פול - איך מבשלים את זה?

  • הוסף לסימניות
  • #1
השריתי כמות הגונה של פול.
תמיד בישלתי אותו כמו שעועית (במי מלח) אבל לרוב חלק גדול מהתכולה נמעכה ונראתה לא כל כך משובבת חך.
אשמח לקבל טיפ ממקצוענים בתחום בישול הקטניות בכלל ופול בפרט.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
נכתב ע"י נוי;1480996:
השריתי כמות הגונה של פול.
תמיד בישלתי אותו כמו שעועית (במי מלח) אבל לרוב חלק גדול מהתכולה נמעכה ונראתה לא כל כך משובבת חך.
אשמח לקבל טיפ ממקצוענים בתחום בישול הקטניות בכלל ופול בפרט.

יצא לך מאוד משובב חך..
פשוט תפרידי, את השלמים תעבירי לכלי הגשה תפזרי מעט מלח וכמון וכמה טיפות לימון טרי, זה נהדר עם אלכוהול.
את המעוכים תעבירי לקערה תוסיפי לימון טרי, פלפל חריף קטן קצוץ, שום כתוש, מלח, כמון, פלפל שחור גרוס.
תכיני טחינה ביתית.
להגשה מחממים מעט את הפול משטיחים בצלחת עמוקה מוסיפים במרכז טחינה ופטרוזיליה קצוצה.
ליד הולך פיתה חמה (הכי טוב מהגריל) חצאי ביצה קשה ובצל לבן חתוך ל - 4 (כמו תפוח עץ..)

ולפעם הבאה תשרי ללילה, תבשלי ללא מלח ותערבבי עם כף עץ בזמן הבישול.

אולגה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
נוי, אין לי מושג לאן את משתייכת מבינה גנטית, אך זה ידוע שיש גן מסוים שלא סובל את הפול וגורם להתפתחות מחלת הזאבת, סכנה!!!!
כדאי לך לבדוק רפואית...
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
נכתב ע"י שושיה;1481185:
נוי, אין לי מושג לאן את משתייכת מבינה גנטית, אך זה ידוע שיש גן מסוים שלא סובל את הפול וגורם להתפתחות מחלת הזאבת, סכנה!!!!
כדאי לך לבדוק רפואית...
זה בסדר... בטיפת חלב שאלו אותי על הבכור האם יש לו רגישות לפול. שאלתי:"מה זה?"
אמרה האחות:"אם את לא יודעת מה זה, אתם לא רגישים"...
אם אני לא טועה עלולה להיות רגישות אצל יוצאי עירק, או אירן.
ומאז שאברהם אבינו עזב את ארם נהריים, לא נראה לי שקרוב משפחה שלי הזדמן לשם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אותלי, למה לא לבשל במי מלח?
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
נכתב ע"י נוי;1481194:
זה בסדר... בטיפת חלב שאלו אותי על הבכור האם יש לו רגישות לפול. שאלתי:"מה זה?"
אמרה האחות:"אם את לא יודעת מה זה, אתם לא רגישים"...
אם אני לא טועה עלולה להיות רגישות אצל יוצאי עירק, או אירן.
ומאז שאברהם אבינו עזב את ארם נהריים, לא נראה לי שקרוב משפחה שלי הזדמן לשם.

היינו בגלות בבל.... כנראה שכן דרכו שם מישהו מאבות אבותיך.
אא"כ את תימניה :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נויה, בן דודי אשכנזי 'למהדרין' דורי דורות, רגיש לפול ברמה מסכנת חיים.
אני לא בדקתי את זה, אבל יש לי סיוט מהרעיון - לא מנסה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
שמעתי שגם מיוצאי ליטא יש רגישות לפול
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י pr;1481240:
נויה, בן דודי אשכנזי 'למהדרין' דורי דורות, רגיש לפול ברמה מסכנת חיים.
אני לא בדקתי את זה, אבל יש לי סיוט מהרעיון - לא מנסה...
הוא עשה בדיקת דיאןאי?
אולי החליפו אותו בבית חולים? :eek:
ניסינו ומצא חן בעיננו. חוץ מכל הנמעכים שם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
לבישול לסלט באמת שלא צריך מלח, בשביל מה?
להרתיח פולים עם מים עד להתרככות נחמדה ( לא יותר מידי)
להוציא, לתבל במלח, פלפל שחור כמון, שמן ולימון.
אפשרי להוסיף למרק עוף/ירקות, יוצא מעדןןןן, בפסח אני שמים גם בחמין. (במקום שעועית)
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אגב- את מקלפת אותם? או ככה כמות שהם?
לסלט אין צורך להוציא. ולא אמור להמעך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
רגע, ובשביל לקלף ולאכול אחד אחד, לא עדיף לבשל עם מלח מראש?
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
נכתב ע"י נוי;1481320:
רגע, ובשביל לקלף ולאכול אחד אחד, לא עדיף לבשל עם מלח מראש?


לא את המלח להוסיף רק בסוף, זה לא קטניה יבשה כמו שעועית שצריכה עידוד לריכוך, זה קטניות ירוקות, הם לא קשות.
ולא הבנתי את השאלה, את מקלפת או לא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
אפשר להשרות את הפול (היבש) ל 72 שעות (להחליף את המים כל 24 שעות)
ואח"כ לקלות במחבת
לפזר מעט מלח
ולהגיש בצלחת הפיצוחים.

חני
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
בושל. הוספתי לקראת סוף הבישול מלח.
יצא בחסדי הבורא בדיוק בזמן. יצא נפלא, כולם מוזמנים לטעום. (חוץ מהרגישים, כמובן)
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
אפשר לשלוח לי אחד בפקס או במייל, כדי שאטעם? :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
או שתשלחי קישור לדרופ
:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
נכתב ע"י נוי;1481405:
בושל. הוספתי לקראת סוף הבישול מלח.
יצא בחסדי הבורא בדיוק בזמן. יצא נפלא, כולם מוזמנים לטעום. (חוץ מהרגישים, כמובן)

אצלנו על מנת שלא יתרככו מדי, שמים במים חצי לימון. זה שומר עליהם.
ולא שמים מלח במים כי גורם להתרכך מדי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
בקשר לרגישות:
היום זו אחת מבדיקות השגרה שמבצעים לתינוק כשהוא נולד- אם משהו לא בסדר, מודיעים!


פעם היו עושים את זה רק לתינוקות שיש להם איזשהוא צד (או חלקיק צד) עיראקי.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה