דרוש מידע פתרון חוקי לתנאי של 'כושר ההשתכרות'

והנה יש גם תגובה רבנית ראשונה. מסייגת שזה מקו מסוים וסגנון אחד, אבל בהחלט מאמינה שיהיו עוד הרבה שינקטו בגישה הזאת.
בכל אופן הראשון שראיתי בפרוג-
 
שמעתי שראיינו אשת היי טק שבעלה אברך. היא טענה שאברכים לא יצאו מהלימוד רק אולי הנשים יורידו שעות וכו'.
אז אמרו לה- איך פעם שעברה שנתניהו עשה אותו דבר, אחוז הגברים העובדים עלה משמעותית אח"כ ואיך שביטלו את הגזירה אחוז העובדים ירד? לא היה לה מה לענות.
(וכי מה רציתם שתענה? שכולם עובדים בשחור? פתחו סתם עוסק פטור?)
ז"א שכל מה שעושים פה יכול לחזור כבומרנג- הנה ראיתם שזה עזר? תראו את אחוז הגברים החרדים שיצאו לעבוד!! זו השיטה והדרך לגרום להם לעשות זאת!!
מצד שני, לפי הרעיונות שמועלים כאן, רשומת האברכים במש' הדתות תמשיך לעלות במקביל.
 
יכול להיות. אל תשכחי שגם לא הכל הוא נגזרת של "דור" אנחנו אנשים אינדיבידואליים. יש כל מיני סוגים של אנשים, ואמהות, וילדים, ומשפחות.
לי כן יש תחושה שהייתי רוצה יותר רוגע, יותר בית, פחות הריצה המטורפת הזאת כל החיים.
ואני לא מרגישה שהיציאה לעבודה היא רק נגזרת של רמת החיים. היא גם, בהחלט, היא גם נגזרת של העובדה הבסיסית שבאמת תנאי החיים בישראל השתנו.
הרבה יותר יקר לחיות כאן, מבחינת דיור ומוצרי צריכה בסיסיים.
להרבה מאד משפחות היום יש יותר ילדים מפעם.
אנחנו לא דור של "מקבלי קצבאות" או "אוכלי שילומים", תלוי כמה רחוק את הולכת.
בואי, תסתובבי בבני ברק. רוב הילדים שאת רואה ברחוב לא לבושים בבגדי פאר ולא אוכלים במסעדות.
והאמהות שלהן עובדות בפרך כפשוטו, יולדות ומגדלות. נושמות בין לבין.
אני לא ממש מסכימה עם זה שהצרכים השתנו.
וגם לא חושבת שהבנת עד הסוף למה התכוונתי כשנתתי את הדוגמאות של מגמות לימודים בסמינר ומקומות עבודה הזויים.
התכוונתי לזה שהיום בחורה בת 22 היא אמא שצריכה לממן משכנתא בבני ברק (דיברנו על בית של תורה וכו'), לעבוד במשרה תובענית, לחיות.

יכול להיות שהפתרון הוא לדחוף יותר לחזור אחורה. לחיי פשטות. לסחוב את כולנו לכפרים, לפריפריות. בינתיים אין אשכול שעוסק בפתרון מהסגנון הזה.
כי הרבה יותר פשוט "לחתום על כמה מסמכים ברבנות או במס הכנסה", מלחנך את עצמנו.

לא חייתי בדור הקודם.
אמא שלי באופן ספיציפי יוצאת איתי לפעמים לקניות ומתפעלת ממחירם הזול של בגדים שנראים מקסים.
היא אומרת כל פעם שכשאנחנו היינו ילדים - בשביל בגדים שנראים כמו אלו של בלו ווייב או קידי שיק - היה צריך בעבר הון.

כנגד העליה במחירי מוצרי מזון - גם המשכורות (גם של המורות והגננות...) עלו בהרבה מפעם.
רק הדיור לא עולה בהתאמה למחירי המשכורות - וזו בעיה אכן גורפת של כלל המדינה.

הצרכים השתנו זו מציאות. עובדה שלא ניתנת לויכוח.
אם את חשבת שהיית מאושרת בבגדי יד שניה.
ונערות היום בסמינר לא מוכנות לשמוע על זה. או רע להם עם זה -
אז השתנה משהו מאז שהיית ילדה.

עזבי, דברי עם מורות בסמינר הן תספרנה לך (כמו שסיפרו לי באסיפות הורים) על השינוי שחל בדור הזה במהירות הבזק.
תהיי בהלם.
ב"איגוד בני הישיבות" - מחלקים לצד שוברי ספרים - שוברים לחנויות הלבשה. כי בעבר צעירים שיצאו לישיבות בין הזמנים / מסגרות יום שישי - היו בדרך כלל כאלו שמאד רצו לקנות לעצמם ספרים - היום בחורים יותאים לשם כדי לממן לעצמם ביגוד הולם ואקססוריז.

אי אפשר לדחוף אחורה לחזור לכיבוס בנהר. וגם לא ללחזור לחיי פשטות.
אפילו הקורונה וכל שלל ההבטחות לא השפיעו על רמת ההוצאות בחתונות :)
או כמו שהחזון איש היה מספר על הנרל ממלחמת העלם הראשונה שבאו לשאול לעצתו במלחמת העולם השניה - והוא הציע כל מיני הצעות - ענו לו " אבל הגבול שלנו כבר מזמן לא שם" במקומות שאתה מציע כבר מזמן מלחמת העולם הראשונה - עברו לעומק הצד השני.
כשהגבול זז- אין טעם ללחום מלחמות רחוק מחוץ לגבול.
את המלחמה מנהלים במיקום הגבול העכשווי.
 
לשאול את גדו"י האם לצאת עם ילדינו ולזעוק מרה.

ואם נזעק מרה זה יעזור משהו?
לזעוק מרה יש טעם רק כשחלה חובת מחאה כמו על חוק הגיוס.
שאננחו יודעים שזה לא יעזור - ובכל זאת מחויבים להביע מחאה.

במקרה דנן האפקט היחיד לזעקות מרה יהיו עוד כמה מנדטים לליברמן.

את הגזירה זעקות מרות (כולל אלו של החכי"ם) לא ממש משנות.

עצה לחכי"ם היקרים לסיבוב הבא : אין כמו להפוך דברים לחוקים ולא לתקנות. לו היה הסבסוד במעונות מוגדר בחוק מסודר - השינוי שלו היה קצת יותר מסובך לליברמן בסיטואציה הנוכחית.
 
נערך לאחרונה ב:
איך הגענו לגזירות ליברמן להשוואה בין הדור של היום לדור של פעם?? :p :eek::eek:

בדרך פשוטה מאד.
הגזירות שלו נוגעות ישירות לשוני בין היום לפעם (חידה :כמה מעונות היו פעם בבני ברק ומי וכמה הילדים ששהו בהם??)
 
יכול להיות. אל תשכחי שגם לא הכל הוא נגזרת של "דור" אנחנו אנשים אינדיבידואליים. יש כל מיני סוגים של אנשים, ואמהות, וילדים, ומשפחות.
לי כן יש תחושה שהייתי רוצה יותר רוגע, יותר בית, פחות הריצה המטורפת הזאת כל החיים.
ואני לא מרגישה שהיציאה לעבודה היא רק נגזרת של רמת החיים. היא גם, בהחלט, היא גם נגזרת של העובדה הבסיסית שבאמת תנאי החיים בישראל השתנו.
הרבה יותר יקר לחיות כאן, מבחינת דיור ומוצרי צריכה בסיסיים.
להרבה מאד משפחות היום יש יותר ילדים מפעם.
אנחנו לא דור של "מקבלי קצבאות" או "אוכלי שילומים", תלוי כמה רחוק את הולכת.
בואי, תסתובבי בבני ברק. רוב הילדים שאת רואה ברחוב לא לבושים בבגדי פאר ולא אוכלים במסעדות.
והאמהות שלהן עובדות בפרך כפשוטו, יולדות ומגדלות. נושמות בין לבין.
אני לא ממש מסכימה עם זה שהצרכים השתנו.
וגם לא חושבת שהבנת עד הסוף למה התכוונתי כשנתתי את הדוגמאות של מגמות לימודים בסמינר ומקומות עבודה הזויים.
התכוונתי לזה שהיום בחורה בת 22 היא אמא שצריכה לממן משכנתא בבני ברק (דיברנו על בית של תורה וכו'), לעבוד במשרה תובענית, לחיות.

יכול להיות שהפתרון הוא לדחוף יותר לחזור אחורה. לחיי פשטות. לסחוב את כולנו לכפרים, לפריפריות. בינתיים אין אשכול שעוסק בפתרון מהסגנון הזה.
כי הרבה יותר פשוט "לחתום על כמה מסמכים ברבנות או במס הכנסה", מלחנך את עצמנו.

הדיון הזה בהחלט מעניין, אך איננו קשור דווקא לחיי אברכות.
הדור השתנה, זה נכון.
אחד מהשינויים הוא שיותר נשים יוצאות לעבוד וליותר שעות.
זה בהחלט קורה הרבה גם כשהבעלים עובדים.
להרבה נשים (לא לכולן) קשה היום להיות רק בבית. הן שמחות יותר ומסופקות יותר כשהן עובדות גם בחוץ. והן לרוב לא מורות וגננות, כי רוב הנשים העובדות היום, אינן מורות וגננות. חוץ מזה שיגידו הרבה פעמים, שמשכורת אחת לא מספיקה היום.
אינני נכנסת לשאלה מה הסיבות לשינויים האלה, ואם זה טוב או רע. עובדה שזה כך. הדור שונה.
לכן אני תוהה כאן לאורך האשכול, למה מרחמים דווקא על ילדי האברכים. ולמה מדברים דווקא על מחירים של 'בית של תורה'.
 
הדיון הזה בהחלט מעניין, אך איננו קשור דווקא לחיי אברכות.
הדור השתנה, זה נכון.
אחד מהשינויים הוא שיותר נשים יוצאות לעבוד וליותר שעות.
זה בהחלט קורה הרבה גם כשהבעלים עובדים.
להרבה נשים (לא לכולן) קשה היום להיות רק בבית. הן שמחות יותר ומסופקות יותר כשהן עובדות גם בחוץ. והן לרוב לא מורות וגננות, כי רוב הנשים העובדות היום, אינן מורות וגננות. חוץ מזה שיגידו הרבה פעמים, שמשכורת אחת לא מספיקה היום.
אינני נכנסת לשאלה מה הסיבות לשינויים האלה, ואם זה טוב או רע. עובדה שזה כך. הדור שונה.
לכן אני תוהה כאן לאורך האשכול, למה מרחמים דווקא על ילדי האברכים. ולמה מדברים דווקא על מחירים של 'בית של תורה'.
האשכול מדבר על "גזירת המעונות", וזו מכוונת נגד מי שרק אחד מהוריו עובד. אני טועה?
תמיד אפשר לפתוח אשכול כללי, שידון בסוגיית המחירים של הדור הזה. לא חושבת שהמחיר יהיה פתיחת תיק ברבנות...
 
האשכול מדבר על "גזירת המעונות", וזו מכוונת נגד מי שרק אחד מהוריו עובד. אני טועה?
תמיד אפשר לפתוח אשכול כללי, שידון בסוגיית המחירים של הדור הזה. לא חושבת שהמחיר יהיה פתיחת תיק ברבנות...
האשכול מדבר על גזירת המעונות, שבאה לפגוע בבתי האברכים. עלו בו גם נושאים נוספים, כגון שפעם הילדים חזרו הביתה ואמא היתה בבית ב 1. או שפעם הסתפקו במועט, או שילדים נפרדים כיום מהאמהות לשליש מהיממה.
כתבתי שלא כל שינויי הדור קשורים לבית של תורה.
 
נערך לאחרונה ב:
ולשאלה הכי בוערת "מה עושים עכשיו"?

אז לדעתי -
קודם כל מחכים. התקנות עדיין לא נכתבו ונחתמו. והאחראי הישיר לחתימתם אינו איווט ליברמן.
תתכן אולי גם תביעה של בעלי המעונות (כולל החילונים) על הודעה מאוחרת מדי - נחיה ונראה.

