עוגת גבינה - לוטוס

  • הוסף לסימניות
  • #1
יש למישהי מתכון לעוגת גבינה עם ממרח לוטוס?
זוכרת שראיתי לא מזמן,
ולא מצליחה למצוא בכל העיתונים שעוד לא זרקתי....
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
זה לא היה מהעיתונים כמדומני.
הנה המתכון:

עוגת לוטוס
עבור תבנית בקוטר 26.
עדיף לשים שקף מסביב לתבנית לקבלת שוליים חלקות.

לתחתית:
100 גרם חמאה מומסת.
חבילה אחת של עוגיות לוטוס.
לפורר את העוגיות עד שיהיו כגרגירים קטנים ולערבב עם העוגיות.

לקרם/ מלית:
להקציף במיקסר
2 שמנת מתוקה 38%
חצי כוס חלב
אינסטנט פודינג וניל
להוסיף בהדרגה חצי כוס סוכר
לקפל לקצפת 250 גרם גבינה לבנה עד לקבלת תערובת אחידה.

לשפוך לתוך התבנית מעל הפירורים .
לשים במקפיא למשך כשעתיים.

לחמם ממרח לוטוס במיקרוגל כדקה-שתיים עד לקבלת ממרח נוזלי מאוד.
את הכמות של הקרם לוטוס תבחרו אתן לפי הקוטר של התבנית. בין חצי חבילה לחבילה.
יוצקים את הממרח ובמהירות מזיזים את התבנית כך שיכסה את כל הקרם (הממרח מתקשה מהר!)
להכניס למקפיא לעוד כמה שעות שהממרח התייצב.
מוציאים מההקפאה שעה לפני הגשה.

בתאבון!
צפה בקובץ המצורף 210453
 

קבצים מצורפים

  • 1779446_248194618695400_439634605_n.jpg
    KB 68.6 · צפיות: 123
  • הוסף לסימניות
  • #3
נכתב ע"י eden7115;1390759:
לפורר את העוגיות עד שיהיו כגרגירים קטנים ולערבב עם העוגיות.


ולערבב עם החמאה
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
עדן תודה,
מגרה.....
יקר....
משמין....
מתלבטת אם להכין :rolleyes:
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אגב, העוגיות והממרח מדי מתוקות
אני שוברת את המתיקות עם טעם מעודן יותר_
המלית היא עם שמנת מתוקה אחת, פודינג ו-2 שמנת חמוצה
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
מה ההכשר של הלוטוסים האלה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
יש לי מתכון לעוגה דומה
לא עם ממרח אלא עם העוגיות
והמלית היא של עוגת גבינה אפויה. לא עם שמנת כמו שמצוין למעלה (הרבה פחות משמין)
אם תרצו אקליד
 

קבצים מצורפים

  • SDC14343s.jpg
    KB 650.4 · צפיות: 77
  • הוסף לסימניות
  • #10
עוגת גבינה לוטוס

בסיס:
170 גר' עוגיות לוטוס (כ-28 עוגיות)
70 גר' חמאה מומסת

מלית גבינה:
500 גר' גבינה לבנה 5%
200 גר' שמנת חמוצה (גביע אחד גדול)
3 ביצים
1 כוס סוכר
1.5 כפיות תמצית וניל
2 כפות קורנפלור
כחצי כוס ריבת חלב

לציפוי פירורים: כ-20 עוגיות לוטוס

טוחנים את העוגיות עם החמאה המומסת. שוטחים בתבנית עגולה 26 או מלבנית רגילה
מערבבים בקערה את הגבינה, השמנת, הביצים, סוכר ות. הוניל
מפרישים חצי כוס מהמלית מערבבים החצי הכוס הזו את 2 כפות הקורנפלור עד שנטמע לגמרי ומחזירים לבלילה (ערבוב הקורנפלור בבלילה הגדולה יישאר גושים, לכן מוציאים לכוס)
שופכים חצי מהבלילה על הפירורים שבתבנית
מזלפים ריבת חלב ומוסיפים את חצי הבלילה הנותרת
מניחים תבנית עם מים בתחתית התנור ואופים רק עד שהשוליים מתייצבים (במרכז אמור להישאר רוטט)

מפזרים עוגיות לוטוס מפוררות כשהעוגה עדיין רותחת

מציינת שהמתכון הנ"ל לקוח מתוך הבלוג "שירה-קייקס" בתפוז
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
ביצים חיות :(
אי אפשר לוותר עליהן?
לא מומלץ לנשים בהריון או לילדים ולכן די בעייתי להכין למשפחה...

כעיקרון זה מזכיר בעצם עוגת שמנת פירורים רק עם תחליף לוטוס במקום תחתית בצק ופירורי בצק מעל - לא?!
אז למה חייבים ביצים חיות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י eden7115;1391209:
ביצים חיות :(
אי אפשר לוותר עליהן?
לא מומלץ לנשים בהריון או לילדים ולכן די בעייתי להכין למשפחה...

כעיקרון זה מזכיר בעצם עוגת שמנת פירורים רק עם תחליף לוטוס במקום תחתית בצק ופירורי בצק מעל - לא?!
אז למה חייבים ביצים חיות?

למה ביצים חיות? זה עוגה אפויה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
מתכון של קרין גורן

עוגת גבינה אפויה עם קצפת ופירורי עוגיות קרמל
עוד גיוון חמוד לעוגת הגבינה הקלאסית. זה התחיל מעוגת גבינה אפויה שלא יצאה יפה מספיק, לטעמי. כדי להסתיר את הסדקים, קישטתי אותה מלמעלה בקצפת ופירורי עוגיות לוטוס (עוגיות קרמל זהובות). התגובות במשפחה היו נלהבות, ומאז אני מקבלת "הזמנות" לעוגה הספציפית הזו...

סוד מתוק: אני ממשיכה לאפות את העוגה בשיטה הותיקה, שכוללת עטיפה בנייר עיתון רטוב, להגנה על הדפנות הצחורות. אם אתם נרתעים מהשימוש בעיתון התחילו את האפייה כרגיל (15-10 דקות בחום של 240 מעלות) ואז הנמיכו את החום ל-150. אל תוותרו על התבנית עם המים הרותחים בתחתית התנור, ליצירת סביבת אפייה לחה. זמן האפייה יתארך לכשעה ורבע.
כמות: תבנית בקוטר 26 ס"מ חומרים לתחתית ולפירורים:
250 גרם עוגיות קרמל (אריזה אחת של עוגיות "לוטוס," לא עטופות בנפרד)
50 גרם חמאה, מומסת למלית הגבינה:
750 גרם גבינה לבנה 5% או 9% שומן
250 גרם גבינת שמנת 30% שומן
6 ביצים, מופרדות
1 כפית תמצית וניל
1 כוס גדושה סוכר (220 גרם)
6 כפות קורנפלור (60 גרם)
5 כפות קמח (50 גרם)
2/3 כוס חלב (180 מ"ל)
50 גרם חמאה מומסת לקצפת:
1 מיכל שמנת מתוקה (250 מ"ל)
1/4 כוס חלב (60 מ"ל)
2 כפות גדושות אינסטנט פודינג בטעם וניל (או טעם אחר, אם מעדיפים) אופן ההכנה מכינים את התחתית ואת הפירורים לקישוט:
טוחנים את העוגיות ומחלקים את הפירורים שווה בשווה לשתי קערות.
שומרים קערה אחת בצד (אלו יהיו הפירורים שיקשטו את העוגה)
מוסיפים לקערה השנייה חמאה מומסת ומערבבים היטב. משטחים את תערובת הפירורים והחמאה בתחתית התבנית. מכינים את מלית הגבינה:
מחממים תנור ל-240 מעלות. מניחים בתחתית התנור תבנית עמוקה וממלאים אותה במים רותחים ליצירת סביבה עשירה באדים.
מקפלים דף עיתון לרצועה בגובה דפנות התבנית ומשרים בקערה עם מים קרים.
בקערה גדולה טורפים שני סוגי גבינה עם חלמונים,תמצית וניל ו2/3 כוס סוכר, מנפים מעל קורנפלור וקמח וטורפים היטב לתערובת חלקה ללא גושים. מוסיפים חלב וחמאה מומסת וטורפים לתערובת אחידה.
במיקסר מקציפים חלבונים עד לקבלת קצן לבנבן ורך. מוסיפים את יתרת הסוכר (1/2 כוס) בהדרגה ומקציפים לקבלת מבריק ויציב אך לא נוקשה. טורפים שליש מהקצף לתערובת הגבינה ומקפלים פנימה בעדינות את יתרת הקצף, רק עד לקבלת תערובת אחידה ואוורירית.
יוצקים את התערובת לתבנית מעל תחתית הפירורים. עוטפים את התבנית מבחוץ ברצועות העיתון המושרות במים. אופים בשני שלבים ומצננים:
אופים 15-10 דקות עד שפני העוגה הופכים לקרום יבש וזהוב.
מנמיכים את חום התנור ל 160 מעלות. מוציאים את העוגה מהתנור בזמן שהוא מתקרר ומעבירים סכין בהיקף התבנית: מכניסים את הסכין לעומק 2 ס"מ ומשחררים את שולי העוגה כדי לאפשר לה להתרומם בחופשיות מבלי להדבק לשוליים (סיבה להתבקעות של הקרום).
מחזירים לתנור ואופים עוד כשעה, עד שהעוגה שחומה, תפוחה, קפיצית למגע וקיסם הננעץ במרכז יוצא יבש (במהלך הצינון היא תחזור לגובה המקורי, וזה בסדר).
מוצאים מהתנור ומצננים לגמרי. מכינים את הקצפת, מצפים ומפזרים פירורים:
מקציפים יחד את כל חומרי הקצפת לקצפת יציבה. משטחים את הקצפת על העוגה האפויה ומפזרים מעל את פירורי העוגיות הנותרים.
שומרים במקרר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
נכתב ע"י sarit_f;1391244:
למה ביצים חיות? זה עוגה אפויה!

לא שמעתי על אפיית ביסקוויטים אפויים...
ברגע שראיתי ששמים את הבלילה על שכבת הביסקוויטים נעלם מעיני עניין האפייה בסוף...
סליחה :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #15

קבצים מצורפים

  • Scan1.jpg
    KB 454.2 · צפיות: 98
  • Scan2.jpg
    KB 597.2 · צפיות: 73
  • הוסף לסימניות
  • #16
שמנת מתוקה - הכוונה לשמנת לבישול או לשמנת להקצפה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
שמנת להקצפה
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
eden7115, יצא מדהים! קלי קלות! (ויקר יקר...)
תודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
קרין גורן

עשיתי את זו כבר מס' פעמים, לא היה אחד שלא התלהב!!!!!
עוגה קלה להכנה (קצת יקרה) ומעולה!!!!!
(אין צורך ב250 גר' לפירורים למעלה-זה המון. אני עשיתי 200 גר', וזה עדיין היה הרבה)


חומרים

לתחתית:
תבנית מלבנית 27X33 ס"מ
250 גרם עוגיות קרמל (או עוגיות סנדביץ')
100 גרם חמאה מומסת
למלית הגבינה:
2 מיכלים שמנת מתוקה
1/2 כוס סוכר (100 גרם)
1 חב' אינסטנט פודינג וניל
500 גרם גבינה לבנה 5% שומן
לקישוט:
250 גרם עוגיות קרמל (או עוגיות סנדביץ')

אופן ההכנה

טוחנים עוגיות לפירורים ומכינים תחתית:
במעבד מזון טוחנים 500 גרם עוגיות לשימוש מפוצל (חצי לתחתית, חצי לקישוט העוגה המוכנה).
מערבבים מחצית מפירורי העוגיות (250 גרם) עם חמאה מומסת למרקם של חול רטוב. מהדקים לתחתית של תבנית משומנת. שומרים במקפיא.

מכינים את מלית הגבינה, מקשטים בפירורים ומקררים:
מקציפים יחד את חומרי המלית לקרם יציב יחסית. משטחים מעל התחתית.
מפזרים את יתרת הפירורים מעל מלית הגבינה.
מעבירים למקרר ל-4 שעות לפחות לפני ההגשה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה