קורונה מקדם הדבקה - האם נוכל להשפיע עליו?

  • הוסף לסימניות
  • #21
שאלתי כבר פעם, למה אנשים (אלו שרוצים לשמור מקורונה) לא לובשים מסכת N95. זה עוזר לאירוסולים הזה, נכון? ועוד לא שמעתי נימוק למה לא, חוץ ממה שכתבו פעם שאי אפשר שהמדינה תקבע את זה כחובה כי אם כולם יקנו לא ישאר לצוות הרפואי. (מאמין שהטיעון הזה כבר לא נכון גם ברמת המדינה, כי כבר היה אפשר לייצר מספיק.).
אם זה לא אטום הוא מאבד את האפקט שלו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
קראתי שבימים האחרונים עלה 'מקדם ההדבקה' ליותר מ 1.2.
נזכרתי באשכול הזה מלפני כחודש, וחשבתי להזכיר לעצמנו מה זה אומר, ומה קורה באופן טבעי במצב ש'מקדם ההדבקה' הוא מעל 1 -
ובעיקר - כמה כל תרומה מצדנו למיתון ההדבקה - היא בע''ה משמעותית וחשובה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
קראתי שבימים האחרונים עלה 'מקדם ההדבקה' ליותר מ 1.2.

יש לי הרגשה שיצרו את האפקט הזה בכוונה, לקראת ההגעה של החיסונים, כדי להלחיץ את הציבור להתחסן...

כמובן, זה לא סותר את זה שצריך להמשיך לשמור מרחק, ומסכות וכו'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
יש לי הרגשה שיצרו את האפקט הזה בכוונה, לקראת ההגעה של החיסונים, כדי להלחיץ את הציבור להתחסן...
אני חושבת שזה נתון מאוד טבעי וצפוי - אם ניקח בחשבון את פתיחת עוד ועוד מקומות מסחר בילויים וכדו', ואת התחושה בציבור שאנחנו כביכול אחרי, ויש פחות צורך להיזהר.

ככל שיש יותר התקהלויות, פחות ריחוק חברתי, פחות מסכות - מקדם ההדבקה צפוי לעלות באופן טבעי.
וכן להפך. לרדת בע''ה - ככל שיש יותר זהירות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
אני חושבת שזה נתון מאוד טבעי וצפוי - אם ניקח בחשבון את פתיחת עוד ועוד מקומות מסחר בילויים וכדו', ואת התחושה בציבור שאנחנו כביכול אחרי, ויש פחות צורך להיזהר.
ואת זה שלא סגרו את הערבים ונתנו להם להסתובב חופשי במקומות המסחר והבילוי... :mad:

אני לא חושבת שהציגו נתונים לא נכונים, אני חושבת שתמיד היתה כמות כזו של חולים, אבל היה נוח לבדוק רק את מי שבא להיבדק, ולא ליצור בדיקות יזומות. כך אפשר לפתוח מקומות מסחר וכו' ולהציג עסקים כרגיל...
אבל כשהם רוצים ליצור אפקט של עליה בתחלואה, (כמו בערבי חגים כדי לעשות סגר וכו') יוצרים נקודות בדיקה מהירות ונוחות להגעה, במקומות שיש סיכוי שתהיה תחלואה גבוהה. וכך מקבלים את האפקט של "עליה בתחלואה".

זה שעכשיו יודעים שיש יותר לא בהחלט אומר שקודם היה פחות...
עכשיו נוח להם להציג שיש יותר חולים כדי להלחיץ את העם לרוץ אחרי החיסונים.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #28
יש עוד זמן עד לחיסונים.
וכשהם יגיעו הם לא ינתנו לכל הציבור אלא קודם לאוכלוסיות ספציפיות.
נכון.
אבל את הלחץ מתחילים ליצור מעכשיו.
אחרת רק 20% מהאוכלוסיה ייתחסנו...

זו הקונספירציה שלי, אולי אני טועה, אבל זה מה שנראה לי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
יוצרים נקודות בדיקה מהירות ונוחות להגעה, במקומות שיש סיכוי שתהיה תחלואה גבוהה. וכך מקבלים את האפקט של "עליה בתחלואה".
איפה פתחו בשבוע האחרון מרכזי בדיקות? בבני ברק לא פתחו ומשום מה אחוזי החיוביים גם התחילו לעלות.
גם יגאל עמיר לא רצח את רבין ;) .
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
זו הקונספירציה שלי,

אם רוצים לברר את הדברים, אפשר לעקוב אחרי הגרף של מספרי המאושפזים בבתי חולים במשך החודשים האחרונים, הגרף של מספרי החולים קשה מביניהם, ושל הנפטרים.
כמו כן אפשר לעקוב אחרי גרף אחוזי החיוביים מבין הנבדקים במשך כל החודשים האחרונים.
אפשר לנסות להשוות את כלל הגרפים הללו לזמנים שהיו הרבה הגבלות, לעומת הזמנים שהוסרו הרבה מההגבלות.
חשוב לקחת בחשבון שמספרי המאומתים מתבטאים לאחר כשבוע ויותר, מספרי החולים קשה מתבטאים בערך אחרי שבועיים שלושה, מספרי הנפטרים בחלקם אחרי חודש ויותר.
אפשר גם לעיין במספרים ובגרפים שבכל העולם, ובמדינות השונות.

אפשר גם לברר מתי פתחו מרכזי בדיקות ומתי לא, ובאיזה מצב רוב המגיעים לבדיקות באים בגלל תסמינים, ובאיזה מצב נבדקים אנשים בריאים.
אפשר לברר גם את האפיון הכללי של מחלה מדבקת עם מקדם הדבקה טבעי של 2.7. והאם ייתכן שמספרי הנדבקים במחלה כזו כזו עומדים סתם כך על המקום, ומה גורם להם בכל זאת לרדת או לעלות בחזרה.
אפשר גם לברר, מה מרוויחה המדינה מסגרים בחגי תשרי, מסגר בחנוכה, ומה מרוויחה המדינה מנתינת חיסונים...

נתתי כאן המון שיעורי בית (רשות, לא חובה...) למי שרוצה לבחון את המצב...

אם אחזור לנושא האשכול... כרגע מקדם ההדבקה עולה, וכן אחוזי החיוביים. כמו כן יש עליה במספר החולים קשה.

בע''ה כל פעולה למניעת הדבקה היא חשובה, ומצטרפת להמון פעולות כאלה של עצמנו ושל אנשים אחרים, שביחד ימתנו בע''ה את ההדבקה.
ואם מקדם ההדבקה ירד שוב למספר שהוא פחות מ 1, פירוש הדבר יהיה שהתפשטות המחלה שוב בנסיגה.
 
נערך לאחרונה ב:

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה