דרוש מידע מטריד אתכם היום, איפה הילדים שלכם יגורו?

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #61
אני נשואה 5 שנים, לא "שמו עלינו" שום סכום לדירה,
אולי לא הכי כיף, אבל יותר כיף מלחיות על חשבון כסף שאין להורים שלך

עובדים קשה ורוצים להגיע לדירה בעז"ה.


לתכנן עכשיו את הדירות של הילדים?
גדול עלי.
בעז"ה תקנו בקרוב, אבל כל אחד היה שמח להעניק לילדיו דירה או לפחות סכום לא מבוטל לצורך כך,
לדעתי אם בן אדם משקיע נכון, הוא בהחלט יכול לעשות כך(כמובן עם קצת השקעה והבנה שחתונה זו הוצאה שהולכת להיות)
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
אין ספק שהמצב האידיאלי להגיע לגיל עם עודפים וחסכונות שמספיקים לחתן בכבוד וברווח.

כוונתי היא שבדור שחלק נכבד ממנו עוד אוחז בשלב של קניית דירה לעצמו או תשלומי משכנתא גבוהים,
קצת קשה להצליח להפריש גם לזה מהשוטף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
אין ספק שהמצב האידיאלי להגיע לגיל עם עודפים וחסכונות שמספיקים לחתן בכבוד וברווח.

כוונתי היא שבדור שחלק נכבד ממנו עוד אוחז בשלב של קניית דירה לעצמו או תשלומי משכנתא גבוהים,
קצת קשה להצליח להפריש גם לזה מהשוטף.
אתם צודקים, אבל בכל זאת זה כדאי, תחשבו על זה שאם תגיעו לחתונה עם 10,000 זה עדיין יותר מ0
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
אין ספק שהמצב האידיאלי להגיע לגיל עם עודפים וחסכונות שמספיקים לחתן בכבוד וברווח.

כוונתי היא שבדור שחלק נכבד ממנו עוד אוחז בשלב של קניית דירה לעצמו או תשלומי משכנתא גבוהים,
קצת קשה להצליח להפריש גם לזה מהשוטף.
מצורף קובץ עם טבלה של השקעות, שמראה שגם מסכומים קטנים אפשר בס"ד להגיע לחתונה עם סכום שגדול יותר
מהספרה 0.
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
מתי מתי מתי
הציבור יתעורר וישברו את המוסכמה על הדירות?????????????
ההורים יכולים לדרוש או להיכנע לדרישות אבל בסופו של דבר הכל תלוי בבחורה, אם היא תקום תדפוק על השולחן ותגיד עד כאן! לא מוכנה לשמוע על בחור שדורש "כופר נפש" בשביל להיפגש אז השערורייה תיפסק
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
שום דבר לא הגיוני
לא זה ולא זה .
למה לא הגיוני שזוג דואג לעצמו לדירה?
זה דרך העולם. רק מי צריך לדאוג להם? אבא ואומא? סבא וסבתא? שכנים? מכרים?
כל אחד דואג לעצמו. ועשירים נותנים גם לילדים.
הלוואי שלא
רק עלה למליון...
מה לעשות, צמוד למדד, גם מחירי הדירות עולים;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
מקסימום יעשו מה שעושים בכל העולם גרים בשכירות
ולילדים לא תהיה ירושה...
מחירי השכירות מזנקים בצורה לא פרופורציונלית.
כמה נקודות שהעלו מאוד את דמי השכירות:
1- מכיוון שמחירי הדירות עלו בצורה משמעותית,
הרבה מאוד אנשים לא קונים דירה וגרים בשכירות, מה שיוצר ביקוש מטורף.
והמשכירים כמובן מנצלים את זה ומשכירים את הדירה לכל המרבה במחיר.
2- עקב עליית הריבית הרבה אנשים לא עומדים בתשלומי המשכנתא ומשכירים במחירים גבוהים מאוד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
כמתעסקת בתחום זה לא נכון
באמת היום בחורה שמסודרות בעבודה בהייטק גם עם 400 יכול ללכת מעולה
זה יותר משחק היום אצל הבחורים
מה לומדת ועובדת מאשר אם נותנים 400 או 700
ובלי קשר , הסכומים היום ירדו כי באמת איו לאנשים!!
איך אמרה לי אשה מבוגרת מהמגזר החסידי, אתם הליטאים מחפיצים נשים יותר מכל מגזר בעולם...
השאלה הראשונה שבחור ממוצע ישאל... זה מה היא עובדת? במילים אחרות קודם כל פרמטר כלכלי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
מחירי השכירות מזנקים בצורה לא פרופורציונלית.
כמה נקודות שהעלו מאוד את דמי השכירות:
1- מכיוון שמחירי הדירות עלו בצורה משמעותית,
הרבה מאוד אנשים לא קונים דירה וגרים בשכירות, מה שיוצר ביקוש מטורף.
והמשכירים כמובן מנצלים את זה ומשכירים את הדירה לכל המרבה במחיר.
2- עקב עליית הריבית הרבה אנשים לא עומדים בתשלומי המשכנתא ומשכירים במחירים גבוהים מאוד.
הסיבה המרכזית היא, שחסר פועלים, מה שיוצר לחץ אדיר על השוק.
תוכלו ראות מידי יום בתחנות ובשטיבלאך מודעות של דרוש בדחיפות יחי"ד לזוג שמתחתן בקרוב, בשבוע הבא, היום ואפילו אתמול;).
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
לא מזמן עברו לידי כמה זוגות מבוגרים (לטאים) שכבר חיתנו ילדים נעבאך היו צריכים למכור את הדירה שלהם בשביל לשלם את המשכנתא שלקחו לילדים שלהם
למה נעבך תאמיני לי הם מאושרים.
אין משהי שאני שומעת שנותנת לילדים שלה ולא שמחה מזה .
אם משהו לא שמח -- כמו שאומרים מוחל טובות ...
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
איך אמרה לי אשה מבוגרת מהמגזר החסידי, אתם הליטאים מחפיצים נשים יותר מכל מגזר בעולם...
השאלה הראשונה שבחור ממוצע ישאל... זה מה היא עובדת? במילים אחרות קודם כל פרמטר כלכלי...
מה היא עובדת זה לא רק כלכלי הרי ברור שיש הבדל מהותי בין הייטקיסטית לגננת זה מעיד על חכמה כישורים אופי וכולי
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
למה נעבך תאמיני לי הם מאושרים.
אין משהי שאני שומעת שנותנת לילדים שלה ולא שמחה מזה .
אם משהו לא שמח -- כמו שאומרים מוחל טובות ...
כן מכיר אישית יותר מכמה שמאוד לא שמחים
אבל אין להם ברירה צריכים לחתן את הילדים
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #74
לדאוג על העתיד הרחוק זה ממש לא בגדר 'השתדלות'
אם חיים בפזרנות וקונים 'מותרות' אז אכן כדאי לחסוך.
אבל אם חיים נורמלי [כך נשמע מהשאלה] אז וודאי לא כדאי לחשוב ולדאוג על העתידות.
מהיכן שנושא זה יטריד אתכם עוד 20 שנה ?

כך שלא כדאי לדאוג יותר מידי ...
אמת מסכים עם כל מילה...
סתם רציתי לוודא שאין איזה נוסחת קסם שכולם עושים ואני מפספס :rolleyes:
אבא שלי טוען שהוא מעדיף לתת לילדים כסף לדירה כי הוא יותר יכול להסתדר מאשר זוג בן 20
יש לי חברה ספרדיה שאבא שלה עובד שנים בהייטק והוא נותן לילדים 100K לחתונה והיא לא מבינה איך אבא שלי יכול ואבא שלה לא
א. אבא שלי אברך
ב. ההורים שלי חיים בפשטות ככה יכלו לחסוך כל החיים והתמורה שלהם על זה שרואים איך הילדים מסודרים בדירות ולא עוברים דירה כל שנה וחיים בלחץ אינסופי
לא חושב שהיום יש ממה לחסוך...
אני מניח שגם אם ההורים שלך היו חוסכים 60% מההכנסות שלהם כל ה20 שנה הם לא היו יכולים לקנות דירת שלושה חדרים ואני מדגיש נכון להיום במודיעין עילית/בית שמש
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
למה נעבך תאמיני לי הם מאושרים.
אין משהי שאני שומעת שנותנת לילדים שלה ולא שמחה מזה .
אם משהו לא שמח -- כמו שאומרים מוחל טובות ...
ברור שאדם שמח לתת את הדירה שלו, לעקור בגיל מבוגר מהסביבה בה היה חי, להתנתק מהחברותות, בית כנסת שיעורים קבועים וכדומה...
אה, כמעט שכחתי, כשעל הגב שלו יושבים חובות של כמה מאות אלפים במקרה הטוב.
אדם שמח ומאושר!
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
כמה רשעות יש במשפט הזה שההורים שמחים לצאת מהדירה
סליחה לא הייתי מסוגל להתאפק
וכן אני הייתי שוכר של אבא כזה לא מאחל לכם לעבור מה שעברתי

סלחתי לו בלב שלם ואני מאוד מרחם עליו
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
מה היא עובדת זה לא רק כלכלי הרי ברור שיש הבדל מהותי בין הייטקיסטית לגננת זה מעיד על חכמה כישורים אופי וכולי
שנינו יודעים שזה לא הכיוון... אם גננות היו מרוויחות 30K הם היו הפופולריות!
(חוץ מזה לרוב הכישורים החברתיים של אנשי הייטק מבלי להכליל כמובן נמוכים יותר...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
אצל המגזר החסידי כל אחד דואג קודם כל לדירה שלו וזורק כמה עשרות אלפים לילדים הנשואים
אצל המגזר הליטאי כ אחד צריך לדאוג לכמה מאות אלפים לכל ילד
אצל המגזר הספרדי כל אחד דואג לעצמו וההורים ממשיכים את שגרת חייהם בשלווה. בכ"א כך עד לשנים האחרונות ;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
שנינו יודעים שזה לא הכיוון... אם גננות היו מרוויחות 30K הם היו הפופולריות!
(חוץ מזה לרוב הכישורים החברתיים של אנשי הייטק מבלי להכליל כמובן נמוכים יותר...)
בהייטק עובדים בצוותים כישורים חברתיים הם חובה לעומת גננת שצריכה להסתדר עם סייעת...
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
כן מכיר אישית יותר מכמה שמאוד לא שמחים
אבל אין להם ברירה צריכים לחתן את הילדים
חבל.
אם אתה כבר עושה משהו תעשה אותו בשמחה .
בצורה חיובית הכל הרבה יותר קל, והאמונה מגיעה מאליה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

עד איפה נגיע בשביל "כבוד"?
כמה אנחנו משלמים על "מה יגידו"?

מאמר מטלטל שפורסם ע"י הרב אהרן זלץ ב-Rהון (
כאן).
על אחד הנושאים הכואבים בדורנו,
ממליץ מאוד לקרוא עד הסוף.

"משכנתי את המיטות שלהם"
הטלפון צלצל. בצד השני היה אברך יקר, בן 45, יהודי שכל חייו הם תורה וצניעות. הוא לא התקשר לבקש כסף, הוא התקשר לבקש מוצא מהסבך.
"אני כבר בן 45," הוא אמר לי, "הפרנסה מעולם לא הייתה ברווח, אני אברך ואשתי גננת ויש לנו שמונה ילדים בבית, אבל תמיד הסתדרנו איכשהו ו"אפילו היה לנו קצת חובות". והנה בתי, יהודית שלי, הגיעה לפרקה – ילדה מושלמת, כלילת המעלה.
עד כאן הכל היה מושלם. עד שהגיע הטלפון ששינה את כל התמונה…

השיחה ששינתה הכל

הוא סיפר לי איך הכל התהפך בגלל שיחת טלפון אחת מהמורה של הבת. היא הציעה את אחיה, 'בחור משכמו ומעלה', אבל מיד עברה לטון העסקי והקר: "ב-500 אלף ש"ח זה פשוט 'לא ילך'". היא אפילו נתנה לה 'טיפ' ידידותי, כזה ששורף את הנשמה: "בשביל בת איכותית כמו יהודית שלך, יהיה קשה למצוא חתן בסכומים כאלה. אתם רק תתעכבו, וחבל. בסוף תבינו שתצטרכו להוסיף".
"אשתי ניתקה את השיחה" הוא סיפר לי בטלפון. "והיא התייעצה איתי מה עושים? אין לנו כסף, מאיפה נביא את זה?".
הלכתי להתייעץ, ואמרו לי שאין ברירה, חייבים ליישר קו עם מה שנותנים בשוק.
אז נתתי.
חתמתי על 550,000 ש"ח. כסף שאין לי ולא יהיה לי.
פשוט משכנתי את הבית. משכנתי את המבצר של שמונת הילדים שלי. זהו, אני מכונה מותשת… עסוק בלנסות להביא כספים שלא יזרקו אותנו לרחוב…"

חשבון נפש מול דף הגמרא

הוא חיפש אצלי "השקעת חלומות", פתרון קסם שיניב לו בנס 550,000 ש"ח משום מקום.
לא היה לי איך לעזור לו. ניתקתי את השיחה והרגשתי שהחדר מסתחרר סביבי.
אדם שיוצא לגלות בתוך הבית שלו. הוא עוזב את הכולל. הוא עוזב את אהבת חייו, את התורה, כדי ללמוד עריכה תורנית או לבדוק תפילין בלילות. הוא יעבוד לילות כימים, יבקש נדבות, יתרוצץ בין גמחי"ם רק כדי לשלם על כבוד.
כבוד שאין לו כיסוי.

המתמטיקה של הטירוף

היד שלי רועדת כשאני כותב את “המתמטיקה” הזאת:
אם ההכנסות שלך הן 10,000 בחודש,
כדי שתצליח להגיע לסכום המפלצתי הזה תצטרך לעבוד ארבע וחצי שנים רצופות מבלי להוציא שקל אחד על לחם ועל חשמל. ארבע וחצי שנים של צום מוחלט.
אם לבת הראשונה נתת 550 אלף ממשכון הבית, מה תיתן לבת השנייה? את הכליות שלך? לילד השמיני תיתן קופסת קרטון מתחת לגשר?
זו לא מצווה, זו התאבדות מרצון.

על חשבון מי הכבוד הזה?

ידידי היקר, הלב שלי בוער מכאב עליך!
נכנעת לטירוף וקנית שקט של רגע בשידוכים תמורת גיהנום של חיים שלמים.
ידידי, איך התחייבת על מה שאין לך? איך נתת למורה אחת להרוס לך את הבית ב"טיפ" אחד? באיזו סמכות נתת לבת אחת לבנות בית על חורבותיהם של שבעה אחים אחרים? מי אישר תעלול מסוכן כזה, בשביל קצת כבוד מדומה, בשביל "מה יאמרו"?
הותרת לילדיך ולרעייתך להתמודד עם אב טרוד שמתקמצן על עגבנייה בארוחת ערב.
והבת שלך ה"כלה המאושרת" איך היא תישן בלילה כשחיי הנישואין שלה נבנו על הגב השפוף של אביה ועל חשבון המטרנה של אחיה הקטן?
תגיד, מה עשית?
אתה אמיתי שלקחת כזאת התחייבות על עצמך?
חתמת על שטר של חצי מיליון ש"ח כאילו אתה גביר העיירה, כשבמציאות אתה אברך שמגרד את החודש. איפה האחריות שלך? מי ייעץ לך עצות אכזריות כל כך, שגרמו לך למכור את חייך וחיי משפחתך?

היו אמיצים!

הורים יקרים, תנו לילדים שלכם כל מה שיש לכם, תנו אהבה ללא גבול והקשיבו לרצונותיהם ללא תנאי, תנו חינוך ליראת שמים, תנו עצות טובות, תנו את הזמן שלכם, תנו את כל הכסף שיש לכם.
אל תתנו את מה שאין לכם!!!
זאת היא מלכודת דבש המושתתת על טיפשות צרופה.
צאו מהסחרור הטיפשי הזה!
תסתכלו לילדים שלכם בעיניים ותגידו מילה אחת פשוטה, אמיתית: אין לי!
בתי היקרה, לא נפסול שידוכים כי ההורים מתגוררים בעיר מרוחקת ולא כי הם גרושים. אין לנו את הכסף "לקנות" לך חתן מישיבה מובחרת. אין, פשוט אין.
רק כנות חסרת פשרות, תציל אתכם מהטירוף הזה. תהיו כנים מול עצמכם, מול השדכנים ומול הצד השני. הגדירו סכום ריאלי, שפוי, כזה שמאפשר לכם להמשיך לחייך אל הילדים האחרים בבית, והצהירו עליו בגאווה. זו לא קמצנות – זו אחריות משפחתית!
זכרו: הבית שבתכם בונה חייב לעמוד על יסודות של אמת ושלווה, לא על חורבות הבית שבו גדלה. היכולת לומר 'זה מה שיש לנו ועם זה נבנה בית' היא המתנה הכי גדולה שאתם יכולים לתת לזוג צעיר שמתחיל את חייו.
אתה לא עני. אתה אחראי. אתה אמיץ. אתה אבא אמיתי!

עד כאן מאמר הזהב.

ועכשיו אני שואל:
האם לא הגיע הזמן לעצור את הטירוף הזה?
אם להתחייב סכומי עתק תחת הכיסוי של "השתדלות" ו- "בטחון בקב"ה" שיהיה בסדר - זה בסדר,
למה להתחייב סכומים ריאליים מתוך בטחון בקב"ה,
שהקב"ה הוא זה שמזווג זיווגים והשידוך הנכון והאמיתי יגיע בכל מצב - למה זה פחות בסדר?

אני כמובן לא מדבר על מקרים מאוד ספציפיים שיש הנחייה אישית וברורה מרב גדול לנהוג אחרת,
שאז יש סייעתא דשמייא מיוחדת, בפרט אם זה מגיע ממקום טהור שלא לשם "כבוד" וד"ל,
אני מדבר על הלך הרוח הכללי.
לאן הגענו?

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה