מחפשת דרך ושיטה: איך הבצק של החלות לא יצא דחוס?

  • הוסף לסימניות
  • #41
לא היה לי כח לקרא את כל התגובות שלפני-
למדו אותי לכסות את החלות במגבת(נקיה) מיד אחרי שהן יוצאות מהתנור עד שהן מתקררות
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
תדעו לכן שאין על בקר גם באפייה!!
ניסיתי היום את המתכון שהיא אומרת ויצא פשוט אלוףףף, עסיסי ופריך ובפנים רך רך רך ואוורירי, לא הייתי מאמינה שאני הכנתי את זה!

בקיצור, ממליצה לכן בחום! שווה וטעים!!
וכדי שתאמינו, אני מעלה תמונות....
 

קבצים מצורפים

  • 20151211_001920.jpg
    KB 48.7 · צפיות: 73
  • 20151210_214541.jpg
    KB 63.7 · צפיות: 62
  • הוסף לסימניות
  • #43
איפה המתכון ? אמשח לקישור
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
נכתב ע"י סטאזרית;1888197:
בלי משפר אפיה ובלי קערת התפחה מיוחדת

המתכון של כוכב 103 פשוט מעולה!!!
אני מכינה כבר כמה שנים, ניסיתי קודם מתכונים אחרים וזה לגמרי לא דומה לחלות אחרת - החלות יוצאות שחומות בחוץ, רכות אוריריות ומדהימות מבפנים לא מתפוררות ורבים ביום ראשון על השאריות (אם נשאר)

ואצלי מפונקים...

את עושה לי נחת...
:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
איפה המתכונים המוזכרים כאן של 'כוכב103' ושל 'בקר'?
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
של בקר כאן, באשכול זה, באחד הדפים הראשונים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
ומה עם שלי?
הרבה מאוכזבות ניסו לאפות חלות לפי ההוראות שלי, ומאז לא מפסיקות להודות ולאפות...
מורכב מהרבה טיפים שרכשתי במשך הזמן.

ראשית, אני משתמשת בקמח שמרים של אוסם ואם לא אז בשמרית + משפר אפיה ולא בשמרים יבשים.
(אותם אני שומרת לעוגות)

ועכשיו למתכון - או נכון יותר לסדר העבודה, כי זה מה שחשוב.

שמים בקערת המיקסר - חצי כוס סוכר, שמרית ומ
שפר אפיה כנ"ל (אם משתמשים בקמח שמרים לא צריך, כמובן, להוסיף שמרית ולא משפר אפיה), 500 מ"ל מים חמימים - (אני מודדת עם כוס מדידה שיהיה מדויק, והמים צריכים להיות בדרגת חום שנעימה ליד שלך כמו במקלחת) וחצי (!) ק"ג קמח.
מקציפים - כן, עם המקצף, במהירות גבוהה כחמש דקות, עד שרואים בועות בבצק.

כעת מוסיפים את יתרת הקמח + 3 כפיות מלח ומתחילים ללוש עם זרוע הלישה (אל תשכחו להחליף את הזרוע כי המקציף עלול להישבר עם כל הקמח) במהירות נמוכה ולא ובהדרגה, תוך כדי לישה מוסיפים חצי כוס שמן.
כאשר מתגבש בצק נותנים עוד שנים שלושה סיבובים וזהו. אם לשים יותר מדי הבצק נהיה דביק וקשה לקליעה.

מכסים את הבצק בנילון נצמד ומתפיחים במקום חמים עד שמכפיל את נפחו.
קולעים את החלות - ככל שהחלה עשויה מיותר חלקים, היא יותר אוורירית.
מרדדים כל חלק לעלה ומגלגלים לכרוכית - כך יוצרים את הנקניקים.

מתפיחים את החלות הקלועות הרב זמן - ההתפחה הזו חשובה יותר מההתפחה הראשונה. (אני מחממת את התנור קודם ומכניסה את החלות לתנור חמים אבל לא דולק!)

מברישים בביצה טרופה ומפזרים שומשום קלוי במחבת יבשה.

אופים בחום גבוה - 200 מעלות כעשרים דקות.

שבת שלום
(מקווה לצלם לכם היום את החלות ולהעלות תמונות)

חני
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;1889513:
ומה עם שלי?
הרבה מאוכזבות ניסו לאפות חלות לפי ההוראות שלי, ומאז לא מפסיקות להודות ולאפות...
מורכב מהרבה טיפים שרכשתי במשך הזמן.

ראשית, אני משתמשת בקמח שמרים של אוסם ואם לא אז בשמרית + משפר אפיה ולא בשמרים יבשים.
(אותם אני שומרת לעוגות)

ועכשיו למתכון - או נכון יותר לסדר העבודה, כי זה מה שחשוב.

שמים בקערת המיקסר - חצי כוס סוכר, שמרית ומ
שפר אפיה כנ"ל (אם משתמשים בקמח שמרים לא צריך, כמובן, להוסיף שמרית ולא משפר אפיה), 500 מ"ל מים חמימים - (אני מודדת עם כוס מדידה שיהיה מדויק, והמים צריכים להיות בדרגת חום שנעימה ליד שלך כמו במקלחת) וחצי (!) ק"ג קמח.
מקציפים - כן, עם המקצף, במהירות גבוהה כחמש דקות, עד שרואים בועות בבצק.

כעת מוסיפים את יתרת הקמח + 3 כפיות מלח ומתחילים ללוש עם זרוע הלישה (אל תשכחו להחליף את הזרוע כי המקציף עלול להישבר עם כל הקמח) במהירות נמוכה ולא ובהדרגה, תוך כדי לישה מוסיפים חצי כוס שמן.
כאשר מתגבש בצק נותנים עוד שנים שלושה סיבובים וזהו. אם לשים יותר מדי הבצק נהיה דביק וקשה לקליעה.

מכסים את הבצק בנילון נצמד ומתפיחים במקום חמים עד שמכפיל את נפחו.
קולעים את החלות - ככל שהחלה עשויה מיותר חלקים, היא יותר אוורירית.
מרדדים כל חלק לעלה ומגלגלים לכרוכית - כך יוצרים את הנקניקים.

מתפיחים את החלות הקלועות הרב זמן - ההתפחה הזו חשובה יותר מההתפחה הראשונה. (אני מחממת את התנור קודם ומכניסה את החלות לתנור חמים אבל לא דולק!)

מברישים בביצה טרופה ומפזרים שומשום קלוי במחבת יבשה.

אופים בחום גבוה - 200 מעלות כעשרים דקות.

שבת שלום
(מקווה לצלם לכם היום את החלות ולהעלות תמונות)

חני
חני!
איך אני אוהבת את המתכונים שלך!
עם טעם של פעם!
מתכונים של האידישע מאמע!
כמה סבלנות, וכמה השקעה!
לא זכור לי שראיתי אי פעם את המתכון שלך לחלות!
אני די מקובעת עם המתכון שלי כבר שנים! כל זמן שהילדים, והשכנים מרוצים, אז אני לא רואה שום סיבה לשנות, (הגם שהמתכון שלי זהה כמעט לגמרי לשל גב' בעקער)
אבל מדי פעם שאני שומעת טיפ, אני מנסה וחוזרת לשלי...
שלך נשמע לי משהו!
בל''נ אנסה שבוע הבא!
תודה
ותמשיכי להעלות לנו עוד דברים טובים
שבת שלום
חדוי
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
נכתב ע"י חדוי כנרת;1889524:
חני!
איך אני אוהבת את המתכונים שלך!
עם טעם של פעם!
מתכונים של האידישע מאמע!
כמה סבלנות, וכמה השקעה!
לא זכור לי שראיתי אי פעם את המתכון שלך לחלות!
אני די מקובעת עם המתכון שלי כבר שנים! כל זמן שהילדים, והשכנים מרוצים, אז אני לא רואה שום סיבה לשנות, (הגם שהמתכון שלי זהה כמעט לגמרי לשל גב' בעקער)
אבל מדי פעם שאני שומעת טיפ, אני מנסה וחוזרת לשלי...
שלך נשמע לי משהו!
בל''נ אנסה שבוע הבא!
תודה
ותמשיכי להעלות לנו עוד דברים טובים
שבת שלום
חדוי

וואו חדוי, מזל שהמסך לא שקוף,
אחרת כולם היו רואים איך אני מסמיקה עכשיו...

תודה על המילים החמות, זה בהחלט מעודד להמשיך לכתוב לכן.

שבת שלום
חני
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
1 קילו + 2.5 כוסות קמח
1 כוס סוכר
1.5 כפות מחוקות מלח
3 כפות מחוקות שמרים יבשים
1 כף חומץ
3-3.5 כוסות מים פושרים
3/4 כוס שמן

מתחילים במלח בתחתית הקערה. מעליו שמים את יתר הרכיבים למעט השמן. מתחילים ללוש. אחרי שמתחיל להיווצר בצק מוסיפים את השמן. לשים עוד כ-8 דקות]. הבצק אמור להיות רך ונעים. טיפונת דביק זה בסדר אבל לא מעבר לזה.
משמנים היטב קערה מכל הצדים. מעבירים אליה את הבצק ואז הופכים את הבצק בקערה כך שגם חלקה העליון עכשיו משומן.
מכסים בניילון [דוקא ניילון] ומתפיחים להכפלת הנפח.
אפשר להוריד קצת את הבצק בתפיחות ולהתפיח עוד קצת, אבל לא חובה.

קולעים חלות ומתפיחים כ--20-25 דקות. לא מדי הרבה כי אז החלות "מתפוצצות באפיה".
מושחים בביצה מהולה במים ומפזרים שומשום, פרג וכיוצ"ב.
אופים בחום גבוה לפחות 220 מעלות כ-20-25 דקות- לא יותר. הקרום מתכהה ונהיה פריך הפנים נשאר רך מאוד ולבן.

מצננים על רשת. כשהחלות פושרות עוטפים היטב בניילון נצמד ושומרים בהקפאה. יוצא כמו טרי מהמקפיא אחרי ההפשרה.

המתכון מתאים גם לקמח מלא- אבל אז יתכן וצריך להוסיף עוד נוזלים.
העליתי באשכול הזה תמונה של לחמניות מקמח מלא ושל חלה מקמח לבן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
עיין כאן: "סוד הלישה"...
בהצלחה (בשבוע הבא, כמובן...) ושבת שלום!
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
לביתריות שבינינו!

טיפ נחמד...

אפשר לקנות אצל רובינפלד חלות מוכנות לאפיה - בצק קלוע וקפוא, צריך רק להפשיר ולהתפיח ולאפות, חלות מדהימות (קמח מלא 80%)
שבוע שעבר לא הספקתי לאפות, אבל החברה כאן לא מוכנים לאכול חלות קנויות, אז ניסינו את רובינפלד, וזה היה פשוט מוצלח!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
מה שעשיתי:
דבר ראשון קניתי שמרים יבשים חדשים, על פי עצת ניקית סודית שכתבה לי באישי לבדוק את טריות השמרים שבבית. אכן החבילה הפתוחה עמדה הרבה זמן, אמנם התאריך לא עבר, אבל מה שבטוח- שמתי בפח ודי.
דבר שני- שמתי כף חומץ כהמלצתה של בקר
התפחתי שעתיים. הייתה ממש ברכה בעיסה, המכסה של הקערה התרומם מהעומס.
דבר שלישי- הלכתי על הצעתה של כוכב.
אבל הסתבכתי מתי למרוח את הביצה. מרחתי לפני שהכנסתי להתפחה בתנור בחום נמוך- וזו הייתה טעות- המראה יצא עמום ולא מבריק כמצופה. בנגלה השניה כבר נתתי לחלות לתפוח בחוץ וחסל.
החלות יצאו שחומות, נאות ואווריריות למגע. נחכה לטעום אותן בשבת ואעדכן אי"ה במוצ"ש לגבי הטעם.
תודה רבה מאוד מאוד לכולן!
אין כמו נשות פרוג הצדיקות בכל העולם!

(היו כאן עוד הרבה הצעות מפורטות ונראות יעילות, אבל חששתי שהן מורכבות מידי. אני מחפשת בין השאר גם עבודה מהירה...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
עדכון משבת:
ברוך ה'! לחלות מרקם נהדר, אורירי, צבע לבן ויפה, קרום שחמחם, טעם נפלא, והמרגש מכל- הטריות. גם בסעודה שלישית בלי הקפאה, ובלי משפר אפיה.
(אפיתי ביום שישי לפני הצהרים)
להזכירכן: שמתי בבצק כף חומץ (לק"ג קמח)
הוספתי מים מהכתוב במרשם: במקום שלוש לק"ג- עוד חצי כוס.
והתפחה- כמו שכתבה כוכב 103.
שוב, תודה רבה מאוד לכל המייעצות, עשיתן לנו ממש עונג שבת!
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
בקר, אפשר להפחית מכמות הסוכר?
ולכולן שאלה כללית, מה אם אני רוצה חלות בלי הרבה סוכר? (וגם בלי תחליף..) יש לי סיכוי לחלות טעימות? (כמובן כמה כפות, אני יודעת שחייבים בשביל השמרים. אבל מה יהא על הדיאטה?)
אני שמה קמח 70% מלא
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
נכתב ע"י ביקי;1889658:
בקר, אפשר להפחית מכמות הסוכר?
ולכולן שאלה כללית, מה אם אני רוצה חלות בלי הרבה סוכר? (וגם בלי תחליף..) יש לי סיכוי לחלות טעימות? (כמובן כמה כפות, אני יודעת שחייבים בשביל השמרים. אבל מה יהא על הדיאטה?)
אני שמה קמח 70% מלא

את יכולה להפחית, אבל אל בהגזמה. אח"כ אל תכתבי לי שלא היה טעים:p
האמת- כשאני עושה קמח מלא אני שמה 1/2 כוס שמן במקום 3/4 ומוסיפה במים, כמובן עד שמתקבל בצק רך, נוח ולא דביק יותר מדי. טיפונת דביק זה בסדר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
ועוד טיפ קטן, לא לאפות על טורבו, (מאריך את זמן האפיה, אבל שווה-אופה כ-40 דק' על 180 מעלות)
לשים בתוך התנור קערה עם מעט מים שזה נותן תוספת לחות לחלות.
כמובן, כשמסתיימת האפיה לכסות עד לקירור במגבת נקיה.
והסוד הכי סודי של חלות רכות הוא ההתפחה.
להתפיח שוב ושוב ושוב כל פעם התפחה קצרה (כ20 דק') ככל שמאפשר הזמן.
ההבדל ברכות של החלות הוא שמים וארץ!
(אותו מתכון, אותו תנור אותו מיקסר וההבדל בין שבוע שיש לי הרבה זמן להתפיח לשבוע לחוץ הוא ממש משמעותי)
בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
בניגוד לרבות מאיתנו אני לא ניסיתי כמה מתכונים אלא מנסה לשפר את המתכון שיש לי:
1. התפחה: להוריד כל 15-20 דקות 3 פעמים ואח"כ להתפיח שעה ואחרי הלישה להתפיח עוד שעה, לאחרונה אם לא התפיח מספיק אני עושה דבר כזה: מכניסה ל-10-15 דקות לתנור על 50 וכשתופח מספיק אני אופה
2. כדאי ללוש כל אחד לעלה ולגלגל לרולדה ואח"כ לקלוע, יוצא אוורירי
3. כדאי למרוח את הביצה מיד אחרי הלישה ואח"כ לפני האפיה למרוח שוב החלות מבריקות
4. להכניס תבנית עם מים לתנור שהחלות לא יצאו יבשות
כמובן להגיד לכבוד שבת קודש שמכניס טעם מיוחד
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה