דרוש מידע עוסק פטור

  • הוסף לסימניות
  • #1
אני גרפיקאית שכירה ועצמאית
עד היום לא עבדתי עם קבלות
אך אני רואה שמצד הלקוחות הביקוש לכך גובר...
האם שווה??
הבנתי שיש סכומים מסוימים שמצהירם עליהם ואז לא צריך להפריש בכלל למס הכנסה
האם מרוויחים מכך נגיד כעת בקורנה זה היה שווה?
בחופשות לידה נניח מקבלים?

אשמח לכל מידע בנושא
האם הברקורטיה מסובכת?
והאם שווה לפנות למישהו מקצועי שיסדר את הענין
או ישר למס הכנסה
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
וודאי שנדרש לפתוח עסק כחוק ובטח לא להסתכן בפרסום במקום ציבורי,,,
בסכומים נורמלים את לא אמורה להפריש מס הכנסה
ותרויחי בלידות חל"ד כמובן ביטוח לאומי המינימלי הוא באיזור ה300 ש"ח
שווה ומומלץ ואף חובה לקחת רו"ח / יוע"מ על ההתחלה זה אמור לעלות לך כ1000-1500 שנתי
לא שווה להתעסק לבד צריך קצת הדרכה להבין את העקרונות
בהצלחה רבה
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
צריך גם להפריש לפנסיה.
אבל אם את לוקחת שרות של רו"ח הוא אמור להגיד לך מה בדיוק הפרוצדורה.
בכל מקרה לא כדאי להסתבך ולעבוד כחוק
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
א. חשוב מאד!!!!!!!!!!
מי שפותח עסק פותח גם תיק במס הכנסה וזה אומר דוח שנתי על כל ההכנסות של שני בני הזוג
הצהרת הון פעם בכמה שנים על כל הנכסים כולל דירות אחרות וכדומה
ב. מס הכנסה תלוי גם בגובה ההכנסה כשכירה (החישוב מאוחד)
ג. ביטוח לאומי זה לא הרבה (עד 6000 שח לחודש זה רק 6 אחוז והרוב חוזר בדמי לידה)*
מעבר לזה זה 18 אחוז וזה שיקול
ד. מי שמרויח 60-80 אלף בשנה יכול לקבל גם מענק עבודה וזה הרבה כסף*
ה. בקשר לפנסיה מי ששמע על מי שלא הפקיד והיה צריך לשלם קנס שירים אצבע אבל זה מאד חשוב וכדאי כן להפקיד
ו. עד 5200 בחודש יש אפשרות לא לשלם ביטו"ל אבל לא מקבלים חופשת לידה*
ז.בקשר לרו"ח אם זה עסק פשוט אין סיבה לשלם חודשי
יש הרבה שיעשו את זה בתשלום קטן על הדו"ח פעם בשנה בכל מקרה אם רו"ח
דווקא לאחד שמתעסק הרבה עם עוסק פטור
ח. אם אין רו"ח (וגם אם יש) מומלץ לבקר באופן תדיר בפורום זה כדי ללמוד הרבה
ובמיוחד לעקוב אחרי ההודעות של
יהודה מילר ולא לפספס אף מדריך שהוא מפרסם
פתיחת העסק וודאי מומלץ מאד אצל רו"ח ושוב
דווקא מי שמתמחה בעוסק פטור
*בקשר לסעיפים ג-ד מחשיבים גם את השכר כשכירה
לגבי סעיף ו צריך לברר
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
כפי שכתבו, ואני רק מתמצת.

א. חובה לפתוח עוסק עצמאי, זה כמו שתשאלו עד היום אני כל הזמן נוסע בכיוון ההפוך לתנועה כדאי לסוע בנתיב החוקי?
ב. יש לעצמאי הרבה חובות וקצת זכויות.
ג. לפתיחת העסק ולהצהרת הון ראשונה כדאי לעשות עם רו"ח וכדו'. דוחות שנתיים בדר"כ אפשר לבד אא"כ ישנם סיבוכים (בפתיחה אמורים לומר לכם את זה).
בהצלחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
א. חובה לפתוח עוסק עצמאי, זה כמו שתשאלו עד היום אני כל הזמן נוסע בכיוון ההפוך לתנועה כדאי לסוע בנתיב החוקי?
אם כי יש הרגשה שהנתיב הנגדי עמוס לא פחות מהנתיב החוקי :(
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
כדאי לשאול את כל אלו שעבדו בשחור, והפסידו בקורונה את המענקים לעצמאים
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
תוכלו לקרוא הרבה חומר בפורום דין וחשבון בהצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
כפי שכתבו, ואני רק מתמצת.

א. חובה לפתוח עוסק עצמאי, זה כמו שתשאלו עד היום אני כל הזמן נוסע בכיוון ההפוך לתנועה כדאי לסוע בנתיב החוקי?
ב. יש לעצמאי הרבה חובות וקצת זכויות.
ג. לפתיחת העסק ולהצהרת הון ראשונה כדאי לעשות עם רו"ח וכדו'. דוחות שנתיים בדר"כ אפשר לבד אא"כ ישנם סיבוכים (בפתיחה אמורים לומר לכם את זה).
בהצלחה.
גם אם אין סכומים גדולים צריך רואה חשבון??
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
מתי צריך להגיש הצהרה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
  • הוסף לסימניות
  • #16
דוח שנתי מוגש כל שנה על השנה הקודמת לה.
ניתן להגיש באופן רגיל עד סוף יוני.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
  • הוסף לסימניות
  • #18
ואין שום דבר עכשיו, בסוף שנה?
מיד בתחילת שנת המס החדשה צריך להגיש למע"מ הצהרת עוסק פטור עד ה-31/01 (זה לא הדוח השנתי)
זה סכום כל ההכנסות בשנה הקודמת, בלי לצרף שום מסמכים ופרוצדורה מורכבת.
אפשר גם באינטרנט ,
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
זה לא תלוי בסכום אלא
ביכולת והאומץ להסתדר לבד
ומוכנות לא לאכול את הלב כשמשהו מתפספס, וזה יקרה
לא מחייב , לפעמים מי ש"אוכלת את הלב", זו היא שמפסידה מהטעויות/אי שימת לב של הרו"ח, מנסיון!
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
יש המלצה על רואה חשבון לפתיחת עסק של עוסק פטור?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה