הקצף הוא קצת יקר אבל מאוד עוזר.
לגבי האטופיק גם לבן שלי יש אטופיק בפנים בעיקר, באמת אחרי שהלכתי לרופא עור הוא המליץ לי על הביפנטן פלוס
זה ממש עוזר אבל צריך להתמיד בזה
בגוף הוא פחות סובל הוא המליץ לי על הקרם גוף של מוסטלה כמובן ללא סטרואידים וזה טבעי שזה מאוד מקל אפשר למרוח גם שמן תינוקות
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
קיבלתי מהרופא לילדה עם התפרצות אטופיק ברגליים, קרם לחות בשם medimacrogol של חברת mediskin.
בינתיים, מורחת כבר כשבועיים יחד עם בלנאום + באמבטיה. יום שאני משתמשת בשתיהם - ישנה רגוע. לילה שדילגתי (במיוחד על השמן אמבטיה) - מתעוררת בוכה ומתגרדת.
מכירים את הקרם לחות הזה? עדיף לעבור לאחרים שהומלצו פה?
הכלל הכי חשוב -
מה שעובד, לא נוגעים :)

לכל הקרמים יש חומרים בסיסיים משותפים, ובגדול הם עושים את אותה פעולה. ההבדל הוא ברגישות העור לחומרים שונים, וכאן נכנסת שאלת ההתאמה.
(ויש עוד סוגיה רחבה של תוספות כמו פרוביוטיקה או ויטמינים, זה לדיון נפרד).
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
הכלל הכי חשוב -
מה שעובד, לא נוגעים :)

לכל הקרמים יש חומרים בסיסיים משותפים, ובגדול הם עושים את אותה פעולה. ההבדל הוא ברגישות העור לחומרים שונים, וכאן נכנסת שאלת ההתאמה.
(ויש עוד סוגיה רחבה של תוספות כמו פרוביוטיקה או ויטמינים, זה לדיון נפרד).
תודה.
אני מתלבטת כי העור עדיין לא נראה טוב מספיק, נשאר אדמדם ומראה מגורה ומשופשף, וגם העובדה שמלילה בודד שלא שמתי כבר לא מצליחה לישון - נראה לי קצת לא מספק. או שאני צריכה להתרגל שזה מה שכולל אטופיק?
התפרץ לה לאחרונה, פעם קודמת הייתה בדיוק לפני שנה (ערב תחילת הלימודים....) רק אז היה קל הרבה יותר, לא כלל גרד בכלל, לא ידענו לקרוא לזה בשם ועבר מעצמו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
תודה.
אני מתלבטת כי העור עדיין לא נראה טוב מספיק, נשאר אדמדם ומראה מגורה ומשופשף, וגם העובדה שמלילה בודד שלא שמתי כבר לא מצליחה לישון - נראה לי קצת לא מספק. או שאני צריכה להתרגל שזה מה שכולל אטופיק?
התפרץ לה לאחרונה, פעם קודמת הייתה בדיוק לפני שנה (ערב תחילת הלימודים....) רק אז היה קל הרבה יותר, לא כלל גרד בכלל, לא ידענו לקרוא לזה בשם ועבר מעצמו.
אני מציעה להוסיף לטיפול חוץ מקרם הלחות (מה שהרופא רשם לך זה קרם לחות) גם משחה טיפולית קלה שלא מכילה סטרואידים.
לדוגמא: בפנטן, בפנטן פלוס (או שני הבפנטנים מעורבבים), או סיקפלאסט.
אחרי האמבטיה את אחת המשחות הטיפוליות שכתבתי פה, ואז בבוקר את הקרם לחות.

ו -כן, באטופיק לא מדלגים טיפול. או שמדלגים ומשלמים עם ריבית :(
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
@גיטרה לגבי העור המחוספס והאדום - זה תלוי מאד מה הרמה. יש מצב מסוים שהוא תקין ונורמלי לעור אטופי, ויש מצבים שהם כן דורשים התערבות.
קשה לנחש דרך הטקסט למה בדיוק את מתכוונת :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
התפרץ לה לאחרונה, פעם קודמת הייתה בדיוק לפני שנה (ערב תחילת הלימודים....) רק אז היה קל הרבה יותר, לא כלל גרד בכלל, לא ידענו לקרוא לזה בשם ועבר מעצמו.
פעם שאלו אותי במשרד הבריאות מה העונה הכי קשה לאטופיק.
עניתי בלי שמץ של היסוס: הראשון בספטמבר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
פעם שאלו אותי במשרד הבריאות מה העונה הכי קשה לאטופיק.
עניתי בלי שמץ של היסוס: הראשון בספטמבר.

אני עוד לא הצלחתי לעלות על הנקודה מתי המצב הכי גרוע.
לא הצלחתי לראות קשר לקיץ / חורף / לחות / יובש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
@גיטרה לגבי העור המחוספס והאדום - זה תלוי מאד מה הרמה. יש מצב מסוים שהוא תקין ונורמלי לעור אטופי, ויש מצבים שהם כן דורשים התערבות.
קשה לנחש דרך הטקסט למה בדיוק את מתכוונת :)
רופא ילדים ראה אותה ונתן לנו את הקרם שרשמתי לעיל + סטרואידים לטיפול בפצעים קשים יותר. הפצעים ב"ה השתפרו, הגרד תלוי במשחות ששמתי באותו יום, אבל העור בכללותו לא משהו בכלל.
החזרתי אותה בינתיים מגרביונים לגרבי כותנה (המוקד הוא במעלה הירך, מהברך ומעלה) - חשבתי שיעזור, אבל ללא שינוי בינתיים.
שוקלת לקחת אותה לרופא נוסף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
באמת יש קשר בין רגשי להתפרצות אטופיק?
יש קשר, בהחלט.
מוכח ומוכר מבחינה רפואית קונבנציונלית לגמרי.
יש אפילו תחום רפואי רשמי שנקרא פסיכו-דרמטולוגיה, עד כדי כך מוכר ומוכח הקשר בין עור למצב רגשי.


אבל תחילת שנה וגן חדש זה לא רק שינוי רגשי, זה גם שינוי סביבתי.
ועד שהגננות לומדות את הילד והצרכים שלו,
ועד שההורים מזהים את נקודות המוקש...
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #75
רופא ילדים ראה אותה ונתן לנו את הקרם שרשמתי לעיל + סטרואידים לטיפול בפצעים קשים יותר. הפצעים ב"ה השתפרו, הגרד תלוי במשחות ששמתי באותו יום, אבל העור בכללותו לא משהו בכלל.
החזרתי אותה בינתיים מגרביונים לגרבי כותנה (המוקד הוא במעלה הירך, מהברך ומעלה) - חשבתי שיעזור, אבל ללא שינוי בינתיים.
שוקלת לקחת אותה לרופא נוסף.
ממש ממש ממליצה לך להוסיף לטיפול את אחת מהמשחות שכתבתי פה.
הרבה יכולים להעיד כמה זה משמעותי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
למניעה
אני מאוד מרוצה מהמשחה של מינרל מור
גם כשמתחיל לגרד ממש לפני שמתפרץ היא עוזרת מאוד

היייתה לנו סיעתא דשמיא גדולה שגילינו אילו מאכלים מחמירים את המצב
ואיך גילינו?
אחרי שהתינוק צרח מאז שהוא נולד ופצעים מגיל 3 שבועות
כשהוא היה בן 9 חודשים, למחרת פסח הילד קם חלק ורגוע ומאז לידתו בפעם הראשונה ישנתי רצוף!! בלי לקום כל שעה לתינוק.
הבנו שמה שאולכים בפסח זה בסדר גמור (לוקח זמן לגוף להתנקות, כנראה)
ולאט לאט בדקנו לפי מה שהוספנו מה מחמיר את האטופיק
והתוצאה היא: בוטנים, שומשום, פירות קיץ ופירות יער, קקאו וסויה.
ומאז ברוך ה' המצב ממש יחסית טוב עם התפרצויות קלות פה ושם בעיקר במזג אויר יבש ואביך.
אבל אם בטעות הוא אוכל משהו מתוך הרשימה אז אוי ואבוי....
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
מחמיר את האטופיק זה מאוד אינבדואלי
לבן שלי יש רשימה ארוכה של מאכלים
שומשום בוטנים אגוזים ודגים (כמעט כל הרשימה) תפו"א חלבי שום אפונה סויה ביצים (חלבון וחלמון) שמרים תירס
זה בתוצאות של בדיקות דם לאלרגיה
ואצלו זה התפתח בהנקה והתשלום היה במזומן במקום וניקוי הגוף לקח זמן
הוא מתקלח עם שמן אמול פורטה (הבלונאם מכיל בוטנים וסויה)
וקרם לחות כמה פעמים ביום למדתי שאין קוסמות זה עבודה יום יומית
אפשר לומר שהענין היום בשליטה (בלי דם)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה