צריכה מתכון לחלות

  • הוסף לסימניות
  • #1
אשמח לקבל מתכון לחלות שמוצלחות בהקפאה.
שאם אני אכין עכשיו ויקפיא הם יצאו מההקפאה בחג כמו טרי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
כל חלה אם עוטפים בניילון נצמד טוב מיד כשמתקררת ומקפיאים, יוצאת אח"כ מההקפאה כמו טרייה.
לגבי מתכון, היו פה בעבר כמה אשכולות בנושא. תעשו חיפוש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
לי יש מתכון פשוט אבל טעיםםם לא נשאר פירור!!!
כמות של 2.5 קילו.
מכניסים לקערה:
2 קילו קמח,
4.5 כפות שמרים.
2 כוסות סוכר.
6.5 כוסות מים חמימים.
3/4 כוס שמן.
- להפעיל את המיקסר עד שזה קצת מתאחד.
ואז מוסיפים:(בהדרגה)
2 כפות מלח.
3/4 כוס שמן.
1/2 קילו קמח.
לתת למיקסר לעבוד עוד 10 דק' אחרי שהבצק מוכן.
יוצא בצק מדהים!!!
בהצלחה!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אולי משהי כאן תתן לי המלצה
תמיד החלות יוצאות לי במרקם יבש-מה הסיבה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
טיפ שלי:
מכינה את הבצק לחלות,
מתפיחה, יוצרת צורות,
מברישה בביצה, זורה שומשום
ושולחת למקפיא. לפני האפיה.

(מכניסה את התבנית מכוסה למקפיא עד שהחלות קופאות לגמרי,
אח"כ מעבירה אותן לשקית ניילון אטומה)

ובערב החג מה שנשאר לעשות:
ללחמם את התנור ל-50 מעלות למשך כ-5 דק' ולכבות.
להכניס לתוכו את התבנית עם החלות עד להפשרה מלאה,
להתפיח התפחה שניה (מומלץ להפעיל את התנור 50 מעלות למשך 20 דקות)
ולאפות. (להעלות את טמפ' התנור ל-180-200 מעלות ולאפות כ-25 דק' עד שהחלות זהובות ויפות)
בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אולי משהי כאן תתן לי המלצה
תמיד החלות יוצאות לי במרקם יבש-מה הסיבה?
אולי את לא מוציאה אותן מהתנור מיד בסיום האפיה?
או שהן לא תופחות מספיק בהתפחה השניה?
או כמו שציפופו כתבה...
תכתבי את המתכון והתהליך, יהיה יותר קל לעלות על הבעיה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
מוציאה מיד בסיום מחכה שיתקרר כמעט עד הסוף(מכסה בניר) ואח"כ מכניסה לשקית נילון ולמקפיא
שזה טרי זה מעולה הבעיה היא אחרי ההפשרה
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
מוציאה מיד בסיום מחכה שיתקרר כמעט עד הסוף(מכסה בניר) ואח"כ מכניסה לשקית נילון ולמקפיא
שזה טרי זה מעולה הבעיה היא אחרי ההפשרה
באיזה מתכון את משתמשת?
שמרים? קמח?
איך וכמה זמן את מתפיחה?
לכל אלה ועוד יש חלק מכובד בתוצאה הסופית.

על עצמי שמתי לב שכשאני מתפיחה את הבצק במקרר להמוןןןןן זמן, החלות יוצאות הרבה יותר אוריריות ורכות מאשר בהתפחה רגילה בטמפ' החדר.

זו השיטה שלי לחלות מושלמות (וכמו שכתבתי, ההתפחה הארוכה במקרר מוציאה חלות ליגה!)
https://www.prog.co.il/threads/טיפים-לאפיית-חלות-בפעם-הראשונה.368879/#post-5623028
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
באיזה מתכון את משתמשת?
שמרים? קמח?
איך וכמה זמן את מתפיחה?
לכל אלה ועוד יש חלק מכובד בתוצאה הסופית.

על עצמי שמתי לב שכשאני מתפיחה את הבצק במקרר להמוןןןןן זמן, החלות יוצאות הרבה יותר אוריריות ורכות מאשר בהתפחה רגילה בטמפ' החדר.

זו השיטה שלי לחלות מושלמות (וכמו שכתבתי, ההתפחה הארוכה במקרר מוציאה חלות ליגה!)
https://www.prog.co.il/threads/טיפים-לאפיית-חלות-בפעם-הראשונה.368879/#post-5623028

ננסה את מה שאת אומרת-
אני עושה כך-
קמח רגיל של יש, שמרים יבשים
מתכון -לא זוכרת בע"פ אבל לקילו קמח 2.5 כוסות מים וחצי כוס שמן
מתפיחה שעה וחצי בערך
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
ננסה את מה שאת אומרת-
אני עושה כך-
קמח רגיל של יש, שמרים יבשים
מתכון -לא זוכרת בע"פ אבל לקילו קמח 2.5 כוסות מים וחצי כוס שמן
מתפיחה שעה וחצי בערך
אצלי הולך על קילו מינימום 3.5 כוסות מים. בערך רבע כוס שמן.
אולי כאן הסוד?
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אולי
זה לא בצק נוזלי מדי?
לא, בכלל לא. בצק גמיש ורך.
אני מכניסה לקערת המיקסר 3 כוסות מים חמימים + שמרים וסוכר ומוסיפה את הקמח בהדרגה.
כשהבצק מתחיל להיות טיפה יבשושי אני מוסיפה בהדרגה עוד חצי כוס מים ואת יתרת הקמח.
את השמן אני מוסיפה ממש בסוף הלישה לפי הצורך של הבצק.

אפרופו קמח,
אם יש באזור שלך רמי לוי, הקמח שלהם פשוט מוצלח!
יצא לי לאפות חלות פעם אחת עם הקמח שלהם והן יצאו ליגה אחרת.
הרבה מהטיב של החלות תלוי גם בקמח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
יש לי מתכון מנצח.
כל מי שטעמה לקחה את המתכון...:eek:

לשים בצלחת עמוקה:
2 כפות שמרים
2 כפות סוכר
חצי כוס מים חמימים

לערבב היטב ולחכות לתסיסה עד שמכפיל נפח

בקערת המיקסר לשים כף וחצי מלח
קילו+כוס קמח,
את השמרים המותססים.
להתחיל להפעיל את המיקסר על מהירות נמוכה ולהוסיף
3/4 כוס סוכר
3 כוסות ח"פ מים
כשמתחיל להתגבש להגביר מהירות ובאיטיות להוסיף
3/4 כוס שמן.
להמשיך ללוש 3-4 דקות.
לעצור, לחכות רבע שעה ולהפעיל שוב
ל3-4 דקות.

כשעובדים עם הבצק לשמן את הידיים ואת משטח העבודה.

בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
הטיפ שלי: להעביר את החלה לפני האפיה תחת זרם מים חלש
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
מנסיון שבועי שלי-
1. בצק- הבצק צריך להיות רך במידה כזו, שחצי ממנו על וו הלישה, וחצי ממנו בקערה. מתפיחים עד שהבצק מכפיל את עצמו (אני לא ממש בודקת, חשוב שיתפח יפה)
ואז כדאי ללוש שוב או לתת מכה חזקה ולהוריד אותו. ושוב לחכות כ-10 דקות ולהתחיל עם הצורות.
2. עיבוד עם שמן ולא עם קמח
3. לא להתפיח מידי הרבה בפעם השניה, ולהזהר שלא לפגוע בתפיחה כשמורחים ביצה או כשמעבירים לתבנית.
4. תנור חם- חשוב שהחלות יכנסו לתנור חם, אפילו 200 מעלות (זהירות! משתנה מתנור לתנור),
טורבו, כדי שבסך הכל יצא שהחלות לא היו מידי הרבה זמן בתנור, כי זה מיבש אותן.
5. לצנן במקום מוגן רוח (חלון, מאוורר או מזגן- מייבשים), ולאחר מכן לארוז היטב או להקפיא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
יש לי מתכון מנצח.
כל מי שטעמה לקחה את המתכון...:eek:

לשים בצלחת עמוקה:
2 כפות שמרים
2 כפות סוכר
חצי כוס מים חמימים

לערבב היטב ולחכות לתסיסה עד שמכפיל נפח

בקערת המיקסר לשים כף וחצי מלח
קילו+כוס קמח,
את השמרים המותססים.
להתחיל להפעיל את המיקסר על מהירות נמוכה ולהוסיף
3/4 כוס סוכר
3 כוסות ח"פ מים
כשמתחיל להתגבש להגביר מהירות ובאיטיות להוסיף
3/4 כוס שמן.
להמשיך ללוש 3-4 דקות.
לעצור, לחכות רבע שעה ולהפעיל שוב
ל3-4 דקות.

כשעובדים עם הבצק לשמן את הידיים ואת משטח העבודה.

בהצלחה!
את מתפיחה ?כמה זמן? לפני הקליעה או אחרי?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה