התייעצות ממרח שוקולד בלחם, זה מוזנח לדעתכם

  • הוסף לסימניות
  • #21
בלת"ק
זה מה שהילד שלי אוכל כבר שנה!! רק לחם עם שוקולד (ורק שוקולד חלבי טוב) כל יום! כל יום! כל יום!
אם זה פרווה הוא לא אוכל - הוא לא יודע מה פרווה/חלבי רק אומר שלא אהב... ומחזיר בתיק.
יש ימים שרק שוקולד+ סוכריות עוגה מעל! ואם לא- לא אוכל
פירות וירקות- הוא לא אוהב בכלל
נשנושים- בכייף
רק השנה לאחר נסיונות ושכנועים הסכים להכניס גם לחם מטוגן! אז הידד יש לנו כבר 2 דברים
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
אם ברור לו ששוקולד זה לא אופציה הוא יבחר אם לא לאכול כשכולם אוכלים או לאכול משהו אחר...
לא אופציה.
אבל חצי מהחברים אוכלים את זה.
הילדים האלו אח"כ עטים על כל גרגר סוכר שמוצע להם בבית החבר.

אני מאד בעד הרגלי תזונה ובריאות, אבל להשאר ריאלים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
אם ברור לו ששוקולד זה לא אופציה הוא יבחר אם לא לאכול כשכולם אוכלים או לאכול משהו אחר...

השאלה למה את קוראת נזקים.
כמה את סובלת ממחלות 'קלות'? מהריונות (אם היו) קשים? בחילות? עור יבש/מגורה/ צינונים קבועים/ כאבי ראש/ מיגרנות/ דלקות/ עייפות/חוסרים בבדיקות דם/ ועוד שלל בעיות...
כל זה קשור לכמה רעל נכנס לגוף שלך וכמה הוא גם מצליח לצאת...
מעבר לזה שלתת לילד בבוקר לאכול סוכר, במקום לאכול מאכלים שמזינים את המוח
גורם ישירות לקשיי קשב וריכוז, לקושי בלימודים ועוד ועוד.
אז לא צריך למות (חו), השאלה באיזה רמה חיים...
ב"ה אני בריאה ושלימה, יעזור ה' הלאה:)
אין כמו לחם עם שוקולד! ועדיף אם יש סוכריות מלמעלה - עדיף.
כן כן גם בגיל 30.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
  • הוסף לסימניות
  • #27
רק השנה לאחר נסיונות ושכנועים הסכים להכניס גם לחם מטוגן!
זה כבר הרבה הרבה יותר טוב.
למי שאומרת שזה מה שבילד מוכן- מה הוא אוכל ארוחת ערב? גם שוקולד? או דברים אחרים?
בעלי שם לילדה כל יום גבינה עם קצת ריבה, כי לא אוהבת שום ממרח.
ואני גיליתי שביום שיש לי 2.5 דקות להכין לה חביתה היא אוכלת את זה יופי טופי- לחם/ פיתה עם גבינה וחביתה. בריא, טעים, והיא בד"כ גומרת הכל.
אגב מה רע בפיתה? זה לחם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
זה כבר הרבה הרבה יותר טוב.
למי שאומרת שזה מה שבילד מוכן- מה הוא אוכל ארוחת ערב? גם שוקולד? או דברים אחרים?
בעלי שם לילדה כל יום גבינה עם קצת ריבה, כי לא אוהבת שום ממרח.
ואני גיליתי שביום שיש לי 2.5 דקות להכין לה חביתה היא אוכלת את זה יופי טופי- לחם/ פיתה עם גבינה וחביתה. בריא, טעים, והיא בד"כ גומרת הכל.
אגב מה רע בפיתה? זה לחם.
השתגעת? הוא לא אוכל ח"ו משהו שאמור להיות חם וזה התקרר.
הוא הדין על חביתה/ טוסט וכד'... בערב בבית אוכל+ כי זה חם לוהט
אפילו קצת ירקות עם החביתה נכנס

ולגבי הפיתה, התכוונתי שהיא יותר טעימה מלחם, במיוחד עם שוקולד שאז זה מושלם
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
השתגעת? הוא לא אוכל ח"ו משהו שאמור להיות חם וזה התקרר.
הוא הדין על חביתה/ טוסט וכד'... בערב בבית אוכל+ כי זה חם לוהט
אפילו קצת ירקות עם החביתה נכנס

ולגבי הפיתה, התכוונתי שהיא יותר טעימה מלחם, במיוחד עם שוקולד שאז זה מושלם
אין דברים קרים שהוא אוכל בארוחת ערב? לביבות גבינה, פשטידות, כי אם כן אפילו תכיני כמות גדולה בערב שיהיה לו לבוקר, אני פשוט מרחמת על הילד! זה לא הזנחה, אבל חבל. מילא אם היה אוכל רק לחם עם גבינה/ טונה/טחינה או כל ממרח נורמאלי אחר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
ידוע לי על סיפור על ילד שההורים ניסו לחנך אותו במגוון האוכל בתיק והילד לא היה מרוצה מהאוכל ששמו לו אז חיפש בתיקים של חברים שלו והחרים עוגיות וכדומה.

לא תמיד מלחמה זה בריא..
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
אין דברים קרים שהוא אוכל בארוחת ערב? לביבות גבינה, פשטידות, כי אם כן אפילו תכיני כמות גדולה בערב שיהיה לו לבוקר, אני פשוט מרחמת על הילד! זה לא הזנחה, אבל חבל. מילא אם היה אוכל רק לחם עם גבינה/ טונה/טחינה או כל ממרח נורמאלי אחר.
בטח שאוכל דברים קרים (לא גבינות, לא טוב לו חלבי)
אבל הוא יגדל ויתאזן ויכניס עוד דברים לאט לתפריט כמו שקורה עכשיו, אני לא דואגת
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
לשלוח את הילד עם כוס סוכר כי רק זה מה שהוא אוכל זה הזנחה או לא?
לשלוח ילד עם ביגוד קצר ביום קר מאוד כי הוא לא מוכן ללבוש בגד מתאים זו הזנחה?
לתת לילד בן 5 לחצות כביש לבד כי רק ככה הוא מוכן ללכת לגן זה הזנחה?

השאלה אם ברור לך שהשוקולד מזיק לו. אם ברור לך שהוא מזיק לגוף שלו, מפריע לו להתרכז אחר כך וללמוד (הסוכר והמוח ממש לא הולכים יד ביד) וממלא את הגוף שלו ברעל
אם זה ברור לך אני מניחה שלא תאפשרי את זה, ותופתעי לגלות ש-הילד לא ימות מרעב. (אגב לגבי ילדים שתקופה לא אכלו בגן- כמה זה גרוע? מי קבע כמה פעמים ביום צריך לאכול ובאיזה שעות? הגוף שלנו חכם ואם הילדה מצליחה להסתדר בלי אוכל בגן (כמובן שתמיד יהיה לה בתיק למקרה שתרצה), נניח אוכל בבית לפני וזה מספק אותה-
שיהיה לה בהצלחה. בעיני זה לא בעיה. הבן שלי תקופה ארוכה לא היה אוכל בגן לחם. אכל בבית לפני שיצא, לקח איתו משהו קטן בשקית (נושא לאכשול נוסף-שקיות הסוכר הבלתי הגיוניות שילדים מביאים איתם כל בוקר לגן) וזהו לא אכל יותר עד הצהרים והגננת דיווחה שהכל בסדר.)
לדעתי אם משהו הוא לא אופציה אצלך באותה רמה של שאר הדוגמאות שהבאתי-הילד יבין את זה גם וימצא משהו אחר.
מאחלת לך שאף פעם לא יאתגרו אותך עם ההנחות הנחרצות האלה....

הייתי בטוחה שאצלי לא יכנס בבית ממרח שוקולד.
עד שהחיים לימדו אותי אחרת.
בעבר הילדים שלי היו לוקחים סנדוויצ'ים בריאים, עם שקית ירקות.

עד שהגיעה הבת החמודה שלי- תחושתית, בררנית ברמות הזויות-
שלא הסכימה לקחת לגן שום דבר שברכתו המוציא חוץ מלחמניה עם שוקולד
ניסיתי להתעקש, ניסיתי להציע חלופות פחות מזיקות ושום דבר לא עזר.
ואחרי כמה חודשים שהיא החזירה את הלחם יום יום/ לא הסכימה לקחת אוכל.
והייתי שומעת מהגננת שהיא מקוששת עוגיות וממתקים מכל הגן- נכנעתי.

ואז כבר קשה לך מאד מאד להגיד לילדים האחרים- היא כן, אתם לא.

אווהו, כמה דברים חשבתי שבבית שלי לא יהיו, והחיים הוכיחו לי אחרת... זה רק אחד מהם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
הבן שלי אוכל רק חלווה יום יום - פרוסות חלווה בלחם, פיתה, לחמניות ביתיות....
ולא עוזר הטוסטים והחביתות שאני מכינה על הבוקר
למרות שזה יחסית בריא אבל אותי זה כבר ממש מגעיל,
גם בארוחת ערב זה מה שרוצה אבל לא מוותרת לו והוא אוכל חביתות וכו
והיה לו תקופה ארוכה שרצה רק ממרח תמרים, שוקולד אפילו לא מציעה להם, אז הם לא יודעים לבקש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
אגב הפתרון לכל אלו שמקושים ממתקים מהחברים מאוד פשוט- לשלוח בתיק אוכל בריא שהוא אוהב, ומה שיקושש- לפחות הוא לא יקושש כי הוא רעב. ילד קודם כל יראה מה יש לו בתיק, אם הוא יאכל תפוח, אבל יראה שיש לחבר שלו קרונפלקס, הוא יאכל גם וגם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
תשלחו מה שהילד יאכל.
ניסויים תעשו בבית:)
גם כריך הכי מטופח מכוסמין מלא, חומוס או גבינות וירקות,
אם סופו שיזרק לפח-
אני לא רואה לצערי בתור טיפוח.
צדק מי שכתב שטיפוח זה האיזון הנכון בין הבריא והטוב הפיזי,
לבין בריאות הנפש...
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
אגב הפתרון לכל אלו שמקושים ממתקים מהחברים מאוד פשוט- לשלוח בתיק אוכל בריא שהוא אוהב, ומה שיקושש- לפחות הוא לא יקושש כי הוא רעב. ילד קודם כל יראה מה יש לו בתיק, אם הוא יאכל תפוח, אבל יראה שיש לחבר שלו קרונפלקס, הוא יאכל גם וגם.
את ה'סוחרים' את לא מכירה?
הבת שלי היתה עושה 'החלפות' עם החברות.
'נתתי לשרי את התפוח והיא הביאה לי את הבייגלאך, היא לא אוהבת בייגלאך'.
או- 'החלפתי עם שושי את המלפפון שלי בעד מדבקה'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
בלת"ק
זה מה שהילד שלי אוכל כבר שנה!! רק לחם עם שוקולד (ורק שוקולד חלבי טוב) כל יום! כל יום! כל יום!
אם זה פרווה הוא לא אוכל - הוא לא יודע מה פרווה/חלבי רק אומר שלא אהב... ומחזיר בתיק.
יש ימים שרק שוקולד+ סוכריות עוגה מעל! ואם לא- לא אוכל
פירות וירקות- הוא לא אוהב בכלל
נשנושים- בכייף
רק השנה לאחר נסיונות ושכנועים הסכים להכניס גם לחם מטוגן! אז הידד יש לנו כבר 2 דברים
מאיפה הוא מכיר בכלל את הממרח?

לא אופציה.
אבל חצי מהחברים אוכלים את זה.
הילדים האלו אח"כ עטים על כל גרגר סוכר שמוצע להם בבית החבר.

אני מאד בעד הרגלי תזונה ובריאות, אבל להשאר ריאלים.

אני ממש לא בעד להתנזר לגמרי, כמו כל דבר אנחנו לא רוצים ילדים שעטים על כל פירור סוכר (למרות שהיי, האם אנחנו לא עטים על כל פירור גם כשכביכול יש לנו את האפשרות כל הזמן? סוכר זה דבר טעים וממכר!)
אבל כשאת מבינה כמה את מזיקה לילד כשזה מה שאת נותנת לו לאכול זה פשוט לא יהיה אופציה מבחינתך
ולא יהיה בבית.

ידוע לי על סיפור על ילד שההורים ניסו לחנך אותו במגוון האוכל בתיק והילד לא היה מרוצה מהאוכל ששמו לו אז חיפש בתיקים של חברים שלו והחרים עוגיות וכדומה.

לא תמיד מלחמה זה בריא..
מלחמה זה אף פעם לא טוב. אבל כל כך ברור לכן ששוקולד זה טעים וכל השאר לא וצריך לתת את זה לילד רק במלחמה
נסו לשנות את הדעה אצלכן בראש, וחפשו אוכל טעים ומזין ותופתעו לגלות שזה לא כזה מפחיד כמו שמשום מה אנחנו מספרים לעצמנו...

מאחלת לך שאף פעם לא יאתגרו אותך עם ההנחות הנחרצות האלה....

הייתי בטוחה שאצלי לא יכנס בבית ממרח שוקולד.
עד שהחיים לימדו אותי אחרת.
בעבר הילדים שלי היו לוקחים סנדוויצ'ים בריאים, עם שקית ירקות.

עד שהגיעה הבת החמודה שלי- תחושתית, בררנית ברמות הזויות-
שלא הסכימה לקחת לגן שום דבר שברכתו המוציא חוץ מלחמניה עם שוקולד
ניסיתי להתעקש, ניסיתי להציע חלופות פחות מזיקות ושום דבר לא עזר.
ואחרי כמה חודשים שהיא החזירה את הלחם יום יום/ לא הסכימה לקחת אוכל.
והייתי שומעת מהגננת שהיא מקוששת עוגיות וממתקים מכל הגן- נכנעתי.

ואז כבר קשה לך מאד מאד להגיד לילדים האחרים- היא כן, אתם לא.

אווהו, כמה דברים חשבתי שבבית שלי לא יהיו, והחיים הוכיחו לי אחרת... זה רק אחד מהם.
אמן
ואם הבת שלך הייתה ציליאקית והיא הייתה מתעקשת לאכול לחמניה גם היית נותנת לה?
וסוכרתית חלילה?
לילד סנסורים מאוד רגישים לקלוט איפה ה'לא' שלנו עומד.
מסכימה עם בעיה אחת-אמהות אחרות ששולחות עם הילדים שלהם כל טוב ארץ מצרים וכל מזיקי הבריאות ומכניסות את הילדים האחרים למצבים מאוד מאוד קשים ומאתגרים!!
אמא יקרה,
קל לך למרוח שוקולד לילד ולשלוח אותו עם שקית קורנפלקס ועוגיות?
למה הילד שלי אשם וצריך להתגרות סלש לקושש ממנו את כל הרעל הזה?
אחר כך את תתמודדי עם הדלקות שהגוף שלו יפתח? עם הקושי שלו להתרכז בשיעור כי הדם שלו עמוס בסוכר?

הבן שלי אוכל רק חלווה יום יום - פרוסות חלווה בלחם, פיתה, לחמניות ביתיות....
ולא עוזר הטוסטים והחביתות שאני מכינה על הבוקר
למרות שזה יחסית בריא אבל אותי זה כבר ממש מגעיל,
גם בארוחת ערב זה מה שרוצה אבל לא מוותרת לו והוא אוכל חביתות וכו
והיה לו תקופה ארוכה שרצה רק ממרח תמרים, שוקולד אפילו לא מציעה להם, אז הם לא יודעים לבקש.
לא נעים לי לומר לך-אבל חלווה קנויה עמוסתתת מרגרינה. אז כדאי לחשוב שוב.
ראיתי לבי אנד די ממרח תמרים מאה אחוז תמרים. זה אמנם סוכר אבל סוכר פירות שהוא הרבה פחות מזיק.
אגב הפתרון לכל אלו שמקושים ממתקים מהחברים מאוד פשוט- לשלוח בתיק אוכל בריא שהוא אוהב, ומה שיקושש- לפחות הוא לא יקושש כי הוא רעב. ילד קודם כל יראה מה יש לו בתיק, אם הוא יאכל תפוח, אבל יראה שיש לחבר שלו קרונפלקס, הוא יאכל גם וגם.
בדיוק!
 
  • תודה
Reactions: liv
  • הוסף לסימניות
  • #39
אגב הפתרון לכל אלו שמקושים ממתקים מהחברים מאוד פשוט- לשלוח בתיק אוכל בריא שהוא אוהב, ומה שיקושש- לפחות הוא לא יקושש כי הוא רעב. ילד קודם כל יראה מה יש לו בתיק, אם הוא יאכל תפוח, אבל יראה שיש לחבר שלו קרונפלקס, הוא יאכל גם וגם.
חלק מהקטע בגן זה להחליף 'נשנושים'
ולא תמיד הוא יאכל גם וגם...
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
חלק מהקטע בגן זה להחליף 'נשנושים'
ולא תמיד הוא יאכל גם וגם...
לא תמיד, אבל ילד בחיים לא יחליף קרונפלקס בתפוח, אם לא יהיה לו בתיק תפוח הוא לא יאכל אותו, אם יהיה לו- או שיאכל או שלא.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה