מתפטרים מהעבודה...

  • הוסף לסימניות
  • #1
יש לי חברה שמתפטרת מהעבודה, היא צברה 14 ימי מחלה ו-7 ימי חופשה בתשלום, היא רוצה להתפטר בעוד שבועיים, הבעיה היא שבעבודה לא מסכימים לתת לה את שווי הימים הללו בכסף, אלא היא צריכה בפועל לא לעבוד.

היא צריכה להודיע שבועיים מראש על התפטרות, השאלה היא כזו, אם היא מודיעה על התפטרות, עפ"י חוק היא יכולה לממש את הימים הללו ולומר שלום?
או שהיא יכולה לממש את הימים ואז להודיע על התפטרות וצריכה לעבוד שבועיים?
או שהיא יכולה לממש את החופשה בתשלום, להודיע על התפטרות ו"להיתחלות" (מלש') מחלה למשך שבועיים?

תודה על כל תשובה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אם היא לא חולה, אין לה התר לגנוב מהמעביד ו"להתחלות".
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
תשלום ימי מחלה משולם מהמעסיק בלבד ולא מביטוח לאומי כמו שטועים לחשוב
כך שאם היא לא חולה זהו גזל!
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
7 ימי חופשה המעביד חייב לפדות.
ימי מחלה רק אם היא באמת חולה עם אישור רופא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
קודם כל צריך התראה של חודש ולא של שבועיים.
ימי מחלה, כמו שאמרו לפני אי אפשר לפדות אלא רק באמת להחסיר עם אישור רופא.
וימי חופשה מותר לה לפדות בכסף- זה זכותה לחלוטים, כמובן שזה אמור להופיע בתלוש כפדיון חופשה- ע"מ שלא ירד לה מזה ניכויים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
ימי מחלה, כמו שכתבו, אי אפשר לבקש כי ברוך השם לא היית חולה.
ימי חופשה, מגיע לך פדיון ימי חופשה וזה לא קשור להודעה מראש.
בנוסף, כדאי לבדוק אם לא מגיע לך גם דמי הבראה. (כמו שכתבת בשאלה, הנידון הוא על פי חוק ולא על פי ההלכה או המנהג).
בנוסף, לפני שיוצאים כדאי לשים לב שהופרשו לך כל ההפרשות - פיצויים ופנסיה. (בהרבה מקרים אחרי שעוזבים את העבודה אין עם מי לדבר).
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
לגבי הודעה מראש:
חודש - מי שעבד שנה ויותר.
אם עבדה פחות משנה, למיטב זכרוני צריכה להודיע בטווח של "יום לחודש".
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נכתב ע"י שושיה;1523486:
יש לי חברה שמתפטרת מהעבודה, היא צברה 14 ימי מחלה ו-7 ימי חופשה בתשלום, היא רוצה להתפטר בעוד שבועיים, הבעיה היא שבעבודה לא מסכימים לתת לה את שווי הימים הללו בכסף, אלא היא צריכה בפועל לא לעבוד.

היא צריכה להודיע שבועיים מראש על התפטרות, השאלה היא כזו, אם היא מודיעה על התפטרות, עפ"י חוק היא יכולה לממש את הימים הללו ולומר שלום?
או שהיא יכולה לממש את הימים ואז להודיע על התפטרות וצריכה לעבוד שבועיים?
או שהיא יכולה לממש את החופשה בתשלום, להודיע על התפטרות ו"להיתחלות" (מלש') מחלה למשך שבועיים?

תודה על כל תשובה!

במקרה זה, היות ומספר ימי ההודעה המוקדמת לא עולה על 14 יום אין אפשרות לניצול ימי החופשה בחפיפה לימי ההודעה המוקדמת.
האופציה היחידה היא תשלום פדיון ימי חופשה ע"י המעסיק.

(במידה וימי ההודעה המוקדמת עולים על 14 יום רשאי המעביד להוציא את העובד לחופשה בתנאי שהסיבה עניינית וקשורה לעבודה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
לא מדובר עלי... :) למי שחשב....
פשוט חברה שלי מתלבטת מאוד, הודיעו לה בעבודה שלמרות שעבדה למעלה משנה עליה להודיע רק שבועיים מראש, הם פשוט רוצים שתתפטר כבר מעצמה, שלא יצטרכו לתת פיצויים...
אבל ימי חופשה הם לא מוכנים לפדות.
לגבי החופשת מחלה, במהלך ימי העבודה שלה היא אושפזה בשל נפילת המוגלובין, והם לא הסכימו לתת לה אז חופשת מחלה (היא לא הסבירה לי למה) השאלה היא אם היא יכולה לצאת עכשיו "לחופשת מחלה" באישור רופא על חשבון אז?

(אומנם היה אישפוז של כמעט שלושה שבועות)
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י שושיה;1523934:
לא מדובר עלי... :) למי שחשב....
פשוט חברה שלי מתלבטת מאוד, הודיעו לה בעבודה שלמרות שעבדה למעלה משנה עליה להודיע רק שבועיים מראש, הם פשוט רוצים שתתפטר כבר מעצמה, שלא יצטרכו לתת פיצויים...
אבל ימי חופשה הם לא מוכנים לפדות.
לגבי החופשת מחלה, במהלך ימי העבודה שלה היא אושפזה בשל נפילת המוגלובין, והם לא הסכימו לתת לה אז חופשת מחלה (היא לא הסבירה לי למה) השאלה היא אם היא יכולה לצאת עכשיו "לחופשת מחלה" באישור רופא על חשבון אז?

(אומנם היה אישפוז של כמעט שלושה שבועות)

א. היא יכולה להודיע חודש מראש, היא לא חייבת להודיע שבועיים מראש.
ואז כמו שכתבה ליבי הוא יכולה לעבוד שבועיים ולקבל שבועיים של חופשה בתשלום.

לגבי ימי מחלה, אם עכשיו היא לא חולה, אז השאלה היא לא חוקית אלא הלכתית. האם מותר לי לשקר על המעסיק על מנת לקבל זכות שמגיעה לי מלפני זמן מה.
(נדמה לי שזה אסור, והפתרון הוא רק לאיים עליהם בתביעה משפטית אם לא יתנו לה את ימי המחלה שהגיעו לה כדין, אבל בכל מקרה כדאי לשאול רב).
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

חייב לשתף - היום מתקשרת אליי אשתי מהמעון שהיא עובדת בו ומלחיצה אותי שחייב להגיש תביעה לדמי אבטלה על זמן המבצע "עם כלביא"
כי היום זה היום האחרון שאפשר להגיש , מסתבר שמנהלת המעון קיבלה את ההודעה הזאת -

משרד האוצר עדכן את מנגנון ההוצאה לחל״ת בעקבות הפסקת האש עם איראן.
עובדים שייעדרו 11 יום בין 13.6 ל-24.6 ועמדו בקריטריונים יקבלו דמי אבטלה בשווי 70% מהשכר.
על העובדים שעומדים בקריטריונים הנ"ל להירשם ללשכת התעסוקה דרך האתר, עד מחר 30.6.2025.
רק עובדים שירשמו בזמן יעודכנו רטרו,
https://www.taasuka.gov.il/applicants/formregister/
יש לבחור סיבת רישום "חל"ת", העובדים לא נדרשים להגיע פיזית ללשכה.
הלשכה מעדכנת אוטומטית את היציאה לחל"ת מה-13 ליוני.
במידה והעובדים חזרו לעבוד הם חייבים לעדכן חזרה לעבודה דרך האתר או בטלפון 9687*.
יש להגיש תביעה לביטוח לאומי במקביל .
בהצלחה!

אבל מבירור קצר עולה שכנראה ההודעה הזאת היא פייק -

ישנם 4 שינויים מרכזיים שיש לשנות בחקיקה
שעדיין לא עברה ועד שהחוק לא ישונה, הביטוח הלאומי לא יוכל להתחיל ביישום ובהתאמות הנדרשות לשם כך:
א. קיצור תקופת אכשרה- ל-6 חודשי עבודה מתוך 18 חודשים האחרונים במקום 12 חודשי עבודה מתוך 18 (בחוק הקיים).
ב. קיצור תקופת חל״ת מינימאלית - התקופה המינימאלית שבה צריך להיות בחל״ת. תקופה זו תקוצר מ-30 ימים ל-14 ימים.
ג. תשלום דמי אבטלה מהיום הראשון ללא קיזוז 5 הימים הראשונים הקיימים היום בחוק.
ד. תשלום ימי אבטלה ללא קיזוז ימי חופשה (החוק הקיים מחייב תשלום רק לאחר ניצול ימי החופשה).
א. בשום מקור רשמי לא פורסמה ההודעה הזאת.
ב. חקיקה כזאת צריכה זמן כדי לעבור.
התקשרתי לרואת חשבון שאמרה לי גם שזה היום האחרון וכששאלתי אותה מה המקור היא אמרה לי שקיבלה הודעה לא ממקור רשמי.
אשמח לשמוע את דעתכם.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה