פונט מסטרפונט

  • הוסף לסימניות
  • #1
שלום לכולם!
כמה אמור לעלות פונט אחד ממסטרפונט?
ידוע שאסור להשתמש בפונטים בלי לקנות אותם, האם מותר לאדם פרטי לעשות ביזנס ולמכור לאחרים פונט שקנה?
לי ידוע שלא, אשמח לשמוע את דעתכם
תודה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
לא מבינה בזה, אבל פשוט לי שלא.
נגיד ואם יתפסו אותו, איך הוא יזדהה בתור אחד שקנה את הפונט? הוא יגיד להם: "חנון מכר לי", והם יגידו לו: "למה החברה שלו"?

:D
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
נכתב ע"י אפרת 10;1085219:
לא מבינה בזה, אבל פשוט לי שלא.
נגיד ואם יתפסו אותו, איך הוא יזדהה בתור אחד שקנה את הפונט? הוא יגיד להם: "חנון מכר לי", והם יגידו לו: "למה החברה שלו"?

:D
גם לי זה נראה אסור, רכשתי עכשיו חבילה מפונטביט ובעקרון חבל לי להשקיע אבל הלקוח רוצה דווקא פונט מסויים ממסטרפונט לעמד ספר שלם והוא שלח לי מישהו שישלח לי בתשלום, הוא שלח תיקיה ואז אני אומרת לעצמי היי, זה ממסטרפונט זה כלל לא שלו, איך הוא "מוכר" לי את זה?
בעלי שאל אותו אם זה חוקי והוא אומר שאין מה לפחד וכו' אבל יומיים אחרי יו"כ וגם באמצע השנה אני מידי ישרה לקומבינות כאלה, בשביל 100 ₪ לא בא לי לרדת לעולם בגלגול חוץ מהחילול ה' שיכול להגרם אם יתפסו חרדית שהעתיקה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אין בכלל מה להסתפק פה. אסור ובגדול.
חברות הפונטים מוכרות זכויות שימוש בפונט בלבד. לא זכויות קנייניות של בעלות על הפונט עצמו.
כך שאסור להעבירו. אני מסתפק במצב אחד בלבד: מכירת עסק שלם על כל חלקיו לאדם אחר, שאז נראה לי שגם מבחינה משפטית אפשר יהיה להעביר את הפונטים אל הקונה, זאת במידה ונקנו על שם העסק הנמכר.
ועיצה טובה ממי שנמצא הרבה שנים בתחום: אל תתחכמו, במיוחד לא עם מאסטרפונט, אל תתחכמו ואל תמצאו ק"ן טעמים להכשיר, כי בעלי מאסטרפונט לא ממש בקיאים בהלכות ובפלפולים...... והם לא מהססים לתבוע ולקבל הרבה כסף מאנשים שהתירו לעצמם שימוש בפונטים שלא כדין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
לפי מה שאמרו לי בפונטביט - אפילו רכשתי פונטים ע"ש העסק, אני לא יכולה להשתמש בהם עם קרדיט של שמי הפרטי....
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
ממש אסור
וזה לגמרי לא קביל משפטית שמישהו מכר לך, כי אסור לו לסחור במשהו שלא שייך לו
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
ממש מותר (אע"פ שאני לא בא לחוות דעה משפטית). יש עיקרון משפטי שנקרא "first sale doctrine" שאומר שברגע שמישהו מכר לך משהו, הוא איבד את השליטה על אותו עותק שהוא מכר (גם אם זה נקרא רשיון). כך, למשל, אם קנית ספר, מותר לך למכור את אותו עותק שקנית למישהו אחר, אע"פ שכמובן שאין לך שום זכות להפיץ עוד עותקים של הספר -- הזכות להפיץ עוד עותקים של הספר נשאר עם המו"ל, אבל הזכות למכור את העותק האישי שלך אי אפשר לשלולל ממך.

ושמא תאמרו שזה אינו דומה ל"רישיון" של תוכנה או פונט, אז להוי ידוע שלפני לא הרבה זמן פסק בית הדין האירופאי שלפי דוקטרינה זאת מותר לך למכור את הרישיון שקנית. זאת אומרת שחברת הפונטים מכר לך רישיון שימוש (הרי שילמת עבור הרישיון) ורישיון זה מותר לך למכור ואין להם את האפשרות החוקית להגביל זכות זה. הנה כמה לינקים לפסק דין זה: http://www.techdirt.com/articles/20...-even-if-software-company-says-you-cant.shtml
http://www.goodwinprocter.com/Publi...e-Doctrine-Applies-to-Software-Downloads.aspx

מה המצב לגבי זה בארץ? אינני יודע. אבל מסתבר שבתי הדין לא ילכו נגד פסיקה מפורשת של ה-EUCJ ללא סיבה טובה מאוד.

ומה בנוגע להלכה? שוב, כל אחד ישאל את הרב שלו, אבל מי מה שלמדתי בנושא, נראה שכל העניין של זכויות יוצרים מתבסס מבחינה הלכתית על העניין של מנהג המדינה, ומאחר שמנהג המדינה כבר מאות שנים זה כיבוד של הכלל המשפטי החשוב של "זכות מכירה ראשונית" (doctrine of first sale) נראה שמותר למכור פונט שיש לך רשיון בו, על אפם וחמתם של מייצרי הפונטים.

עכשיו מצאתי קישור בעברית לתיק משפטי אחר אבל דומה:
http://www.law.co.il/news/copyright/2008/06/01/us-court-approves-first-sale-doctrine-for-software/

אריאל
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נכתב ע"י גילה;1085494:
לפי מה שאמרו לי בפונטביט - אפילו רכשתי פונטים ע"ש העסק, אני לא יכולה להשתמש בהם עם קרדיט של שמי הפרטי....

זה שטויות...מותר עם קדריט ובלי קרדיט כל זמן שאת הגרפיקאית
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י אריאל וו;1085542:
ממש מותר (אע"פ שאני לא בא לחוות דעה משפטית). יש עיקרון משפטי שנקרא "first sale doctrine" שאומר שברגע שמישהו מכר לך משהו, הוא איבד את השליטה על אותו עותק שהוא מכר (גם אם זה נקרא רשיון). כך, למשל, אם קנית ספר, מותר לך למכור את אותו עותק שקנית למישהו אחר, אע"פ שכמובן שאין לך שום זכות להפיץ עוד עותקים של הספר -- הזכות להפיץ עוד עותקים של הספר נשאר עם המו"ל, אבל הזכות למכור את העותק האישי שלך אי אפשר לשלולל ממך.

ושמא תאמרו שזה אינו דומה ל"רישיון" של תוכנה או פונט, אז להוי ידוע שלפני לא הרבה זמן פסק בית הדין האירופאי שלפי דוקטרינה זאת מותר לך למכור את הרישיון שקנית. זאת אומרת שחברת הפונטים מכר לך רישיון שימוש (הרי שילמת עבור הרישיון) ורישיון זה מותר לך למכור ואין להם את האפשרות החוקית להגביל זכות זה. הנה כמה לינקים לפסק דין זה: http://www.techdirt.com/articles/20...-even-if-software-company-says-you-cant.shtml
http://www.goodwinprocter.com/Publi...e-Doctrine-Applies-to-Software-Downloads.aspx

מה המצב לגבי זה בארץ? אינני יודע. אבל מסתבר שבתי הדין לא ילכו נגד פסיקה מפורשת של ה-EUCJ ללא סיבה טובה מאוד.

ומה בנוגע להלכה? שוב, כל אחד ישאל את הרב שלו, אבל מי מה שלמדתי בנושא, נראה שכל העניין של זכויות יוצרים מתבסס מבחינה הלכתית על העניין של מנהג המדינה, ומאחר שמנהג המדינה כבר מאות שנים זה כיבוד של הכלל המשפטי החשוב של "זכות מכירה ראשונית" (doctrine of first sale) נראה שמותר למכור פונט שיש לך רשיון בו, על אפם וחמתם של מייצרי הפונטים.

עכשיו מצאתי קישור בעברית לתיק משפטי אחר אבל דומה:
http://www.law.co.il/news/copyright/2008/06/01/us-court-approves-first-sale-doctrine-for-software/

אריאל


גם אם זה נכון, ההוא שמכר לה צריך למחוק את הפונט שהוא מכר ממחשבו האישי. כי הרי הוא העביר את זכות הרכישה למישו אחר, לא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י אפרת 10;1085552:
גם אם זה נכון, ההוא שמכר לה צריך למחוק את הפונט שהוא מכר ממחשבו האישי. כי הרי הוא העביר את זכות הרכישה למישו אחר, לא?

אי אפשר להעביר זכויות הפונט למישהו אחר.
אבל הוא באמת צריך למחוק, כי הוא הפר את תנאי השימוש וכעת גם לו עצמו אסור להשתמש...

ואינני מבין מה סברה שאפשר למכור כדברי רבי אריאל וו,
זה שלהם, והתנו איתך מראש תנאי המכירה, והסכמת.

ולו גם היה התנאי שתעמוד על הראש מדי בוקר ותשרוק כציפור,
אם אינך רוצה -אל תקנה,
אבל אם הסכמת לרשיון-
אינני רואה סיבה שלא תחויב בכל תנאיו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
תודה לכולכם על העצות, עכשיו לשאלתי:
יש משהו בפונטביט שדומה למרגלית ממסטרפונט?
הלקוח מתעקש דווקא על מרגלית
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י חנון;1085604:
תודה לכולכם על העצות, עכשיו לשאלתי:
יש משהו בפונטביט שדומה למרגלית ממסטרפונט?
הלקוח מתעקש דווקא על מרגלית

יש בכל מחשב כמעט, בחינם למעשה, לכל משתמשי אופיס חוקי.
גוטמן דרוגלין.

אין בפונטביט.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
אפשר גם "עברי" של פלרון, נמכר דרך פונטייפ
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
נכתב ע"י eliezer;1085582:
אי אפשר להעביר זכויות הפונט למישהו אחר.
אבל הוא באמת צריך למחוק, כי הוא הפר את תנאי השימוש וכעת גם לו עצמו אסור להשתמש...

ואינני מבין מה סברה שאפשר למכור כדברי רבי אריאל וו,
זה שלהם, והתנו איתך מראש תנאי המכירה, והסכמת.

ולו גם היה התנאי שתעמוד על הראש מדי בוקר ותשרוק כציפור,
אם אינך רוצה -אל תקנה,
אבל אם הסכמת לרשיון-
אינני רואה סיבה שלא תחויב בכל תנאיו...

תנאו בטל, כי זה נגד מנהג המדינה. ואם הוא לא רוצה, שלא ימכור, אבל אם הוא מוכר, הוא לא יכול להתנות כזה תנאי. כך אני מבין, בלי שאני מתיימר להיות בקי בהלכות אלו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אריאל, ההיגיון הפשוט אומר שאתה צודק. אבל תהיה בטוח שכשיגיע לדיון משפטי החברות יגייסו את העו"דים הטובים ביותר כדי למנוע כזו פסיקה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה