התייעצות סקר מה לדעתכם תהיה העיר החרדית הבאה ?

השבוע דבר איתי אברך מאוד חשוב ממיר[חוצניק] ואמר שחושב לקנות לילדיו בפריפריה שמתפרסמת הרבה בזמן האחרון
מדובר בעיר עם המון מהבני דודים,והסברתי שהם לא רק סכנה גשמית ובעיקר מאוד רוחנית!!!
הרב שך היה אומר יהודי א' מסובב עשר פולנים ,וערבי א' מסובב עשר יודים,
זה נורא נוראות חלקות לשונם!!!
????????????????????
לא שמענו....
מחודש מאוד...
אשמח למקור והקשר.
 
השבוע דבר איתי אברך מאוד חשוב ממיר[חוצניק] ואמר שחושב לקנות לילדיו בפריפריה שמתפרסמת הרבה בזמן האחרון
מדובר בעיר עם המון מהבני דודים,והסברתי שהם לא רק סכנה גשמית ובעיקר מאוד רוחנית!!!
הרב שך היה אומר יהודי א' מסובב עשר פולנים ,וערבי א' מסובב עשר יודים,
זה נורא נוראות חלקות לשונם!!!
ממש נורא נוראות מה שקורה בירושלים
 
להגיד הזוי למקום שרבנים גדולים תמכו בו יכול להגיד רק אדם מנותק אשר שם את דעתו לפני דעת גדולי ישראל.

האדמו"ר מבעלז הוא אדם הזוי?
האדמור מטשרנוביל הוא אדם הזוי?
האדמו"ר מערלוי הוא אדם הזוי?

הזהרו מגחלתן....
 
השבוע דבר איתי אברך מאוד חשוב ממיר[חוצניק] ואמר שחושב לקנות לילדיו בפריפריה שמתפרסמת הרבה בזמן האחרון
למה אתה תמיד מדבר סחור סחור, בלי להגיד את המקום שעליו אתה רוצה לדבר?
אם אתה חושש מ"לשון הרע" כביכול, אז בצורה שאתה כותב, זה הרבה יותר (אבק) לשון הרע, כי אתה פותח לכולם להתחיל לנחש ולחשוב לאיזה מקום אתה מתכוון ולהתחיל לדבר על הרבה יותר מקומות. וחוץ מזה מה שייך כאן לשון הרע, תכתוב לכוונת תועלת שיש לך מידע על המקום שהוא לא טוב וכל אחד יברר ויזהר.
 
מרחק,ובני דודינו
אף פעם לא שמעתי שהבעיות הרוחניות של החרדים הם מערבים, שמעתי על חילונים/ציבור יותר פתוח, אבל על ערבים?? תמוה מאד בעיניי, וגם אם אי פעם קרה מקרה, וודאי שלא זה הבעיות שיש ברוחניות ובתחום הנשירה.
 
שמעתי על חילונים
ואני גם כמעט אף פעם לא שמעתי על בעיות בגלל חילונים
פוק חזי משפחות שגרות בערים מעורבות שאחוזי הנשירה שם קטנים יותר מאשר משפחות שגרות בערים/שכונות חרדיות הארד-קור...
 
ואני גם כמעט אף פעם לא שמעתי על בעיות בגלל חילונים
פוק חזי משפחות שגרות בערים מעורבות שאחוזי הנשירה שם קטנים יותר מאשר משפחות שגרות בערים/שכונות חרדיות הארד-קור...
מסכים
רק עניתי ל @בעלת שאיפה שטען שיש בעיות גם עם ערבים
 
אף פעם לא שמעתי שהבעיות הרוחניות של החרדים הם מערבים, שמעתי על חילונים/ציבור יותר פתוח, אבל על ערבים?? תמוה מאד בעיניי, וגם אם אי פעם קרה מקרה, וודאי שלא זה הבעיות שיש ברוחניות ובתחום הנשירה.
אשריך
במו אזני שמעתי מר'אריה שכטר על אמהות חרדיות שפנו אליו באיזורים שהם אוכלוסיה סמוכה
כנראה שיש לך תענוג לחלוק עלי...
נא לברר אצל העוסקים בזה
 
למה אתה תמיד מדבר סחור סחור, בלי להגיד את המקום שעליו אתה רוצה לדבר?
אם אתה חושש מ"לשון הרע" כביכול, אז בצורה שאתה כותב, זה הרבה יותר (אבק) לשון הרע, כי אתה פותח לכולם להתחיל לנחש ולחשוב לאיזה מקום אתה מתכוון ולהתחיל לדבר על הרבה יותר מקומות. וחוץ מזה מה שייך כאן לשון הרע, תכתוב לכוונת תועלת שיש לך מידע על המקום שהוא לא טוב וכל אחד יברר ויזהר.
אני חולק על הפסקים של כת''ר
 
להגיד הזוי למקום שרבנים גדולים תמכו בו יכול להגיד רק אדם מנותק אשר שם את דעתו לפני דעת גדולי ישראל.

האדמו"ר מבעלז הוא אדם הזוי?
האדמור מטשרנוביל הוא אדם הזוי?
האדמו"ר מערלוי הוא אדם הזוי?

הזהרו מגחלתן....
חסידים-זה עניין אחר ומהלך אחר

בכל מקרה לגהי העיר החרדית הבאה גם החסידים יגידו כך-הזוי
 
גם אם זה נכון, (ולדעתי לא, כי גם אם יש שוליים שבשוליים זה לא הופך לבעיה ציבורית)
מה זה קשור לפריפריה? וכי בירושלים (או צפת ואחיסמך שכתבו לעיל), אין ערבים? כמעט בכל הארץ יש ערבים ברמה כזו או אחרת
וכל מי שמנסה להפוך את נושא הפריפריה לבעייה רוחנית הוא - או סתם מטעה ומזיק לאחרים או שהוא אישית נכווה ובגלל זה חושב שהבעיה היא במקום ולא אצלו
הבעיה והאתגר בפריפריה הם לא הנושא הרוחני אלא הנושא הגשמי, מחירים/תעסוקה/תחבורה/מרחק
 
גם כיום יש חלוקה מסוימת בין הערים החרדיות, כי במודיעין עילית יש בעיקר ליטאים, בביתר בעיקר חסידים, אלעד בעיקר ספרדים (?!).
בי"ש יוצאת דופן עם גיוון כ"כ משמעותי של כל המגזרים.
בבחירות האחרונות באלעד אגודת ישראל+ דגל התורה קיבלו יותר קולות מש"ס אלא שקהילה גדולה מאד מאגודת ישראל הצביעה למועמד ש"ס לראשות העיר ולא למעומד אגודת ישראל ולכן הוא נבחר, אבל היום באלעד יש יותר ציבור ליטאי-חסידי מאשר ספרדי.
 
כתבתי במקומות חכוך עם אוכלוסיה ערבית ,זה קיים במקומות מסוימים בירושלים ובערים מעורבות
בפרפריות מסויימות-כשזה קיים זה נורא ואיום
מסיבות מובנות לא ניתן הרבה פרסום לדבר.
 
השבוע דבר איתי אברך מאוד חשוב ממיר[חוצניק] ואמר שחושב לקנות לילדיו בפריפריה שמתפרסמת הרבה בזמן האחרון
מדובר בעיר עם המון מהבני דודים,והסברתי שהם לא רק סכנה גשמית ובעיקר מאוד רוחנית!!!
הרב שך היה אומר יהודי א' מסובב עשר פולנים ,וערבי א' מסובב עשר יודים,
זה נורא נוראות חלקות לשונם!!!
טוב שהדגשתם שהוא חוצניק, אכן הערבים בהשוואה לגוי מגושם מטקסס מתחוכמים וערמומיים הרבה יותר.
אבל אנחנו בארץ ישראל ובארצות ערב אם ניסיון של מאות שנים איך להתעסק איתם ובדרכי המלחמה מולם ובהחלט יודעים להתמודד איתם מעולה, עיין ערך כל הקבלנים הבני דודים שמשפצים אצלינו ובמקרים רבים היהודי הוא זה שמסובב אותם על האצבע.
אז יתכן שאמריקאי תם עם תרבות אמריקנית מרובעת יתקשה להתעסק עם ישמעאלי והערבי יאכל אותו בלי מלח, אבל בשביל זה יש אותנו , שנלמד אותו להחזיר מלחמה....
 
ואני גם כמעט אף פעם לא שמעתי על בעיות בגלל חילונים
פוק חזי משפחות שגרות בערים מעורבות שאחוזי הנשירה שם קטנים יותר מאשר משפחות שגרות בערים/שכונות חרדיות הארד-קור...
אחוזי נשירה נמוכים?????????
מאיפה המידע=חוסר מידע
 
כתבתי במקומות חכוך עם אוכלוסיה ערבית ,זה קיים במקומות מסוימים בירושלים ובערים מעורבות
בפרפריות מסויימות-כשזה קיים זה נורא ואיום
מסיבות מובנות לא ניתן הרבה פרסום לדבר.
יש מקומות שיש "חיכוך" וזה בעיקר משפחות רווחה ממגזרים מאוד מסוימים וכמה מקרים יוצאי דופן
בשכונות כמו רמת שלמה , ביתר, אחיסמך, נוף הגליל, עפולה, ועוד למשפחה נורמאלית שחיה בקהילה אין שום חיכוך עם הבני דודים, ואדרבה יש הרבה יותר מרחק.
סיפורי אימה זה תמיד דבר חביב אבל גם עם שמעתם 5 או 10 סיפורים
אבל תבדקו סטטיסטיקות של נוער נושר

נ.ב. אני מניח שסיפורי האימה הם פחות במגזר של הבנים בחורי הישיבות (שכידוע רוב הקלקול הרוחני קורה שם).
 
נערך לאחרונה ב:

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה