דרוש מידע ממלכה במבחן - שאלה לחובבי הסדרה

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #21
התגלגל לעיני קטע שבו מיה כתבה שהיא מתחרטת שהרגה את יקוואל בספר יוזבד
אותי זה מאד הרגיז,
בפרט שבמותו הוא כבר היה בחזרה טוב (אם הוא לא היה מת היו מתגלים הרבה דברים שחשבו שהוא התכוון רע, שהוא התכוון טוב.)
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
פינרס לא מספיק דמות נוגעת? מידי מלאכי?
אני חושבת שפנרס באמת קצת מלאכי מדי.
לי אישית היה קשה להתחבר אליו.
הוא מצטייר כבן אדם קצת מידי רציני ויבש.
היו כן קטעים שמאוד אהבתי אצלו, לדוג' הקטע שאיסתרק מכריח אותו להציג מול ברכיהו,
את הכאב שלו כשראה שלא באמת השתנה.
אבל אחרי זה הוא חזר להיות רגיל ומשעמם...
ברמה האישית חושבת שיש הרבה מה ללמוד ממנו!
יכול להיות, אבל רוב האנשים לא קוראים ספרים בשביל ללמוד מוסר השכל.
את צודקת שיש מה ללמוד ממנו אבל לא זה מה שגורם לדמות להתחבב על הקהל...
להפך אני חושבת שיש לו משהו קצת 'מטיף' ומתנשא, לא בדיבור אלא משהו בהתנהגות שלו.
הרגשה שלי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
קוראים מאד אוהבים להיתפס ולהתחבר למישהו מסכן שעשה עם עצמו משהו או שהוא לפחות התחרט על מעשיו הנילוזים. מובן מאד שמיה הייתה צריכה מאד להתמקד בו עם הוא היה נשאר בספר- קשה להסיט ממנו מבט.
אבל זה מוסיף לספר הרבה רגש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
אותי זה מאד הרגיז,
בפרט שבמותו הוא כבר היה בחזרה טוב (אם הוא לא היה מת היו מתגלים הרבה דברים שחשבו שהוא התכוון רע, שהוא התכוון טוב.)
לפחות מת צדיק:sneaky:
אם היתה משאירה אותו בחיים המסר מזה היה עובר שבסוף מוחלים על הכל ואפשר להסתדר.
כלאמר זה לא סוף העולם לחטוא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
אני חושבת שפנרס באמת קצת מלאכי מדי.
לי אישית היה קשה להתחבר אליו.
הוא מצטייר כבן אדם קצת מידי רציני ויבש.
היו כן קטעים שמאוד אהבתי אצלו, לדוג' הקטע שאיסתרק מכריח אותו להציג מול ברכיהו,
את הכאב שלו כשראה שלא באמת השתנה.
אבל אחרי זה הוא חזר להיות רגיל ומשעמם...
מה שנקרא: "אנשים עם מיץ לימון בוורידים".
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
אני חושבת שפנרס באמת קצת מלאכי מדי.
לי אישית היה קשה להתחבר אליו.
הוא מצטייר כבן אדם קצת מידי רציני ויבש.
היו כן קטעים שמאוד אהבתי אצלו, לדוג' הקטע שאיסתרק מכריח אותו להציג מול ברכיהו,
את הכאב שלו כשראה שלא באמת השתנה.
אבל אחרי זה הוא חזר להיות רגיל ומשעמם...

יכול להיות, אבל רוב האנשים לא קוראים ספרים בשביל ללמוד מוסר השכל.
את צודקת שיש מה ללמוד ממנו אבל לא זה מה שגורם לדמות להתחבב על הקהל...
להפך אני חושבת שיש לו משהו קצת 'מטיף' ומתנשא, לא בדיבור אלא משהו בהתנהגות שלו.
הרגשה שלי.
כל התגלית פתאום שפעם הוא היה מישהו שונה לחלוטין לא אמינה
מרגיש כאילו היתה ביקורת שהוא אנמי מידי
אז הוסיפו לו מהר סיפור מרתק
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
אותי זה מאד הרגיז,
בפרט שבמותו הוא כבר היה בחזרה טוב (אם הוא לא היה מת היו מתגלים הרבה דברים שחשבו שהוא התכוון רע, שהוא התכוון טוב.)
זה בדיוק הקטע
אדם כשהוא חוטא ומרשה לעצמו, הוא בדרך כלל לא אומר לעצמו: "אני רע, אני עושה מעשה רע"
אלא משכנע את עצמו למה זה כן מעשה נכון, למה אין בררה אחרת, ולמה הוא מסכן ומותר לו...
ככה עובד היצר הרע
ואין מה לעשות אלו התוצאות המרות...
ברור שיקוואל שכנע את עצמו שהוא מסכן ואומלל ואין לו בררה אחרת וכו וכו
והשכנועים היו ניראים אמיתיים וצודקים, אבל זה היה רק תירוצים...
הוא הלך בדרך הלא נכונה, הלא טובה, ואלו התוצאות..
עמוק בפנים הוא ידע שהוא לא בסדר בכלל, אבל ניסה כל הזמן להשקיט את הייסורי מצפון ואת קול האמת ע"י שכנוע עצמי, בספר רואים את קול המצפון והקריעה הפנימית לאורך כל הדרך...
מסר חזק מאוד!
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #30
כקוראת אוהדת מאד של הסדרה קראתי כאן את כל האשכולות בעקבות.
נקודה שלא כתבו:
פינרס - מאד דומה ליקוואל!!!
שניהם - יתומים בנערותם,
שניהם - יודעים "לשחק", להציג, מול השודדים ומול ברכיהו.
ושניהם הם בפוטנציאל "נוער מתמודד"!!!
בעוד שפינרס מחנך ושולט על עצמו, יודע להיכנע לסמכות ולציית,
לכבד את מלכו מאד, למרות שלא מבין ולא שותף בכל המהלכים.
יש להוסיף על כך שבתחילת הספר יוזבד [השני] גם נחשד בבגידה ונשאר נאמן 100%.
יקוואל - מקבל יחס אישי מסור מאחיו הגדול [הוא לא הרבה יותר גדול]
נותנים לו חיבור למטרה ולתפקיד, יוצקים משמעות בחייו
והא עדיין נשאר מפונק, מעצבן, חוצפן. דבר שמוביל לסופו.

מעניין אותי למה באשכול של הספוילרים - שננעל -
שמו לא הוזכר בדמויות האהובות,
פינרס לא מספיק דמות נוגעת? מידי מלאכי?
ברמה האישית חושבת שיש הרבה מה ללמוד ממנו!
לא מבינה את הקשר בין פנרס ליקוואל
פנרס איבד את אביו בגיל בוגר יחסית, הוא כבר היה מחנך בעצמו בשלב הזה
יקוואל איבד את שני הוריו בגיל 9
אין שום דמיון בין המקרים
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
פדהאל הוא ספר מהמם... אבל 2 דברים צרמו לי:
1. עד היום ממלכה במבחן הייתה סדרה הגיונית שכלית (שלא כמו ספרים אחרים של מיה) ופתאום בפדהאל יש שני דברים לא 'אמיתיים': הציפור שרדפה כל הזמן אחרי פדהאל וכאילו יש בה מסר משמים וכו' זה כבר נהפך לדמיונות, והנער (לא זוכרת את שמו) שיודע לקרוא מחשבות, שוב דבר דמיוני. זה קצת הורס את הטעם השכלי וההגיוני וקר הרוח של הסדרה.
2. הסוף מדי חפוז ומהיר ופתאום בכמה דפים הכל מתהפך ו--- נגמר. היה מקום קצת יותר להאריך בסוף, זה נראה כאילו היה לחץ לסיים מדי מהר.
מה דעתכם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
יקוואל - מקבל יחס אישי מסור מאחיו הגדול [הוא לא הרבה יותר גדול]
נותנים לו חיבור למטרה ולתפקיד, יוצקים משמעות בחייו
והא עדיין נשאר מפונק, מעצבן, חוצפן. דבר שמוביל לסופו.
מה שאני לא אוהבת במסר הזה, שכל הרעים מתים. ולצערינו זה לא נכון, אנשים רעים, שעושים מעשים רעים, ממשיכים לחיות ולהתהלך ביננו, רשע וטוב לו. זה ידוע מימים ימימה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
מה שאני לא אוהבת במסר הזה, שכל הרעים מתים. ולצערינו זה לא נכון, אנשים רעים, שעושים מעשים רעים, ממשיכים לחיות ולהתהלך ביננו, רשע וטוב לו. זה ידוע מימים ימימה.
ביחס לסיפור של ממלכה קדומה, פעם זה היה החוקים והיחס לעבירות של 'מרידה במלכות'
באמת היום זה פחות הולך
אבל זה נותן השראה
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
מה שאני לא אוהבת במסר הזה, שכל הרעים מתים. ולצערינו זה לא נכון, אנשים רעים, שעושים מעשים רעים, ממשיכים לחיות ולהתהלך ביננו, רשע וטוב לו. זה ידוע מימים ימימה.
אבל כל הרעים בסוף יענשו (אולי בעוה"ב)
וזה המסר פה שעל מעשים רעים משלמים, ותירוצים ושכנוע עצמי לא עוזרים..
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
זה הענין, שהם לא תמיד נענשים בעוה"ז, בד"כ לא.
בכול אופן היכולות של מיה מוגבלות כדי לתאר את העולם הבא;)
אז זה היה הכי קרוב כדי להעביר את המסר שאי אפשר לתרץ מעשים לא טובים בתירוצים של מסכנות וכו ולא לשלם על כך
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
מה שאני לא אוהבת במסר הזה, שכל הרעים מתים. ולצערינו זה לא נכון, אנשים רעים, שעושים מעשים רעים, ממשיכים לחיות ולהתהלך ביננו, רשע וטוב לו. זה ידוע מימים ימימה
יקוואל לא רע. אז מה אם הוא קצת חצוף, כל עוד הוא לא עשה שום דבר רע לאף אחד הוא לא נכנס להגדרה הזאת.
ולכן היא לא הרגה אותו בגלל הרוע כי זה פשוט לא קיים
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
יקוואל לא רע. אז מה אם הוא קצת חצוף, כל עוד הוא לא עשה שום דבר רע לאף אחד הוא לא נכנס להגדרה הזאת.
ולכן היא לא הרגה אותו בגלל הרוע כי זה פשוט לא קיים
זה הענין שהוא לא רע
אבל טעה והרשה לעצמו במסווה של שכנוע עצמי ומסכנות לאורך כל הדרך
ואין מה לעשות על טעויות משלמים אם לא עושים תשובה...
מסכנות זה לא תרוץ
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה