דרוש מידע עזרה רוצים לפטר אותי כדי למנוע ותק

  • הוסף לסימניות
  • #3

סיעת באחד הרשתות החרדיות מזמינים שימוע לפיטורין שאלתי את מישהו מה לעשות הוא אמר לי שזה כלום כי זה רק למנוע ותק מה עושים ואחכ מכניסים מחדש​

פתחיה?
הם עושים את זה כל שנה בערך לכל העובדים
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
לצערינו רבות מהבעלויות במוכש"ר
מפטרים מדי שנה מאות עו"ה וצוות
כדי לא להיות מחויבים לתנאים הקודמים.
בוותק זה לא פגע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
תקלה ידועה בהרבה מאוד ממוסדות החינוך החרדי.
בושה לציבור שלנו, אני מכיר אלמנה בת 50 שכל שנה מפוטרת מחדש, ומקבלת מינימום, פשוט להקיא.
(הדרך היחידה לטפל בזה היתה אם כללל החרדיות היו עושות שביתה או משהו בסגנון, אבל... עדיף להמשיך להתפלל למשיח)
 
  • הוסף לסימניות
  • #10

סיעת באחד הרשתות החרדיות מזמינים שימוע לפיטורין שאלתי את מישהו מה לעשות הוא אמר לי שזה כלום כי זה רק למנוע ותק מה עושים ואחכ מכניסים מחדש​

זה לא בשביל למנוע וותק
אם יש הפרש של פחות מחודשיים בין תקופה לתקופה אז זה רצף אחד

הם מפטרים בשביל דבר אחד
מבחינה חוקית אסור לפטר עובדי הוראה לאחר ה31/5 ובאם לדוגמה משרד החינוך יצמצם כיתות או יסגור גן או מוסד לאחר התקופה הזאת, אז הם לא יהיו בבעיה לשלם לך שכר לכל השנה הקרובה ויוכלו להכניס את הפיטורים שלך לתוקף
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
יש פה בלבול לדעתי
במאי הם מפטרים את כל עובדי ההוראה- כי זה התאריך האחרון. אם בשנה הבאה לא תפתח כיתה וכו', אם לא הודיעו עד מאי הם מחויבים להעסיק.
זכויות הותק משלב מסוים לא נפגעות למרות הפיטורין האלה ונספרות לפי העבודה בפועל. הפיטורין באים להגן על המעסיק אם הוא לא ימשיך להעסיק את העובדת בשנה הבאה
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
הדבר ידוע כבר עשרות שנים.
אנשים עושים כסף על חשבון המסכנים ולא משלמים את המינימום שמגיע.
חבל שאין אף התאגדות למנוע את המצב.
חבל שיש פה בורות.....
מי עושה כסף?
א) הם חותמות אבטלה
ב) המוסד לא מרויח מזה כלום...
ג) לא פעם שלא נפתחות כיתות / גנים ואז נתקעים עם המון עובדות...
ה) המדינה אשמה היא לא מתקצבת כלום על יולי אוגוסט (וזה הבושה וחרפה)
ו) אין לי שום קשר למוסדות הנ"ל....
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
זה נכון כל הסיבות שמנו פה.
לא משנה את העובדה שזה לא בסדר.
עבדתי במוסד חרדי ידוע והדרך הזאת נתנה להם לגיטמיציה להורדת שעות ללא הודעה מוקדמת, שהשעות אלו היוו מרכיב עיקרי במשכורת.
מה אמורה לעשות עובדת הוראה שמגלה אחרי תחילת שנה שהמשכורת יורדת לה ביותר מחצי לעשות?
(אף אחד לא טרח להודיע לה מוקדם יותר)
ככל שעובר הזמן אני פשוט מודה לה׳ שעשיתי את הצעד המתבקש מכל המנוצלות כמוני ועזבתי.
-המצחיק ביותר הוא שאת מכתב ההזמנה לשימוע הם שולחים לאחר התאריך של השימוע שכמובן לא היה ולא נברא,
מעניין האם אפשר להוציא מזה תביעה משפטית.
הנה צילומסך מתוך מכתב ששלחו לי משימוע שלא היה:
1745842238514.png

(לא יכלתי לחתום אבטלה מכיון שהיו לי שעות נוספות שלא קשורות להוראה שהמשיכו כרגיל)
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
  • הוסף לסימניות
  • #18
לא כתוב שום דבר בעייתי, אכתוב בקצרה במילים אחרות-
עבדתי במוסד חרדי, קיבלתי את המכתב, כמובן שלא היה שום שימוע ושום כלום.
בתכלס הורידו לי שעות שהוו מרכיב עיקרי במשכורת ללא הודעה מוקדמת,
ומצאתי את עצמי אחרי תחילת שנה ללא שעות מספקות וכמובן ללא אפשרות למצוא שעות במקום אחר.
מודה לה׳ כל יום על ההחלטה לעזוב את הניצול שקיים במוסדות החרדיים. בעיקר הידועים שבהם.
צירפתי צילום של המכתב שקיבלתי בו הם כותבים ששמעו את טענותיי והחליטו לפטר, אין צורך לציין שהשימוע לא היה ולא נברא.
תהיתי לעצמי האם יש אפשרות להגיש על זה תביעה משפטית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
איפה שאני עובדת גם מפטרים, אבל מיידעים שאם יהיה להם כיתה שנה הבאה אני ממשיכה, ולא פוגע בותק, הם אומרים שיפוטרו ביום הראשון ללימודים אלא אם כן יהיה להם מספיק כיתות, וכן משלמים על החופש,
ונותנים אפשרות להגיע לשימוע או לשלוח מכתב, לא מפטרים עובדות בהריון או אחרי לידה, שנה שעברה חברתי ביקשה לבוא לשימוע וטענה מה שטענה ובאמת לא פיטרו אותה באותה שנה, הם מפטרים נטו כי הם לא יכולים להתקעעם צוותשלא יהיה להם משרה, משתדלים להמשיך לתת לכל אחד מה שהיה לה בלי שטיקים
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
איפה שאני עובדת גם מפטרים, אבל מיידעים שאם יהיה להם כיתה שנה הבאה אני ממשיכה, ולא פוגע בותק, הם אומרים שיפוטרו ביום הראשון ללימודים אלא אם כן יהיה להם מספיק כיתות, וכן משלמים על החופש,
ונותנים אפשרות להגיע לשימוע או לשלוח מכתב, לא מפטרים עובדות בהריון או אחרי לידה, שנה שעברה חברתי ביקשה לבוא לשימוע וטענה מה שטענה ובאמת לא פיטרו אותה באותה שנה, הם מפטרים נטו כי הם לא יכולים להתקעעם צוותשלא יהיה להם משרה, משתדלים להמשיך לתת לכל אחד מה שהיה לה בלי שטיקים
מוסד נדיר.
כפי שציינתי, לא ידעתי על השימוע רק לאחר שכביכול התקיים
גם בשנה שהייתי בהריון בתאריכי החופש זה לא מנע מהם לשלוח את המכתב פיטורין.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה