בקשה משפצים? אנא! תרחמו על השכנים [ועליכם...]

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #61
חיבת לציין שלפני שנים התעצבנתי על אבא שלי עכשיו שאני קוראת פה אני מעריכה!!!!
ושלא תחשבו יש להן את הבנין הכי משפחתי שיכול להיות!
במקום התעצבנתי הייתי מנסח: לא הבנתי את אבא שלי [יותר טוב היה לי קשה להבין את אבא שלי]
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
כוונתך שמתוך בנין של 15 דיירים עלי לתאם את תחילת השיפוץ עם כולם? עם לידתה של כל אחת, עם הקשישים מקומה ראשונה, עם מצב רוחו של השכן בקומה העליונה ועם השוכר ההודי מן הקומה השניה?

בקצב הזה לא אשפץ אף פעם. אין סיכוי שאקבל אישור טקסי לבניה מכולם בו זמנית.
צריך לדבר עם כולם ולמצוא את העיתוי שמתאים לכולם. אם כולם מסכימים ולא מוצאים עיתוי שמתאים לכולם צריכים לשוחח עם השכנים עד שמוצאים פיתרון. כמובן יכול להיות מצב שבסופו של דבר יהיה מישהו שיפריע לו
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
ואת זה אני אומר למרות שלא שיפצתי מעולם ולא הוספתי יחידות דיור
ובכל אופן שיפצו והוסיפו לידי כבר 6 פעמים בחיי הצעירים
אה וגם באחד הפעמים גילתי פועל ערבי אצלי במרפסת
כמובן ששלחתי אותו וודאתי אח"כ עם הקבלן שדבר כזה לא יקרה בחיים יותר
וב"ה הכל עבר בשלום

ואם רק הילדה שלכם בת ה7 היתה אז בבית, ולבד?
והפועל לא היה נשאר רק במרפסת?!
כבר היו דברים מעולם, ויש מחירים שאסור לשלם!!!!!!

צריך ורצוי לפרגן.
אבל אי אפשר לחייב אנשים/שכנים לשלם מחיר יקר בנזקים. בין בגוף בין בנפש.
וטובה לא תצא לאף אדם שגורם במזיד רעה לזולתו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
כל הכבוד!
הייתה לכם הזכות להשאיר את זה מנותק
באמת תודה רבה
רק השכנים צריכים לסבול

הכי קל לרדת על אנשים בציניות (מה שנקרא לומר בלי לומר כלום. נבוב.)
למי שיש תגובות ספציפיות מוזמן להעלות ולכתוב. סתם התלהמות - מיותרת...
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
הכי קל לרדת על אנשים בציניות (מה שנקרא לומר בלי לומר כלום. נבוב.)
למי שיש תגובות ספציפיות מוזמן להעלות ולכתוב. סתם התלהמות - מיותרת...
כנראה זה נובע מכאב על התנהגות אנשים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
הכי קל להאשים בצרות עין
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
אצל ההורים שלי זכור לי שכל הבניין שיפץ ביחד (הוציאו את הקדימה וקצת מאחור) כולם עשו שינויים, וזה פתרון נפלא, במיוחד בבניינים שכל הזמן בונים.
א"א לתאם שכמה יבנו ביחד בשביל למנוע עגמת נפש??
וליולדת הייתי ממליצה להיות כמה שרק אפשר אצל האמא או החמות, כי זה הזוי להיות כך בבית, אפילו לא יולדת, ק"ו יולדת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
דבר ראשון תוציאו מכאן את המושג "צרות עין", אני לא מכירה בן אדם שלא מוכן שהשכן יבנה רק כי הוא לא מפרגן לו בית גדול יותר
רוב האנשים מתלוננים כי קשה להם מאוד/ כי נגרמו להם נזקים וכ וכ
ובמקום להתייחס ברצינות לטענות עונים להם שהם לא מפרגנים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
אנחנו שיפצנו דירה מהיסוד, פירקנו את כל החדרים ובנינו מחדש.
לפני השיפוץ השארנו מודעה עם מס' טלפון. וכל פעם שהייתה בעיה לשכנים הם התקשרו.
השכנים ממש העריכו את המכתב, וגם לא שיגעו אותנו יותר מידי, וגם הרווחנו יחס טוב עם השכנים כיום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
רק רציתי להבין את ההנחה,
מי שמשפץ הוא צדיק יסוד עולם שאפי' ברכותיו מתקיימות,
והשכן שמקבל לכלוך, רעש, ערבים ונזקים, הוא רשע מרושע צר עין ובן בלייעל ?

לפי ההנחה פה בפרוג?
אם אני משפץ אני צדיק יסוד עולם והשכן רע.
וכשהשכן שלי רוצה לשפץ, גם עכשיו הוא הרע ואני הצדיק ושבבקשה לתאם איתי, כי היום אני בהריון, מחר אחרי לידה, מחרתיים כאב גרון, אחרי מחרתיים שברתי את הרגל, אחר כך שוב בהריון וחוזר חלילה, עד שאני נהית קשישה, ואז שלא יעיזו לעשות רעש. בקיצור, אין שיפוץ.

במילים אחרות.
כשכל אחד יבין את השני. ויבוא לקראתו, ולא יחשוב רק על עצמו.
כל האשכול הזה לא יהיה רלוונטי.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #72
לא מקובל עלי!!, לא קראתי את כל ההודעות אבל שההורים שלי שיפצו לפני כמה שנים הם שלחו את הילדים (גדולים ) ועטפנו לשכנים את הסורגים עם נילון ( מבחוץ ) ולא התלכלך כלום!! לשכן אחד התלכלך טיפונת במקום שלא חשבנו שיגיע אז אחרי שסיימו אבא שלי שלח אותנו לנקות לו.
אחרי שסיימו עם הטיט אבא שלי הלך לבדוק אצל השכנים אם אין נזקים.
יש דרך לכל דבר השאלה אם מחפשים להקל על השכן או על עצמי.

חיבת לציין שלפני שנים התעצבנתי על אבא שלי עכשיו שאני קוראת פה אני מעריכה!!!!
ושלא תחשבו יש להן את הבנין הכי משפחתי שיכול להיות!

טוב שיכלתם להגיע ברמה כזו אל החלונות של השכנים.
מה יעשה מי שגר בקומה חמישית ולשכנים בקומה שלישית יש חלון גדול ללא סורגים?

אז שלשלנו מלמעלה ניילון ארוך באורך הבנין והצמדנו אותו בקומה ראשונה על הבנין-
תוצאה - לא עזר.
וחוץ מהכל השכנה בקומה שניה צעקה עלינו שאנחנו חונקים אותה עם ניילון...
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
הרי אם היתה לך יולדת בבית היית דוחה את השיפוץ (או שוכר דירה אחרת)

שלילי.
שיפצתי את הבית תוך כדי לידה. (התחלתי שבועיים לפניה נגמר כמעט בתום חופשת הלידה). והייתי בתוך הבניה עם התינוק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
דבר ראשון תוציאו מכאן את המושג "צרות עין", אני לא מכירה בן אדם שלא מוכן שהשכן יבנה רק כי הוא לא מפרגן לו בית גדול יותר
רוב האנשים מתלוננים כי קשה להם מאוד/ כי נגרמו להם נזקים וכ וכ
ובמקום להתייחס ברצינות לטענות עונים להם שהם לא מפרגנים...

יש אנשים שמאחורי התלונות מסתתרת צרות עין. אם הם יבדקו את עצמם היטב.
את מזהה מצוין את אלו שיתנגדו ולא משנה מה. ויסכימו רק לבניה שתיטיב עמם בעצמם.

סיבה בעיני להתנגדות שאינה צרות עין היא לא רעש ולכלוך זמניים - אלא רק כזו שבאמת "תעבור" בבית דין (לדוגמא : היזק ראיה).

בניה היא דבר קשה.
לי היתה תקופה של כשנתיים שבעלי לא יכל לישון כלל בצהריים והסתובב ימים עם כאבי ראש - כי פה קדחו בבנין ליד ואחר כך בבנין ממול אחר כך בנו מבנה שלם עם טרקטורים כמה מטרים ליד ואז שיפצו בבנין מהצד השני וכן הלאה--
עדיין כל אחד מהאנשים לבד הפריע רק לתקופה של 3 חודשים. (חוץ מהמבנה שארך כשנה) וזו בהחלט צרות עין לא להסכים בשום אופן לשני לשפץ בגלל רעש ולכלוך - כשאם זה היית אתה או אמא שלך לא היית שם לב אליהם.

רוב המשפצים ברוך השם מתקנים נזקים אמיתיים ולכן רוב המתלוננים (לא אמרתי כולם!!) - לא מוכנים בשום אופן לסבול רעש ולכלוך זמניים בשביל רווחת השני. מה שנקרא לא מפרגנים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
כשקודחים לך ברצפה מתחת למיטה בשבע בבוקר ביום שישי,
כשפותחים לך עוד חלון שהוא על גבול היזק ראייה-ואתה אפילו למנוע את זה לא יכול,
כשכל הבית מלא אבק כל השבוע,
שכל החלונות סגורים,כי הפועלים נמצאים לך מול האף כשמטפסים לשכן מלמעלה,
שאתה מדבר בטלפון ולא שומעים אותך בצד השני מרוב הרעש מהקדיחות שכבר התרגלת אליהם,
שהקליטה בבית של הפלאפון נהייתה גרועה מהבנייה של השכן ,ולך תוכיח
שמשגעים לך את השכל שתשתתף בבניה-והרי אמרת וכו' וכו'
שהאישה יוצאת בשבע בבוקר לעבודה והמדרגות חסומות מפועלים ערבים שיושבים ומחכים לקבלן,
ועוד ועוד ועוד
וזה יכול להימשך כמה שנים,שכמה שכנים משפצים,
והעיקר אתה עוד צר עין
אנשים אנשים.



רעש זה אי נוחות קשה, נכון, אבל מדובר במשהו זמני, והטרדת שכן שמשפץ בוקר וערב בגלל ענינים שניתן לבלוע לתקופה קצרה יכולה בהחלט להתפרש כצרות עין.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:
  • הוסף לסימניות
  • #76
אני חושבת שהחשיבה צריכה להיות הפוכה
המשפץ צריך לחשוב כל הזמן כמה קשה לשכנים
והשכנים צריכם לחשוב על טובת השכן.
אם ל2 הצדדים יהיה אכפת באמת- זה יורגש.
ואגב- שיפוצים למטרת רוחים כלכלים לא נראים בעיני כמשהו שאני אמורה לסבול בשבילו...
תחפש עסק כלכלי שא"א לא יפגע ממנו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
ואגב- שיפוצים למטרת רוחים כלכלים לא נראים בעיני כמשהו שאני אמורה לסבול בשבילו...
תחפש עסק כלכלי שא"א לא יפגע ממנו.
למה????
אנשים מוכנים לתת אלפי שקלים לצדקה.
אבל לסבול קצת בשביל שהשני ירוויח בכבוד, זה לא!

(לא מדברת על נזקים פיזיים שזה נושא אחר, מדברת על לכלוך רעש ובלאגן).
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
לא עברתי כאן על כל הפוסטים
אבל יש עוד נקודה שכנראה לא נאמרה פה

אני הייתי שכן "רע" לשכן צדיק שסך הכל בילה את ימיו בשיפוצים
בממוצע כל 3-4 חודשים
פעם אחת "קצת" גבס
ופעם אחרת "רק" מטבח (כולל הכל - אריחים ריצוף וכו')
ועוד פעם גם חילק את הדירה
ושוב ושוב לכלוך רעש פועלים ובשעות לא שעות
ללא כל התראה
וכמובן שהוא היה בשטח - הוא היה המפקח בניה וגיסים שלו הפועלים.....:rolleyes:

מה שאני חושב צריך שתיהיה תוכנית עתידית מה שאנחנו רוצים שיצא לנו
ולא כל חצי שנה לשנות תוכניות..

(ואל תדאגו בסוף סוף אני עברתי דירה....)
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
תראו,
אותי למדו שמי שאומר על אחרים-הוא בעצמו... (לא, בגן הילדים, עלי שור של הרב וולבה)
אז האישה יוצאת ב-7:00 בבוקר והיו פועלים במדרגות... מה קרה? בן אדם יכול להבין שיש כרגע אי נוחות בינונית עד קשה בבנין שלו, ובעז"ה אח"כ יחזור השקט וכולם יהיו מרוצים.

רעש זה אי נוחות קשה, נכון, (ובאמת תוכיח/י שהקליטה ירדה בגלל שיפוץ, אותי לא שכנעת-) אבל מדובר במשהו זמני, והטרדת שכן שמשפץ בוקר וערב בגלל ענינים שניתן לבלוע לתקופה קצרה יכולה בהחלט להתפרש כצרות עין.
זה תינוקי להתחיל להתווכח מה הפריע לי,ושלמישהו אחר זה לא מפריע וכו'
העיקרון ברור,ולזה התכוונתי,כל שיפוץ יש מישהו שסובל ממנו,ודרך ארץ קדמה לתורה,
זה לא להנות על חשבון הסבל של השני ולהגיד לו שהוא צר עין ושזה לא מפריע כ"כ,
(ואני לא מדבר על כמה שבועות )
ולכן על המשפץ להיות מודע לזה, ולקחת אחריות,
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
ברור שהוא צריך ולא בשביל להרגיז
האם בגלל זה מותר לו לחשוב רק על עצמו ולרמוס את השכנים שהיו טובי עין???
ממש לא
ולא להזמין שומר או להביא פועלים יהודים זה לא לחשוב רק על עצמו
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה