עזרה בהכנת עוגת שמרים

  • הוסף לסימניות
  • #1
למי יש הוראות ברורות באיזו צורה מגלגלים את הבצק לעוגת שמרים(לא קראנץ)
כך שהמילוי יהיה בכל העוגה ולא הכל בצק ומעט מילוי..ושהבצק ישאר באפיה רך ואורירי ולא קשה
אשמח לקבל עיצות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
ברעיון המתכון שלי הוא ללא מרגרינה
אבל אשמח לשמוע על השיטה שלך..
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
בנוסף למה שכתבה לך אור -
לעוגות שמרים עסיסיות:
לשים כמות נדיבה של מילוי (אבל לא יותר מדי שהעוגה לא תתבקע - אפשר לחורר בסכין בכמה נקודות).
להימנע מאפיית יתר אפילו של דקה שתיים
לשפוך על העוגה סירופ סוכר, חלב או מיץ תפוזים כשהיא יוצאת (את מורחת עם כפית ונותנת לזה לנזול בצדדים)
(אני משתמשת בשמן ויוצא מצויין, עם קמח מלא 70%)
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אחרי 5 שנים של נסיונות, כבר שנה אני מכינה את הבבקה שמרים של קרין גורן בספר שלה "אם לסבתא היה מיקסר" - להכין בדיוק כמו שהיא כותבת (אני מכינה תמיד כפול = 4 תבניות אינגליש) - לא מצאתי את המתכון הזה באינטרנט.
כללים שיכולים לעזור גם במתכונים אחרים:
*להתפיח את הבצק ולהתפיח פעם שניה אחרי שכבר ממולא
*הכי טוב זה לגלגל 2 פסים אחד עם השני (כמו צמה) ולאפות בתבנית אינגליש
*המילוי הכי פשוט והכי מוצלח: למרוח מרגרינה (אפשר גם שמן) על הבצק, כמו שמורחים חמאה על לחם. לערבב 1/4 קקאו עם 1 סוכר, על כוס סוכר להוסיף כף קינמון ולמרוח מעל הבצק (כמות לפי הטעם)
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אין כמו המילוי הזה, מספיק בשפע למילוי ק"ג שמרים, לא בורח והכי רטוב ועסיסי, לא מרגישים גרגרי סוכר וקקאו יוצא לא רגיל:
חצי כוס שמן
כוס רסק תפוחים (כשאין לי אני שמה גרבר בכל טעם)
1 וחצי כוסות קקאו
2 ושלושת רבעי סוכר
3 כפות אינסטנט וניל גדושות
1 ביצה ומעט רום
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
ואם את רוצה את הבצק גם, יוצא מעולה נח לעיבוד כמובן ללא מרגרינה:
בצק שמרים
1 קמח
50 גר' שמרים
2 ביצים
2 חלמונים
3/4 כוס סוכר
1 כוס שמן
כפית מלח
1 3/4 כוסות מים חמימים
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
מילוי שוקולד- חלבה מוצלח לעוגת שמרים: (של אביגיל מייזליק)
למרוח מלית חלבה בנדיבות (כמעט קופסא שלמה על שתי רולדות שמורכבות כ"א מ-2 גלילים)
מעל: שוקולד מריר איכותי מגורר בפומפיה

לאפות כל עוגה בתבנית אינגליש, ולא בתבנית תנור, כך המילוי לא "בורח" והצורה שקלעת נשמרת

וכמובן, כמו שכבר כתבו לפני, סירופ סוכר לאחר האפיה
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
2.5 חבילות מרגרינה לקילו קמח?
הבנתי נכון?
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
הבצק של OR זה מה שנקרא "בצק שמרים דפוף" - שאכן מכיל כמויות של מרגרינה
מכינים ממנו רוגל'ך במאפיות
(וגם בבית מי שמוכנה לאכול כזו כמות של קלוריות בביס אחד...)

בבצק שמרים רגיל אין צורך בכלל במרגרינה,
אפשר להשתמש בשמן ובכמות סבירה לגמרי
(קצת יותר ממה שיש בבצק לחלות, וכמובן מוסיפים ביצים שנותנות את המרקם העוגתי)
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
נכתב ע"י עדידאס;1508802:
2.5 חבילות מרגרינה לקילו קמח?
הבנתי נכון?

מה שאותי יותר מטריד זה-
10 שעות להסתובב מסביב ל-4 פסים של עוגות שמרים??? :eek:
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
תודה על כל העיצות
יש למישהי עוד עיצות על צורת הקליעה של העוגה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
כדי שהמילוי לא יגלוש החוצה להוסיף חצי פודינג וניל במילוי שמתאים לקילו בצק (להוריד מכמות הסוכר).
וכמה שיותר מרגרינה במילוי, :eek: מה לעשות, זה הסוד בשמרים, בבצק ובמילוי .... :eek:

בתאבון!!
אין על שמרים!! המממממממ......
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
נכתב ע"י גרנולה;1508851:
כדי שהמילוי לא יגלוש החוצה להוסיף חצי פודינג וניל במילוי שמתאים לקילו בצק (להוריד מכמות הסוכר).
וכמה שיותר מרגרינה במילוי, :eek: מה לעשות, זה הסוד בשמרים, בבצק ובמילוי .... :eek:

בתאבון!!
אין על שמרים!! המממממממ......
ממש לא!!!
יש לי מילוי מדהים בלי טיפת מרגרינה!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י gg;1509087:
ממש לא!!!
יש לי מילוי מדהים בלי טיפת מרגרינה!!!

אשמח מאד לשמוע!!!! :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
אני הולכת לנסות את הטיפ הזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
זה פשוט עוול לפוצץ כל דבר במרגרינה
זה המילוי שלי והוא יוצא מדהים וטעים
זה כמות שמתאימה לשתיים וחצי- שלוש קילו של בצק
כוס=220 מל

קילו סוכר
3 כוסות קקאו
כוס קמח
2 כפות סוכר וניל
לערבב היטב ולהוסיף
כוס שמן
כוס מים
זה אמור לצאת ממש כמו ממרח אז יתכן שצריך להוסיף שמן/מים כדי לקבל את המרקם הרצוי
בתיאבון!
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
ולמה את חושבת שקילו סוכר פחות טוב ממרגרינה? שניהם מעורבבים בחומרים כימיים. זה כמות גדולה יחסית של סוכר ביחס לרגיל, אבל אף אחד לא עוגת שמרים בשביל הבריאות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
מרגרינה זה שומן שנכנס לעורקים ולאט לאט סותם אותם
מסוכר רק משמינים

אני רק לא מבינה איך קמח שייך למלית הזו
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
חוצמיזה זה לא אומר שאת אמורה להשתמש בכ-ל כמות המילוי לק"ג קמח אחד...
לי יש מתכון מדהים לשמרים ללא מרגרינה, בצק רך, ויוצאים פסים\רוגעלאך מדהימים, אמא שלי, לוחמת מרגרינה, לא האמינה לי שיש שמרים ללא מרגרינה ויוצאים מדהים,
ניסתה ונשרפה, כנ"ל כל יולדת שאני שולחת לה מהם.
אם מענין מישהו אעלה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה