כללי צורת התנהלות מול לקוח, מהי?

  • הוסף לסימניות
  • #61
מיג, יבורכו ידייך המקלידות - היטבת לבטא את מה שמוחי העייף התקשה לומר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
נכתב ע"י האורות;870998:
אני מנסה להביא לפניכם צד שני ואתה אומר לי להפסיק? למה?

אינני מצדדת באמירת ה'תפסיק',
אבל התחושה המתקבלת היא שאינך שומע.

נכתב ע"י האורות;870998:
אני עדיין סבור שאפשר להבין שמשלמים אחרי שמקבלים את הסחורה, בפרט כאן שזה עניין של טעם ושירות.

הנה לדוגמא,
אם תקרא בעיון את הודעתה הממצה של מיג, תמצא תשובה הגונה לשאלתך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
נכתב ע"י האורות;870998:
אני עדיין סבור שאפשר להבין שמשלמים אחרי שמקבלים את הסחורה, בפרט כאן שזה עניין של טעם ושירות.

יש לך באג??
זה לא סחורה.
ומקדמה זה לא דבר שהגרפיקאים המוזרים האלו המציאו.

אתה לא חייב לעבוד אם אף מכאן אחד השוק מוצף בהרבה אחרים.

אני את שלי סיימתי.

ומנהלים,
בבקשה, אחרי כל אשכול כזה אנחנו תוהים, אולי בכל אופן אפשר להשאיר פינה אחת שתהיה שייכת רק לגרפיקאים בפועל??
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
נכתב ע"י האורות;870998:
אני עדיין סבור שאפשר להבין שמשלמים אחרי שמקבלים את הסחורה, בפרט כאן שזה עניין של טעם ושירות.
..
דרך אגב,
אמירה זו רק מחזקת את ידי לוקחי המקדמות,
שכן מבין המילים משתמע שאם לא תהיה מרוצה מהטעם או השירות, לא תשלם עבור ה'סחורה',
לא משנה כמה שעות עמל נסיונות ותיקונים הושקעו בה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
לשלם על עבודה שלא מרוצים ממנה - אחרי שמסכמים עניינים - יש לזה טעם של אני לא יודע מה.
תחשוב על שיפוצים שעשית בבית ואכלת אותה. על ריהוט שהזמנת וזה לא כמו שבקשת.
למשל ארון בסלון כתוב מפורש את הרוחב של העמודות אבל זה 3 ס"מ יותר. גובה המדירות? 2 ס"מ פחות! הצבע? טיפה יותר בהיר ממה שהזמנתי... מראות בכל הויטרינה? רק בגב! קרניז למעלה? בגלל שהארון גבוה מעט ,לא נכנס. ידיות נחושת? יש לנו רק ניקל...
והכל כתוב...
אז לא תשלם????? הרי עבדנו כל כך קשה!!!!

הדיון כאן לא קשור כי הוא זה ללימודי גרפיקה וכדו'
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
MIG ענתה, כהרגילה, בלשון נעימה לקריאה, חודרת למרכז המח, כיף לקרוא את זה וכמעט תמיד להסכים איתה, כי היא באמת מנתחת דברים בצורה נכונה.

מכיון שהיא גרפיקאית, ארשה לעצמי להציג את צד הלקוח במילים קצרות:

כל זמן שיהיו גרפיקאים שלא יקחו מקדמה - לקוח שעדיין לא מכיר את הגרפיקאית שנותן מקדמה הוא פרייאר אמיתי. (אלא אם כן, הוא מכיר את הגרפיקאית והתחבר לסגנון ולצורה שלה, ואז כמעט שאין סיבה לא לשלם מקדמה ולתת לגרפיקאי הרגשה טובה, אבל גם אין סיבה שהגרפיקאית שכבר מכירה את הלקוח תבקש ממנו מקדמה אלא אם כן היא התרשמה שיש לו מוסר תשלומים ירוד - ואז - שתיקח את כל התשלום מראש)
נדמה לי שהחלוקה אמורה להיות בין סטודיו לגרפיקה עם לקוחות קיימים, שיכול לוותר על לקוח חדש, ואז עדיף לגרפיקאי כן לבקש מקדמה מלקוח חדש - מקסימום שלא יבוא, לבין גרפיקאית מתחילה שמעונינת בעבודות, ומעונינת לקחת מחיר טוב ולמסד את עצמה כעסק יוקרתי, שבמידה ונראה לה שהלקוח לא ישמח עם הרעיון של המקדמה - מומלץ לוותר ולא להזכיר את זה בכלל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
נכתב ע"י mig;871005:
בבקשה, אחרי כל אשכול כזה אנחנו תוהים, אולי בכל אופן אפשר להשאיר פינה אחת שתהיה שייכת רק לגרפיקאים בפועל??

הפורום משמש לשתי מטרות:
1. למיקצוּעַ הגרפיקה - להעלות עבודות, לדון בהם בפורום, לשמוע חוות דעת על העבודות שלנו, ולראות עבודות של אחרים ולהתמקצע על פיהם.
2. שיווק - לימוד נושא השיווק והמכירות, המיתוג של עצמינו, דיונים פוריים מול לקוחות בעייתים, עצות ורעיונות לפיתוח העסק וכדומה.

לגבי נושא 1 - יתכן ועדיף שתהיה פינה רק לגרפיקאיות.
לגבי נושא 2 - נדמה לי שמומלץ מאד לשמוע חוות דעת גם של לקוחות, ולא לטבוע בביצה של הגרפיקאיות שרואות רק הצד של העסק שלהם, וכבר אמרו חז"ל "אין חבוש מתיר עצמו מבית האסורים".
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
נכתב ע"י האורות;871016:
לשלם על עבודה שלא מרוצים ממנה - אחרי שמסכמים עניינים - יש לזה טעם של אני לא יודע מה.

חברה - סימן ראשון למאפייני לקוחות שעלולים להגיע לרשימה השחורה. (ואני בהחלט לא אומרת שאתה, אם אתה מתנהל אחרת) משפט זה אופייני ללקוח לא רציני שעלול לעשות בעיות.

נכתב ע"י האורות;871016:
תחשוב על שיפוצים שעשית בבית ואכלת אותה. על ריהוט שהזמנת וזה לא כמו שבקשת.
למשל ארון בסלון כתוב מפורש את הרוחב של העמודות אבל זה 3 ס"מ יותר. גובה המדירות? 2 ס"מ פחות! הצבע? טיפה יותר בהיר ממה שהזמנתי... מראות בכל הויטרינה? רק בגב! קרניז למעלה? בגלל שהארון גבוה מעט ,לא נכנס. ידיות נחושת? יש לנו רק ניקל...
והכל כתוב...
אז לא תשלם????? הרי עבדנו כל כך קשה!!!!

אכן כן מנסיון!!
לא שילמתי??
שילמתי גם שילמתי מקדמה, ואמצע והשתלום הסופי מחכה,
אתמול הוא פירק את הדלתות ולקח לתיקון, וכן לקח מידות למראות בצדדים, מדהים איך שקלעת למצב נוכחי אצלי בסלון. (אמיתי!! לחלוטין)
הזמנתי מדף מסוים - הוא הכין מושלם אבל טעה בפורמיקה - הוא מחליף ועושה חדש!!
כן,
כי הוא אמין, וישר ומקצועי.
ולכן מבררים קודם.

בעל המקצוע יעבוד עד להשבעת רצון הלקוח, במיוחד בגרפיקה שזה אפשרי יותר ואין צורך לנסר עץ מחדש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
MIG
הבאתי בכוונה דוגמא של ריהוט, כיוון שמלכתחילה הבאתי אותה כדוגמא שכן נוהגים בה לקחת כסף (נגר... עיין לעיל)
אבל דברי היו מכוונים בעיקרם למי שכתב "עבדנו קשה אז לא תשלם"?
לכן אמרתי שיש לזה טעם "א יענץ טעם"

(גם על פי הלכה נראה לי שצריך לשלם. לא יודע בדיוק כמה)

ושאפו על זה שתעבדו עד לשביעות רצון הלקוח, אבל יש הרבה, כן הרבה, (לא הרוב, הרבה) שיגידו סליחה, כבר עברנו את ה 3 סקיצות, בשעה שגם החמישית לא תגיע למה שהתכוונו.ואז ירוצו לפתוח אשכול או לשים תגובה ב"אשכול ההזויים"...
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
נכתב ע"י האורות;871068:
MIG
הבאתי בכוונה דוגמא של ריהוט, כיוון שמלכתחילה הבאתי אותה כדוגמא שכן נוהגים בה לקחת כסף (נגר... עיין לעיל)
אבל דברי היו מכוונים בעיקרם למי שכתב "עבדנו קשה אז לא תשלם"?
לכן אמרתי שיש לזה טעם "א יענץ טעם"

(גם על פי הלכה נראה לי שצריך לשלם. לא יודע בדיוק כמה)

ושאפו על זה שתעבדו עד לשביעות רצון הלקוח, אבל יש הרבה, כן הרבה, (לא הרוב, הרבה) שיגידו סליחה, כבר עברנו את ה 3 סקיצות, בשעה שגם החמישית לא תגיע למה שהתכוונו.ואז ירוצו לפתוח אשכול או לשים תגובה ב"אשכול ההזויים"...

אוהו,
יש הבדל בין תיקון לבין יצירה חדשה...

אם אתה הלקוח,
קבל המלצה ככל שתהיה בהיר ומוגדר יותר כך תקבל מהר יותר את מבוקשך,
אחרת לא תקבל בסקיצה עשירית את מה שלא קיבלת בשלישית.

ולעשות 15 סקיצות כאשר התשלום אינו לפי שעה,
רק בגלל שהיום הלקוח קם על צד ימין והוא חלם בלילה שכך זה יותר מוצלח, ולמחרת להיפך... זה קצת יותר מהתעמרות במעצב האומלל שנפל עם הלקוח הנ"ל בגלל שהוא בלי חוזה וללא מקדמה...

הוא מקווה שהפעם זה באמת תיקון אחרון, או הפעם זו באמת סקיצה סופית סופית ג' בשביל לקבל את התשלום המתבושש להגיע, מחמת הלקוח הלא מרוצה שחושב אבל אולי בסקיצה הבאה תהיה בשורה שטרם ראיתי?

ואי לכך הוא עונה: "תראה גם זה עדיין לא מפיל אותי, ראיתי אצל X משהו מדהים. בא נאמר תנסה ככה עוד איזה קומפוזיציה באיזה 2-3 ואריאציות של צבע..."
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
נכתב ע"י mig;871084:
אוהו,
יש הבדל בין תיקון לבין יצירה חדשה...

אם אתה הלקוח,
קבל המלצה ככל שתהיה בהיר ומוגדר יותר כך תקבל מהר יותר את מבוקשך,
אחרת לא תקבל בסקיצה עשירית את מה שלא קיבלת בשלישית.

אוי, כמה שזה נכון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
בקיצור, אין מצב שגרפיקאי מורח?
ברור!
איך לא חשבתי על זה עד עכשיו...

לגבי הבהירות שאני רואה שחזרו והביאו אותה, מנסיוני לא תמיד היא עומדת ללקוח, למשל אני הבאתי לגרפיקאית דבר מסוים שעשיתי בעבר ואמרתי "כזה סגנון אני רוצה" אחרי 3 סקיצות אני שומע "אה, זה בפוטושופ, אני כמעט לא עובדת על זה.... צריך ניסיון מיוחד לזה..." אז למה בזבזתי את הזמן עד עכשיו בלהסביר לה?
וגרפיקאית באמת מומחית שעושה עבודות נפלאות.

שוב, אני מסכים עם הנאמר אבל זה מאד מאד לא חד משמעי. מאד לא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
נכתב ע"י האורות;871098:
בקיצור, אין מצב שגרפיקאי מורח?
ברור!
איך לא חשבתי על זה עד עכשיו...

יש,
בשביל זה אל תלך למשהו בלי לברר עליו.

נכתב ע"י האורות;871098:
לגבי הבהירות שאני רואה שחזרו והביאו אותה, מנסיוני לא תמיד היא עומדת ללקוח, למשל אני הבאתי לגרפיקאית דבר מסוים שעשיתי בעבר ואמרתי "כזה סגנון אני רוצה" אחרי 3 סקיצות אני שומע "אה, זה בפוטושופ, אני כמעט לא עובדת על זה.... צריך ניסיון מיוחד לזה..." אז למה בזבזתי את הזמן עד עכשיו בלהסביר לה?
וגרפיקאית באמת מומחית שעושה עבודות נפלאות.

שוב, אני מסכים עם הנאמר אבל זה מאד מאד לא חד משמעי. מאד לא.

אם היא לא עובדת בפוטושופ אז לא ראית בתיק עבודות שלה עבודה דומה לצרכיך,
סימן שהיה חסר לך בשלב הבירורים והבדיקה טרם הבחירה בה.

אין בדברים האלו מעשי ניסים ונפלאות.

ואגב, במקרה כזה גם 15 סקיצות לא יובילו אותך למבוקשך.

ויתכן בהחלט שנפלת עם משהי - קורה, זה "רעבע געלט" בשבילך לברר יותר,
כמו שמכל לקוח שנופלים איתו לומדים להתנהל באופן מושכל להבא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
הבהרה בטרם אני פורשת,

איני מכירה את האורות, ודברי אינם מכוונים אליו אישית,
הם נועדו לצורך חידוד הדברים החשובים מאד.

לילה טוב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
נכתב ע"י mig;871128:
הבהרה בטרם אני פורשת,

איני מכירה את האורות, ודברי אינם מכוונים אליו אישית,
הם נועדו לצורך חידוד הדברים החשובים מאד.

לילה טוב.

ואל תחשבי לרגע שדברייך ירדו לטמיון, כי הם נתנו המון חיזוק ובהירות לנו בעלי המקצוע באשר הם.
אפילו שאני חושבת שעשיתי דרך ארוכה בהערכה עצמית לעבודותי ולא לעבדותי עדיין צצים מדי פעם קשיים, וכל פעם שיש פה כזה דיון הוא מחזק ונותן כוחות.
ואני חייבת לציין שאת פשוט אלופה בלבטא מצוין את מה שהרבה מאיתנו מגמגמים.
יישר כח:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
העבודות שלה היו מאד מרשימות, והתוצאה עבורי היתה מאד מוצלחת, אבל הדרך עד אליה (להצלחה) היתה ארוכה.
מהיום היא כנראה תהיה קצרה יותר.
אבל זה בהחלט קורה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
גרפיקאים ואנשי מקצוע!!!!!!! קחו מקדמה, החיים הכלכליים שלכם יהיו יותר טובים.

האורות, כתוב בסטטוס שלך תלת מימד הדמיות, אני לא יודע במה זה מתבטא ואם עשית עבודות רציניות בתחום הזה, אבל האם עשית פעם הדמיה למישהו ואח"כ הוא מביא לך שרטוט חדש וצריך להפוך את כל הקומה או הבניין ולהחליף טקסטורות וכל הפרוייקט מתמשך עוד לפני שיש סקיצה אחת לרפואה וגם הכסף נמשך איתו? ומאיפה בנתיים משלמים חשבון חשמל מים ארנונה אוכל וכו'? לדבר כזה מקדמה בהחלט היתה עוזרת, בגרפיקה זה גם אותו דבר.

תקראו מה כתוב כאן זה יעזור לכם http://vrayart.co.il/forum/viewtopic.php?f=24&t=65
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
פעם שניה דמגוגיה
הרי ברור שדברתי על זה שאתה יכול להחליף תוכניות כל הזמן. אין דרך אחרת להסביר את כל מה שכתבתי עד עכשיו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
נכתב ע"י האורות;871220:
פעם שניה דמגוגיה
הרי ברור שדברתי על זה שאתה יכול להחליף תוכניות כל הזמן. אין דרך אחרת להסביר את כל מה שכתבתי עד עכשיו.
אני שמחה לשמוע שאתה עסוק החלפת תוכניות התלת לפי הצד עליו קם הלקוח שלך הבוקר,
נשמע כמו סדר יום מלא לכל החיים - המון הצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
אשכול מתיש, אני פורשת גם מצלצולי הפעמון.. אשרי הממשיכים לענות ולהוכיח צדקתם, ניסיתי גם בתחילת האשכול + הסבר שאין כאן נימה אישית וכו'.. אך תחושת האזנים האטומות מייאשת. הרבה הצלחה לכולם.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה