משלוח מנות לרבע'ס...

  • הוסף לסימניות
  • #21
אבא שלי, ר"מ, מחזיר מעטפות באופן עקרוני!!!
הוא גם מודיע זאת לפני כן שאין על מה לדבר.
הוא רואה בכך שוחד לכל דבר ואין שום סיבה הגיונית שפורים יהפך אצל האברכים למתנות לאביונים לר"מים/ לרבעס'...
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
נכתב ע"י חני דובדבני;1527551:
ספר שנקרא ״פיצוחים״
לצרף עם כלי יפה ולשים בשכבות כל מיני סוגי פיצוחים, אפשר לצרף גם מפצח...
ראיתי את הרעיון לפני כמה שנים פה וזה ממש מוצלח

הנה
 

קבצים מצורפים

  • פיצוחים.png
    KB 967.3 · צפיות: 46
  • הוסף לסימניות
  • #23
גם אצלנו, לשמחתי, לא מקובל לתת מעטפות
ואני פשוט מכינה משלוח מנות מכובד הכולל מתנה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
אני חשבתי לקנות ספר יפה באיזור ה100 שח עם פתק החלפה . אולי לעצב עם שוקולד וכו.
חברה מהמגזר הספרדי. גם אצלינו נהוג להביא מעטפה??? ספרו לי על זה כי זה הבן הגדול שלי ...
אבל הרב'ה שלו דווקא חסיד. (ת"ת ספרדי)
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
בספר של הרב זילברשטיין (לחנך בשמחה ) הוא אומר שלתת מתנות במשך השנה זה שוחד אבל בפורים זה לא נקרא שוחד - כי כולם נותנים.
(אפשר להסתכל בסוף הספר בשו"ת בעניני חינוך)
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
אצלינו בת"ת מבקשים בכתב לא להביא גם משלוח מנות (כדי לא לפגוע בילדים שלהורים שלהם אין!!!)
כמובן אנחנו שולחים משלוח מכובד מעשה ידינו (מניסיון הרעבעס' מעריכים זאת מאוד!) המשלוח עטוף בשקית אטומה.
בעיני אלו רעבעס' יראי שמיים!
(ת"ת ספרדי רבנים חסידים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
נכתב ע"י hila;1527838:
חברה מהמגזר הספרדי. גם אצלינו נהוג להביא מעטפה??? ספרו לי על זה כי זה הבן הגדול שלי ...
אבל הרב'ה שלו דווקא חסיד. (ת"ת ספרדי)

כן, זה מתחיל להכנס גם לציבור הספרדי
אבל ממש לא כולם מביאים יש כאלה שמביאים מתנה מצורפת
אבא שלי מחזיר את כל המעטפות אבל את הפתקים הוא קורא בתשומת לב
ומסתכל מי הביא ומה הביא כדי להודות אח"כ
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
בת"ת של בני מגיעים לרבה בליל פורים,
כך שהרבה לא צריך להסחב עם משלוח מנות הביתה.
הבאנו קופסא נחמדה עם בקבוק יין טוב שקשרתי לו מדליה של "מקום ראשון" ועוד כמה שוקולדים.. וכמובן מעטפה (150 ₪ בעזרה ואחווה) ומכתב מכל הלב.
יתכן ואם היו לי כמה בנים בת"ת הסכום במעטפה היה יורד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
ומה אתן עושות עם העוזר? עוזר של 4 כיתות,בערך בן 50??
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
יש ספר חדש בחנויות הספרים,
בעין יהודית - כרך ה'
אנשי חינוך אוהבים את הסיגנון שלו
כי אפשר להשתמש בו בשביל לחנך :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
מה בקשר לרבה שמלמד פעמיים בשבוע א'ב' ? (יש גננת וסיעת) מקובל לתת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
נכתב ע"י אסנת לוי;1528244:
איפה קונים את הספר הזה?בחיפה-אם משהוא יודע..

זה היה לפני המון שנים
אין לי מושג איפה קונים את זה היום
נסי באור החיים אולי
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
שמעתי ממלמד אחד:
הסדר שבו הם פותחים את המשלוח מנות היא לפי רמת החשיבות.
תחילה הם קוראים את מכתבי ההורים זה הדבר שהכי מעניין אותם במשלוח מנות.
לאחמ"כ את המעטפות.
ורק לאחמ"כ המשלוח מנות עצמו.

כשאתם משקיעים כדאי שתדעו איפה להשקיע יותר ואיפה פחות...
מכתבי תודה נרגשים היוצאים מן הלב אינם עולים כסף, ומוערכים הרבה יותר!
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
אצלנו לא מחלקים מעטפות ב"ה
ניתן להביא ספר או כרטיספר מוטען בסכום שאתם מעוניינם
והרבה יקנה ספר שהוא צריך
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
אצלנו לא מקובל.. (השלם את החסר: להביא מעטפות/ משלוחי מנות עם עיצובי פרות / כבשים / קוסמטיקה / ספרים / זכויות קניה / בופה מעוצב / פרלינים / פטיפורים / יין מוגז)
פשוט לא מקובל.
מה כן?
כל אחד נותן משלוח מנות לפי מה שההלכה אומרת. (2 מנות שניתן לאכול אותם לסעודת פורים)
מתנות לרבי- אפשר לתת בערב פסח.
נסיעה למלמד, אין זמן יותר מתאים מל"ג בעומר, למה להטריח אותו בפורים?
(אני זוכר שאבי היה מורה בחיידר, ובמשך שלושים שנה הפורים שלנו היה פשוט קשה, אוכלים סעודת פורים אחרי שקיעה, כי כל ההורים המשקיענים היו עסוקים במשך כל הבוקר בהתלבטות האם לכתוב במכתב "המלמד המסור", או "המורה היקר והמשקיע". וכשהם הספיקו להחליט הם היו מציפים את הבית בשעה 3 וחצי, מתנשפים תחת כובד המשקל, מטילים ארצה גוש יין ושוקולד, ממלמלים כל מיני מילי נימוסין, מקבלים תשורה לתלמיד ונמלטים לאכול סעודת פורים, בצד השני של העיר..)
אז תקראו לזה איך שאתם רוצים, אבל הקשר בין זה למשלוח מנות או לפורים - מקרי בהחלט.
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
נכתב ע"י מלפפון;1527757:
בכל מקרה, אני לא אתחיל עם מעטפות בע"ה. אני חושבת שמגיע לרבה יחס מכבד ולא יחס של: 'הבאנו לך מעטפה למרות חוסר היכולת שלנו, כי אנו חוששים שבלעדיה לא תתייחס לבן שלנו יפה'.
נכתב ע"י יעל א;1527772:
מופיע במקורות, כך שמעתי, ששוחד למלמד תינוקות זה שוחד כשר.


לצערנו . זה עובד מציון

ולמלפפון, היית צודקת אם היינו משלמים למלמד לפחות 75 שקל לשעה
"בד"כ מלמד שמקבל מאה שקל, לא חושב על היחס
אלא ב"ה, יש עוד כמה עופות לפסח ("ומציין בפנקסו" כמה כל אחד נתן)"
תזכרו טוב טוב שכל סוגי האפליה שיש בכיתה נובע מסיבה השוואת מחירים......:mad:
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
נכתב ע"י מוריסקא;1528363:
לצערנו . זה עובד מציון

ולמלפפון, היית צודקת אם היינו משלמים למלמד לפחות 75 שקל לשעה
"בד"כ מלמד שמקבל מאה שקל, לא חושב על היחס
אלא ב"ה, יש עוד כמה עופות לפסח ("ומציין בפנקסו" כמה כל אחד נתן)"
תזכרו טוב טוב שכל סוגי האפליה שיש בכיתה נובע מסיבה השוואת מחירים......:mad:

שטויות!!!
חבל מאוד שאת מוציאה לעז על ציבור המלמדים היקר!
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
נכתב ע"י חמדה;1527808:
אבא שלי, ר"מ, מחזיר מעטפות באופן עקרוני!!!
הוא גם מודיע זאת לפני כן שאין על מה לדבר.
הוא רואה בכך שוחד לכל דבר ואין שום סיבה הגיונית שפורים יהפך אצל האברכים למתנות לאביונים לר"מים/ לרבעס'...

וואו! נהניתי מהיושר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
נכתב ע"י מוריסקא;1528363:
לצערנו . זה עובד מציון

ולמלפפון, היית צודקת אם היינו משלמים למלמד לפחות 75 שקל לשעה
"בד"כ מלמד שמקבל מאה שקל, לא חושב על היחס
אלא ב"ה, יש עוד כמה עופות לפסח ("ומציין בפנקסו" כמה כל אחד נתן)"
תזכרו טוב טוב שכל סוגי האפליה שיש בכיתה נובע מסיבה השוואת מחירים......:mad:

שנה שעברה היה אשכול דומה וגם שם עלו ילדים של מלמדים שאמרו שהערכה כלל לא היתה נתונה למעטפות אלא לברכות!

זה נחמד לקבל תוספת, אבל רבי שמשנה יחס לרעה לפי זה, אינו ראוי מלכתחילה לתפקיד, ואם כך, ברור שלא אתן לו מעטפה...

יתכן שאם הייתי מלמד והיו נותנים לי מעטפות לא הייתי מחזירה, כן הייתי מעריכה את המאמץ, והייתי חשה חוסר נעימות מאברכים ואולי להם כן מחזירה.
אם הייתי מקבלת מאברכים מעטפות ומאבא אחד מליונר רק משלוח עם ביסלי, זה כבר היה עלול להעליב אותי.

אם אתם אברכים- בטוחה שמלמד לא ישנה יחס לרעה.
אם אתם עובדים- עשו כמיטב יכולתכם.
ואם אתם מיליונרים- לא נראה לי שאתם מסתובבים בפרוג;) (אתם בדרך לבנק).

ובכל אופן, בע"ה לא אתן לרבי מעטפה גם אם הנוהג יהיה מקובל.
הילדים שלי יקבלו ומקבלים יחס מעולה בזכות עצמם ולא בזכות מעטפה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה