כללי סקיצה בחינם?

  • הוסף לסימניות
  • #1
פנו אלי להצעת עבודה מסוימת אך דרשו מראש סקיצה חינם.
יש דבר כזה לעשות סקיצה בחינם?

"כולם עושים כך!" בטון בטוח מאוד.
האמנם?
הייתי בהלם ...

מה אתם אומרים?
לעשות סקיצה חינם. או לא?

דעתכם חשובה לי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
בחיים לא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
מקובל או לא
עדיין זה מה שהציעו לך.

לכן במידה ותסכימי, חשוב מאוד שתבקשי חתימה, על הסכם עבודה ועל מחיר מראש
במידה והעבודה תבוא לידי מעשה.

כך הם עדיין יראו שהם לא מתעסקים עם פרטנר לניצול
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
"אני לא עושה כך, תודה ושלום"
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אפשר להגיע למסעדה, ולאכול סקיצות מהתפריט כדי להחליט אם האוכל טעים?
או לבקש מחייט שיתפור בגד מיוחד, ואח"כ להחליט שהוא לא מתאים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
מנסיון (לא בסקיצות אלא בתחום שלי) - מי שמבקש "דוגמא" חינם הוא נצלן שלא כדאי להתעסק איתו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
למה שלא ינהג כך?
כל עבודה חדשה שהוא מקבל - הוא מנצל איזה גרפיקאית שתעשה לו סקיצה - ומשתמש בגרפיקה בחינם.
ובשביל מה צריך להעסיק גרפיקאית כשיש כ"כ הרבה שמוכנות לעשות לו רק סקיצה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
תודה לכל העונים. הארתם את עיני.

כשהתעקשתי שאינני מוכנה בחינם היה נשמע ממנו שאני, משהו בי לא נורמלי. את רוצה עבודה? אז תעשי סקיצה.
הבהרתי שוב ושוב לא בחינם. הביטו בי כתרנגול בבני אדם.
אני שמחה להבין שלא התפתיתי לדבריו.

(כבר חשבתי שאולי אני סוג של טיפשה. מפרסמת ולא מיישמת...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אולי הוא מתכוון לפרזנטציות של המשרדי פרסום?:):):)
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
שהכוונה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
שהכוונה שתעבדי על רעיונות וסקיצות ראשוניות,כמו למכרז על פרסום.
אבל סתם בצחוק, מראים תיק עבודות,מתאים לך-יופי,נסגור עסקה ונבנה לך סקיצות עד בלי די-בתשלום כמובן, לא טוב-ביייייי
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
נכתב ע"י תקוה;630259:
פנו אלי להצעת עבודה מסוימת אך דרשו מראש סקיצה חינם.
יש דבר כזה לעשות סקיצה בחינם?

"כולם עושים כך!" בטון בטוח מאוד.
האמנם?
הייתי בהלם ...

מה אתם אומרים?
לעשות סקיצה חינם. או לא?

דעתכם חשובה לי.

הכי טוב לענות על זה בהומור.
בדיוק היום פנתה אלי מעצבת בארים, שולחנות וזרי פרחים לכלות, וביקשה שאעשה לה "משהו מהיר" רק בשביל ההתרשמות ואז תחליט האם לעבוד איתי או לא. צחקתי ועניתי לה שאני מוכנה, בתנאי שהיא תעצב לי מהר שולחן ערוך ומאובזר, רק בשביל להתרשם מהסגנון שלה על מנת שאדע האם להמליץ עליה לחמותי שמחתנת בת. כמובן שהיא צחקה ואמרה: "יו, את מה זה צודקת, איך העזתי לבקש דבר כזה???"
מומלץ בחום. (אחרי הכל, כל אלה שמבקשים הם בעלי עסק זה או אחר ותמיד אפשר לתת להם דוגמא מתוך העסק שלהם, ואז הם מבינים את גודל האבסורד.)
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
לא מדויק,
כל מה שכולם אומרים נכון,
השאלה מה סוג העבודה.

בתחילת דרכי ממש בצאתי מהסמינר בטרם הייתי מודעת למה הולך, איך הולך, כמה ובעד מה...
נגשתי לראיון עבודה שהשורה התחתונה היתה, עקרונית מקובל עלינו להעסיק אותך השאלה אם תצליחי להתמודד עם סוג העבודה, (לא סטנדרטי) הוחלט על סקיצה/עבודה שאם יעשה בה שימוש יהיה עליה תשלום מלא ואם לא היא נשארת שלי ושלום על ישראל לא עשינו עסקה.

ב"ה העבודה נשאה חן וחסד ועבדתי תקופה יפה מאד בשכר נאה שאם הייתי אומרת: מה זה עבודה על תנאי הרי ראית עבודות שלי, אני הייתי נשארת מובטלת וכו'...
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
נכתב ע"י mig;630449:
לא מדויק,
כל מה שכולם אומרים נכון,
השאלה מה סוג העבודה.

בתחילת דרכי ממש בצאתי מהסמינר בטרם הייתי מודעת למה הולך, איך הולך, כמה ובעד מה...
נגשתי לראיון עבודה שהשורה התחתונה היתה, עקרונית מקובל עלינו להעסיק אותך השאלה אם תצליחי להתמודד עם סוג העבודה, (לא סטנדרטי) הוחלט על סקיצה/עבודה שאם יעשה בה שימוש יהיה עליה תשלום מלא ואם לא היא נשארת שלי ושלום על ישראל לא עשינו עסקה.

ב"ה העבודה נשאה חן וחסד ועבדתי תקופה יפה מאד בשכר נאה שאם הייתי אומרת: מה זה עבודה על תנאי הרי ראית עבודות שלי, אני הייתי נשארת מובטלת וכו'...

תשימי לב שלא מדובר על עבודה מול לקוח. אלא על מקום עבודה מסודר אלא שרוצים לדעת האם סגנון העבודה שלך מתאים להם.

כאשר מדובר על עבודה מול לקוח והוא דורש סקיצה מראש ללא תשלום, זהו ניצול. כיון שאם סגנון העבודה לא מתאים לו, הרי שלא היה פונה למעצב זה, אלא למעצב שסגנון העבודה מוצא חן בעיניו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;630453:
תשימי לב שלא מדובר על עבודה מול לקוח. אלא על מקום עבודה מסודר אלא שרוצים לדעת האם סגנון העבודה שלך מתאים להם.

כאשר מדובר על עבודה מול לקוח והוא דורש סקיצה מראש ללא תשלום, זהו ניצול. כיון שאם סגנון העבודה לא מתאים לו, הרי שלא היה פונה למעצב זה, אלא למעצב שסגנון העבודה מוצא חן בעיניו.

היא לא אמרה אם זה מקום עבודה או לקוח,
פנו אליה בקשר ל"הצעת עבודה"...
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
יש הבדל בין מקום עבודה המיועד להיות קבוע, לעבודה חד פעמית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
אני לא מבינה דבר אחד:
יש לך תיק עבודות? - תשתמשי בו. זו ההוכחה שלך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
מצטרפת למתנגדים, מתחום הציור.
יש לי תיק עבודות עם מגוון סגנונות ויכולות,
תוכל להתרשם ככל שתרצה.
אתה מעונין שאעשה משהו חדש,
בסגנון שלי (הניצב מול עיניך!) - אבל במיוחד בשבילך?
נסכם על תשלום.

אם ממשיכים להתעקש איתך (כפי שקרה לי פעם אחת) ש"כולם עושים ככה",
אמרי ברורות - אני לא עושה כך,
תוכלח לפנות למישהו אחר שנותן סקיצות חינם. (ולא, אין לי על מי להמליץ לך.)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה