דרוש מידע פתרון חוקי לתנאי של 'כושר ההשתכרות'

אז כן... מטפלת פרטית עד 4 לוקחת כ 1500 ש"ח (בזמן שהגננונים עד 1:30 לוקחים 550 גם אצלינו)
גם אצלנו, מינימום 1500 שח וחופשים כמו בית יעקב...
 
אני מכירה מישהי שרשמה תאומים למעון וקיבלה דרגה בדרך לא כל כך ישרה, בסוף השנה עלו עליה איך שהוא,
והיא חויבה בערך ב 20,000!!!
זהו בדיוק
אין פה קנס או הליך פלילי.
רק שלילת דרגה.
אגב, לא שמעתי ששללו דרגה אחרי שכבר ניתנה.
למה שיבדקו את התיק שוב?
 
באופן עקרוני אף פעם לא הפגינו על כסף,
ואפשר להבין מדוע
לא הפגינו על כסף כשהיה משהו ספציפי.
כאן נראה שזה מגמה של גזירות. במקרה הראשונה היא כסף.
אם לא יפגינו על הגזירה הראשונה, תבא סדרה של גזירות.
לכן יתכן שהמקרה שלנו עם הממשלה העויינת הזו, הוא שונה

אבל ברור שגדו"י הם שיחליטו מה המשמעות של המקרה הזה
אם הם יחליטו שגם שהפעם יוצאים, יצאו, כך שהכל כאן יותר בתיאוריה
 
אם יעשו שביתה על המעונות, מה יעשו כשיקצצו בתלמודי התורה? בישיבות? בכוללים?
המעונות זה כסף קטן לעומת תקציבים אלו.
ומה יעשו כשיגזרו גזירות נגד היהדות כמו איסור הפרדה מגדרית, "גיור" רפורמי, חילולי שבת, חמץ, רישום נישואין.
אין לנו אלא וכו'
הכי הגיוני לשבות במקרה הזה, שזה פגיעה באפשרות של אותם עובדות לעבוד.
[בשונה מתקצובים אחרים שלא מיוחסים לאפשרות לעבוד.]
 
זה הזוי לכמרי
אני קוראת את התגובות ולא מאמינה לסכומים....
זה רק מלמד אותי לעלות את המחיר.....
שאני רציתי לעלות את המחיר בשכונה שלי מ 7.5 ל 8 השכנים ערבו רבנים שזה לא בסדר לעלות וכו
 
בלת"ק חלקי
לא הבנתי את המשפט הזה,
את מתכוונת לומר שאין מעונות בפריפריה? או שאין שם נשים שעובדות עד 4 ?
שרק משפחות שגרות בבני ברק או ירושלים זוכות עכשיו לעמוד בנסיון בגבורה?
כותבת מהיכרות אישית עם נפגעות ישירות בפריפריה, שעובדות עד 4...
ממש ממש לא לזה התכוונתי...
אבל אין לי כוח לפתוח שוב את הנושא, התקדמנו מאז.
 
בלת"ק
לא הבנתי למה אברכים שלומדים בכולל זה שונה מאנשים שלומדים לצורך פרנסה-ולהם לא קיזזו את ההנחה.
לא כל או לפחות רוב רובם של האברכים לומדים ומגיעים להיות רבנים/דינים/מוצ"ים או רמי"ם ומשגיחים, אז מה ההבדל??
 
בלת"ק
לא הבנתי למה אברכים שלומדים בכולל זה שונה מאנשים שלומדים לצורך פרנסה-ולהם לא קיזזו את ההנחה.
לא כל או לפחות רוב רובם של האברכים לומדים ומגיעים להיות רבנים/דינים/מוצ"ים או רמי"ם ומשגיחים, אז מה ההבדל??
לצערינו בראיה חילונית אותם אלו שלומדים מקצוע - זו השקעה להמשך שע"י הלימוד הזה הם יתפרנסו וישלמו מיסים וכו'...

לעומת זאת אברכים הלומדים תורה אמנם יש רבים שהולכים ומתפרנסים מזה אבל א. הרבה מאד ההכנסה שלהם תישאר בתור מלגה ולא בתלוש... ב. אני לא חושב שרוב רובם נהיים רבנים וכו'... עובדתית זה לא קורה, יש עשרות אלפי אברכים ב"ה ורובם נשארים אברכים ללא "שטעל'ע"

מה שכן, הרבה מאד מאלו שלומדים כאן ומוציאים תארים בסבסוד המדינה יורדים אח"כ לחו"ל ושם עושים את כספם
או לחילופין נשארים כאן אבל נוסעים הרבה לחו"ל ומוציאים שם כסף לעומת האברכים שמכניסים כסף מבחוץ (ע"י התרומות) ומוציאים את זה כאן בארץ וזה תורם לכלכלה הרבה יותר מאותו אחד שלמד מדעי הרוח...

אבל בכל מקרה כל הדיון מיותר
כי מה שבאמת מעניין אותם זה לא הכלכלה אלא שלא נהיה חרדים...
 
לגבי גנים פרטיים:
אני משלם 550 ש"ח למטפלת עד 1:30
אני לוקח את הילדה מיד אחרי שאני גומר את כולל והכל בסדר
והילדה נהנית בגן עד הגג.
כך שגם אם האשה עובדת עד ארבע הבעל יכול לשמור על הילדים עד ארבע
ואם זה מידי קשה, יש מטפלות שעובדות עד ארבע, ולא נראה לי שלוקחות עוד 1000 ש"ח על 3 שעות.
להכין ארוחת בוקר בבית זה לא כזה נורא, וארוחת צהריים אני מנחש שאפשר לשלוח בקופסה ארוזה.
ממליצה לכם לברר טוב את מצב השוק לפני קביעת עובדות
ובעיה נוספת שחוזרת באשכול
הרבה אברכים שלומדים עד 17 בכולל
או הפסקת צהרים קצרה ולפני 16 צריכים לצאת וכו.
 
ביטו"ל יודע את הסכום לפי הדמי ביטוח שמופרשים לו, שזה אחוז מסויים מהמשכורת
ממש לא
הוא מקבל סכום אחד
בין היתר...

יש גם דיווח שנתי וחצי שנתי שמדווחים לביטול עם פרטי עובדים...
אבל זה לא באותו זמן
זה רק אחרי כמה חודשים
 
אשמח לשמוע מה קורה בשטח.
האם אכן משפחות רבות מפסיקות לשלוח למעון שנה הבאה?
האם יש גל של מטפלות וצהרונים פרטיים?
 
ממליצה לכם לברר טוב את מצב השוק לפני קביעת עובדות
מה לברר? כמה תקח מטפלת עד ארבע כשכל הילדים נשארים (ולא לשמור על ילד בודד עד ארבע)?
עד היום לא היה כמעט אנשים כאלו כי כולם שלחו למעון, ועכשיו כשיש צורך השירות יגיע
ובא נראה מה יהיו המחירים.
בכל אופן לא קבעתי, רק שיערתי.

ולגבי האברכים שאין להם הפסקה
מאמין שיש כוללים שיוכלו לשנות את הלו"ז לרגל המצב.
כי הרעיון שאין הפסקה זה, בשביל לא לשרוף זמן מיותר על הליכה לבית בשביל הפסקה קצרה
אבל כשיש צורך אמיתי, אולי ישנו את סדר היום? זה יותר קל מפתיחת עסק ללימוד התורה עם קבלות ושאר ירקות.
 
פרסום ראשוני הודלף מבכירי משרד הכלכלה חוק גזירת ליברמן על המעונות - לא תצא לפועל נכון לשנה הנוכחית, שנת תשפ"ב 2022.
 
בינתים זה נדחה בחודשיים (לכו תדעו איזה סגר כבר מתוכנן לחודשיים הראשונים של השנה)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה