דרוש מידע מכירים מקרוב ילד שעבר טיפול רגשי?

אז אתם באמת חושבים, שאני, שהבאתי את הילד שלי למטפל, כדי שיטפל בנפשו, צריך לשלם על עשר פגישות מחיר מלא, כי 'התבסס קשר טיפולי'? כי 'ההתנגדות פתחה'? כי 'יש יותר שיתוף פעולה'???
גם אם בסופו של דבר הטיפול הצליח, קשה לעכל שחלק ניכר מהטיפול בכלל היה על 'לבסס קשר' ו'שיתוף פעולה'. בודאי שחייבים חלק הזה כהכנה לטיפול, אבל לקחת על זה מחיר של 'טיפול בנפש'?? מדוע??? וכל שכן וק"ו כאשר בסופו של דבר הטיפול נפסק (גם מצד של המטפל שגם הרגיש שהוא לא מתקדם לשומקום) ונשארתי עם פגישות של שיחות חברים וכמה משחקים, במחיר...??????
אולי צריך לבדוק מחדש למה בכלל אתה שולח למשהו שיש לך התנגדות כל כך עמוקה לדרך שהוא פועל.
טיפול עובד בראש מסוים.
הדוגמאות שנתנו פה הם לא הקדמה לטיפול, הם חלק בלתי נפרד ממנו.
אף אחד לא מחייב אף אחד לצרוך משהו שהוא מתנגד אליו, ברור.
בעצם הלכת ו'קנית' מוצר שלדעתך הוא מיותר.
אז למה?
אולי יש לך תפיסה אחת על מהו טיפול ולמטפלים יש תפיסה אחרת?
אולי יש מקום לשאול מה זה מבחינתם 'לטפל בנפש', לעומת מה זה מבחינתך?
 
הלכתי לבן אדם מקצועי, עוסק בתחום למעלה מ-22 שנים, שקיבלתי עליו המון המלצות, ואני בעצמי התרשמתי מהמקצועיות שלו, שתוך חצי שעה, הוא ידע לשרטט ולאבחן במדיוק מהם החולשות הנפשיות של הבן שלי. ויש לו עובדים שהוא מפקח עליהם, והוא שולח כל תיק למטפל שהכי מתמקצע באותה בעיה ספיציפית.
רק מה, לא תמיד יש כימיה טובה בין המטפל למטופל, המטפל לא מצליח שהמטופל יפתח בפניו וכדו', או שאכן בטעות הוא ש
כל התאור הזה לא משכנע אותי שהבן אדם מקצועי - אלא להיפך.
אבל אם אני קופצת לתחילת האשכול, אני רואה שכבר מהעמוד הראשון יש פה עניין של נקודות מוצא מאד שונות.
לגיטימי.
 
נערך לאחרונה ב:
אז אתם באמת חושבים, שאני, שהבאתי את הילד שלי למטפל, כדי שיטפל בנפשו, צריך לשלם על עשר פגישות מחיר מלא, כי 'התבסס קשר טיפולי'? כי 'ההתנגדות פתחה'? כי 'יש יותר שיתוף פעולה'???
גם אם בסופו של דבר הטיפול הצליח, קשה לעכל שחלק ניכר מהטיפול בכלל היה על 'לבסס קשר' ו'שיתוף פעולה'. בודאי שחייבים חלק הזה כהכנה לטיפול, אבל לקחת על זה מחיר של 'טיפול בנפש'?? מדוע??? וכל שכן וק"ו כאשר בסופו של דבר הטיפול נפסק (גם מצד של המטפל שגם הרגיש שהוא לא מתקדם לשומקום) ונשארתי עם פגישות של שיחות חברים וכמה משחקים, במחיר...??????
כן. כי זה חלק בלתי נפרד מטיפול בנפש.
 
מהמקצועיות שלו, שתוך חצי שעה, הוא ידע לשרטט ולאבחן במדיוק מהם החולשות הנפשיות של הבן שלי.
זו אינה ערובה לטיפול טוב ולהיפך.
מטפל טוב אינו יודע כל.
הוא מבין שיש מפות ויש חולשות, אבל הבינה היתירה היא לא לשרטט אלא לגשת אליהן בעדינות גבוהה ובכבוד, להבין שכל חולשה פרושה גם הגנה וחוזק.
היכולת "לדעת" היא לפעמים יכולת מסוכנת מאד.
 
אולי צריך לבדוק מחדש למה בכלל אתה שולח למשהו שיש לך התנגדות כל כך עמוקה לדרך שהוא פועל.
בדיוק, כמו שאלך למנתח מומחה אם אצטרך להגיע אליו ח"ו, גם אם אני לא מסכים למחיר שהוא גובה. כך אני צריך לילך למטפל רגשי כאשר יש לו צורך בו, למרות שאני לא מסכים לדרך שהוא גובה את כספו.
טיפול עובד בראש מסוים.
הדוגמאות שנתנו פה הם לא הקדמה לטיפול, הם חלק בלתי נפרד ממנו.
אף אחד לא מחייב אף אחד לצרוך משהו שהוא מתנגד אליו, ברור.
בעצם הלכת ו'קנית' מוצר שלדעתך הוא מיותר.
אז למה?
אולי יש לך תפיסה אחת על מהו טיפול ולמטפלים יש תפיסה אחרת?
אולי יש מקום לשאול מה זה מבחינתם 'לטפל בנפש', לעומת מה זה מבחינתך?
כן. כי זה חלק בלתי נפרד מטיפול בנפש.
אני לא מוכן לקבל תשובות בלי הגיון. אני יכול להבין שכדי שיהא אפשר ליכנס לנפש של בן אדם צריך שיתוף פעולה, פתיחות וכדו', ולכן אכן זהו הכנה והקדמה לטיפול שא"א לותר על שלב הזה.
אבל מדוע זה נחשב 'לחלק מטיפול'? אתם הופכים אמצעי למטרה? הבן אדם הגיע כדי שתעזרו לו 'להפחית התנגדות' ו'לשתף פעולה' אתכם, או כדי שתעזרו לו בתסבוכת נפשית מסוימת שיש לו?
 
אני לא מוכן לקבל תשובות בלי הגיון. אני יכול להבין שכדי שיהא אפשר ליכנס לנפש של בן אדם צריך שיתוף פעולה, פתיחות וכדו', ולכן אכן זהו הכנה והקדמה לטיפול שא"א לותר על שלב הזה.
אבל מדוע זה נחשב 'לחלק מטיפול'? אתם הופכים אמצעי למטרה? הבן אדם הגיע כדי שתעזרו לו 'להפחית התנגדות' ו'לשתף פעולה' אתכם, או כדי שתעזרו לו בתסבוכת נפשית מסוימת שיש לו?
אני לא מטפלת, ראוי להבהיר.
ככה שזה לא 'אתם'.
אני מבינה את התפיסה הפסיכולוגית 'לשיטתם', מה שנקרא.
כן, הנפש פנימה היא לא איזה מנוע שמסובבים בו כמה ברגים והוא עובד, אלא מערכת שהדרך לתקשר איתה היא דרך הקשר עם בן אדם אחר. ולכן כל הדברים שפרטת אינם רק אמצעי אלא חלק מהמטרה.
 
כל התאור הזה לא משכנע אותי שהבן אדם מקצועי - אלא להיפך.
אבל אם אני קופצת לתחילת האשכול, אני רואה שכבר מהעמוד הראשון יש פה עניין של נקודות מוצא מאד שונות.
לגיטימי.
זו אינה ערובה לטיפול טוב ולהיפך.
מטפל טוב אינו יודע כל.
הוא מבין שיש מפות ויש חולשות, אבל הבינה היתירה היא לא לשרטט אלא לגשת אליהן בעדינות גבוהה ובכבוד, להבין שכל חולשה פרושה גם הגנה וחוזק.
היכולת "לדעת" היא לפעמים יכולת מסוכנת מאד.
אולי תסברו לי, איך מישהו שמצליח לאבחן במדיוק בן אדם תוך חצי שעה, זה נקודת חסרון בשבילו.
לא אמרתי שבגלל שהוא יודע לאבחן הוא גם יודע לטפל. אבל אני כן התרשמתי שהוא בן אדם שמכיר טוב טוב המקצוע, ודקויות הרבות בנפש של בן אדם.

אתם מרבים באמירות מופשטות בומבסטיות, בלי לספק הגיון למה שאתם טוענים וכותבים. אני מרגיש שהצליחו להנחיל לכם הליך חשיבה מסויימת, עם מסכמות מסוימת, ואתם חוששים לערער עליהם.
 
אתם מרבים באמירות מופשטות בומבסטיות, בלי לספק הגיון למה שאתם טוענים וכותבים. אני מרגיש שהצליחו להנחיל לכם הליך חשיבה מסויימת, עם מסכמות מסוימת, ואתם חוששים לערער עליהם.
אני אגיד פעם אחרונה:
אני לא מטפלת.
ואיגוד המטפלים בישראל עוד לא התחיל לשלם לי משכורת על דוברות.
זכותך להתנגד לכל העולם הפסיכולוגי ביחד,
אבל אם ככה - לא יודעת מה הקטע לצרוך מוצר שאתה לא חפץ בו.
 
בדיוק, כמו שאלך למנתח מומחה אם אצטרך להגיע אליו ח"ו, גם אם אני לא מסכים למחיר שהוא גובה. כך אני צריך לילך למטפל רגשי כאשר יש לו צורך בו, למרות שאני לא מסכים לדרך שהוא גובה את כספו.
נפש האדם היא לא מכונה שמתקנים בה כמה ברגים והכל מתחיל לעבוד.
יש איזה תהליך שנקרא טיפול רגשי שהתחיל מימיו של פרויד והתפתח לכל מיני ענפים מעניינים יותר ופחות - זכותך לחשוב שהכל שטויות, אבל אני לא מבינה למה לשלם על השטויות האלה כסף.
 
אני לא מטפלת, ראוי להבהיר.
ככה שזה לא 'אתם'.
אני מבינה את התפיסה הפסיכולוגית 'לשיטתם', מה שנקרא.
כן, הנפש פנימה היא לא איזה מנוע שמסובבים בו כמה ברגים והוא עובד, אלא מערכת שהדרך לתקשר איתה היא דרך הקשר עם בן אדם אחר. ולכן כל הדברים שפרטת אינם רק אמצעי אלא חלק מהמטרה.
את זה הבנתי, ובכל זאת זה לא הופך אותו למטרה. זה בדיוק כמו לחבר כבל למכשיר הטלפון וכך לעזור לבן אדם בצד השני. רק כן זה בנפש.
 
את זה הבנתי, ובכל זאת זה לא הופך אותו למטרה. זה בדיוק כמו לחבר כבל למכשיר הטלפון וכך לעזור לבן אדם בצד השני. רק כן זה בנפש.
מבחינה פסיכולוגית, הקושי של הנפש יושב בחיבורים של הכבלים. (כלומר, בההתקשרות לאנשים אחרים בכל מיני מילים מקצועיות שאני לא יודעת לצטט).
אם תיקנת את החיבור וחיברת את הכבל במעבדה של הטכנאי, תוכל אחר כך לחבר את הכבל לכל 'חוט' אחר.
במלים אחרות - אם עשית עבודה טובה בקשר עם המטפל, תוכל בהעתק הדבק לעשות את אותו דבר בקשר עם אנשים אחרים מחוץ לחדר הטיפול.
וזה העבודה שעושים בטיפול.
למיטב הבנתי כהדיוטה.
 
בעיניי, מסע של ברור על 'מוצר' רגיש כל כך הוא הכי לגיטימי שיש.
(אה, אולי בגלל שאני לא מטפלת ;) )
זה לא נראה כמו ברור.
(אם כבר דוגמה ללמה עבודה על התנגדות בטיפול היא חלק ממנו...)

במחשבה שניה - תמשיכי. אני נהנית לקרוא את ההסברים שלך.
 
מבחינה פסיכולוגית, הקושי של הנפש יושב בחיבורים של הכבלים. (כלומר, בההתקשרות לאנשים אחרים בכל מיני מילים מקצועיות שאני לא יודעת לצטט).
אם תיקנת את החיבור וחיברת את הכבל במעבדה של הטכנאי, תוכל אחר כך לחבר את הכבל לכל 'חוט' אחר.
במלים אחרות - אם עשית עבודה טובה בקשר עם המטפל, תוכל בהעתק הדבק לעשות את אותו דבר בקשר עם אנשים אחרים מחוץ לחדר הטיפול.
וזה העבודה שעושים בטיפול.
למיטב הבנתי כהדיוטה.
אוקיי, עכשיו אני שומע איזה ביאור הגיוני, הגם שאני לא מבין את זה לעומקו, ואיני יכול לאשר או לבטל, אבל אני יכול להבין שיש דברים בגו.
 
עזבי, @גלבוע
נשמע שחבל על זמנך.
זה לא נראה כמו ברור.
(אם כבר דוגמה ללמה עבודה על התנגדות בטיפול היא חלק ממנו...)

במחשבה שניה - תמשיכי. אני נהנית לקרוא את ההסברים שלך.
מדוע אתם כ"כ מזלזלים במישהו שכל האשמה שלו, ערעור על מוסכמות מושרשות בציבור. (אתם לא צריכים לבקש מחילה, לא נפגעתי אישית. סתם מעניין אותי להבין איך ההגיון שלכם עובד)
איך אתם רוצים שאנשים יסמכו עליכם ויתנו בכם אימון, אם כאשר שואלים שאלות הגיוניות אתם מבטלים אותם.
 
מדוע אתם כ"כ מזלזלים במישהו שכל האשמה שלו, ערעור על מוסכמות מושרשות בציבור. (אתם לא צריכים לבקש מחילה, לא נפגעתי אישית. סתם מעניין אותי להבין איך ההגיון שלכם עובד)
איך אתם רוצים שאנשים יסמכו עליכם ויתנו בכם אימון, אם כאשר שואלים שאלות הגיוניות אתם מבטלים אותם.
אני מהנהנת.
 
טוב אני חושב שמיצינו את הדיון, ובפרט כאשר אנשים מתחילים לאבד סבלנות ויורדים לפסים אישיים.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה