כללי מי אחראי לנזק?

  • הוסף לסימניות
  • #1
הזמנתי עבודת עיצוב אצל גרפיקאית של פולדרים וכרטיסים הנכנסים אליהם.
סוכם שהיא תעמוד מול בית הדפוס לעניני העיצוב וההדפסה ובקיצור ההבאה לדפוס.
הארגזים הגיעו ובהם הפולדרים בדיוק כפי שהזמנתי, אבל הכרטיסים (שעשוים מחומר יקר ומיוחד)ואמורים לפי המסוכם והיא ידעה זאת היטב, והם חלק בלתי נפרד מההזמנה והעיצוב, בגודל שלא נכנס כלל לפולדרים.
וכן. דובר שהכרטיסים צריכים להיכנס לפולדרים כחלק מהשיחה. משפט כמו: הכרטיס של הפולדר יהי-ה בגוון כחול או תכלת וכו
הנזק מסתכם ב4300 ש"ח.
מי ישלם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אויש, מצב לא נעים לחלוטין.
לא לך ולא לה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
או פשרה או דין תורה.
משמיעה של צד אחד א"א בכלל לייעץ הרי זה לא נעשה בכוונה תחילה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
היא התנצלה על הטעות ואמרה: אין בעיה אני מיד שולחת את הגודל הנכון לדפוס
בסוף אכתוב מה אני הייתי מצפה, ואיך אני מתנהלת בעסקי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אם זה ממש המצב בלי ייפוי דברים, והאחריות להדפסה הועברה בפירוש לגרפיקאית, אזי אני לא רואה מצב שהיא לא אחראית גם לנזק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
דברים כפשוטם. אשמח לשמוע מה עוד חושבים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
או פשרה או דין תורה.
משמיעה של צד אחד א"א בכלל לייעץ הרי זה לא נעשה בכוונה תחילה.
ברור שלא בכוונה. אבל בהחלט סוג של טעות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נכתב ע"י obyektiv;1076556:
ברור שלא בכוונה. אבל בהחלט סוג של טעות.

לא סגור שאני מבין זה לא טעות בהדפסה זה טעות בתכנון ובפיקוח על השטנץ לאחר ההדפסה צריך היה לבדוק שהכל מתקפל ונכנס נכון למקומו.
אם היא הייתה אחראית ע"ז אז שתקבל אחריות...זה חלק מהמחיר ששולם לה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
לא כל כך מסובך.
היא נתנה נניח הוראות לפולדר A4 והדפיסה כרטיסים בגודל A3
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
שאלה אולי טיפשית, אין אפשרות לחתוך את הכרטיסים ולהתאימם לפולדר?
לפעמים יש עבודות שיש מסביב מספיק 'בשר' שנותן את האפשרות לחתוך ולהתאים, למאות שזה רק בשביל להציל את העבודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
לפי ההגיון, ברור שהאחריות צריכה לחול על הגרפיקאית, והיא צריכה לשלם.
פסק? צריך לשאול רב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
זהו שגם אני הייתי מצפה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
מוזר שבבית דפוס לא שמו לב לזה!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
תלוי איפה הטעות,
אם הטעות בהבנה שלה שזה צריך להיכנס לפולדר - צריך לבדוק מאיפה הטעות הגיעה, אולי העבודה הוזמנה באופן שניתן לפרשנות - ואז בכלל לא ברור שזה בעיה של הגרפיקאית.

אם הכל היה ברור וזה טעות בהכנת/ שליחת הגודל הלא מתאים לדפוס מתוך שגגה... אם היא לקחה על עצמה את האחריות על ההדפסה - זה בעייתי.

אגב גרפיקאים, בדיוק בגלל סיכונים כאלו ואחרים שיש באחריות על הורדת מוצרים לדפוס,
נהוג לגבות ע"כ כסף ולא רק לספק את העניין כשרות.
חייבים מרווח ספיגה ואם בסה"כ יוצא להרוויח מהעניין אפשר לבלוע נזק ח"פ כ"רעבע געלט".
בכל מקרה זה לא "גנבה" כמו שיש כאלו שמרגישים משום מה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אוי אוי כמה לא נעים! נשמע שהרבה עגמת נפש כרוכה בעניין לשני הצדדים.

לגבי שאלתך -
כמובן שחשוב לקחת אחריות, אבל גם לבדוק את העובדות לאשורן.
בהסתכלות שטחית נראה שזו לגמרי האחריות שלה.
אבל
מאוד קשה לשפוט בלי לדעת את התנאים
יש לי די הרבה שאלות......

מה כתוב בהזמנת העבודה? מידות מדוייקות ב-ס"מ?
האם היא קיבלה תשלום על ההפקה וההבאה לדפוס בנפרד ממחיר העיצוב?
האם אישרת לה את הקובץ הסופי?
מה קרה כשהיא היתה בדפוס, הרי אחרי הגליון הראשון היא היתה אמורה לגלות את הטעות הזו, לעצור את המכונות ולא לתת להם להדפיס הכל, לא?
האם הצעת המחיר של הדפוס נשלחה אליה, והיא עמדה מולם לגבי הזמנת העבודה והתשלום עליה?
כלומר, אם הוזמן מהדפוס מוצר מסויים, והיא שלחה להם אותו בגודל שונה ממה ששולם - יש פה גם אחריות של הדפוס להרים טלפון ולומר לה שהעבודה בכלל לא בגודל המתאים (על דברים קטנים יותר מזה הדפוס מתקשר לפעמים, אם הוא "ראש גדול").
מה, הם הדפיסו A3 בלי לשים לב שהזמינו מהם A4?
כאילו, שילמו להם על עבודה קטנה, והם הדפיסו אותה בגדול בלי למצמץ? מפתיע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
מקצוען אמתי שחי נושם ובועט דפוס לא אמור לדרוש מחיר על פיקוח כאשר הוא זה שמרכז את כל העבודה.

כפי שאמרה פותחת האשכול הכרטיס היה שונה מהפולדר כך שהם לא הודפסו באותה ריצה והשטנצר לא ידע מה אמור להיכנס לפולדר, כאן אמורה להיכנס המקצוענות של המפקח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
מדובר בדפוס ענק שעושה המון עבודות. הדפוס לא מעניין אותו מה עושים עם הכרטיסים, אם זה קישוט סוכה או כרטיסים שנכנסים לפולדר
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
בא נשאל שאלה אמיצה. איזה גרפיקאית כאן היתה לוקחת אחריות על כזה דבר בהנחה שברור מעל כל ספק שזו טעות שלה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
נכתב ע"י obyektiv;1076599:
מדובר בדפוס ענק שעושה המון עבודות. הדפוס לא מעניין אותו מה עושים עם הכרטיסים, אם זה קישוט סוכה או כרטיסים שנכנסים לפולדר

ובצדק. דפוס מתערב רק כאשר יש בעיה בצבע, במידות,
בקיפולים לא נכונים בשטנץ.
דפוס לא אמור לדעת מה את רוצה להכניס לפולדר בעיקר שכפי שאני חושד שהכרטיס והפולדר לא הודפסו באותה ריצה ואולי אפילו לא באותו יום ובאותה מכונה.

מפקח מקצוען היה עומד ובודק בפולדר הראשון שהכל מתקפל נכון והכרטיס יושב במקומו

עוד הוצאה שאנשים מתקמצנים עד לפעם הראשונה שהם נופלים זה להכין מראש בפלוטר דגם זה פותר בכמה שקלים עגמת נפש רבה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
נכתב ע"י obyektiv;1076606:
בא נשאל שאלה אמיצה. איזה גרפיקאית כאן היתה לוקחת אחריות על כזה דבר בהנחה שברור מעל כל ספק שזו טעות שלה.

זו לא שאלה אמיצה בכלל..יש אנשים שלא לוקחים בחיים שלהם שום אחריות גם על דברים שהם חייבים.

לכן אצלנו מישהו כתב (כנראה מישהו שאכל אותה...)
בגרפיטי "זהירות, על טעויות בעבודה שלנו משלמים"
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה