התייעצות סקר מה לדעתכם תהיה העיר החרדית הבאה ?

אתה שם לב מה הטענה שלך?
מחר אני וכל משפחתי באים לגור בחדר מדרגות בקומה שלך.
אתה יודע איזה תועלת זה למצוקת הדיור...
נו באמת
אני ממש מצטער להגיד לך, אבל לולא תוספות הבניה האלו - אתה או יקרים לך היו נאלצים להתארח אצלי בחדר המדרגות (אם הייתם מתעקשים לגור במרכז).

בקיצור, הסוגיה היא המצוקה שנוצרה מהרצון לגור במרכז. חוסר האכיפה הוא משני.
 
ממש לא,
רק שאני מכיר תגובות שלך על ערים אחרות בדרום שגם שם סתם הפחדת אנשים, לכן הגבתי ש - או שתסביר ותוכיח או שאל תכתוב
ו
ממש לא,
רק שאני מכיר תגובות שלך על ערים אחרות בדרום שגם שם סתם הפחדת אנשים, לכן הגבתי ש - או שתסביר ותוכיח או שאל תכתוב
ובזה אני פורש מעניין זה -לשנזכה לשלום ואמת
 
עפולה מתחרדת בקצב לא נורמאלי אולי בעיקר מהמגזר הליטאי אבל לא רק וגם במגוון סגנומות יותר צולים פחות צולים כל אזור והקהילה שלו תסתכלו על מחירי הדירות באיזורים שיש שם אפילו טיפה חרדים זה מדבר בעד עצמו.
 
אתה שם לב מה הטענה שלך?
מחר אני וכל משפחתי באים לגור בחדר מדרגות בקומה שלך.
אתה יודע איזה תועלת זה למצוקת הדיור...
נו באמת
יש בעיה מובנית שלא בונים בציבור החרדי דירות סטודיו/יחידות דיור בצורה רשמית, ולמשל בבני ברק אי אפשר לבנות פחות מ70 מטר-+ .
 
יש בעיה מובנית שלא בונים בציבור החרדי דירות סטודיו/יחידות דיור בצורה רשמית, ולמשל בבני ברק אי אפשר לבנות פחות מ70 מטר-+ .
זו באמת בעיה!

אגב, בבית שמש בשנים הקרובות צפויות להבנות מאוד יח''ד כאלו. עשרות רבות ברמה ד' ועוד במקומות נוספים.

לא מצדקות היזמים - בעקבות שינויי תב''ע על שטחים שלא נועדו למגורים רגילים ובונים בהם בצפיפות.
 
זו באמת בעיה!

אגב, בבית שמש בשנים הקרובות צפויות להבנות מאוד יח''ד כאלו. עשרות רבות ברמה ד' ועוד במקומות נוספים.

לא מצדקות היזמים - בעקבות שינויי תב''ע על שטחים שלא נועדו למגורים רגילים ובונים בהם בצפיפות.
כמה מחיר ישלמו על היחידות האלה, זה בטח יהיה לפי מ"ר כמו של הדירה, אז מה הרווח של מי שיקנה זה יעלה לו הון, כל הענין של היחידות שעושים את זה בכל מיני מחסנים ואז זה יוצא זול, תחכימיני.
 
אם אתם כבר מדברים על יחדות תדעו שבאלעד המחיר של יח"ד הוא בדיוק כמו של בני ברק
3000 ש"ח ל30 מ"ר פשוט הזיה שזה הגיע גם לשם
הבנתי שזה מחוסר יחידות שיש שם
 
כמה מחיר ישלמו על היחידות האלה, זה בטח יהיה לפי מ"ר כמו של הדירה, אז מה הרווח של מי שיקנה זה יעלה לו הון, כל הענין של היחידות שעושים את זה בכל מיני מחסנים ואז זה יוצא זול, תחכימיני.
פספסתם משהו.

בתחילה דנו האם מצוקת הדיור היא זו שגרמה לטירוף ההרחבות בציבור החרדי, לאחמ''כ @בית שמשי העיר שהיסטורית אם היו בונים דירות סטודיו רשמיות בערים החרדיות אולי חלק מהטירוף היה נמנע ועל כך הערתי באגב שכיום נבנות כאלו בבית שמש. ברור שהיום זה כבר לא יפתור שום מצוקה (אולי זה יקל על שוק היחידות אם הדירות תעמודנה להשכרה).
 
אני ממש מצטער להגיד לך, אבל לולא תוספות הבניה האלו - אתה או יקרים לך היו נאלצים להתארח אצלי בחדר המדרגות (אם הייתם מתעקשים לגור במרכז).

בקיצור, הסוגיה היא המצוקה שנוצרה מהרצון לגור במרכז. חוסר האכיפה הוא משני.
אני לא יודע מאיפה הנתונים שלך.
אבל אתה מוזמן לבני ברק..
בבני ברק בונים מרפסות.. בבני ברק בונים סוכות... בבני ברק בונים יח"ד... בבני ברק בונים כל מה שאפשר בלי קשר למצוקת הדיור.

בעבר כשזה התחיל - מן הסתם זה היה בכאמת בגלל מצוקת דיור, אברכים מסכנים שלא היה להם כסף והיו חייבים להגדיל את הבית...


ואם למישהו זה מאוד מפריע שאין לו מקום, יש לי הצעה - שימכור ויקנה בפריפריה..
(אלא אם כן באמת זה לא מפריע לאף אחד.. אנשים שכחו שיום הכיפורים אינו מכפר בבין אדם לחברו..)
 
בבני ברק בונים מרפסות.. בבני ברק בונים סוכות... בבני ברק בונים יח"ד... בבני ברק בונים כל מה שאפשר בלי קשר למצוקת הדיור.

בעבר כשזה התחיל - מן הסתם זה היה בכאמת בגלל מצוקת דיור, אברכים מסכנים שלא היה להם כסף והיו חייבים להגדיל את הבית...
עצוב כמה שזה נכון.
ועצוב שזה לא נעצר בבני ברק וממשיך לכל הערים החרדיות.
 
אני לא יודע מאיפה הנתונים שלך.
אבל אתה מוזמן לבני ברק..
בבני ברק בונים מרפסות.. בבני ברק בונים סוכות... בבני ברק בונים יח"ד... בבני ברק בונים כל מה שאפשר בלי קשר למצוקת הדיור.

בעבר כשזה התחיל - מן הסתם זה היה בכאמת בגלל מצוקת דיור, אברכים מסכנים שלא היה להם כסף והיו חייבים להגדיל את הבית...


ואם למישהו זה מאוד מפריע שאין לו מקום, יש לי הצעה - שימכור ויקנה בפריפריה..
(אלא אם כן באמת זה לא מפריע לאף אחד.. אנשים שכחו שיום הכיפורים אינו מכפר בבין אדם לחברו..)
ברור שלא כל חריגת בניה קשורה למצוקת הדיור, אבל ללא חריגות הבנייה גם ברור שאחוזים ניכרים מאוכלוסיית בני ברק היו גרים היום ברחוב אם הם היו חפצים לגור בה.

וכבר הדגשתי שוב ושוב שהמצוקה היא בגלל הדבקות במרכז.
 
עצוב כמה שזה נכון.
ועצוב שזה לא נעצר בבני ברק וממשיך לכל הערים החרדיות.
למה שלא ימשיך לערים אחרות? אם כל נבחר ציבור נבחר לא בגלל כישוריו ולא בגלל עזרתו לציבור - אז למה שנבחר ציבור ירצה לדאוג לציבור?

הוא צריך לדאוג שהמחנה שהוא משתייך אליו יצביע ובגלל זה אף אחד לא יעשה פעולה אקטיבית נגד מישהו..
 
ברור שלא כל חריגת בניה קשורה למצוקת הדיור, אבל ללא חריגות הבנייה גם ברור שאחוזים ניכרים מאוכלוסיית בני ברק היו גרים היום ברחוב אם הם היו חפצים לגור בה.

וכבר הדגשתי שוב ושוב שהמצוקה היא בגלל הדבקות במרכז.
אף אחד לא יגור ברחוב מבחירה, ואם הוא בוחר זה כבר בעיה שלו...
 
ברור שהיום זה כבר לא יפתור שום מצוקה
וכבר הדגשתי שוב ושוב שהמצוקה היא בגלל הדבקות במרכז.
היום כבר אין מצוקת דיור ואלו נתוני הלמ"ס:
  • כ‑78 אלף דירות לא נמכרו ברבעון ינואר–מרץ 2025.
  • ברוב הערים הגדולות (31 יישובים), יש כ־64,429 דירות, כלומר 85% מהמלאי.
  • בערים הבולטות פנויות בין כ‑500 עד כ‑1,500 דירות כל אחת.
היום אנשים לא מצליחים למכור כי אין ביקוש וההצעה ענק מאוד מאוד ככה שמנסים להוריד את המוכר ב200 או 300 אלף בלי להתבלבל...
 
היום כבר אין מצוקת דיור ואלו נתוני הלמ"ס:
  • כ‑78 אלף דירות לא נמכרו ברבעון ינואר–מרץ 2025.
  • ברוב הערים הגדולות (31 יישובים), יש כ־64,429 דירות, כלומר 85% מהמלאי.
  • בערים הבולטות פנויות בין כ‑500 עד כ‑1,500 דירות כל אחת.
היום אנשים לא מצליחים למכור כי אין ביקוש וההצעה ענק מאוד מאוד ככה שמנסים להוריד את המוכר ב200 או 300 אלף בלי להתבלבל...
שוב?!

נתוני הלמ''ס הם על כלל הארץ, הם לא מדדו האם בערים החרדיות הבולטות יש דירות פנויות בכאלו כמויות ובמחיר רכיש.
ברור שאם היו כולם מהינים לעזוב את הערים החרדיות לא היתה מצוקת היצע.

לא יהיה אכפת לי לחזור על זה עוד פעם.
 
אף אחד לא יגור ברחוב מבחירה, ואם הוא בוחר זה כבר בעיה שלו...
חד משמעית.
נמצינו אומרים: טירוף ההרחבות נותן מענה וממשיך להתקיים בגלל הבוחרים לידבק למרכז ורק בגלל שהם בחרו.
 
שוב?!

נתוני הלמ''ס הם על כלל הארץ, הם לא מדדו האם בערים החרדיות הבולטות יש דירות פנויות בכאלו כמויות ובמחיר רכיש.
ברור שאם היו כולם מהינים לעזוב את הערים החרדיות לא היתה מצוקת היצע.

לא יהיה אכפת לי לחזור על זה עוד פעם.
תכלס אף אחד לא מוכן לעזוב את הערים החרדיות וזה מה שיקרה גם בהמשך בדיוק כמו שכל תלאביבי לא יעזוב
ולכן שורה תחתונה יש מלא דירות למכירה בבני ברק כן, בבני ברק וכל הרחוב מלא בשיכנועים לקנות והם לא נמכרות בגלל שאין לאנשים כסף ולא בגלל שאין דירות ובטוח שאם היו מודדים רק את בני ברק התוצאה לא היתה רחוקה מהארצי (באחוזים)...
זה מחשבה שלי אני חושב שיש עוד כמה שמסכימים עם זה
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה