התייעצות סקר מה לדעתכם תהיה העיר החרדית הבאה ?

rsz_870_420_

"חריש לא תהיה חרדית, ציפו לדירות ב-600 אלף שקל והם לא עומדים במחיר כעת"​

יזמי חריש הודיעו היום על שיווק של 1,600 דירות בעיר החדשה במחיר של סביב 800 אלף שקל, אך מספר שאלות נותרו פתוחות
לירן סהר | 08/05/2013 16:45(22)
"הציבור החרדי יצא מחריש וזוגות צעירים יכולים כעת לרכוש דירות במחירים שלא ניתן למצוא בחדרה-גדרה", כך אמר היום יזם הנדל"ן חנן מור במסיבת עיתונאים שמסגרתה הוצגה מפת השיווקים בעיר העתידית.
מבדיקת נתוני הזכיות במכרזי מינהל מקרקעי ישראל והמצב בפועל עולה כי העמותות החרדיות מחזיקות רק 21% מתוך 4,300 יח"ד שייבנו בחריש בשנתיים הקרובות. ב- 42% מהדירות מחזיקות קבוצות רכישה חילוניות ומהמגזר הדתי לאומי וב-37% מחזיקים קבלנים ויזמים שבכוונתם לצאת לשיווק לכלל הציבור בחודשים הקרובים.להערכת הקבלנים הבנייה בשטח תתחיל ב-5-6 החודשים הקרובים וצפויה לארוך 15-18 חודשים.
בחריש צפויות להיבנות 1,604 יח"ד על ידי 7 חברות קבלניות: י.ח. דמרי (208 יח"ד), צ. לנדאו (106 יח"ד), קבוצת חנן מור (235 יח"ד) דונה (503 יח"ד), מגידו השקעות (193 יח"ד), רייסדור (112 יח"ד), א.פ.י נתיב פיתוח (44 יח"ד) ג'י הנדסה (203 יח"ד). כלל הקבלנים הצפויים לבנות בעיר, חלקם חרדים בעצמם, הסכימו פה אחד שחריש לא תהיה חרדית. יקי רייסנר, סמנכ"ל בחברת צ. לנדאו, אמר: "כפי שאמרנו בעבר, רמות המחיר לדירת 4 חדרים בחריש ינועו סביב כ-800 אלף שקל מדובר במחירים זולים ואטרקטיביים מאוד, אך לצערי, יקרים ונמצאים מחוץ להישג ידה של האוכלוסיה החרדית, שציפתה למחירים סביב כ-600 אלף שקל לדירה. בהפחתת המענק בגובה 60 אלף שקל, המחיר יכול היה לאפשר פתרון לדיור בעלות כ- 500 אלף שקל לדירה חדשה. זוג חרדי יעדיף לרכוש בסכום של 800 אלף שקל דירת 3 חדרים במודיעין עילית, בית"ר או בית שמש ולא דירת 4 חדרים בחריש".
רייסנר סבור כי החרדים כבר ויתרו על חריש "אנו רואים כבר היום שחרדים מחפשים פתרונות דיור חלופיים בצפת, בעפולה, בנצרת, בהר יונה ובערים אחרות בצפון, שם הם עדיין יכולים למצוא דירות זולות. הממשלה חייבת לפעול בהקדם לשחרור קרקעות בבית שמש, בנצרת עילית, באלעד ובישובים חרדים אחרים לטובת אוכלוסיה זו".
נזכיר שאתמול הודיעה חברת אשדר דיווחה כי חתמה עם קבוצת 'חריש הירוקה' על הסכם אופציה המאפשר לה לרכוש את מלוא הזכויות וההתחייבויות שבידי אשדר בנוגע לקרקע להקמת 490 יח"ד במקום תמורת 70 מיליון שקל.
הקבלנים הביעו דאגה מכוונת הממשלה לבטל את המענקים לרוכשי הדירות במקום, העומדים על 60 אלף שקל, כלומר מפחיתים את מחיר הדירות המשוער עבור זוגות צעירים ל-740 אלף שקל, ואמרו כי: "כעת, אחרי שהממשלה החדשה הבינה שבחריש לא יהיה רוב חרדי, היא פועלת לביטול המענקים שיועדו לחרדים. המדינה מוכיחה פעם נוספת שבנושא הדיור היא מפלה בין חרדים לבין חילונים! נילחם בכוונת הממשלה לבטל את המענקים לרוכשי הדירות בחריש. בממשלה חושבים שהמחירים כבר מספיק זולים לחילונים ולכן רוצים לבטל את ההטבה בסך 60,000 שקל."
אז לסיכום, אין ספק ש-800 אלף שקל (או 740 אלף שקל במידה והמענק לא יבוטל) עבור דירת 4 חדרים בשטח של כ-100 מ"ר נחשב למחיר זול כיום עבור זוגות צעירים, אך ייתכן וגם ציבור המשקיעים ינהר למשרדי המכירות ויחטוף מהם את הדירות. זאת ועוד, החרדים עדיין לא אמרו את המילה האחרונה וייתכן ויגבשו קבוצת רוכשים גדולה לה הקבלנים לא יוכלו לסרב.
בהערת אגב, מחירי הדירות כיום במקום אטרקטיביים, אך בהתחשב בכך שבחדרה צפויות לקום בעשור הקרוב למעלה מ-30 אלף יחידות דיור, ייתכן והצפת הדירות באזור תוביל בסופו של דבר לירידת מחירים

אילו הם היו יודעים
שיבוא יום ודירה בהר יונה תעלה כמו דירה בחריש הם כמובן לא היו עושים את הטעות של הקרטל אנטי חרדי.

מדהים שהיום דירה בבית שמש עולה כמעט מיליון שקל יותר מחריש.

כעת בכל אופן השוק לא תלוי רק בהם, אלא גם באלפי המשקיעים שהם מכרו להם את הדירות, והם מבחינתם מוכרים לכל מי שרק ירצה לקנות מהם.


טרי מהיום.
חריש הקפה את תל אביב במספר השוכרים/משקיעים,
היא נמצאת במקום ראשון בארץ!
79797979000000.jpg


 
טרי מהיום.
חריש הקפה את תל אביב במספר השוכרים/משקיעים,
היא נמצאת במקום ראשון בארץ!
צפה בקובץ המצורף 1925628

איך העובדה שחריש הוזכרה בכתבה בביזפורטל מקדמת את הקהילה החרדית בחריש?
לכאו' זה מראה שחריש בדרך להפוך להיות כמו תל אביב
 
ובשכונה החרדית אין ערבים ולא יהיה.
אכן.
אברך חסידי מרמת בית שמש א' סיפר לי שהוא עבר לנוף הגליל הוותיקה.
שאלתי אותו איך אתה מסתדר שם עם שפת האידיש?
השיב: הילדים שלי יודעים 4 שפות עברית אידיש אנגלית, וערבית מהשכנים.
 
איך העובדה שחריש הוזכרה בכתבה בביזפורטל מקדמת את הקהילה החרדית בחריש?
לכאו' זה מראה שחריש בדרך להפוך להיות כמו תל אביב
זה אומר שפונטציאל ההתחרדות של חריש הוא די גדול כי החילונים שהם לא בעלי דירות יעברו משם, במידה והם ירגישו שהם גרים באזור מידי חרדי כמו שרואים במקומות מתחרדים אחרים.
 
מידיעה - הציבור בחריש לא שמע בכל השנים האחרונות על ערבים שהגיעו לגור בחריש. פשוט לא!
באיזה עזות אנשים שסובלים מבעיה מסוימת מפילים אותה על אחרים
לכל מקום יש את המעלות והחסרונות שלו
מוטב להתעסק בהם ולא בהמצאות חסרות בסיס
 
מידיעה - הציבור בחריש לא שמע בכל השנים האחרונות על ערבים שהגיעו לגור בחריש. פשוט לא!
באיזה עזות אנשים שסובלים מבעיה מסוימת מפילים אותה על אחרים
לכל מקום יש את המעלות והחסרונות שלו
מוטב להתעסק בהם ולא בהמצאות חסרות בסיס
כתבה שלמה רק בשבילך.
יש נהירה של ערבים לחריש. זה עצוב מאוד .
אבל לא למכור אשליות לאנשים שאין ערבים בחריש. יש והרבה . עוד לפני כל הבנייה היה שם ערבים מרמלה לוד שהמדינה פינתה לשם .
אני בעד לעשות טרנספר לערבים.
אם השנים זה רק יגבר והערבים יכנסו לכל הישובים היהודים כמו שלנו יש מצוקת דיור גם להם יש. רק ב5 שנים האחרונות המדינה השכילה לבנות להם בישובים שלהם.
 
נערך לאחרונה ב:
כתבה שלמה רק בשבילך.
יש נהירה של ערבים לחריש. זה עצוב מאוד .
אבל לא למכור אשליות לאנשים שאין ערבים בחריש. יש והרבה . עוד לפני כל הבנייה היה שם ערבים מרמלה לוד שהמדינה פינתה לשם .
אני בעד לעשות טרנספר לערבים

יש כידוע כמה משפחות בודדות בחריש הישנה שהגיעו לפני 15 שנה
ומלבד זה ישנם בודדים ברחבי העיר הרבה פחות מערים רבות בארץ (גם בתל אביב וקסריה יש ערבים...)
אני חוזר על הדברים שכתבתי - בשנים האחרונות לא ידוע על ערבים שמגיעים לעיר
הכתבה הנ"ל חסומה - אבל אמרו לך שהיא מ 2020
היות ומדובר בפייק מוחלט - תשאל כל אחד שמתגורר בעיר -אשמח אם תביא ולו מקור אחד מהשנים האחרונות לפייק הנ"ל
 
יש כידוע כמה משפחות בודדות בחריש הישנה שהגיעו לפני 15 שנה
ומלבד זה ישנם בודדים ברחבי העיר הרבה פחות מערים רבות בארץ (גם בתל אביב וקסריה יש ערבים...)
אני חוזר על הדברים שכתבתי - בשנים האחרונות לא ידוע על ערבים שמגיעים לעיר
הכתבה הנ"ל חסומה - אבל אמרו לך שהיא מ 2020
היות ומדובר בפייק מוחלט - תשאל כל אחד שמתגורר בעיר -אשמח אם תביא ולו מקור אחד מהשנים האחרונות לפייק הנ"ל
להבדיל אלף הבדלות משפחה ערבית בבניין מבריחה את היהודים ומביאה משפחות אחרות . ככה קרה בעכו לוד ורמלה. גם עם הכתבה לפני 5 שנים השינוי קורה. בנהריה לא היה פעם ערבים היום יש. כרמיאל אותו דבר. אז לא לחיות באשליות שחריש שונה מאותן ערים. במיוחד שהיא מוקפת בכל המשולש הערבי. עדין אתם מגיבים כאילו אני תוקף את חריש. אני בעד לגרש את האוייב הערבי מכל הארץ. אך עד שזה יקרה הם נכנסים לצערי בכל ישוב. הידעת יש ערבים מבית חנינה ברמת אביב . מי שיש לו כסף עובר לערים יהודיות. גם קסריה העשירה לא חסינה. משפחת דבח המליונרית רכשה שם בית והיהודים עושים שם הפגנות כך גם עפולה. אז חריש שהיא עיר יחסית זולה והמון דירות שלא נמכרו לא ימשכו ערבים מהסביבה?
מה שכן אם ימשיך הציבור החרדי והדתי לאומי להגיע לעיר הם ירגישו לא שייכים ויהגרו לערים יולר חילוניות הומוגניות. כמו שזה קורה בשכונה הצפונית בנוף הגליל שחרדים רוכשים שם הרבה בתים ערבים עזבו בניינים .
 
נערך לאחרונה ב:
אכן.
אברך חסידי מרמת בית שמש א' סיפר לי שהוא עבר לנוף הגליל הוותיקה.
שאלתי אותו איך אתה מסתדר שם עם שפת האידיש?
השיב: הילדים שלי יודעים 4 שפות עברית אידיש אנגלית, וערבית מהשכנים.
חסידי בטח לא. ליטאי ספרדי כן. עדין לא ראיתי חסידים בעיר שהם לא חבד(200 משפחות) שגרים בותיקה
 
מה שכן אם ימשיך הציבור החרדי והדתי לאומי להגיע לעיר הם ירגישו לא שייכים ויהגרו לערים יולר חילוניות הומוגניות. כמו שזה קורה בשכונה הצפונית בנוף הגליל שחרדים רוכשים שם הרבה בתים ערבים עזבו בניינים
אולי באמת זה הסיבה שבחמש שנים האחרונות לא מגיעים ערבים
(סתם שאלה הערבים יותר בקטע החילוני?)
 
אולי באמת זה הסיבה שבחמש שנים האחרונות לא מגיעים ערבים
(סתם שאלה הערבים יותר בקטע החילוני?)
ערבים שמגיעים לחריש או נהריה עכו וכו הם רוצים בעיקר שקט ולברוח מכל החמולות והירי.
אבל אם העיר בכיוון התחרדות ברור שזה יעצור אותם .
בגבעה הצרפתית בירושלים מי מנצח? הערבים או החרדים?
 
חריש=בית שמש=קריית גת.

יש את אזור המרכז שמתחיל מתחילת השרון עד סוף השפלה.
ובליבה יש את תל אביב שזה אזור נפרד.
בנוסף יש שלושה מטרופולנים צדדים: חיפה והקריות, באר שבע, וירושלים.
ויש אח חורג שזה הצפון.

אשקלון ביחד עם קריית גת שלצדה
זה נקודת האמצע בין המרכז לבאר שבע.

חריש עם חדרה שלצדה
זה נקודת האמצע בין המרכז לחיפה והקריות.

ובית שמש היא נקודת האמצע בין המרכז לירושלים.
(אולי מודיעין היא נקודת אמצע פיזית, אבל בעצם היא שייכת יותר למרכז)

לכל אחד יש שינוי מסוים, קריית גת גם קרובה קצת גם לירושלים,
(שפחות בא לידי ביטוי מעשי, כי כביש 6 מרחיק את קריית גת מירושלים)
אבל מצד שני היא קרובה לבאר שבע שהיא יחסית עיר קטנה ללא מטרופולין של ממש,
לעומת חריש וחדרה שקרובים לחיפה והקריות,
שזה כמעט 3 פעמיים באר שבע, וזה בנוסף לזה שהם גם קרובים לצפון.

קריית גת ובית שמש הם ערים גדולות,
לעומת חריש שהיא עיר קטנה, אבל היא מלכתחילה תוכננה להיות עיר בינונית
כי היא כמעט מחוברת לעיר פרדס חנה וגם לעיר חדרה (שהולכת לגדול לעד 400,000 תושבים)
לעומת זאת קריית גת יחסית מבודדת
ובית שמש היא עיר עוד יותר מבודדת.
 
חריש=בית שמש=קריית גת.

יש את אזור המרכז שמתחיל מתחילת השרון עד סוף השפלה.
ובליבה יש את תל אביב שזה אזור נפרד.
בנוסף יש שלושה מטרופולנים צדדים: חיפה והקריות, באר שבע, וירושלים.
ויש אח חורג שזה הצפון.

אשקלון ביחד עם קריית גת שלצדה
זה נקודת האמצע בין המרכז לבאר שבע.

חריש עם חדרה שלצדה
זה נקודת האמצע בין המרכז לחיפה והקריות.

ובית שמש היא נקודת האמצע בין המרכז לירושלים.
(אולי מודיעין היא נקודת אמצע פיזית, אבל בעצם היא שייכת יותר למרכז)

לכל אחד יש שינוי מסוים, קריית גת גם קרובה קצת גם לירושלים,
(שפחות בא לידי ביטוי מעשי, כי כביש 6 מרחיק את קריית גת מירושלים)
אבל מצד שני היא קרובה לבאר שבע שהיא יחסית עיר קטנה ללא מטרופולין של ממש,
לעומת חריש וחדרה שקרובים לחיפה והקריות,
שזה כמעט 3 פעמיים באר שבע, וזה בנוסף לזה שהם גם קרובים לצפון.

קריית גת ובית שמש הם ערים גדולות,
לעומת חריש שהיא עיר קטנה, אבל היא מלכתחילה תוכננה להיות עיר בינונית
כי היא כמעט מחוברת לעיר פרדס חנה וגם לעיר חדרה (שהולכת לגדול לעד 400,000 תושבים)
לעומת זאת קריית גת יחסית מבודדת
ובית שמש היא עיר עוד יותר מבודדת.

מחיר ממוצע של דירה 4 חדרים (100 מטר) חדשה,

חריש: 1.450.000

בשכונות עיר היין-אשקלון, כרמי גת-קריית גת, הפארק-חדרה: 1.900.000-2.100.000

בית שמש: 2.350.000
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה