כללי -נברשת לסוכה-

  • הוסף לסימניות
  • #41
נכתב ע"י השקעה;1083942:
שורה תחתונה:
א. הוא לא ביקש כאן חוות דעת ולא נראה שזה מפריע לציבור לקנות את המוצרים שלו.
ב.מתן חוות דעת ללא בקשתו שימנע ממישהו לקנות את המוצרים שלו הרי זה לשון הרע, היות והוא מוכר מוצר שעושה את השרות שלשמו נמכר והציבור בוחר לקנות אותו, כך שאין כאן תועלת למרות שמסתמא המבקרים כיוונו לתועלת הטוהר העיצובי, ועדיין, לפי ההלכה זה לשון הרע ושכל אחד יעשה מה שנראה לו.

אגב אני כן אוהבת את המוצרים שלו, אנחנו נהנים מהם שנים.
אין כאן לשון הרע, הסחורה גלוייה לציבור, מי שקנה עד עכשיו, אין שום סיבה שיפסיק לקנות, מי שלא קנה כי הוא חשב שזה לא מתאים לו, לא נראה לי שיתחיל מהיום פתאום לקנות.
אולי הוצאת שם רע?
אבל כולם כאן אומרים שהכל מקסים ומעולה, והרמה כל כך גבוהה, ומי שמדבר מתפוצץ מקנאה, אז זה לתועלת.

אין לי מושג מי העלה את הדיון, אבל בכותרת נכתב "דיון"- לא "תראו איזה יופי", ולא "בואו תחמיאו לי", אין לי מושג מי הכותב, ואיזה משרד מעסיק אותו, אבל הוא ביקש דיון, וקיבל דיון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
נכתב ע"י השקעה;1083942:
שורה תחתונה:
ב.מתן חוות דעת ללא בקשתו הרי זה לשון הרע, כך שאין כאן תועלת למרות שמסתמא המבקרים כיוונו לתועלת הטוהר העיצובי, ועדיין, לפי ההלכה זה לשון הרע ושכל אחד יעשה מה שנראה לו.

ואוסיף: שגם אם התכוונו "לתועלת הטוהר העיצובי" איזו תועלת תצא לנו מזה שנתדיין על זה שהוא צריך להשתפר?

לו (לוקסברגר) כנראה תצא מזה תועלת, אבל מי אמר שהוא בככל רואה את הדיון? אז אפשר אולי בפניה ב"אישי" (מה המייל שלו? :) )למי שחושב שממש נדרש....
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
מה עניין כאן קנאה שנאה ותחרות?

1. אין ספק שהבן אדם מבריק, ממציא את עצמו כל פעם מחדש, אהוד על הרבה מאד מהציבור, יצירות פוטושופיות מרהיבות (כמה ציור טהור אין לי מושג) הרבה מלכות "חסידית" שהקהל אוהב לחקות, יצירות ברמת גימור מושלמת ללא חיסכון בשטאנצים, הטבעות ושאר הדפסות מיוחדות.

2. בשלב מסוים הוא התחיל לקחת אלמנטים שיצר ולמחזר אותם, למצות אותם בשימושים נוספים שוב ושוב... לדעתי זה גורם ליצירות שלו קצת הרבה לרדת ברמה, כי אפשר לראות את אותם הציורים גם בספר הזה וגם בספר ההוא, גם בפלקט וגם בבירכון וכו' וכו'...

3. מעבר לטוהר היצירה היופי שלו הוא במציאת צורך שאחרים עוד לא חשבו עליו ומילאו אותו, כמו הקישוטים המעניינים, סל הכפרות, וסידור לשבת לילדים קטנים שהבן שלי קיבל מתנה ומאד מאד אוהב!!
ועוד...

אז אפשר לא לאהוב את הסגנון שלו ומותר לומר את זה, אפשר לראות בזה קיטש, ומצד שני אי אפשר להתעלם ממה שכן יש בזה ומהקהל שלא משנה אם הוא חכם או אידיוט, הוא מוציא את הכסף על מה שהוא אוהב... והרבה ממנו אוהב את זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
נכתב ע"י mig;1084142 אז אפשר לא לאהוב את הסגנון שלו ומותר לומר את זה:
אינני מכירה אישית אף לא אחד מן הניקים שהגיבו, אבל מעניין לראות שהדעה העיצובית הטהורה והנקיה שמובעת פה מושפעת לא מעט מהסביבה, קרי נקודת המוצא והעדה/סגנון אליו משתייך כל אחד מהמעצבים המכובדים בפורום, אז בואו נבדוק את עצמנו הייטב לפני שאנו מגיבים אם אנו אכן מנוטרלים מדיעות קדומות וכדו'.
לענייננו, בלי להכנס לקו העיצובי העומד מאחורי היצירות הנ"ל, עצם העובדה שהציבור נוהה אחריהן מוכיח כי הגימיק והסגנון הזה 'תופסים' את ה'עמך' המוכן להוזיל מכספו ולהינות מיצירות יודאיקה מעניינות, צבעוניות ויהודיות מאוד לטעמו (טעם הציבור).
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
נכתב ע"י א"ב;1083899:
אני מאמינה שאין חולק על העובדה שוקסברגר הוא צייר מדהים בסדר גודל.
(עזבו סגנון, אני לא מתחברת להרבה סגנונות עיצוב, לא רק חסידיים, אני מדברת על הכשרון).
נ.ב.
אני מפרגנת מכל הלב, וחושבת שהוא מכניס בכיס הקטן את רוב (או בעצם את כל) המגיבים כאן, אם לא בפן העיצובי - בכשרון הציור בודאי,
למרות שלא הייתי קונה אף קישוט שלו לסוכה שלי :)

לעניין הציורים, אני הייתי לפני מספר שנים בהרצאה של יואל וקסברגר (היוצר מבין האחים. השניים האחרים מתעסקים אחד בהדפסות ואחד בשיווק ובחנויות).
בהרצאה הוא אמר (למיטב זכרוני) שהוא לא מצייר ולא יודע לצייר ויש לו צייר שהוא מעסיק אותו בחברה והוא זה שמצייר את רוב הציורים.

מה שכן, יש לו כישרון פוטושופי מיוחד.
הוא הדגים לנו בהרצאה איך הוא לקח תמונה של ילד גוי מאתר תמונות והפך אותו לילד חסידי מצוייר ע"י פילטרים, מברשות ואפקטים שונים ובשילוב עם תמונות נוספות.
בהרצאה ההיא הוא הראה לנו את התהליך של "ציור הארמון" בספרו "מאחורי חור המנעול" (http://www.birkon.co.il/ViewProduct.asp?ID=436). הבן אדם טס לחו"ל מתוך מטרה, צילם שם טירות, בתים מיוחדים מכל מיני זוויות, חלונות מיוחדים, גינות וכו' - ושילב הכל ביצירה פוטושופית מופלאה בלי לדעת ציור כלל!
יש כבוד.

נכתב ע"י לנדא;1084119:
ואוסיף: שגם אם התכוונו "לתועלת הטוהר העיצובי" איזו תועלת תצא לנו מזה שנתדיין על זה שהוא צריך להשתפר?

לו (לוקסברגר) כנראה תצא מזה תועלת, אבל מי אמר שהוא בככל רואה את הדיון? אז אפשר אולי בפניה ב"אישי" (מה המייל שלו? :) )למי שחושב שממש נדרש....

לידיעתך ולידיעת חברים נוספים, בימים הראשונים של הפורום הזה (לפני שקראו לו "פרוג" וגם קצת אחרי) - גם יואל וקסברגר היה מסתובב כאן כאחד העם...
הוא אמור להיות חבר פורום כמו כולנו, רק שכיום ככל הנראה הוא כבר לא מסתובב פה כמו פעם...
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
אכן, וקסברגר לא מצייר בעצמו
הוא אמן במובן רחב יותר של המילה, בזה שהוא יודע מה הוא רוצה ואיך להשיג זאת.
מעסיק צוות של עשרות עובדים - ציירים וצלמים, ואמני פוטושופ
העבודות שלו הן שילוב של עיבודי פוטושופ, קורל, בניית דמויות בזיבראש, ושימוש בתמונות מרחבי העולם (בימינו לא צריך לטוס, אפשר להוריד מהרשת מליוני תמונות מעולות, ואם מעבדים אותן בד"כ גם אין בעיה של זכויות יוצרים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
נכתב ע"י ariels;1084267:
אכן, וקסברגר לא מצייר בעצמו
הוא אמן במובן רחב יותר של המילה, בזה שהוא יודע מה הוא רוצה ואיך להשיג זאת.
מעסיק צוות של עשרות עובדים - ציירים וצלמים, ואמני פוטושופ

העבודות שלו הן שילוב של עיבודי פוטושופ, קורל, בניית דמויות בזיבראש, ושימוש בתמונות מרחבי העולם (בימינו לא צריך לטוס, אפשר להוריד מהרשת מליוני תמונות מעולות, ואם מעבדים אותן בד"כ גם אין בעיה של זכויות יוצרים)

נראה לי קצת בלבול מושגים.
וקסברגר הוא אמן. אמן פוטושופ מדהים (אם את אומרת שגם זיבראש אני לא אחלוק).
לזה שהוא יודע מה הוא רוצה ואיך להשיג את זה אין כל קשר לכך.

דרך אגב, כדרכם של אמנים, הוא שקוע רובו ככולו ביצירה, ומי שיודע מה כדאי לעשות ואיך אלו אחיו שהם פחות אמנים ויותר עסקנים - וידעו לקחת את הכישרון האמנותי של אח שלהם ולמנף אותו לידי עסק מצליח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
נכתב ע"י zoom;1084218:
אינני מכירה אישית אף לא אחד מן הניקים שהגיבו, אבל מעניין לראות שהדעה העיצובית הטהורה והנקיה שמובעת פה מושפעת לא מעט מהסביבה, קרי נקודת המוצא והעדה/סגנון אליו משתייך כל אחד מהמעצבים המכובדים בפורום, אז בואו נבדוק את עצמנו הייטב לפני שאנו מגיבים אם אנו אכן מנוטרלים מדיעות קדומות וכדו'.
לענייננו, בלי להכנס לקו העיצובי העומד מאחורי היצירות הנ"ל, עצם העובדה שהציבור נוהה אחריהן מוכיח כי הגימיק והסגנון הזה 'תופסים' את ה'עמך' המוכן להוזיל מכספו ולהינות מיצירות יודאיקה מעניינות, צבעוניות ויהודיות מאוד לטעמו (טעם הציבור).
דווקא יותר מעניין לראות שהדעה המובעת כאן לא מושפעת מנקודת המוצא :) ככל שהניק יותר מקצועי כך הוא רואה את הדברים בכלי קשר לסגנון הקהילה אליה הוא שייך.

מה שהציבור נוהה אחריו לא מוכיח כלום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
לא יכולתי ולא היה לי כח לקרוא את כל האשכול...

אבל ברור שלכל אחד יש דעה בכספת הדעות שלו על העיצוב "הווקסברגרי"...

ולכן אין טעם לפתוח אשכול על זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
אין ספק שוקסברגר טבע מושג בתולדות העיצוב החרדי, ואולי היהודי בכלל.
מושג בלעדי כ"כ שאין לו מתחרים ואין אפילו מי שמגרד את הייחודיות שלו.
החשיבה התלת מימדית שלו הגימורים המושקעים, הראש הגדול, השימוש בכל פלאי הדפוס והגימור - זה משהו שאין כמוהו.
והייחודיות שלו בשוק מביאה אותו לפעמים לזלזול קטן בלקוחות, (יתכן שאני כגרפיקאית רואה מה שהלקוחות שאינם במקצוע לא רואים)
אבל למצוא אותם ציורים ועיטורים שחוזרים על עצמם, בלי להשקיע בדברים ייחודיים עד הסוף זה קצת צורם,
אבל גם כך הוא מוביל שוק כ"כ גדול ומשווק מוצרים לקהל צמא שלא כ"כ משנה מה הוא ימכור - זה ירוץ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
נכתב ע"י eden7115;1084227:
ל הבן אדם טס לחו"ל מתוך מטרה, צילם שם טירות, בתים מיוחדים מכל מיני זוויות, חלונות מיוחדים, גינות וכו' - ושילב הכל ביצירה פוטושופית מופלאה בלי לדעת ציור כלל!
יש כבוד.



..

בלי לדעת ציור כלל ---ממש גוזמא אמנם יואל מעסיק עוד צייר וגרפיקאים אבל יודע לצייר יופי! כמה שעות ש לבן אדם אחד ביממה

העבודות שלו על טהרת הפוטשוף לא נראה לי שיש שם זיברש

אם טס במיוחד או במקרה אני לא יודעת אבל הוא צמוד למצלמה כל הזמן גם בארץ
ומשתמש בזה הרבה
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
נכתב ע"י כוכב103;1085031:
אבל למצוא אותם ציורים ועיטורים שחוזרים על עצמם, בלי להשקיע בדברים ייחודיים עד הסוף זה קצת צורם,
למה כמה פעמים אנחנו משחזרים ?

אני רואה את הדברים בצורה שונה, אם אמן כ"כ גדול כיואל וקסברגר שעושה דברים שבאמת אין לו מתחרים, עדיין הוא משחזר, כנראה שכל יצירה לוקחת ההמון שעות, מחשבה, ועבודה, אחרת אין לי הסבר.

אני אומר את זה מניסיון שלי, מהעבודות הפשוטות שאני עושה, ואני רואה שבסגנון חסידי (הביצוע) לוקח הרבה יותר זמן מכל עבודה אחרת, ואני באמת רואה את ההשקעה שהוא משקיע בגרפיקה במוצרים שלו, אפי' בדברים הפשוטים (אני עוד לא מדבר על הדברים המיוחדים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
חבר'ה, סיכום הלכות לשון הרע במשפט אחד:
כל דבר, שאתם, לא הייתם רוצים שיאמרו עליכם לו אתם הייתם במקום נשוא האשכול,
נכנס בגדר לשון הרע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
נכתב ע"י קרטופניק;1085381:
חבר'ה, סיכום הלכות לשון הרע במשפט אחד:
כל דבר, שאתם, לא הייתם רוצים שיאמרו עליכם לו אתם הייתם במקום נשוא האשכול,
נכנס בגדר לשון הרע.
נכון אולי לפי הרגש
אין קשר להלכה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
נכתב ע"י קרטופניק;1085381:
חבר'ה, סיכום הלכות לשון הרע במשפט אחד:
כל דבר, שאתם, לא הייתם רוצים שיאמרו עליכם לו אתם הייתם במקום נשוא האשכול,
נכנס בגדר לשון הרע.

נכון מאוד. אפשר לעיין הגדרת הח"ח ללשון הרע. כל דבר שעלול להזיק, להצר, להפחיד וכו'- אסור. אני מאמינה שהרבה כאן נכנס להגדרה הנ"ל.
את האמת, אני גם לא רואה כל תועלת בדיון. סתם חפירה חסרת תכלית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
נכתב ע"י קקטוס;1085385:
נכון אולי לפי הרגש
אין קשר להלכה.

בהחלט נכון הלכתית, אבל לא נכון מעשית...
דהיינו, הכלל הזה שההיא אמרה 'כל מה שלא תרצה שיגידו עליך וכו', אומנם הוא 'סימן' ולא 'סיבה', אבל ה'סימן' מספיק ברור עד כדי שברור שזה נכנס כבר בגדר לשה"ר..
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
בזמן שאנחנו טוחנים כאן כמה הוא אמן וכמה לא
הבנאדם עובד על יצירות אמנות לחנוכה ופורים שכנראה ימכרו לאלפים ולרבבות...
מי שביקר היום בטרקליני וקסברגר נדהם לראות כבר בשעות אחה"צ פוסטר עם תמונה של הרב הראשי הרב יצחק יוסף בבגדי הראשל"צ כשמעמד ההכתרה שלו התקיים רק היום בבוקר...
היום ראיתי גם את המוצר הזה וממש יצאתי מהכלים לנוכח הכשרון המיוחד בו הוא ניחן, בלע"ה, צריך לראות את זה מודפס כדי להבין.
מי שיצא לו לשבת אתו קצת ולהכיר את הראש המבריק שלו, יגלה שמדובר באמן גאוני ובכלל לא שגרתי, גם מי שלא מתחבר לסגנון העיצוב שלו.
למה לפעמים הוא ממחזר את עצמו? כששאלתי אותו הוא ענה שעל יצירות מקוריות הוא משקיע המון זמן, ושעות העבודה שלו שוות הרבה כסף ולא תמיד משתלם ללקוחות שלו להשקיע את הסכום שהוא דורש, ולהם מספיק שזה יהיה 'וקסברגר' גם אם לא ייחודי.
אם לקוח יבקש ממנו שער לספר על שער מקורי כמו של 'מתיבתא' -עוז והדר הוא יצטרך להיפרד מחבילת מזומנים גבוהה מהרבה מאשר אם יתפשר על שילוב של עמודים וכתרים קיימים.
וכן, הוא גם צייר מקצועי ובחלק מהמוצרים מופיעים הציורים הידניים שלו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;1083549:
לפני 3 שנים, רכשתי ב-101 שקלים 2 נברשות במחסני תאורה בצומת ירקונים. (במבצע של השני בשקל). אחד לסוכה ואחד לסלון. (יש כל הזמן מבצעים, למי שלא מתעקש על משהו מאד טרנדי)

נברשת אמיתית, מאירה ועיקר העיקרים, לא נהרסת בגשם. נוי סוכה אמיתי.

בבקשה תמונה של הנברשת בסוכתי. אמיתית ומאירה.
 

קבצים מצורפים

  • DSCN5591.png
    KB 956.1 · צפיות: 42

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה