התייעצות עד כמה השתנינו בחמש השנים האחרונות?

  • הוסף לסימניות
  • #1
הוקפץ פה לאחרונה אשכול ישן, שעסק בפרסומת כלשהיא למכבי.
לא יודעת למה, קראתי קודם את התגובות, לפני שצפיתי בסרטון.
התגובות היו בנוסח:
"מחריד! אני הייתי עוברת קופה"
"תת רמה"
"שפלות שטוב שלא הגענו אליה"
וכו' וכו'
ציפיתי לראות סרטון ירוד לגמרי, והנה אני פותחת ו...
קצת בדיחות על מבטא רוסי, חקיין עלוב שמצחיק קצת... זהו...
על מה הסער?
התשובה כנראה נעוצה בתאריך. זה היה מ-2014 או 2016, לא זוכרת בדיוק. אז לא התעמקתי, עכשיו חשבתי לעצמי:
עד כמה הלכנו רחוק בחמש השנים האחרונות? עד כמה נפתחנו, כציבור, כחברה, באופן כללי? אילו קוים אדומים שברנו?
כמובן שחשבתי גם על עצמי... וגם על ביגוד, אירועים, סגנונות כתיבה, אורח חיים, עבודה, הכל בעצם.
ואח"כ הגיעו גם מחשבות של "פנינו לאן". איפה נמצא את עצמנו בתשפ"ה, לא ממקום של חיזוי עתידות אלא ממקום ריאלי של פתיחות?
מה דעתכם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
הוקפץ פה לאחרונה אשכול ישן, שעסק בפרסומת כלשהיא למכבי.
לא יודעת למה, קראתי קודם את התגובות, לפני שצפיתי בסרטון.
התגובות היו בנוסח:
"מחריד! אני הייתי עוברת קופה"
"תת רמה"
"שפלות שטוב שלא הגענו אליה"
וכו' וכו'
ציפיתי לראות סרטון ירוד לגמרי, והנה אני פותחת ו...
קצת בדיחות על מבטא רוסי, חקיין עלוב שמצחיק קצת... זהו...
על מה הסער?
התשובה כנראה נעוצה בתאריך. זה היה מ-2014 או 2016, לא זוכרת בדיוק. אז לא התעמקתי, עכשיו חשבתי לעצמי:
עד כמה הלכנו רחוק בחמש השנים האחרונות? עד כמה נפתחנו, כציבור, כחברה, באופן כללי? אילו קוים אדומים שברנו?
כמובן שחשבתי גם על עצמי... וגם על ביגוד, אירועים, סגנונות כתיבה, אורח חיים, עבודה, הכל בעצם.
ואח"כ הגיעו גם מחשבות של "פנינו לאן". איפה נמצא את עצמנו בתשפ"ה, לא ממקום של חיזוי עתידות אלא ממקום ריאלי של פתיחות?
מה דעתכם?
לדעתי זה לא השינוי והזמן שעבר, זה האנשים.
אני זוכרת את הסרטון והאשכול, וזוכרת שכבר אז לא הצלחתי להבין מה הבעיה ומה הזעזוע,
ולא הייתי היחידה.

זה פשוט תלוי בסגנון, אופי, אורח חיים ולא-יודעת-מה עוד,
יש כאלו שנבהלים ומזדעזעים מדברים כאלו - אז כמו היום,
ויש כאלו שלא יבינו על מה ההלם - גם אז כמו היום...
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
יש פה שני נושאים.
השינוי שאולי היה מלפני כמה שנים.
ודיון תיאורטי על העתיד להתרחש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
לדעתי זה לא השינוי והזמן שעבר, זה האנשים.
אני זוכרת את הסרטון והאשכול, וזוכרת שכבר אז לא הצלחתי להבין מה הבעיה ומה הזעזוע,
ולא הייתי היחידה.

זה פשוט תלוי בסגנון, אופי, אורח חיים ולא-יודעת-מה עוד,
יש כאלו שנבהלים ומזדעזעים מדברים כאלו - אז כמו היום,
ויש כאלו שלא יבינו על מה ההלם - גם אז כמו היום...
יכול להיות שאת צודקת.
אני ראיתי את זה גם בעוד דברים. בעבודתי כצלמת, הגבולות התרחבו, תסתכלי בחנויות ביגוד... במקצועות לנשים וגברים...
ואולי אני טועה.
לכן שיתפתי;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
יכול להיות שאת צודקת.
אני ראיתי את זה גם בעוד דברים. בעבודתי כצלמת, הגבולות התרחבו, תסתכלי בחנויות ביגוד... במקצועות לנשים וגברים...
ואולי אני טועה.
לכן שיתפתי;)
זה בהחלט נכון, העולם תמיד משתנה.
איך הסבתות שלנו אומרות באנחה? "הדור של היום..." ;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
זה בהחלט נכון, העולם תמיד משתנה.
איך הסבתות שלנו אומרות באנחה? "הדור של היום..." ;)
אוף, לא מהמקום זה;)
באמת מההפתעה שהיתה לי מול האשכול ההוא. אולי נביא קישור ונשפוט את התגובות עכשיו? (אין לי מושג איך מקשרים לאשכול אחר)
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
באמת מההפתעה שהיתה לי מול האשכול ההוא. אולי נביא קישור ונשפוט את התגובות עכשיו? (אין לי מושג איך מקשרים לאשכול אחר)
שעומדים על האשכול הרצוי
- מעתיקים את השורה למעלה, הכתובת של גוגל
- ומדביקים כאן.
זהו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
מעתיקים את הכתובת הקישור באשכול הרצוי
ואז שמים אותו באשכול הזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
נשמח שתעלי באמת קישור, כדי שנבין יותר על מה מדובר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
זה בהחלט נכון, העולם תמיד משתנה.
איך הסבתות שלנו אומרות באנחה? "הדור של היום..." ;)
נכון, יש שינויים שאין איתם בעיה.
למשל,
במקצועות לנשים וגברים...
לא חושבת שזה רע שפעם גברים חרדים חשבו שזה 'ס'פאסט נישט' להיות נהג אוטובוס ועדיף לרעוב ללחם, והיום יש שעושים את זה.
כן חושבת שזה שינוי.
דוגמאות אחרות שהבאת הן יותר בעייתיות בעיני.
אבל אני לא בטוחה אם יש קו מאחד שמחבר למשל עליה ברמת המתנות לחתנים ולכלות (סוג מתנה לכל שיעור מבחן של הכלה) לבין עליה בצריכת חדשות באינטרנט.
גם אם אני רואה בעייתיות בזה ובעייתיות בזה, אני לא בטוחה שיש קשר בין השנים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
למה את מגדירה את הבעיה במילה 'נפתחנו'?
באמת חיפשתי מילה מתאימה, אבל לא רציתי לשלול מיד. אולי תעזרי לי...
הבנת למה היא התכוונה?
אין קשר בין המושג פתוח למושג מודרני. כאן הרחבתי על זה.
אי אפשר לתלות שינוי בעייתי בפתיחות, שכן הפתיחות היא דווקא דבר מבורך. כן ניתן לתלות שינוי בעייתי במודרניזציה (שגם היא לא תמיד בעייתית) וטשטוש גבולות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
נכון, יש שינויים שאין איתם בעיה.
למשל,

לא חושבת שזה רע שפעם גברים חרדים חשבו שזה 'ס'פאסט נישט' להיות נהג אוטובוס ועדיף לרעוב ללחם, והיום יש שעושים את זה.
כן חושבת שזה שינוי.
דוגמאות אחרות שהבאת הן יותר בעייתיות בעיני.
אבל אני לא בטוחה אם יש קו מאחד שמחבר למשל עליה ברמת המתנות לחתנים ולכלות (סוג מתנה לכל שיעור מבחן של הכלה) לבין עליה בצריכת חדשות באינטרנט.
גם אם אני רואה בעייתיות בזה ובעייתיות בזה, אני לא בטוחה שיש קשר בין השנים.
אולי זה פשוט הידמות לאט לאט לציבור הכללי?
בדוגמאות שהבאת קשה לי לראות את זה,
אבל פעם שמעתי מישהי שגורסת שהחילונים בישראל מתקדמים בקצב של 5 שנים אחרי האמריקאים, ואנחנו 5 שנים אחרי החילונים.
זה היה מזמן, נראה לי שהיום זה משהו כמו 3 שנים לכל צד...
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
אולי זה פשוט הידמות לאט לאט לציבור הכללי?
בדוגמאות שהבאת קשה לי לראות את זה,
אבל פעם שמעתי מישהי שגורסת שהחילונים בישראל מתקדמים בקצב של 5 שנים אחרי האמריקאים, ואנחנו 5 שנים אחרי החילונים.
זה היה מזמן, נראה לי שהיום זה משהו כמו 3 שנים לכל צד...
אבל כמו שאת אומרת, יש דוגמאות שבהן אפשר לראות 'התמערבות' (צריכת חדשות באינטרנט, כולל JDN) ויש דוגמאות שאפילו הפוך.
(כמו המתנות משויגער לכלה, הכי לא חילוני שבעולם, ובעיניי בעייתי מסיבות אחרות,
וכן הלבשת סטים זהים לילדים עם קישוטי שיער בגודל של סומבררו לילדות. כנ"ל.)

ולכן אני לא מוצאת קו מאחד בין השינויים.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה