דרוש מידע צהבת לפני ברית

  • הוסף לסימניות
  • #41
מיטת אור (ניתן להשיג בגמחי"ם) דבר שמוכרח רפואי ואושר ע"י הFDA(עוקף את ההעברה מהיציאות הגדולות ליציאות הקטנות), וזה מה שעושים בבית חולים למספרים גבוהים, התגלה ע"י אחות בלונדון ששמה לב שהתינוקות שקרובים יותר לשמש פחות צהובים וזה ע"י קרן שיש בשמש ששמו במיטות, וכאן קונה מקום לעצמו עצה נוספת לחשוף את התינוק מומלץ אפי' ללא בגדים לאור יום אבל! לא ממש ישיר לשמש שלא ישרף אלא א"כ לרגעים ספורים בעיניים מכוסות ואח"כ לתת 30 מ"ל מים רתוחים), (במיטות הבית חולים זה יותר חזק וכדי שלא יזיק לעיניים שמים כיסוי לעומת מיטות הגמחי"ם שהינו אור חלש יותר ומאיר רק מלמטה (תמיד אח"כ יראו שהגב לא צהוב והבטן כן), (מוריד שני מספרים ב24 שעות ולפעמים יותר), אחרי היציאה מהמיטה המספר אמור לעלות במקצת ולכן יש לבצע את הבדיקה רק 6 שעות או 12 אחרי היציאה מהמיטה (משתנה בין המוהלים), ולכן מומלץ להתחיל כמה שיותר מוקדם, כמו כן התועלת בטיפול זה הינו בעיקר כשהוא רצוף ולכן מתאים לתינוקות שלא אוכלים ממושך או ניזונים מבקבוק, כמו כן המיטה מעט מייבשת ויש להקפיד על שתיה.
ניתן להשיג בגמ"ח עזרת אחים (כלל ארצי) 026636557
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
אנחנו גם לקחנו את הטיפות של הרב יורוביץ,
זה הוראות קצת מסובכות וגם התינוק לא רצה לשתות.

אופציה אחרונה לקחנו קרפיון
בהתחלה שמנו באמבטיה עם התינוק (הדג באמבטיה והתינוק מוחזק בתוך קופסא עם מים גם)
אחרי חצי שעה התייאשנו ושמנו את התינוק במיטה ואת הדג בקופסא לידו.
אבל לוקח זמן להשפיע כנראה, כי עשינו עם הדג בשני והברית היתה ברביעי.

הדג כשהוא שחור
IMG_7110.JPG


הדג כשהוא צהוב ומת
IMG_7116.JPG
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
עם כל הכבוד להנקה בנוגע לצהבת אכן יש להקפיד על האכלה ולהההפפחחיית כמה שיותר הנקה ולהשתמש בתחליף שכן האנזים שמפרק את הצהבת בכבד נמצא בהנקה במינון נמוך הרבה יותר-הוראה ברורה שריבלתי מפרופסור מנהל מחלקת פגים
ובנוסף מניסיון אישי בערב שלפני ברית המוהל הודיע שאין מצב שעד הבוקר הצהבת תרד למספר שיתאפשר למול ועל הבוקר הבדיקת בילרובין יצאה תקינה והיתה ברית בזמן וכנראה שזה בזכות הטיפות של יורוביץ לצהבת שניתנו לתינוק
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
צהבת נוצרת אחרי הלידה והדרך להתמודד איתה היא
שהתינוק יוציא את הבילירובין מהגוף.
ההנחיה בעצם היא שתינוקות יאכלו כמה שיותר כדי שיתפנו כמה שיותר,
והכי קל למוהלים להגיד תתנו מטרנה במקום להגיד לאמא לשאוב כל שעה שעתיים ולהביא
כי הם יודעים שהרבה אימהות אולי לא יעמדו בזה.:(
אבל אין שום חומר בתמ"ל שמוריד צהבת , זה נטו הענין של לאכול הרבה
ופשוט חבל לי על תינוקות בני יום שניזונים בגלל מיתוס שגוי מתמ"ל......
זה לא מיתוס שגוי
שכן בגלל שהתחליף הוא בד"כ כבד יותר מהנקה יש אנזים האחראי על פירוק באחוז גבוה יותר מבהנקה
רק שהכוונה היא לא שמטרנה יותר טובה לכבד כמו שזה נשמע אלא רק שבגלל המירקם תהליך פירוק המזון עובד יותר חזק והצהבת יוצאת מהגוף בתהליך זה כך שספציפי לתמונת מצב זו תחליף חלב מועדף
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
זה לא מיתוס שגוי
שכן בגלל שהתחליף הוא בד"כ כבד יותר מהנקה יש אנזים האחראי על פירוק באחוז גבוה יותר מבהנקה
רק שהכוונה היא לא שמטרנה יותר טובה לכבד כמו שזה נשמע אלא רק שבגלל המירקם תהליך פירוק המזון עובד יותר חזק והצהבת יוצאת מהגוף בתהליך זה כך שספציפי לתמונת מצב זו תחליף חלב מועדף
יכול להיות
עדיין שכל אחד יעשה את שיקוליו וישאל את רבותיו.
אני שמעתי שסיפרו מהרב אלישיב
שאמר שלא בטוח שבשביל ברית בזמן מותר לתת תמ"ל במקום חלב אם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
בלת"ק
אנחנו עשינו את הסגולה עם הדגים
דגי זהב, בתוך דלי, מתחת לעריסה
תוך כחצי שעה הדגים הצהיבו, ומתו.
והצהבת ירדה משמעותית
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
יש כמה גורמים לצהבת ביילודים, לפעמים הנקה עוזרת להוריד את הצהבת ולפעמים היא מפריעה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
גם אני מאוד בעד הנקה. אבל בתור אמא לכמה ילדים שכולם היו עם צהבת שלא ירדה כמה ימים.
רופא ילדים מומחה יעץ לי להפסיק הנקה ליומיים.
וזה עזר מאוד תוך יממה הצהבת ירדה פלאים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
יש כמה גורמים לצהבת ביילודים, לפעמים הנקה עוזרת להוריד את הצהבת ולפעמים היא מפריעה.
אין קשר בין הגורמים לצהבת, לענין להוריד אותה, ככל שיהיה יותר יציאות יהיה יותר פינוי, וכמו שכתבתי הנקה עוזרת ועוד יותר עוזר תמ"ל. יש מצבים שהצהבת כל כך גבוהה ולפעמים בגלל הגורם שממנו נגרם הצהבת שכמה שמנסים לעזור בפינוי, ה"בינוי" של הגוף יותר חזק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
אין קשר בין הגורמים לצהבת, לענין להוריד אותה, ככל שיהיה יותר יציאות יהיה יותר פינוי, וכמו שכתבתי הנקה עוזרת ועוד יותר עוזר תמ"ל. יש מצבים שהצהבת כל כך גבוהה ולפעמים בגלל הגורם שממנו נגרם הצהבת שכמה שמנסים לעזור בפינוי, ה"בינוי" של הגוף יותר חזק.
יש קשר, תקרא/י על זה קצת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
להלן כמה תשובות שענה הגאון הצדיק הרב בן ציון מוצפי שליט"א

שאלה - 179470
לכבוד מו"ר. ברית לאחר 3 שבועות לתינוק שהחלים מצהבת ב"ה. הרב אמר לקרוא תהילים לרפואת התינוק וכן עשינו ב"ה. תודה רבה. האם יש פרקי תהילים ספציפיים לברית שהכל יעבור בשלום?
תשובה
לא לדאוג תאמרו תהלים כמה שאפשר.
שאלה - 179067
לכבוד מו"ר. אחותי הקטנה ילדה בשעה טובה בן זכר ב"ה. הברית מתעכבת כיון שיש לתינוק צהבת יחסית גבוהה. האם כמו שיש פרקי תהילים ליולדת (כ. כ"ט), יש משהו לרפואת התינוק מהצהבת?
תשובה
פרקי תהלים, ולא צריכים להיות מודאגים במיוחד, כי זה דבר טבעי ומצוי ומסתלק לאחר כמה ימים.
שאלה - 171293
לכבוד הרב בשעה טובה נולדה לי בת ביום חמישי האחרון, התינוקת כרגע עם צהבת, כיצד ניתן להוריד את הצהבת.
אמרו לי לשים זהב עליה, ליטול לה ידיים בבוקר. האם הרב מכיר? או יש עצה אחרת?
תשובה
תשאיר את הטיפול לרופאים ואל תתעסק בדמיונות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
אני מכיר את כל סוגי הצהבות ויש לי על זה מידע נרחב, זה מה שידוע לי, אם יש לכם משהו להחכים אותי אני אשמח
 
  • הוסף לסימניות
  • #55

צהבת חלב אם

תינוקות יונקים רבים סובלים מצהבת שמקורה בחלב אם. צהבת זו מופיעה מאוחר יותר בהשוואה לצהבת מסיבות אחרות, בשבוע השני לחיים, והיא נובעת מחומר המצוי בחלב האם ומפריע לגופו של התינוק להיפטר מהבילירובין. סוג זה של צהבת בדרך כלל נפתר מעצמו ללא טיפול לאחר כמה שבועות. גם אם התינוק שלכם סובל מצהבת חלב אם, אין צורך להפסיק להניק. לרוב, צהבת כזו היא קלה ומשתפרת מעצמה עם הזמן. אם אתם מודאגים, קבעו תור אצל אחות טיפת חלב או אצל רופא הילדים.

 
  • הוסף לסימניות
  • #56
צהבת חלב אם הינה בערך באחוז וחצי מן התינוקות הלוקים בצהבת, ואגב גם צהבת זאת לא נגרמה מחלב אם אלא כרגע היא הסיבה שהגוף לא מפנה את הבילירובין בקצב הרגיל, (כמו שמחבר המאמר שהבאת הביא התייבשות כגורם לצהבת בעוד שרק גורם לחוסר פינוי) ובשאר כל הצהבות אין קשר בין הגורם להורדה שזה תלוי בפינוי שטוב הנקה ועוד יותר טוב תמ"ל, ונקודה נוספת מאחר שזה צהבת מאוחרת בדר"כ כבר לא קשור לברית ביום השמיני.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #57
לי אמרו שיכול להיות שכדאי להמנע מלתת זריקת B בביה"ח כי זה יכול להגביר את הצהבת,
זה נכון? שווה לנסות ולהמנע הפעם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
לגבי אמבטיות שמש (חשיפה ליד חלון וכד') צריך רק להיזהר שלא תהיה מכת שמש חזקה מידי ולא לזמן ממושך, עלול להיות מסוכן [כך הסבירו לנו בבי"חאחרי שרצנו לביה"ח עם תינוק מנומנם וצהוב שנהיה אפאטי לגמרי אחרי אמבטיית שמש]
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה