דרוש מידע פתרון חוקי לתנאי של 'כושר ההשתכרות'

אני חושבת שצריך לצאת לעצרת המליון(עמו שהיה לפני 6 שנים) ביגלל כמה דברים:
א.נגד ליברמן ולפיד וכל השירה שלהם וכמובן הממשלה החדשה
ב.לאור האסונות שפקדו את עם ישראל בשנה האחרונה
ג. עם ישראל צריך את האחדות!!
באופן עקרוני אף פעם לא הפגינו על כסף,
ואפשר להבין מדוע
 
נכון. זה לא מודל כלכלי.
איווט ליברמן מסכים איתך - והוא רוצה שנעבור למודל כלכלי.
וגם אני הסכמתי בראשית דברי - שהמודל אינו כלכלי ומעולם לא היה כזה.
יש לנו פשוט עוד איזה סט של ערכים חוץ מכלכלה.

ציינתי שבאופן יחסי מבחינה כלכלית מצבינו טוב יותר מהמצב הכלכלי של האברכים בדורות ראשונים אז התחילה השיטה.

הילדים שלי באופן ספיציפי גם המתבגרים - לא יודעים כמה כסף יש לי בחשבון הבנק.
מה גובה המשכורת שלי.
ועוד .

אם אבא ואמא שלהם בפועל ימשיכו לחיות באותו בית - הם לא ממש חייבים לדעת שיש כזה הליך בכלל.
בטח שהם לא אמורים לשנות את דעתם על "החיים המשותפים בבית יהודי".
הי, אף אחד לא מציע לזוג להתגרש באמת ולפרק את הבית בשביל סבסוד במעון.
גם ההצעה (הלא ריאלית ולא מעשית) - היתה לפתוח בהליכים למען שינוי המעמד הרשמי.

כאמור היו דורות שבהם כל היהודים נישאו באופן בלתי רשמי עקב איסור נישואין.
זה שינה משהו בנוגע לחיים המשותפים בבית היהודי שלהם??
אם זוג יביא עכשיו רב ויתחתן כדת משה וישראל ויגדל משפחה לתפארת - בלי להרשם לנישואין ברבנות וישארו חד הוריים - איזו השלכה לדעתך תהיה על זה על "החיים המשותפים בבית היהודי"?? או על ילדיהם??

לא שהלכתי לעשות כאלו צעדים.
אבל הזעזוע שלכם מהליך בירוקרטי/פורמלי כלשהו שלא נוגע בכהוא זה לחיים האמיתיים - חרגה מפרופורציה.

אפשר להזדעזע באותה רמה מ"מה הילדים ילמדו על התורה שלנו? על החיים בבית יהודי?? על הצעד??" - ממי שפותח עסק פטור למיזם לימודים בתחילת השנה - ומדווח בסיומה על אפס רווח....
מה ההשלכות של זה על שידוכים לילדים, מישהו חשב?
 
השאלה הגדולה היא האם יהיה מעקב ופיקוח, או שימשיך המצב הנוכחי שאין סנכרון בין המידע של התמ"ת למידע של ביטוח לאומי.
ואולי יהיה די בהצהרה על תחילת עבודה והצגה של תלוש אחד.
כי לפי התקנות מיד עם תחילת העבודה ניתן לקבל את ההנחה
לבטל יש מידע על כל עובד רק האם עבד בחודש מסוים או לא
לא לגבי סכום מדוייק ושעות בכל חודש
זו מדינת הייטק.
גם אם עדיין אין סינכרון, זה רק עניין של זמן.
ורק החל מ10.21 יהי לבטל מידע על כל עובד כמה הרויח בכל חודש
 
רק הערה, מי שלא נרשם לנישואין מעולם, לא יכול לקבל דתות.

ויש עוד כמה הטבות, כמו מחיר למשתכן וכו'.
ונראה לי שגם משכנתא יכולים לקחת בני זוג.
גם בחור מקבל דתות
רק סכום נמוך יותר
(לא יודעת כמה כיום אחרי ההורדה לאברכים ל400)

אכן בשביל 'כמה גרושים' לא שווה לשקר.
עדיף גן פרטי, זה לא כל-כך יותר יקר.
עיקר הבעיה היא של בעלות-המשפחתונים.
גן פרטי הוא בדרכ בין שעות 7.50-13.15
אלו שצריכים מעון/משפחתון/צהרון צריכים בין 7.00-16.00
המחיר למטפלת פרטית ל8 שעות זה מתחיל ב1500
זה לא גרושים!
 
לא צריך שכר.
צריך "עבודה" (גם בעיניים ;) ).
קיבלתי במייל:
המדינה דורשת לעבוד, המדינה לא יכולה להכריח להרוויח.
אם יש לי עוסק שבו אני עובד, ואני מצהיר כמה שעות השקעתי בעבודה, ההצהרה הזאת מבססת את החישוב של מיצוי כושר ההשתכרות.
אם למשל הקמתי עסק לשדכנות ואני יושב ועובד על שידוכים 10 שעות ביממה גם אם לא סגרתי אף שידוך עדיין עבדתי 220 שעות בחודש.

אי אפשר להכריח אף אחד להרוויח כסף.
האם זה נכון?
 
מסתובב עכשיו במיילים, מיזם של חברה בארגון 'שמורה במבול'.

שלום לאה,
שמי ..., אני עובדת ב...
אני בסה"כ עובדת מחשבים אחת קטנה, אבל אני אחת מתוך עשרות אלפי עובדות חרדיות בארץ, שדואגות כמובן מה יהיה שנה הבאה עם גזירת המעונות של ליברמן....
חשבתי לעצמי - אנחנו כזה כוח ענק!
בלי שמץ של יהירות או משהו כזה, כל משרדי הממשלה ממש תלויים בנו - ההנדסאיות, האדריכליות, רואות חשבון...
הרי אם אנחנו רק מודיעות בעבודה על חופשה קטנטנה של כמה ימים, כל המנהלים היסטריים ודואגים שנחפוף מישהי אחרת לפני, ושבבקשה נהיה זמינות למקרי חירום....
אז אני באמת חושבת, אם כולן, אבל ממש כולן, מודיעות על שביתה אמיתית בבין הזמנים, אבל לגמרי! בלי שום שום זמינות לטלפונים או למייל, אז באמת ממש הכל יכול לקרוס!! (כל אחת יכולה לחשוב אפילו רק איך המנהל שלה יגיב על זה......)
זה ברור לי לגמרי שמייד זה עולה לדרגים הגבוהים ותוך כמה ימים העסק מסודר בעז"ה!
ואני לא תמימה, לא נראה לי, חשבתי על זה הרבה...
אבל בהמשך חשבתי לעצמי בייאוש: טוב, אין לנו איזה ארגון גג - כמו ארגון המורים נניח - שיכול לדאוג לנו ולארגן לנו כזה דבר.... וגם ברור שזה דבר שחייב לבוא עם גיבוי של הוראות הרבנים מכל החוגים, כדי שבאמת כולן ישתתפו בשביתה הזאת, ואני הקטנה ברור שלא יכולה לארגן כזה דבר ענק ועוצמתי....
ואז חברה אומרת לי - אבל יש את שמורה במבול!, זה באמת סוג של ארגון גג, הרי חברות בו קרוב לעשרים אלף עובדות, לא?
אז ברור לי שחשבת כבר לבד על כל מה שכתבתי פה, ואני בטח לא מחדשת לך משהו, ובטוח לי שכבר התחלת לארגן משהו בעצמך... אבל הרגשתי שאני חייבת לדעת שעשיתי משהו עם כל הדברים האלו שחשבתי עליהם ונאמתי עליהם לחברות ולמשפחה שלי ולמי שהיה מוכן לשמוע (וגם למי שלא... :)
עכשיו, זה וודאי, שרק הקב"ה שהוא כל יכול, הוא זה שידאג לנו באיזושהי דרך,
אבל אולי מוטלת עלינו בכל אופן חובת ההשתדלות...

לאה, עשי כטוב בעינייך, כמו שאמרתי, אני רק איזו עובדת קטנה שהרגישה שהיא חייבת משהו לעשות.....
אבל על השמורה אנחנו כבר יודעים שאפשר לסמוך!

תגובת מערכת 'שמורה במבול':

ובכן,
הסוגיה מורכבת מאד, יש צדדים לכאן ולכאן.
כמובן שכל מה שנעשה יהיה רק על פי דעת גדולי ישראל ורבני השמורה
ומגובה על ידי אנשי מקצוע מתחום האסטרטגיה והיח"צ,
אבל על מנת שיהיו לנו נתונים מדוייקים יותר חשוב מאד לשמוע את דעתכן

אתן מוזמנות להיכנס לטופס הזה ולהביע את עמדתכן
גם אם אין לך מעורבות ישירה ועכשווית לנושא!!!!
שכירה? מלאי את הפרטים כאן

עצמאית כאן!

מתפללת שלא ניכשל ונזכה לקדש שם שמיים בכל אשר נעשה,
ומבקשת מכל אחת ואחת -
להוסיף גם תפילה משלה...
זה לא פשוט.

תודה לכולכן,
לאה
להתכתבות בנושא פני ל <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
 
קיבלתי במייל:
המדינה דורשת לעבוד, המדינה לא יכולה להכריח להרוויח.
אם יש לי עוסק שבו אני עובד, ואני מצהיר כמה שעות השקעתי בעבודה, ההצהרה הזאת מבססת את החישוב של מיצוי כושר ההשתכרות.
אם למשל הקמתי עסק לשדכנות ואני יושב ועובד על שידוכים 10 שעות ביממה גם אם לא סגרתי אף שידוך עדיין עבדתי 220 שעות בחודש.

אי אפשר להכריח אף אחד להרוויח כסף.
האם זה נכון?
ברור.
גם אין מושג כזה 'הצהרה על כמות שעות'..
יש לי עסק וזה מספיק למיצוי 'כושר'.

ולגבי ההכנסות בדיוק בשביל זה יש מבחן הכנסות ומקבלים דרגה גבוהה יותר..

אבל צריך לדעת שגם לעוסק פטור יש השלכות.
 
מסתובב עכשיו במיילים, מיזם של חברה בארגון 'שמורה במבול'.

שלום לאה,
שמי ..., אני עובדת ב...
אני בסה"כ עובדת מחשבים אחת קטנה, אבל אני אחת מתוך עשרות אלפי עובדות חרדיות בארץ, שדואגות כמובן מה יהיה שנה הבאה עם גזירת המעונות של ליברמן....
חשבתי לעצמי - אנחנו כזה כוח ענק!
בלי שמץ של יהירות או משהו כזה, כל משרדי הממשלה ממש תלויים בנו - ההנדסאיות, האדריכליות, רואות חשבון...
הרי אם אנחנו רק מודיעות בעבודה על חופשה קטנטנה של כמה ימים, כל המנהלים היסטריים ודואגים שנחפוף מישהי אחרת לפני, ושבבקשה נהיה זמינות למקרי חירום....
אז אני באמת חושבת, אם כולן, אבל ממש כולן, מודיעות על שביתה אמיתית בבין הזמנים, אבל לגמרי! בלי שום שום זמינות לטלפונים או למייל, אז באמת ממש הכל יכול לקרוס!! (כל אחת יכולה לחשוב אפילו רק איך המנהל שלה יגיב על זה......)
זה ברור לי לגמרי שמייד זה עולה לדרגים הגבוהים ותוך כמה ימים העסק מסודר בעז"ה!
ואני לא תמימה, לא נראה לי, חשבתי על זה הרבה...
אבל בהמשך חשבתי לעצמי בייאוש: טוב, אין לנו איזה ארגון גג - כמו ארגון המורים נניח - שיכול לדאוג לנו ולארגן לנו כזה דבר.... וגם ברור שזה דבר שחייב לבוא עם גיבוי של הוראות הרבנים מכל החוגים, כדי שבאמת כולן ישתתפו בשביתה הזאת, ואני הקטנה ברור שלא יכולה לארגן כזה דבר ענק ועוצמתי....
ואז חברה אומרת לי - אבל יש את שמורה במבול!, זה באמת סוג של ארגון גג, הרי חברות בו קרוב לעשרים אלף עובדות, לא?
אז ברור לי שחשבת כבר לבד על כל מה שכתבתי פה, ואני בטח לא מחדשת לך משהו, ובטוח לי שכבר התחלת לארגן משהו בעצמך... אבל הרגשתי שאני חייבת לדעת שעשיתי משהו עם כל הדברים האלו שחשבתי עליהם ונאמתי עליהם לחברות ולמשפחה שלי ולמי שהיה מוכן לשמוע (וגם למי שלא... :)
עכשיו, זה וודאי, שרק הקב"ה שהוא כל יכול, הוא זה שידאג לנו באיזושהי דרך,
אבל אולי מוטלת עלינו בכל אופן חובת ההשתדלות...

לאה, עשי כטוב בעינייך, כמו שאמרתי, אני רק איזו עובדת קטנה שהרגישה שהיא חייבת משהו לעשות.....
אבל על השמורה אנחנו כבר יודעים שאפשר לסמוך!

תגובת מערכת 'שמורה במבול':

ובכן,
הסוגיה מורכבת מאד, יש צדדים לכאן ולכאן.
כמובן שכל מה שנעשה יהיה רק על פי דעת גדולי ישראל ורבני השמורה
ומגובה על ידי אנשי מקצוע מתחום האסטרטגיה והיח"צ,
אבל על מנת שיהיו לנו נתונים מדוייקים יותר חשוב מאד לשמוע את דעתכן

אתן מוזמנות להיכנס לטופס הזה ולהביע את עמדתכן
גם אם אין לך מעורבות ישירה ועכשווית לנושא!!!!
שכירה? מלאי את הפרטים כאן

עצמאית כאן!

מתפללת שלא ניכשל ונזכה לקדש שם שמיים בכל אשר נעשה,
ומבקשת מכל אחת ואחת -
להוסיף גם תפילה משלה...
זה לא פשוט.

תודה לכולכן,
לאה
להתכתבות בנושא פני ל <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
ולפני שכל המפקפקים יצקצקו, תיזכרו בהפגנת הסודנים, הם עשו את זה, עבד להם יופי.
סודנים!
 
באופן עקרוני אף פעם לא הפגינו על כסף,
זהו שזה לא דוקא הכסף!!
הכסף זה הביטוי הסימפטום
המהות זה זלזול במשפחות ההולכות בדרך התורה
ובהורים הבוחרים בדרך זו
כמובן שהמנוע הוא שנאה תהומית.
ברור גם שאם החרדים ימחו על כסף לא יקבלו טיפת לגיטימציה
צריך לחשוב איך לעשות את זה
כי זו לא ההתנכלות היחידה.
 
בקשר ליוזמה של שביתה,
צריך להתאגד כל המגזר כולל גברים ,
וכולל אנשים לא מהמגזר שמתנגדים לגזירה,
כמו שבמגזר הערבי מודיעים לפעמים על שביתה כללית,
תחשבו על העוצמה, מועצות גדולי הצורה מכרזים על שביתה כללית ...
 
בקשר ליוזמה של שביתה,
צריך להתאגד כל המגזר כולל גברים ,
וכולל אנשים לא מהמגזר שמתנגדים לגזירה,
כמו שבמגזר הערבי מודיעים לפעמים על שביתה כללית,
תחשבו על העוצמה, מועצות גדולי הצורה מכרזים על שביתה כללית ...
*גדולי התורה*
 
אם יעשו שביתה על המעונות, מה יעשו כשיקצצו בתלמודי התורה? בישיבות? בכוללים?
המעונות זה כסף קטן לעומת תקציבים אלו.
ומה יעשו כשיגזרו גזירות נגד היהדות כמו איסור הפרדה מגדרית, "גיור" רפורמי, חילולי שבת, חמץ, רישום נישואין.
אין לנו אלא וכו'
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה