דרוש מידע פיצויים בעקבות תאונת דרכים

  • הוסף לסימניות
  • #1
לפני שבוע עברתי תאונת דרכים.
חציתי את הכביש לא במעבר חצייה ונכנס בי אופנוע.
רציתי לשאול כמה דברים:
א. הייתי בדרך לעבודה כשקרתה התאונה, מילאתי דו"ח תאונת עבודה. כמה אני אמורה לקבל על זה?
ב. האם הביטוח של האופנוען אמור לשלם את האמבולנס?
ג. לגבי פיצויים, האם כדאי לקחת עורך דין ולנסות להוציא מהביטוח שלו כסף? אשמח לדעת- האם זה שווה? יצא מזה משו?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
ב. הרבה יותר מזה.
ג. חובה עו"ד, תבררו אצל מכרים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
ברור לנסות להוציא כסף מההביטוח ע"י עורך דין, זה יתן לכם הרבה יותר מהאמבולנס.
תשמרו קבלות קשורות
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
חסימה מפורום איש את רעהו
לפני שבוע עברתי תאונת דרכים.
חציתי את הכביש לא במעבר חצייה ונכנס בי אופנוע.
רציתי לשאול כמה דברים:
א. הייתי בדרך לעבודה כשקרתה התאונה, מילאתי דו"ח תאונת עבודה. כמה אני אמורה לקבל על זה?
ב. האם הביטוח של האופנוען אמור לשלם את האמבולנס?
ג. לגבי פיצויים, האם כדאי לקחת עורך דין ולנסות להוציא מהביטוח שלו כסף? אשמח לדעת- האם זה שווה? יצא מזה משו?
לא כתבת את השאלה העיקרית:
מה הנזק שקרה לך?
כאב/אובדן ימי מחלה/נכות ח"ו/עגמת נפש/הוצאות רפואיות
קודם תעשי חשבון מה באמת ההפסד שלך, אח"כ תראי ממי אפשר לקבל פיצוי, מה מביטוח לאומי ומה מהנהג (אם הוא אשם בכלל), וכמובן מה הוא חייב לפי התורה.

(רק מעיר שיש קהילות ש...)
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:
  • הוסף לסימניות
  • #5
אם הוא אשם בכלל
נזקי גוף בעקבות תאונת דרכים לא שייכים לאשמה או שלא. גם אם הולך הרגל היה אשם הוא זכאי לפיצוי. לא מהנהג, מהביטוח שהוא משלם כדי לכסות בדיוק דברים כאלו.
לא נוגע לנושא ההלכתי. רק לחוקי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
א. הייתי בדרך לעבודה כשקרתה התאונה, מילאתי דו"ח תאונת עבודה. כמה אני אמורה לקבל על זה?
אם ביטוח לאומי יכיר בתאונה הזו, את תהי זכאית לתשלום ופיצויים.
(כמובן בלי שום קשר לפיצויים מביטוח נהג האופנוע)


*****

תביעת תאונת עבודה במוסד לביטוח הלאומי

כל אדם שנפגע בתאונת דרכים בדרכו לעבודה זכאי לקבל טיפול רפואי מיידי במיון או במוקד רפואי ולקבל החזר על הוצאות אמבולנס אם הוזמן למקום התאונה.

המעסיק והעובד מתבקשים לדווח על התאונה למוסד לביטוח לאומי באמצעות "טופס תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה" (טופס ב.ל 211) ולשגר לאחר מכן את כל המסמכים הרפואיים שמתעדים את האירוע.

לאחר אישור הטופס, יקבל העובד תשלום הקרוי "דמי פגיעה", המשולם עבור 91 ימי הפגיעה הראשונים מהמקרה ומיועד לכיסוי תקופת אובדן הכושר הראשונית של העובד מרגע התאונה.

התשלום יחול בגובה 75% משכרו הממוצע של העובד משלושת חודשי עבודתו שקדמו לתאונה.

כל עוד חלפו 91 הימים והעובד נותר עדיין ללא מסוגלות לשוב לעבודתו עקב מצבו הרפואי, באפשרותו לתבוע נכות מעבודה.

מסלול תביעת נכות מעבודה מצריך הגשת תביעה נפרדת, בה ישתתפו מסמכים רבים וביניהם תיעוד רפואי כפי שהצטבר עד כה בנוגע למצבו הבריאותי של הנפגע ואישור קבלת דמי הפגיעה המהווה אסמכתא להכרה קודמת באותו אירוע כפגיעה מעבודה.

על מנת לקבל קצבה או פיצוי חד פעמי עקב תאונת דרכים בדרך לעבודה, יוזמן התובע לוועדה רפואית בה ייבחן מצבו הבריאותי, חומרתו והיקפו.

אם ייקבעו לו 9%-19% נכות יחול פיצוי כספי חד פעמי כמענק.

בקביעת 20% נכות ויותר תינתן קצבת נכות מעבודה לכל החיים.


מכאן
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
במקרה שהנהג לא אשם צריך לשאול רב אם מותר לתבוע את הביטוח שלו. זה לא שרק חברת הביטוח משלמת וזהו. הנהג בדר'כ משלם השתתפות עצמית, ומפסיד הנחת העדר תביעות בשנים אח'כ
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
די קשה להוציא את הנהג זכאי
בדיוק גמרתי קורס רענון נהיגה
הודגש שם איך כמעט בכל מצב הנהג אשם

(לדוגמא- גם אם היה בתוך העיר ומותר על 50 קמש, היה עליו להפעיל שיקול דעת אם הוא רואה עומס אנושי/מכוניות שמאחוריהן יכול לצאת אדם וכד' ולנהוג על מהירות נמוכה יותר)
יש תיעוד כולשהו של התאונה?

סבא שלי לפני כמה שנים דרס בטעות מישהי כשיצאה מבין רכבים. הוא נסע לאט, ניסה לעצור ולברוח מתאונה ובכללי נהג מאוד מאוד זהיר וחד
ועדיין יצא אשם...קיבל שלילה לחצי שנה ועוד כמה דברים
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
יש לי חבר שעבר תאונה דומה, ויצא עם גבס בלבד לחודש, דיבר עם עורך דין והוצרך להביא רק פרטים אישיים, ותיעוד רפואי
לאחמ"כ שילשל לכיסו כ 40 אלף שקל !
ממולץ
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
די קשה להוציא את הנהג זכאי
בדיוק גמרתי קורס רענון נהיגה
הודגש שם איך כמעט בכל מצב הנהג אשם

(לדוגמא- גם אם היה בתוך העיר ומותר על 50 קמש, היה עליו להפעיל שיקול דעת אם הוא רואה עומס אנושי/מכוניות שמאחוריהן יכול לצאת אדם וכד' ולנהוג על מהירות נמוכה יותר)
יש תיעוד כולשהו של התאונה?

סבא שלי לפני כמה שנים דרס בטעות מישהי כשיצאה מבין רכבים. הוא נסע לאט, ניסה לעצור ולברוח מתאונה ובכללי נהג מאוד מאוד זהיר וחד
ועדיין יצא אשם...קיבל שלילה לחצי שנה ועוד כמה דברים
נכון, אבל הכלים שיש לבוחני התנועה מוגבלים, והרבה פעמים כשיש מצלמת רכב מתברר סיפור קצת שונה, יש הרבה עם מצלמות רכב שזוכו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
לא כתבת את השאלה העיקרית:
מה הנזק שקרה לך?
כאב/אובדן ימי מחלה/נכות ח"ו/עגמת נפש/הוצאות רפואיות
קודם תעשי חשבון מה באמת ההפסד שלך, אח"כ תראי ממי אפשר לקבל פיצוי, מה מביטוח לאומי ומה מהנהג (אם הוא אשם בכלל), וכמובן מה הוא חייב לפי התורה.
ב"ה זה רק מכות יבשות
והנהג לא אשם אבל ממש אכפתי
הוא מבחינתו רוצה לשלם את האמבולנס....
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אם הנהג לא אשם צריך לשאול רב אם מותר לתבוע את הביטוח שלו מכיוון שזה יקפיץ לו את עלות ביטוח חובה באלפים רבים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
אם הנהג לא אשם צריך לשאול רב אם מותר לתבוע את הביטוח שלו מכיוון שזה יקפיץ לו את עלות ביטוח חובה באלפים רבים.
נכון את צודקת...
אני אבדוק את זה
אבל אולי זה שונה כי הוא עובד עם האופנוע שלו
יש לו ביטוח מהעבודה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
אם הנהג לא אשם, והוא לא צריך לשלם, למה חברת הביטוח צריכה לשלם?
בסוף זה כיס פרטי של מישהו.

בנוסף, הבמה פה היא לא חדר הקפה לא בכולל ולא בעבודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אם הנהג לא אשם צריך לשאול רב אם מותר לתבוע את הביטוח שלו מכיוון שזה יקפיץ לו את עלות ביטוח חובה באלפים רבים.
ממש לא נכון, אולי בכמה שקלים.
אם הנהג לא אשם, והוא לא צריך לשלם, למה חברת הביטוח צריכה לשלם?
משלמים לה בדיוק על המקרים האלו, שהלכתית לא מחייבים כלום, אבל חוזית הם מחייבים, ועל זה בדיוק היא משלמת.
לכן ההוראה הכללית היא שכן מותר לתבוע חברת ביטוח על כל דבר כמעט (לא שקרים כמובן)

אני רק מזכיר שפרוג לא הוסמך להוראה וכל אחד ישאל את רבו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
ממש לא נכון, אולי בכמה שקלים.
אתה לא מהתחום נכון?
זה יקפיץ לו מאוד ובמשך שבעת השנים הבאות שום חברת ביטוח לא תרצה לבטח אותו, חוץ מאפול.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
אם הנהג לא אשם, והוא לא צריך לשלם, למה חברת הביטוח צריכה לשלם?
בסוף זה כיס פרטי של מישהו.

בנוסף, הבמה פה היא לא חדר הקפה לא בכולל ולא בעבודה.
כי זה החוק, וגם בשביל מקרים כאלו שהנהג לא אשם יש ביטוח,
וחברת הביטוח מקבלת כסף רב, היא לא משלמת בהתנדבות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
אתה לא מהתחום נכון?
זה יקפיץ לו מאוד ובמשך שבעת השנים הבאות שום חברת ביטוח לא תרצה לבטח אותו, חוץ מאפול.
אני קבלתי מידע מעו"ד (אני אכן לא יועץ ביטוח)
אתם כנראה מתבלבלים בין ביטוח חובה לבין ביטוח מקיף, חובה גם יכול לעלות משמעותי אחרי הרבה תאונות (אופנוע בכל מקרה כמעט לא מוכנים לבטח אלא רק דרך חברת הפול)
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
התפתחו כאן באשכול כמה וכמה דיונים בנושא
ננסה לתרום מהידע שלי
אם כי אדגיש ואסתייג כבר בהתחלה כי אני לא מתמחה בנושא פיצויי תאונות דרכים, ודאי לא כאשר מעורב גם נושא תאונת עבודה.
כעת לגופו של עניין, כמו שכבר כתבו אחרים, לא משנה אם אתה אשם או הנהג, אתה זכאי לפיצוי מביטוח החובה, כמעט תמיד יש נזק וניתן לקבל פיצוי, כמובן צריך להבין ולדעת מהו הנזק שנגרם לך, הן נזק גופני, חרדה וכו'.
לטעמי מומלץ לתבוע דרך עו"ד (המחיר זהה בגדול אצל כל העו"ד רק צריך לברר שהעו"ד הוא טוב)

במקרה הנוכחי מעורבת גם תאונת עבודה, שזה מסבך את הנושא עוד יותר כי לכל החלטה בנושא התאונת עבודה או בנושא הביטוח הפרטי יכולה להיות השפעה על התביעה השניה, ולכן רצוי מאוד שאותו עו"ד יטפל בשני התביעות.

לסיום אני מוכרח להסכים עם מה שנכתב כאן כי
אני רק מזכיר שפרוג לא הוסמך להוראה וכל אחד ישאל את רבו.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה