דרוש מידע ממלכה במבחן - שאלה לחובבי הסדרה

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #61
בכך שמהללאל עתיד ליטול חלק בעיצוב גורלה של כוזר-הכוונה שבתור שר המלחמה העתידי (כמו שחשב אז איסתרק לפני שהכיר את רצונותיו האמיתיים של מהללאל) הוא יטול חלק בעיצוב גורלה של כוזר
והעונש היה שכנגד שהעמיד פנים והתחזה למיכאל העמידו גם הם ונתנו לו לחשוב שהוא מוצא להורג
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
למרות שהשם אדוניה דיאלידאן מוזכר בספר איסתרק כאחד מאבות שושלת דיאלידאן שחפר את מנהרת הבריחה מבית האוצר ליער פליאסר קט, לא?
נכון, היא רצתה "לברוא" ליוסף בן חדש, והיא חיפשה לו שם.
ואז נפל לה הרעיון לקרוא אותו על שם הסב אדוניה מאיסתרק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
נראה לי שלא זה מה שכ"כ הפריע לקוראים.
זכותה המלאה והטבעית להרוג את יקוואל, וזה גם נראה יותר אמין כשגם הטובים הם אינם בני אלמוות.
מה שכ"כ צרם בהריגתו ולכא' זה מה שגרם לקוראים אולי לכעוס (ולטרוק טלפונים...) זה שהוא מת כאיש רע ומרושע בעוד שמותו היה מעשה גבורה נאצל, ומסירות נפשו למען כוזר ואנשיה תורגמו ע"י היודע היחיד (אולה) כהתחברותו לרשעים ולאכזרים.
זה מה שכואב כאן!
לו היה נודע בכוזר באיזושהיא צורה על גבורתו ועל מעשהו האחרון המפואר, הכבוד הגדול שהיו רוחשים לו ע"י לוויה מכובדת ומלכותית, הורדת הדגל לחצי התורן וההספדים הבוכיים ע"י כל המי ומי, היו משקיטים את כל הקוראים הזועקים על מותו הטרגי ללא עת...
גם אולה שידע על מותו, הכיר במותו כמות נבל וחשש לספר על הריגתו בפני המלך והמשפחה, מה שהקוראים רואים זאת כעוול כלפי יקוואל שמותו כיפר על ילדותו.
קיויתי שהיא תתקן זאת ב'פדהאל', אך חוץ מאיזכור קל בנושא ש"לא ניתן במאה אחוז לדעת כיצד מת ויתכן שנהרג עם כוונות טובות", לא תוקנה הגישה הדנה את מעשיו לכף חובה כשהוא היה כ"כ טוב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
קיויתי שהיא תתקן זאת ב'פדהאל', אך חוץ מאיזכור קל בנושא ש"לא ניתן במאה אחוז לדעת כיצד מת ויתכן שנהרג עם כוונות טובות", לא תוקנה הגישה הדנה את מעשיו לכף חובה כשהוא היה כ"כ טוב.
כי לטענת מיה גם אם בסוף הוא מת כשעשה מעשה נאצל א"א להתעלם מזה שהוא לא בחר בטוב לאורך כל הדרך (לברוח מארמון וכו' וזה עוד מבלי להתייחס למה שהוא עשה בתוך הארמון...) ומבחינתה המסר הוא שא"א לבחור ברע מבלי לשלם בסוף את המחיר , ואת זה היא לא רצתה להרוס
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
כי לטענת מיה גם אם בסוף הוא מת כשעשה מעשה נאצל א"א להתעלם מזה שהוא לא בחר בטוב לאורך כל הדרך (לברוח מארמון וכו' וזה עוד מבלי להתייחס למה שהוא עשה בתוך הארמון...) ומבחינתה המסר הוא שא"א לבחור ברע מבלי לשלם בסוף את המחיר , ואת זה היא לא רצתה להרוס
בשביל זה די לנו שהוא מת. אין צורך להשאירו כאכזר (חבר לשודדים) לנצח!
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
2. הסוף מדי חפוז ומהיר ופתאום בכמה דפים הכל מתהפך ו--- נגמר. היה מקום קצת יותר להאריך בסוף, זה נראה כאילו היה לחץ לסיים מדי מהר.
זה הפריע לי במיוחד! בנוסף על שאר הפרטים שעליהם אני גם מסכימה
ורק בתור דוגמא: מיה קינן סיפרה שמישהי התקשרה אליה ואמרה לה אני לא סולחת לך על זה שהרגת את יקוואל וטרקה את הטלפון.
בקצב הזה רוב הסופרים צריכים לשבת בכלא בעוון רצח...
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
  • הוסף לסימניות
  • #77
  • הוסף לסימניות
  • #80
@מתכנתת+ @המלמד מבני ברק
מה כל כך עצוב שיש כאלה שלא מתחברים לסדרה הזו?
כמו כל ספר, יש כאלה שאוהבים ויש כאלה שלא.

כנ"ל מהללאל, יש כאלה שמתחברים לדמות אחת, ויש כאלה שאחרת.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה