משלוח מנות לרבע'ס...

  • הוסף לסימניות
  • #81
נכתב ע"י מלפפון;1533814:
כנראה את לא מכירה אברכים שלא קיבלו מילגה כבר חצי שנה.
ׁׁתיקון:
כנראה שהיא לא מכירה "אחד שלומד בכולל במשך חצי שנה האחרונה"

קופיריטרית, הכוונה הוא ח"ו לא לפגוע אלא להגדרה עצמה
 
  • הוסף לסימניות
  • #82
לאחר האשכול שנכתב פה, יצאתי קצת לברר את העניין
וזה חלק מהמסקנות שאני מנסה להסיק:

נושא המלמדים מתחלק לשני חלקים:
מלמד בחיידר ליטאי הוא אדם שחיפש פרנסה ויצא לעבודה (לא נכלל כבן תורה במובן החיובי) ולכן הערכה אליו הוא במקום השני אחרי אברכי הכולל שהם בני תורה המסולאים בפז, ולמי שיודע יש בציבור הליטאי יותר אנשים מציבור אחר שביתם ריק מכל דבר, ויושבים ולומדים בכולל ולכן מובן ההשקפה שאדם שלומד בכולל אינו צריך לשלם מעטפה מכובדת למלמד של בנו.

מלמד בחיידר חסידי הוא אדם שנבחר ע"י מערכת מסוימת כאחד שיודע להעביר את הדרך המסורה לדור ההמשך, והוא מכניס בהם הכל תורה ויראת שמים שזה מעל הכל, וזה הדבר הראשון ביותר, יותר מאלו שיושבים ולומדים בכולל, ולכן המלאכה מכבדת את בעליה וגורמת להוקיר בן אדם שהגיע להיות מלמד, ואחד מהדרכים זה המעטפה שבפורים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #83
ובסגנון ליטאי ומקוצר יותר:
מלמד בחיידר ליטאי הוא אדם שחיפש פרנסה ויצא לעבודה ולכן הערכה אליו הוא במקום השני אחרי אברכי הכולל שהם בני תורה המסולאים בפז, בעוד שהמלמד בחיידר חסידי הוא אדם שלו הפרנסה היתה מובילה אותו הוא היה מגיע מהר יותר לעבודה אחרת, ואם הוא הלך למלמדות זה מכיון שזה 'בוער' בנשמתו, ולכן המלאכה הזו בוודאי מכבדת את בעליה וכביכול 'מגיע לו' יותר הוקרה, ואחד מהדרכים זה המעטפה שבפורים.

אגב, מהסיבה הנ"ל, לא פלא שהמלמדים הטובים בחיידרים הליטאיים, בעיקר בגיל הרך, הם חסידים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #84
נכתב ע"י kinly;1533973:
לאחר האשכול שנכתב פה, יצאתי קצת לברר את העניין
וזה חלק מהמסקנות שאני מנסה להסיק:

נושא המלמדים מתחלק לשני חלקים:
מלמד בחיידר ליטאי הוא אדם שחיפש פרנסה ויצא לעבודה (לא נכלל כבן תורה במובן החיובי) ולכן הערכה אליו הוא במקום השני אחרי אברכי הכולל שהם בני תורה המסולאים בפז, ולמי שיודע יש בציבור הליטאי יותר אנשים מציבור אחר שביתם ריק מכל דבר, ויושבים ולומדים בכולל ולכן מובן ההשקפה שאדם שלומד בכולל אינו צריך לשלם מעטפה מכובדת למלמד של בנו.

מלמד בחיידר חסידי הוא אדם שנבחר ע"י מערכת מסוימת כאחד שיודע להעביר את הדרך המסורה לדור ההמשך, והוא מכניס בהם הכל תורה ויראת שמים שזה מעל הכל, וזה הדבר הראשון ביותר, יותר מאלו שיושבים ולומדים בכולל, ולכן המלאכה מכבדת את בעליה וגורמת להוקיר בן אדם שהגיע להיות מלמד, ואחד מהדרכים זה המעטפה שבפורים.

נכתב ע"י למען דעת;1533973:
ובסגנון ליטאי ומקוצר יותר:
מלמד בחיידר ליטאי הוא אדם שחיפש פרנסה ויצא לעבודה ולכן הערכה אליו הוא במקום השני אחרי אברכי הכולל שהם בני תורה המסולאים בפז, בעוד שהמלמד בחיידר חסידי הוא אדם שלו הפרנסה היתה מובילה אותו הוא היה מגיע מהר יותר לעבודה אחרת, ואם הוא הלך למלמדות זה מכיון שזה 'בוער' בנשמתו, ולכן המלאכה הזו בוודאי מכבדת את בעליה וכביכול 'מגיע לו' יותר הוקרה, ואחד מהדרכים זה המעטפה שבפורים.

אגב, מהסיבה הנ"ל, לא פלא שהמלמדים הטובים בחיידרים הליטאיים, בעיקר בגיל הרך, הם חסידים...

חבר'ה תרגעו, איך שהבנתי לא מכבדים פה נושא הליטאי\חסידי
מזה לא אכפת לי, רק חבל לרדת מהפסים

רק kinly
אתה עושה לי לעבור על לא תחמוד
איפה אתה שולח הילדים, שהרבה'ס נבחרים לפי גודל היראת שמים
כבר מזמן שינו את הכללים,
אם יש עוד הקפדה, זה להבין קצת 'נפש הילד'
ואם הוא לא מבין שולחים אותו ללמוד 'להגיד', שהוא מבין
 
  • הוסף לסימניות
  • #85
נכתב ע"י מוריסקא;1533930:
ׁׁתיקון:
כנראה שהיא לא מכירה "אחד שלומד בכולל במשך חצי שנה האחרונה"

קופיריטרית, הכוונה הוא ח"ו לא לפגוע אלא להגדרה עצמה

סליחה.
אבל אני מכירה, רק, אחד שלומד בכולל במשך ה9 שנים האחרונות, יתן ה' וכה יוסיף...
ובהחלט חושבת שהנהגת אברכים היא פשוטה ולא ראותנית, מהבחינה העקרונית

אבל עדין בתוך עמי אנוכי יושבת ואני מכירה מסביבי כאלה שעובדים וקשה ומשתכרים בערך כמו אברכי כולל [שכן מקבלים את המילגה...] ולעיתים גם פחות.

כל כונתי היתה לשבר את האוזן, שלא מחייב שאם האבא עובד, עליו להעניק מעטפה תפוחה
מה שכן, נראה לי שאברכים מרגישים יותר צורך להוקיר ועושים זאת בשמחה...
סתם תחושה שלי... בעצם לא נכליל.
שוב, אין קשר לסטטוס אברך או עובד ולמעטפה...
ומי שלא מקבל מילגה כבר חצי שנה, הערכתי. בעיקר לאישתו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #86
אני לא מבינה למה יצא הקצף על מעטפה עם כסף "שהמלמד יקנה בזה משהו במכולת"
אם אנחנו רוצים לתת לו - אז בכיף, למה להגביל אותו דווקא לחנויות מסוימות?
אצלנו נותנים מעטפות והסכום שרוב ההורים שמים שם הוא דווקא 50 ש"ח!!! (לא מוגזם, כי המשלוח עצמו הוא די פשוט) ומצידי שהרבנית תשלם עם זה לעוזרת בית או תקנה לעצמה מסטיקים, שיהיה להם לבריאות!
אם אנחנו נותנים כסף אנחנו רוצים שהוא יהיה "שווה" ויקנו בזה דווקא משהו מיוחד. אבל מה יעשה הרבה המסכן שאין לו כסף לסעודת פורים? - יקנה שטיח פרסי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #87
נכתב ע"י קופיריטרית;1534256:
סליחה.
אבל אני מכירה, רק, אחד שלומד בכולל במשך ה9 שנים האחרונות, יתן ה' וכה יוסיף...
ובהחלט חושבת שהנהגת אברכים היא פשוטה ולא ראותנית, מהבחינה העקרונית

קל מלא רחמים,
הרי כתבתי שאני לא מתכוון רק להגדרת הענין
מעולם לא חשבתי שאגיע למצב בו אצטרך להסביר את עצמי
ותאמיני לי שלקחתי בחשבון שיכול להיות 'שאת מכירה' אחד שלומד, ובאמת יתן ה' וכה יוסיף...
אלא, שמלפפון כתבה
שאת כנראה לא מכירה אברכים שלא קיבלו מילגה לחצי שנה האחרונה
אז הוספתי רק שככה הוא באופן כללי המצב (כהיום) בכוללים
והתפללתי שתביני, כנראה שלא התפללתי מספיק חזק
אבל ח"ו לא התכוונתי לנגוע בפרטיות של הזולת
ולא משנה אם אב הבית לומד או עובד

והיא רחום יכפר עוון
 
  • הוסף לסימניות
  • #88
אולי אני אשמע בוטה , אבל אני אשת מלמד . אני רוצה להסב את תשומת ליבכם לכמה עובדות שרק אשת מלמד יכולה לראות ( תסכמנה איתי נשות המלמדים אשר בפרוג)
1. מי משלם למלמד על השעות שהוא משוחח עם ההורים בטלפון על חשבון זמנו הפרטי , בד"כ בחיידרים הכיתות מונות כ-30 ילד ולעיתים אף יותר . הכפילו בבקשה 30 ילד במספר שעות לשנה , אז מה קורה אם פעם בשנה הורים מצ'פרים מלמד בכסף????
2. כמה פעמים המלמד מוותר מזמנו האישי , הפסקות על מנת לשוחח עם תלמידיו, לפשר ביניהם . לפעמים הוא לא אוכל ארוחת בוקר כי הוא לא מספיק!
3. העבודה של מלמד בכיתה היא קשה מאד, להיות מחנך זו עבודה סיזיפית . צפיות גבוהות מאד מההורים וההנהלה . מלמד הוא כל הזמן בעמדת ספיגה: ביקורת מהורים, ביקורת מהמנהל, תלונות של תלמידים וכו'
משלוחי המנות הם איזו שהיא תחנת דלק באמצע השנה. המשלוח ,מכתבי התודה המרגשים שאגב שמורים אצלי מאות מהם . עם הכל נחמד לקבל גם מעטפה.
על דבר אחד אני יכולה להצהיר בוודאות מוחלטת בעלי מלמד ותיק מאד , אף פעם לא שינה יחס להורה או לילד בגלל משלוח המנות או המעטפה.
המעניין בכל הסיפור של משלוחי המנות , אצלינו בכל אופן אחרי מעקב של כמה שנים
ההורים שהכי חייבים למלמד והכי מתייעצים איתו , כי יש להם ילד קשה והם לא מתמודדים עימו בבית
הכי הרבה שיחות טלפון ,הם בכלל לא מביאים משלוח מנות ואם כן אז עלוב ביותר.
חבל שכל שנה דשים בנושא הזה כי אין תשלום הולם לעבודת הקודש של המלמדים!!!!!!!

פורים שמח!
 
  • הוסף לסימניות
  • #89
נכתב ע"י OR_Design;1534626:
רק לי צורם קצת לשמוע שאשת מלמד שעושה עבודת קודש מסתכלת על מה הביאו ההורים האלו ואחרים, ובכלל על הציפייה למעטפות.

מה קרה אשת מלמד היא איזה מלאכית שאסור לה לחוות דעה שלילית כללית,
היא מרגישה שבעלה לפעמים מתמסר על חשבון הבית, וכשאין יחס מהצד השני היא מרגישה קצת השפלה,
זה זכותה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #90
נכתב ע"י אליש;1534619:
אולי אני אשמע בוטה , אבל אני אשת מלמד . אני רוצה להסב את תשומת ליבכם לכמה עובדות שרק אשת מלמד יכולה לראות ( תסכמנה איתי נשות המלמדים אשר בפרוג)
1. מי משלם למלמד על השעות שהוא משוחח עם ההורים בטלפון על חשבון זמנו הפרטי , בד"כ בחיידרים הכיתות מונות כ-30 ילד ולעיתים אף יותר . הכפילו בבקשה 30 ילד במספר שעות לשנה , אז מה קורה אם פעם בשנה הורים מצ'פרים מלמד בכסף????
2. כמה פעמים המלמד מוותר מזמנו האישי , הפסקות על מנת לשוחח עם תלמידיו, לפשר ביניהם . לפעמים הוא לא אוכל ארוחת בוקר כי הוא לא מספיק!
3. העבודה של מלמד בכיתה היא קשה מאד, להיות מחנך זו עבודה סיזיפית . צפיות גבוהות מאד מההורים וההנהלה . מלמד הוא כל הזמן בעמדת ספיגה: ביקורת מהורים, ביקורת מהמנהל, תלונות של תלמידים וכו'
משלוחי המנות הם איזו שהיא תחנת דלק באמצע השנה. המשלוח ,מכתבי התודה המרגשים שאגב שמורים אצלי מאות מהם . עם הכל נחמד לקבל גם מעטפה.
על דבר אחד אני יכולה להצהיר בוודאות מוחלטת בעלי מלמד ותיק מאד , אף פעם לא שינה יחס להורה או לילד בגלל משלוח המנות או המעטפה.
המעניין בכל הסיפור של משלוחי המנות , אצלינו בכל אופן אחרי מעקב של כמה שנים
ההורים שהכי חייבים למלמד והכי מתייעצים איתו , כי יש להם ילד קשה והם לא מתמודדים עימו בבית
הכי הרבה שיחות טלפון ,הם בכלל לא מביאים משלוח מנות ואם כן אז עלוב ביותר.
חבל שכל שנה דשים בנושא הזה כי אין תשלום הולם לעבודת הקודש של המלמדים!!!!!!!

פורים שמח!

במה זה שונה מעבודת הקודש שעושות מורות?
האם למורה מישהו חושב לתת מעטפה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #91
מהצד השני של המטבע רציתי להוסיף שכאשר יש להורה רצון לתת, להכיר טובה, צריך לאפשר לו.
להחזיר סגור? להגיד שים במטבח?
אני הייתי נפגעת!

גם כשעבדתי בחינוך ממש ראיתי שלא נעים לקבל... אבל זה צורך של ההורים וגם לדעת לקבל, להודות, להחמיא על המשלוח, זה חשוב!
 
  • הוסף לסימניות
  • #92
נכתב ע"י OR_Design;1534626:
רק לי צורם קצת לשמוע שאשת מלמד שעושה עבודת קודש מסתכלת על מה הביאו ההורים האלו ואחרים, ובכלל על הציפייה למעטפות?

כן גברת נכבדה , מה את חושבת על חשבון מי יושב בעלי שעות בבית ומדבר עם ההורים ??
על חשבון אשתו והילדים ובכלל יש הורים שהם בטוחים שהם קנו אותו ומרשים לעצמם להתקשר חפשי מתי שבא להם.
כן אני מצפה למעט הערכה לפחות מההורים האלו שלא דופקים חשבון ,שיוזילו מכיסם כי הם מקבלים ייעוץ חינם שעולה מאות ואלפי שקלים אצל בעל מקצוע.

אני לא יודעת אם יש לך ילדים בחידר(הייתי שמחה לדעת)
אבל מה שברור לי שבעלך לא מלמד בחידר , אלמלא הוא היה היית מדברת אחרת!
 
  • הוסף לסימניות
  • #93
נכתב ע"י OR_Design;1534640:
קודם כל שיתנו משלוח מנות..
לדעתי מורה זה יותר עבודת קודש כי היא האמא בבית וכל שעה שהיא עסוקה בתלמידות זה יותר מורגש מאשר האבא.

נכון.
ולכן אני נותנת בדיוק אותו משלוח מנות לרבעס של הבנים ולמורות של הבנות.
עם הרבה השקעה של מחשבה, תשומת לב, וכן - גם כסף. אם כי לא מעטפות....
 
  • הוסף לסימניות
  • #94
נכתב ע"י OR_Design;1534641:
מיותר שאגיב, למעט זה שאני המומה מתגובתך.
מבייש את המקצוע, נקודה.[/QUOT

מכל ליבי אני מאחלת לך מלמדים מקסימים לילדיך, כאלו שאין להם ציפיות !מלא נחת מכל צאצאיך .
שיהיה לך פורים שמח .
 
  • הוסף לסימניות
  • #95
ילדים לא לריב!;)
משלוח מנות נועד להרבות אהבה ורעות.. שכחתם?


כל אחד ייתן כפי יכולתו כדי לבטא רחשי ליבו.. ובא לציון גואל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #96
לא רוצה להתערב,
רק להעיר/איר שכדאי שכדי למנוע כאילו ויכוחים מיותרים
כל אחד ינסה טיפ טיפה להבין את זה שעומד בצד השני. זה הכל.
פורים שמח!!!

(ועוד בסוף נגלה שבעלה של ההיא הוא הרבה של הבן של ההיא ההיא..........):)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה