דרוש מידע נוער שעוזב מעצמו מכשיר חכם - יצא לכם לפגוש?

  • הוסף לסימניות
  • #21
אני מכירה נער כזה
אני אנסה לברר
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
לגופה של שאלה, אני מכיר, כן.
אבל, לא חושב שזה רלוונטי כל כך לנידון,
כי מדובר בבחור שלמד בישיבה מאוד טובה, מהשורה הראשונה ממש,
ודווקא בגלל שהחברה שם בנויה על לחץ חברתי - משם הוא התחיל ליפול, והגיע גם למכשיר
ועזב את זה גם מאותה הסיבה, כי מישהו חכם פתח לו את האופציות לשקם את מצבו החברתי,
את השם שלו, את הכבוד שלו - והוא עזב את זה מייד

לא אידאלי לכל אחד. לרובם, לכאורה, לא נמצאים במקום שידעו להודות מה עושה להם המצב החברתי
אבל השאלה היבשה אם אני מכיר? אז כן, אני מכיר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
תודה רבה לכם על הדברים,
אכן זה נושא רחב ולא דן לגופו של נער, כדי להציף מידע ורעיונות.
ולגמרי המכשיר הוא רק חלק מהתהליך ולפעמים אפילו פיפס קטן בתוך מערכת שלמה שצריכה הכוונה וטיפול.
ועל זה האשכול.
כי בדרך כלל נער שיש לו מכשיר חכם הוא גם נמצא במקום אחר... מבחינת סגנון לבוש, מקום לימודים, בית וחברה וכו'
רק לגבי זה, שימו לב שאין זה בד״כ כלל וכלל
בטח למי שמכיר את התחום
קיים לצערנו בכל הישיבות ובכל הסוגים של הבחורים
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
כן קיימת מציאות כזאת לרוב יהיה מדובר בנערים מבתים יותר מבוססים ויציבים, כאלה שאומנם אולי נשרו אבל דעתם של ההורים עדיין חשובה להם,
אלה שהם כבר בחוץ יותר, שהחברה שלהם היא עם סמרטפונים זה יעבוד לשבועיים ואז אותו נער ישבר וילך לקנות את הדגם המתקדם יותר...
חשוב במידה הצורך למצוא חלופות עיין ערך טבלט מסונן וגדול שאז יש מענה אבל זה לא נגיש בשלוף...
ועוד דבר צריך להבין פלאפון חכם זה צורת התנהלות ב2024
וכן זה פלטפורמה חברתית מאד רחבה לנערים (וגם למבוגרים...)
לכן חייבים פתרונות הגיוניים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
קיים לצערנו בכל הישיבות ובכל הסוגים של הבחורים
צודק. ועדיין - דרך הפעולה הנ"ל רלוונטית גם במקרים האלו.
אני רק סיפרתי על תהליך ארוך יותר עם נער מתמודד שהגיע קצת יותר רחוק... וב"ה הצליח גם מהמקום הזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
לכן חייבים פתרונות הגיוניים.
ובכן מה הם?

חשוב במידה הצורך למצוא חלופות עיין ערך טבלט מסונן וגדול שאז יש מענה אבל זה לא נגיש בשלוף...
תודה על התגובה
שלחו לי קובץ מאמר של הרב פלסיקין
שם דווקא הוא לא מעודד לתת תחליפים מטעם ההורים, ע״מ לא לתת גושפנקא כלשהי או סוג של הסכמה מצד ההורים.

השאלה אם הנער מבקש או מסכים לסינון
אם כי לרוב לא נראה שניתן לסנן בכלל את העולם שהם מסתובבים בו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
עוד דבר שהורים לבחורים בישיבה קטנה חייבים לדעת וזה נתון שהוא כמעט מדע מדויק!!!
כל נער שמחזיק בפלאפון חכם עם גישה לאינטרנט לא מסונן צופה בתכנים #@#@ בעייתים...מאד!
זה נהייה תופעה סופר רחבה שנדהמתי מהסדר גודל,
זאת אומרת תמיד זה היה קיים אבל היום צריך 300 ש"ח לקנות פלאפון ושם הג'ונגל פתוח לרווחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
עוד דבר שהורים לבחורים בישיבה קטנה חייבים לדעת וזה נתון שהוא כמעט מדע מדויק!!!
כל נער שמחזיק בפלאפון חכם עם גישה לאינטרנט לא מסונן צופה בתכנים #@#@ בעייתים...מאד!
זה נהייה תופעה סופר רחבה שנדהמתי מהסדר גודל,
זאת אומרת תמיד זה היה קיים אבל היום צריך 300 ש"ח לקנות פלאפון ושם הג'ונגל פתוח לרווחה.
אכן על זה כל הנידון,
בחור שקונה מכשיר חכם לרוב הוא בלי סינון (מאיפה הוא יממן גם סינון.. אבל זו הדאגה האחרונה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
שם דווקא הוא לא מעודד לתת תחליפים מטעם ההורים, ע״מ לא לתת גושפנקא כלשהי או סוג של הסכמה מצד ההורים.
לא יודע אולי... בכול אופן יש את הרב מילצקי מישיבת רש'י , קשה להשגה... אבל מספר אחד בתחום החינוך!
אם כי לרוב לא נראה שניתן לסנן בכלל את העולם שהם מסתובבים בו.
נראה לי שהרלן קובן כתב שגיל ההתבגרות זה מערה שנכנסים אליה, מערה חשוכה שמקבלים שם מכות והמטרה זה לשרוד את התקופה במינימום נזק...
הנקודה שלי זה שכל יום זה מלחמה!! כל יום אתה תיתן את המקסימום לנער, כל יום שעובר והוא הוא עם הגנה זה מבורך, מה יהיה מחר זה תשאיר לקב"ה
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
בלתק
בחו"ל יש ארגון שבתמורה לפרידה מהאייפון הם לוקחים את הבחורים /ות לטיול מדהים כאן בארץ ויש הרבה שמצטרפים
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
ע"י עבודה ארוכה של מטפל רגשי
תודה
אכן נראה שזה קשור שם עמוק.

מעניין אם זה תמיד קשור לזה שזה יושב על משהו
או שלפעמים זו רק היסחפות שלא ניתן לעצור
מה עם נוער חילוני למשל, גם שם זה יושב על חוסר או משהו אחר?
או שזו דרך הדור להיות מחובר לעולם.

השאלה אם בדורנו בכ
נראה לי שהרלן קובן כתב שגיל ההתבגרות זה מערה שנכנסים אליה מערה חשוכה שמקבלים שם מכות והמטרה זה לשרוד את התקופה במינימום נזק...
הנקודה שלי זה שכל יום זה מלחמה כל יום אתה תתן את המקסימום לנער כל יום שעובר והוא הוא עם הגנה זה מבורך, מה יהיה מחר זה תשאיר לקב"ה
יפה כתבתם
מי זה הרלן קובן?
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
בלתק
בחו"ל יש ארגון שבתמורה לפרידה מהאייפון הם לוקחים את הבחורים /ות לטיול מדהים כאן בארץ ויש הרבה שמצטרפים
הימור שלי תופס לשלושה חודשים במקרה הטוב...!
אכן על זה כל הנידון,
בחור שקונה מכשיר חכם לרוב הוא בלי סינון (מאיפה הוא יממן גם סינון.. אבל זו הדאגה האחרונה)
חשוב היה לי לחדד את עניין ההגנה!!
יש לראות סרטים ותוכניות מוזיקה או בישול...ויש לראות סרטים...
וזה שיש לנער פלאפון או גישה לסרטים והוא לא מוכן לוותר על הפלאפון אוקיי זה עניין אחד,
אבל תלחמו על עניין ההגנה זאת הנקודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
בלתק
בחו"ל יש ארגון שבתמורה לפרידה מהאייפון הם לוקחים את הבחורים /ות לטיול מדהים כאן בארץ ויש הרבה שמצטרפים
יפה
ושהם חוזרים הם לא מחפשים את זה?
הם עושים להם בטיול תהליכים?
כי זה כמו התמכרות לא נגמר ברגע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
תודה
אכן נראה שזה קשור שם עמוק.

מעניין אם זה תמיד קשור לזה שזה יושב על משהו
או שלפעמים זו רק היסחפות שלא ניתן לעצור
מה עם נוער חילוני למשל, גם שם זה יושב על חוסר או משהו אחר?
או שזו דרך הדור להיות מחובר לעולם.

השאלה אם בדורנו בכ

יפה כתבתם
מי זה הרלן קובן?
סופר אמריקאי גוי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
אחרי כמה מקרים כאלו שהכרתי מקרוב, יש לי שתי מסקנות עיקריות( והמון נוספות קטנות...)
1. הבעיה הראשונה היא למה- צעיר/ה שלא חווים קשיים לא אמורים למצוא את עצמם במצב הזה, חד משמעית!
לא מחייב שסובל/ת , אפילו בלבול האופייני לגיל ההתבגרות...
הפתרון: לעזור לו למצוא את הטעם בחיים, משמעות, ערך אמיתי. לכוון אותו לבחור לעצמו מטרות חיוביות, אם מדובר בבחור שמצבו הרוחני מורכב יותר- אל תצפו ממנו לקבל ע"ע לימוד יומי, אלא כל מטרה חיובית -גם ללא קשר לדת.
אפילו ארגון נופש משפחתי יכול לתת לנער תחושה של מימוש הכשרונות שלו! ומנסיון- מי שמוצא טעם בחיים לא מחפש אותו במציאות מדומה.
2.קצת מורכב, אבל אנסה להסביר: כשנער חרדי נפגש עם הזוהמה של הרחוב, יש לו הלם ראשוני בלתי נמנע. אבל מה שקורה, זה שיש איזושהי הדרגתיות ש"מקלה" עליו- בתחילה תמונה לא מתאימה, אח"כ משפט צורם, ובהמשך מוצא את עצמו במדרון חלקלק.
ישנו משל על צפרדע, שהוכנסה לסיר מלא במים, אח"כ הודלקה האש והמים החלו להתחמם. הצפרדע נותרה בסיר, המים המשיכו לרתוח, כך עד למותה... ונשאל- אם המים היו לוהטים מלכתחילה- האם הצפרדע היתה נשארת בסיר? כמובן שלא! הרי הבורא הטביע גם בה אי אלו אינסטינקטים! אבל ההדרגתיות הזו מונעת ממנה להפעיל שיקול דעת...
ולנמשל- אם הבחור היה מקבל את האגרוף מיד- היה לו הרבה יותר קל לזרוק את המכשיר!
הכרתי כמה וכמה בחורות שהחזיקו מכשירים בסתר, והתרגלו... ולעומת זאת: בחורה, לא תמימה או משהו, שקנתה מכשיר פרוץ לגמרי ומרוב גועל זרקה אותו תוך יומיים!
אז לפעמים דווקא טלטול רגשי עמוק יכול לעשות את העבודה... כמובן בייעוץ!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה