- הוסף לסימניות
- #541
אתה עוד לא מבין שלכתוב דברי חכמה בלי לשאוב מכתבי חכמי אומה"ע זה "לא ריאלי"????מעניין האם גם הגר"א כתב את איל משולש לאחר הצצה לספרי הגויים..
אתה עוד לא מבין שלכתוב דברי חכמה בלי לשאוב מכתבי חכמי אומה"ע זה "לא ריאלי"????מעניין האם גם הגר"א כתב את איל משולש לאחר הצצה לספרי הגויים..
אנשים ריאליים נוטים לתלות דברים מעניינים שהם מוצאים, בחוקי הטבע ובמקרים מצויים.ואנשים שהם גם ריאליסטים, וגם גדולים בעצמם, או שנחשפו לגדלות של אדם קרוב, מאמינים בזה, כי ראו בעיניהם.
השאלה היא לא אם הם ריאלים או לא. אלא מהי ריאליות. שהיא נגזרת מהמציאות עליה אנו דנים.
אינני מחייב איש לשוחח איתי.אם זו ריאליות אצלך, אין לי מה לדבר איתך.
בטח תטען שזה ריאלי לומר שאני חושב כמוך.
סלח לי, אך לא כל מי שחושב לא כמוך, הוא משונה ולא ריאלי.אנשים מיסטיים נוטים לתלות כל דבר, גם פשוט וברור, בהמצאות לא מבוססות וחסרות הגיון. כמו למשל תליית הקורונה בביל גייטס ו-G5. [עכשיו תאמר שגם זה ריאלי מאד...]
ידע רפואי מתבסס מעבר לידע פתלוגי דורש הרבה חכמה ותבונה.אייל משולש מבוסס רק על שכל
הנה מה שמצטט רבי ברוך משקלוב בהקדמתו לתרגומו של 'אוקלידס' [ספר גאומטרי שנכתב על ידי גוי], מדברי הגר"א:מעניין האם גם הגר"א כתב את איל משולש לאחר הצצה לספרי הגויים..
כפי שענו כאן כמה פעמים.הנה מה שמצטט רבי ברוך משקלוב בהקדמתו לתרגומו של 'אוקלידס' [ספר גאומטרי שנכתב על ידי גוי], מדברי הגר"א:
"והנה בהיותי בק"ק וילנא המעטירה, אצל הרב המאור הגאון הגדול מ''ו מאור עיני הגולה החסיד המפורסם כמהו"ר אלי' נר"ו בחודש טבת תקל"ח, שמעתי מפי קדוש, כי כפי מה שיחסר לאדם ידיעות משארי החכמות, לעומת זה יחסר לו מאה ידות בחכמת התורה, כי התורה והחכמה נצמדים יחד וכו', וציוה לי להעתיק מה שאפשר ללשונינו הקדוש מחכמות כדי להוציא בולעם מפיהם וישוטטו רבים ותרבה הדעת בין עמינו ישראל, ותוסר גאון עוזם וגאות עריצים המון עמים ולשון לאומים אשר כשאון מים רבים ישאון לעומתינו 'איפה חכמתכם?' ונמצא שם שמים מתחלל".
אם כל החכמות נמצאות בתורה ולא צריך ללמוד כלום מחכמת הגויים, למה הגאון מוילנא ציווה לתרגם את ספרי חכמות הגויים?
ואדרבה, מציטוט זה משמע שחכמתכם צריכה להיות קיימת, והיעדרה יצור חילול ה'. ואם כדבריך, אז למה ת"ח צריך לדעת חכמות? וכי רופא אמור להתבייש על שאינו מבין בענייני אינסטלציה? לא. אבל אם נתפס שאינו מבין משהו בתחום רפואי, אז הבושה גדולה.ותוסר גאון עוזם וגאות עריצים המון עמים ולשון לאומים אשר כשאון מים רבים ישאון לעומתינו 'איפה חכמתכם?' ונמצא שם שמים מתחלל".
לחכמת התורה אין שום מלחמה עם ידיעת הטבע, וממילא לא נתתי לשום דבר בכורה עליה. יש לך טענה לא מאומתת, לפיה אפשר ללמוד עובדות טכניות ומציאותיות מספרים שהם לא כתובות בהם, ולא הבאת לה שום הוכחה.משפט הבכורה שנתת בריאליות שלך לחכמת החול על יד חכמת התורה, אינה מוצאת חן בעיני. זכותי לכתוב זאת, וזכותך לחלוק עלי. מזל שאני מאשר לך לחלוק....![]()
אף אחד לא טען שהגר"נ אמר שהוא ריאלי, שכעת תתחיל להתפלפל מה היה נקרא ריאלי אצל הגר"נ.ומה שריאליות נקראת אצלך, לא היתה נקראת אצל הגר"נ.
אכן ידע רפואי הוא לא בסיסי אצל כל אחד.ואדרבה, מציטוט זה משמע שחכמתכם צריכה להיות קיימת, והיעדרה יצור חילול ה'. ואם כדבריך, אז למה ת"ח צריך לדעת חכמות? וכי רופא אמור להתבייש על שאינו מבין בענייני אינסטלציה? לא. אבל אם נתפס שאינו מבין משהו בתחום רפואי, אז הבושה גדולה.
יוצא מדברי הגר"א ראיה עקיפה לדברינו.
הספקתי לראות חלקים, תודה על המקור הנהדר הזה, הבעיה שהוא הביא מקורות חלקיים. למשל, הביא את רב שמואל בן חפני גאון, בלי לומר שרס"ג חולק עליו בחריפות, ומלבד הרמב"ם דחו אותו כולם. (כל זה עוד בהקדמה.)נראה לי שאפשר לסיים את הויכוח.
מצאתי כעת בגוגל קונטרס שעוסק בנושא זה לעמקו, והוא מביא בצורה מפורטת את רבותינו שסברו שחז"ל אמרו ידיעותיהם ברוה"ק ואלו שחלקו על כך.
אם כי מסקנתו למעשה נוטה לדעתו של @י. מאיר וסייעתו שרוב ככל ראיות אלו אין בהם ממש, ודברי חז"ל נסתרים בפשטות מהמציאות מה שמוכיח שסמכו דבריהם על חכמי האומות או על סברתם לבד.
אחר העיון בקונטרס הרי שאין אני ראוי להכריע בין גדולי עולם לאורך כל הדורות שחלוקים בזה - אם כי סברתי נוטה עתה לקבל דעת @י. מאיר .
והאמת והשלום אהבו.
מצ"ב קישור:
צדיק, אתה יכול להנמיך להבות..... אעריך כך יותר את דבריך!אף אחד לא טען שהגר"נ אמר שהוא ריאלי, שכעת תתחיל להתפלפל מה היה נקרא ריאלי אצל הגר"נ.
הביאו כאן טענה שתלמידיו של הגר"נ מאד ריאליים, ובצורה קיצונית. לך תתווכח עם @שימיגם ותגיד לו שמה שהוא חושב שזה ריאלי זה בעצם מיסטי. אבל כולם מבינים למה הוא התכוון, ואת זה לא תוכל לשנות גם עם ק"נ טעמים.
כל אלו ציטטות קודם גוף הקונטרס.הספקתי לראות חלקים, תודה על המקור הנהדר הזה, הבעיה שהוא הביא מקורות חלקיים. למשל, הביא את רב שמואל בן חפני גאון, בלי לומר שרס"ג חולק עליו בחריפות, ומלבד הרמב"ם דחו אותו כולם. (כל זה עוד בהקדמה.)
הביא את מאמר ר'"א בן הרמב"ם, בלי לציין שלפי רבים הוא מזוייף.
והרבה ציטוטים שהוא מביא הוא מערב מין בשאינו מינו.
אבל יש כאן מאגר חומר. זה נכון. חבל שהוא לא מקיף, ושהוא לא דייק.
ואכן, זה סיפק לי הרבה מקורות לסברתי, בעוד שחלק מהמקורות שהביא נגד, אינם מוכרחים.
לאן דעתו נוטה, כבר הרחתי.
אבל לא דעתו מעניינת אותי, אלא המקורות שהוא מביא.
תודה!
סליחה שאני אומר, אבל יש דברים שם, שזה נראה שהוא לא הבין בעצמו מה הוא הביא ולאן הוא חותר.....כל אלו ציטטות קודם גוף הקונטרס.
בגופו של קונטרס זה נראה מקופיא מהודק כהוגן (אם כי היו דברים שאכן 'לא ממש' הסכמתי).
האם הם גם הוציאו את מבנה האטום מתוך עומק סוגיות הש"ס?נכון ש"בשלוף", כך היה נראה לו, שלתלות ידיעות חומריות בידיעת התורה זה קצת מיסטי, אבל כשמכירים את האנשים האלו לעומק, מגלים תמונה הפוכה. מדובר באנשים ריאליים לחלוטין, המוציאים בהגיון צרוף וריאליות זכה, דברים מעומק סוגוית הש"ס.
מי שמדבר...אבל בבקשה, די עם ההתנצחויות.
מוטב שלא לדון בכך במקום ציבורי זה (וכפי שציינתי כבר ש'אכ"מ'), אך יש מקום להתיר ההרהור בחלקים שבסודות התורה העוסקים בגדולת הבורא ית"ש.הרהור בגדולת בורא וידיעתו אינם סודות התורה (אמנם סודות התורה עוסקים גם בגדולת הבורא וידיעתו). ככל הידוע לי אין היתר להרהר בסודות התורה במקומות המטונפים.
בסדר גמור, והדברים מובנים מאליהם.המקור הכי פחות מוסמך מכל המקורות התורניים הינם סיפורי חסידים. ואין זה בא מתוך זלזול ח"ו, אלא שבהרבה מקרים מדובר בעניינים דקים ובבחינות מסוימות, וזה מבלי להתחשב בשלשלת מסירת הדברים והשינויים שסיפורים אלו עוברים מדור לדור וד"ל.
אדרבא, יש לך זמן עד עלות השחר לעיין בזה לעומק (כי אני עברתי יחסית ברפרוף) ולסדר כאן מערכה נגדית בנויה לתלפיות.סליחה שאני אומר, אבל יש דברים שם, שזה נראה שהוא לא הבין בעצמו מה הוא הביא ולאן הוא חותר.....
זה נראה שהוא עשה חיפוש בבר אילן, והוא פשוט העלה את כל התוצאות שעלו לו......
האם הם גם הוציאו את מבנה האטום מתוך עומק סוגיות הש"ס?
ובקשר להתצחויות, שכל אחד ישמור על עצמו. ביקשתי ממך לשמור על רמה גבוהה, לא בשביל לפתוח דיון נוסף.....אז אפשר לשאול המון שאלות.... שבעיני הן ילדותיות מאוד.... רגע, אז חז"ל הכירו את החשמל?! אז למה הם לא המציאו אותו??? הם ידעו מה זה אינטרנט?? זה לא שאני בא לענות על השאלות הללו, כי התשובות יכולות להיות מגוונות, אך לדעתי יש לפחות שתיים. א. להתעסק בענייני הרוחניות שהחכמים מתעסקים בהם, מרתק פי אלף!!! לא פי מאה, מלהמציא חשמל..... ב. דוגמת האור הגנוז, שנגנז כדי שרשעים לא יעשו בו שימוש, יתכן שקיבלו ע"ע החכמים שידעו כ"כ הרבה, שלא לגלות לשלא ראוי, דילמא נפיק חורבא מיניה.
היכן?למשל, הביא את רב שמואל בן חפני גאון, בלי לומר שרס"ג חולק עליו בחריפות,
כמה קל לומר על כל דבר שלא מוצא חן בעיניי שהוא מזויף.הביא את מאמר ר'"א בן הרמב"ם, בלי לציין שלפי רבים הוא מזוייף.
מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!
חלה שגיאה בשליחה. נסו שוב!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר להצטרף
אליהם ממש עכשיו:
תהילים פרק כה
אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
הנושאים החמים


Reactions: ilan p ו-בעיקר להודות2 //