אפשר לנסות ולשריין מקום עקרוני במסגרת פרטית.
למרות שכנראה כשהגזירה תהיה סופית וחתומה - יש סיכוי שיהיו כמה שיקפצו על ההזדמנות ויעשו פשרה באמצע. משיחה עם בעלות מעונות - ניתן לקיים מעון פרטי שעונה על דרישות התמ"ת פחות או יותר ועדיין להרוויח גם בסכום נמוך מ-2800.
אז אולי מעונות ל-2 ילדים יעלו עוד 1500 שקל למשפחה אבל לא עוד 3200. יש כאלו שזה יתאים להם ...

אחרי שיהיו תקנות - מי שרוצה לנסות להכנס למעון/משפחתון באיזושהי צורה חוקית יותר או פחות - פשוט שתפתח את קובץ התקנות ותקרא אותו בעיון - ותראה אם באופן אישי היא מוצאת סעיף שתוכל להתלות בו .
הדיבורים הפומביים בענין לא נראה לי מביאים תועלת.
 
נערך לאחרונה ב:
ולשאלה הכי בוערת "מה עושים עכשיו"?

אז לדעתי -
קודם כל מחכים. התקנות עדיין לא נכתבו ונחתמו. והאחראי הישיר לחתימתם אינו איווט ליברמן.
תתכן אולי גם תביעה של בעלי המעונות (כולל החילונים) על הודעה מאוחרת מדי - נחיה ונראה.

אפשר לנסות ולשריין מקום עקרוני במסגרת פרטית.
למרות שכנראה כשהגזירה תהיה סופית וחתומה - יש סיכוי שיהיו כמה שיקפצו על ההזדמנות ויעשו פשרה באמצע.

אחרי שיהיו תקנות - מי שרוצה לנסות להכנס למעון/משפחתון באיזושהי צורה חוקית יותר או פחות - פשוט שתפתח את קובץ התקנות ותקרא אותו בעיון - ותראה אם באופן אישי היא מוצאת סעיף שתוכל להתלות בו .
הדיבורים הפומביים בענין לא נראה לי מביאים תועלת.
עוד נקודה, התקנות אכן עדיין לא סגורות, אבל לפי איך שליברמן טוען עכשיו, מי שיעמוד בתנאים באמצע השנה, יקבל הנחה רטרו, אז שום דבר לא בוער
 
עוד נקודה, התקנות אכן עדיין לא סגורות, אבל לפי איך שליברמן טוען עכשיו, מי שיעמוד בתנאים באמצע השנה, יקבל הנחה רטרו, אז שום דבר לא בוער

לא הבנת אותו נכון.
יקבל הנחה מרגע היציאה לעבוד.
לא צרי תלושים משנה שעברה.

בא לענות על חששו המובן מבג"ץ שיקבע שמדובר במועד מאוחר מדי. (יש תקדים כזה מ-2013) - "אפשר הרגע להתחיל לעבוד".
 
אני חושבת שצריך לצאת לעצרת המליון(עמו שהיה לפני 6 שנים) ביגלל כמה דברים:
א.נגד ליברמן ולפיד וכל השירה שלהם וכמובן הממשלה החדשה
ב.לאור האסונות שפקדו את עם ישראל בשנה האחרונה
ג. עם ישראל צריך את האחדות!!
 
יכול להיות שהפתרון הוא לדחוף יותר לחזור אחורה. לחיי פשטות. לסחוב את כולנו לכפרים, לפריפריות. בינתיים אין אשכול שעוסק בפתרון מהסגנון הזה.
כי הרבה יותר פשוט "לחתום על כמה מסמכים ברבנות או במס הכנסה", מלחנך את עצמנו.
[/QUOTE]
עם משכנתא בפרפריות, לא צריך משכורת?
היום בשביל להתחיל חודש - רוב הזוגות צריכים כסף... ולא משנה איפה ממש איפה הם גרים.
וגם לגבי הצהרונים יש איזו עניין לעשות לאמהות תחושה מאוד רעה , מעבר למה שמרגיש להן לבד...
כי לשחק קלאס למטה עם ילדות השכונה, לא שונה מאוד מלשחק משחקים שונים בחצר הגן עם ילדות השכונה...
אז נכון שכיף ואידאלי לקבל את הילדים באחד עם ארוחה חמה, אבל מעבר לזה השינוי לא תמיד כזה דרמטי...
וגם היו שעות מנוחה בין שתיים לארבע - לא? ככה שלא בטוח שבשעות האלו אמא יושבת על הריצפה ומשחקת עם הטף...
היום פשוט אין שעות מנוחה...
 
איך הגאון של איווט מתכוון לממן את המעונות של רוב אזרחי ישראל שכן עובדים מספיק שעות?
הרעיון שלו אין לו שום קשר עם היגיון כלכלי...
 
נשים בהדרכת ובהכוונת רבנים גדולי עולם נטלו על עצמם את עול הפרנסה כדי להחזיק את העולם.
נשים בהכוונת רבנים ובהדרכתם נפרדות מהתינוקות שלהם לשליש מהיממה כי להחזיק בית של תורה. למרות שזה קושי נוסף עבורן - מקסים ומרגש ביותר!!
יש הוראה גורפת.
את חושבת שלא תיתכן - גדולי ישראל חושבים שכן תיתכן. וזו הוראה גורפת שלהם.

אם יש יחידים שפונים הם פונים כי משהו חורק אצלם מסיבה כלשהי - מהיכרות עם עשרות אברכים ואברכיות חולקת עלייך שזה רק כי הם "מעזים" ואחרים פשוט לא ...
פשוט אצל אחרים - אין חריקות. והם חיים את זה עם הרבה אידיאל וחשק.
להבנתי, גדולי ישראל מעולם לא הורו לנשות ישראל ליטול את עול הפרנסה על עצמם,
הם עודדו, הם תמכו, הם לא הורו.

המציאות החברתית של עשרות השנים האחרונות,
היא זאת שהפכה את המצב שבו האישה מפרנסת,
מאידיאל שמבחירה לנורמה מחייבת.
 
נערך לאחרונה ב:
אה ,
ותתכוננו - אם אכן בעלי המעונות והאיגודים יחליטו לפעול-
הפעולה תכלול בסבירות גבוהה שביתה.

אז קחו גם את זה בחשבון...;)
שום בעיה.
שישבתו מט' באב עד ר"ח אלול.
 
ואם נזעק מרה זה יעזור משהו?
לזעוק מרה יש טעם רק כשחלה חובת מחאה כמו על חוק הגיוס.
שאננחו יודעים שזה לא יעזור - ובכל זאת מחויבים להביע מחאה.

במקרה דנן האפקט היחיד לזעקות מרה יהיו עוד כמה מנדטים לליברמן.

את הגזירה זעקות מרות (כולל אלו של החכי"ם) לא ממש משנות.

עצה לחכי"ם היקרים לסיבוב הבא : אין כמו להפוך דברים לחוקים ולא לתקנות. לו היה הסבסוד במעונות מוגדר בחוק מסודר - השינוי שלו היה קצת יותר מסובך לליברמן בסיטואציה הנוכחית.
כן זה יעזור שדבר כזה מזעזע לא יעבור בשקט שנראה כהסכמה כאזלת יד כחוסר אונים.
לא אנחנו מחליטים מה אפקטיבי או לא בשביל זה יש את מאורי הדור!
מנדטים שמנדטים. המשוואה שמחאה שווה מנדטים זו הסתכלות מאד מסויימת
ולא בטוח שהיא היא הנכונה. הראיה שלנו מוגבלת ואין לנו כתפיים מספיק רחבות בשביל להחליט על דעת עצמנו כאלה דברים.
אם ה' לא ירצה שהוא יוסיף לעלות הוא לא יעלה
ואם כן-יעלה גם בלי מחאות שלנו.
מחאה-לא הפגנות מחללות ש"ש, אלא השתדלות מעשית, רצוי ערכית, אפילו יום תפילה. זה הרבה הרבה מעבר לכסף זה פגיעה במוסד לומדי התורה!! אי אפשר שדבר כזה יעבור בשקט ובאשכולות כאן ובפועל כלווום.
לגבי עצתך-ככל הידוע לי החכי"ם אינם ניקים כאן וכדאי לפנות אליהם ישירות!
 
איך הגאון של איווט מתכוון לממן את המעונות של רוב אזרחי ישראל שכן עובדים מספיק שעות?
הרעיון שלו אין לו שום קשר עם היגיון כלכלי...
במקום שיספסדו אותך את תספסדי את האחרים כשתשלמי מחיר מלא במקום אלו ששילמו עד עכשיו...בחלומות הלילה שלו ..
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה