התייעצות רב'ה עוקצני

  • פותח הנושא Tmj
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #41
ועוד עצה...
במידה וכל הנ"ל לא יעזור...
אפשר להדפיס את כל התכתובת הנ"ל ולתת למלמד בצורה אנונימית...
אולי גם הוא ישאב מכאן תובנות?!!!
מה דעתכם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
כמפקח בת"ת: יש מלמדים ש"עוקצים" תלמידים לרוב ללא שימת לב לפעמים זה "חוש הומור" ולפעמים סתם אוירה בכתה אני בטוח שעכשיו חלק יקפצו ויגידו "לא על חשבון הילדים וכו'" לרוב הילדים זורמים עם הרבה ומבינים את הבדיחה או העקיצה אבל ואבל גדול לא כולם ובטח לא הבן שלך אני חושב שאם תפנו לרבה בצורה ישירה הוא עלול להפגע וח"ו לא לפעול מקצועית אלא רגשית...... ומצד שני לפנות למנהל זה גם סיכון מסויים שהרי הוא יגיד לרבה.... אבל חייבים לקחת את הסיכון כי הסיכון שהילד יפגע הוא הרבה יותר גדול.... אני כהורה הייתי "מתייעץ" עם המנהל/מפקח מה לעשות אבל בשום אופן לא מתעלם.... (ועצה קטנה "מהמשרד" המנהל ממש אבל ממש לא אוהב שהורים מתאמים עמדות מאחורי גבו וד"ל)
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
כמפקח בת"ת: יש מלמדים ש"עוקצים" תלמידים לרוב ללא שימת לב לפעמים זה "חוש הומור" ולפעמים סתם אוירה בכתה אני בטוח שעכשיו חלק יקפצו ויגידו "לא על חשבון הילדים וכו'" לרוב הילדים זורמים עם הרבה ומבינים את הבדיחה או העקיצה אבל ואבל גדול לא כולם ובטח לא הבן שלך אני חושב שאם תפנו לרבה בצורה ישירה הוא עלול להפגע וח"ו לא לפעול מקצועית אלא רגשית...... ומצד שני לפנות למנהל זה גם סיכון מסויים שהרי הוא יגיד לרבה.... אבל חייבים לקחת את הסיכון כי הסיכון שהילד יפגע הוא הרבה יותר גדול.... אני כהורה הייתי "מתייעץ" עם המנהל/מפקח מה לעשות אבל בשום אופן לא מתעלם.... (ועצה קטנה "מהמשרד" המנהל ממש אבל ממש לא אוהב שהורים מתאמים עמדות מאחורי גבו וד"ל)
אתה מציע לא לפנות למלמד שלא יפגע. אלא למנהל, ומה המנהל יעשה ?? ידבר עם המלמד ? באיזה צורה? מה רע בלפנות למלמד בצורה מכובדת ומכבדת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
אתה מציע לא לפנות למלמד שלא יפגע. אלא למנהל, ומה המנהל יעשה ?? ידבר עם המלמד ? באיזה צורה? מה רע בלפנות למלמד בצורה מכובדת ומכבדת?
לי היה נראה שהוא לא הבן הראשון בכתה... אבל ברור שאם הקשר עם הרבה הוא טוב אין כמו לפנות אליו אבל אם זה לא רק לילד הזה..... חובה על ההנהלה לדעת מזה ואדרבה הורים אלו יזכו את האחרים
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
לפעמים יש לי תחושה שאנשים פה מגיבים מתוך הילד הקטן שלהם ולא מהמקום הרציונאלי, המבוגר.
זה אמיתי? להעביר ילד חיידר בגלל הרבה לפני שניסו הידברות, לפני שניסו ייעוץ, בקיצור לפני שלא ניסו כלום??
מה בעצם מלמדים את הילד בצורה כזו? לברוח בחיים מכל קושי אפשרי בלי לנסות לפתור אותו?
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
לפעמים יש לי תחושה שאנשים פה מגיבים מתוך הילד הקטן שלהם ולא מהמקום הרציונאלי, המבוגר.
זה אמיתי? להעביר ילד חיידר בגלל הרבה לפני שניסו הידברות, לפני שניסו ייעוץ, בקיצור לפני שלא ניסו כלום??
מה בעצם מלמדים את הילד בצורה כזו? לברוח בחיים מכל קושי אפשרי בלי לנסות לפתור אותו?
מלמדים אותו שיש לו הורים שהתפקיד שלהם להגן עליו מפני אנשים שפוגעים בו
אני בטוח שגם אם היה מדובר בפגיעות הכי חמורות של מוגנות, אותם אלה שמצדדים בלא להעביר חיידר - היו גם כן טוענים "צריך לדבר עם הרב'ה וכו'" גם אם הילדים נמשכים להיפגע יום-יום
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
מלמדים אותו שיש לו הורים שהתפקיד שלהם להגן עליו מפני אנשים שפוגעים בו
אני בטוח שגם אם היה מדובר בפגיעות הכי חמורות של מוגנות, אותם אלה שמצדדים בלא להעביר חיידר - היו גם כן טוענים "צריך לדבר עם הרב'ה וכו'" גם אם הילדים נמשכים להיפגע יום-יום
כל בעיה לגופה
זה לא חכם לטפל בבעיה אחת כמו שהייתי מטפל בבעיה אחרת
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
הבן שלי עלה עכשיו לישיבה, ורק עכשיו הוא מעז לספר על התעללויות של מלמד מאחת הכיתות הבינוניות!
סיפור של לפחות 6 שנים!!
לשאלתנו: למה לא סיפר עד היום? הוא ענה: פחדתי שאם אספר, אני אחטוף ממנו עוד!
וזה היה התעללויות מסוגים שונים, לכל הכיתה, לא רק לילדים ספציפיים
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
אני מרגישה צורך להגיב ודווקא בגלל נסיון שעברנו עם אחד הילדים שלנו באחת השנים.
כמו שסופר פה על רבה מציק בלשונו. "יורד" על הילדים וכו'.
תגובתי הייתה ואני לאחר מעשה יכולה לומר שהיא הייתה נכונה כי ברוך ה' הסיפור מאחורינו.
לא זוכרת בדיוק את הסדר אבל אלו היו המהלכים:
1. שיחה מאד חזקה עם המנהל. סיפרתי לו אני את כל מה שהולך בכיתה. את חוסר הרגישות של הרבה.
דיברתי מאד חזק וישיר בלי התחנחנויות. (כמובן שלכבוד הרב המנהל לא חסכתי במילים טובות וכמה אני יודעת ומאמינה שהוא יכול לטפל על הצד היותר טוב וכו)
2. שיחה קשה מאד הייתה לי עם מחנך הכיתה, שרחוק מלהיות מחנך. דיברתי אליו בצורה חזקה מאדדד. נתתי לו להבין שהוא עושה טעויות נוראיות שהוא ייתן על זה אחר כך את הדין.
באותה שיחה גם בכיתי מאד ועוררתי את הרגש (שלא יודעת היכן הוא....) שלו כאבא לילדים.
תארתי לו את הסבל של הילד ואת הלילות הרטובים שלו ושלנו כהורים.
בהמשך חיזקתי את ידו ואמרתי לו שאני מאמינה בו שהוא יכול לשנות את היחס לילד ואנחנו מאד מעריכים את צורת לימוד הגמרא ואת ההגשה הברורה לילדים (מה שנכון.)
השיחה נגמרה כשהוא שותק ואני מדברת כי הוא דיבר אלי מאד מאד מאד לא יפה שזה היגיע לרמה שביקשתי ממנו לשמוע בלי להגיב.
דיברתי דיברתי דיברתי והוא שתק והשיחה נותקה.
כבר למחרת ראיתי שינוי הילד חזר וסיפר שהרבה היום אמר לו מילה טובה.
3. לאחר שבוע בערך כשראינו שיש שינוי קל קל וריכוך מסוים. שלחנו לו מעטפה שמנה ועסיסית עם מכתב גדוש במילים חמות ומעריכות על כל פועליו .
זהו-
הבן שלי הפך לבן יקיר שלו.
הוא מאז מפנק אותו ברמות אחרות. דואג לו ונותן לו יחס מיוחד במינו.

למותר לציין שהילד שלי לא ידע ועד היום לא יודע על המהלכים שעשינו מול הרבה שלו. מבחינתו בתחילת שנה הוא פחות הסתדר עם הרבה ובסוף היה מעולה.
אסור שילד יראה חוסר שביעות רצון או גרוע מזה, עצבים של הורים מישהו ממערכת החינוך שהילד לומד בה.
זה מערער לו את הכתלים שהוא נשען עליהם וזה יותר גרוע לפעמים מרבה כזה או אחר.

הילד שלי, כדי לסיים את הסיפור, כיום כבר לא אצל הרבה ההוא והשנה ההיא לא זכורה לו כגהנום.

ורבה כזה- עדיף שילך למכור ב"נתיב החסד" או שאם הוא מאד ירצה אני מוכנה להשיג לו עבודה ב"מעיין 2000".
שלא יתעסק עם נפשות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
אם את רוצה שהילד שלך לא יקמול/ינשור - הפתרון הוא להעביר את הילד לחיידר אחר ויפה שעה אחת קודם
גם אם זה אומר שזה יהיה לחיידר ששייך לחסידות/קהילה/עדה אחרת

גם אם אתם חסידים, עדיף שהילד יהיה בחיידר ספרדי/ליטאי מאשר להיות תחת רבה כזה
גם אם אתם ליטאים, עדיף שהילד יהיה בחיידר חסידי/ספרדי מאשר להיות תחת רבה כזה
גם אם אתם ספרדים, עדיף שהילד יהיה בחיידר ליטאי/חסידי מאשר להיות תחת רבה כזה
ובחיידר הבא עוד שנתיים יהיה שוב רבה בעייתי , מה , ושוב יעבירו וחוזר חלילה ?!
זה לא פיתרון
אם כל הרבס שם היו בעיתיים יש מה להעביר אם לא אז מה הטעם ???
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
בלת"ק.
כמה דברים יש לי להגיד:
א. לדבר עם הרב'ה בכבוד!! להרעיף במילים איך שהילד נהנה וכו' וכו', רק נקודה קטנה שאת רוצה לחדד, שהבן שלך מאד נפגע מדיבור עוקצני, למרות שיש ילדים שמסתדרים עם זה, הוא ילד רגיש ו, לספר לו שהוא בא הביתה בוכה כי הרב'ה אמר ככה וככה, ואת בטוחה שהרב'ה לא שם לב, ולכן את מתקשרת.
אם זה לא יעזור:
לדבר עם המנהל.
במקביל תפני לעוד הורים ותוודאי איתם שגם הם שמו לב לזה. אפשר שגם הם יפנו למנהל.
זה אמור לעזור, לפחות להפחית את הבעיה.

ומה הכי חשוב? תפילות תפילות תפילות.

סיפור קטן.
היה לי סיפור עם מורה של הבת שלי באחת השנים.
אני לא רוצה לפרט יותר מידי, אבל זה היה משהו שחשבתי שלגשת איתו למורה או להנהלה היה יוצר אפקט יותר גרוע.
שלחתי לה מתנת הערכה (שזה לבד עלה לי במאמצים מרובים...)
פתחתי ת'סידור ופשוט שפכתי את נשמתי. הקב"ה הוא השותף השלישי, ואם אני עשיתי מה שיכולתי, הוא יעשה את מה שהוא יכול, והוא כל יכול. והוא עשה!!

יומיים אחר כך המורה לא הגיעה לכיתה, חצי שנה היא שכבה בשמירה.
סליחה המורה, כנראה התפללתי מידי חזק...
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
מלמדים אותו שיש לו הורים שהתפקיד שלהם להגן עליו מפני אנשים שפוגעים בו
אני בטוח שגם אם היה מדובר בפגיעות הכי חמורות של מוגנות, אותם אלה שמצדדים בלא להעביר חיידר - היו גם כן טוענים "צריך לדבר עם הרב'ה וכו'" גם אם הילדים נמשכים להיפגע יום-יום
העולם לא שחור לבן
יש הרבה שטחים של אפור
זה לא שכולם או מעבירים או לא מעבירים
כל מקרה לגופו
ומקרה של מוגנות זה לא להעביר ילד זה לעיף רבה. נקודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
צריך לחשוב איך לגרום לרב'ה להקשיב, ולא להתקשח.
אפשר לומר לו שהוא מאוד מעניין ומרתק, ושהילד יודע נפלא את החומר.
ושהילד הזה מאוד רגיש, וגם אתם בבית מאוד נזהרים לא להעיר לו בצורה של בדיחות כי הוא מאוד נפגע מזה. שזה ילד שצריכים מאוד לשים לב כל הזמן שלא יפגע.
ואתם סומכים על הרב'ה שיעשה את זה בצורה הכי טובה, כי שמעתם עליו דברים נפלאים....
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
ושהילד הזה מאוד רגיש, וגם אתם בבית מאוד נזהרים לא להעיר לו בצורה של בדיחות כי הוא מאוד נפגע מזה. שזה ילד שצריכים מאוד לשים לב כל הזמן שלא יפגע.
זה ספציפית נראה לי שלא כדאי לומר.
מההודעה הפותחת נראה שזו התנהלות של המלמד, ולא רגישות יתר של הילד. למה סתם לשים סטיגמה על הילד בעיני המלמד?
כביכול המלמד עצמו בסדר, אבל יש ילד אחד שלוקח הכל קשה.
ההתנהלות של המלמד פוגעת בכל הילדים. עדיף שינסה לשנות את כל צורת היחס שלו, ולא רק כלפי ילד אחד שההורים אמרו שהוא מידי רגיש, נעבעך.
להפך, לפעמים משפט כזה עלול אולי לעשות גרוע יותר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
זה ספציפית נראה לי שלא כדאי לומר.
מההודעה הפותחת נראה שזו התנהלות של המלמד, ולא רגישות יתר של הילד. למה סתם לשים סטיגמה על הילד בעיני המלמד?
כביכול המלמד עצמו בסדר, אבל יש ילד אחד שלוקח הכל קשה.
ההתנהלות של המלמד פוגעת בכל הילדים. עדיף שינסה לשנות את כל צורת היחס שלו, ולא רק כלפי ילד אחד שההורים אמרו שהוא מידי רגיש, נעבעך.
להפך, לפעמים משפט כזה עלול אולי לעשות גרוע יותר.

ככה הרב'ה לא ירגיש מואשם, אלא מטפל דגול.
פשוט בהנחה שאי אפשר לתקן את הרב'ה, או לפטר אותו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
ככה הרב'ה לא ירגיש מואשם, אלא מטפל דגול.
תראי, אני לא ככ מבינה ומנוסה בעניינים כאלו. כך הרגיש לי.
יתכן שאת צודקת.
עדיין נראה לי שעדיף לבוא בגישה שאומרת - למחנך אסור לעקוץ ולהשפיל, ולא משנה כמה הילד שמולו חזק.
ולא בגישה של - הכל טוב, רק הילד שלי בעייתי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
בלת"ק.
כמה דברים יש לי להגיד:
א. לדבר עם הרב'ה בכבוד!! להרעיף במילים איך שהילד נהנה וכו' וכו', רק נקודה קטנה שאת רוצה לחדד, שהבן שלך מאד נפגע מדיבור עוקצני, למרות שיש ילדים שמסתדרים עם זה, הוא ילד רגיש ו, לספר לו שהוא בא הביתה בוכה כי הרב'ה אמר ככה וככה, ואת בטוחה שהרב'ה לא שם לב, ולכן את מתקשרת.
אם זה לא יעזור:
לדבר עם המנהל.
במקביל תפני לעוד הורים ותוודאי איתם שגם הם שמו לב לזה. אפשר שגם הם יפנו למנהל.
זה אמור לעזור, לפחות להפחית את הבעיה.

ומה הכי חשוב? תפילות תפילות תפילות.

סיפור קטן.
היה לי סיפור עם מורה של הבת שלי באחת השנים.
אני לא רוצה לפרט יותר מידי, אבל זה היה משהו שחשבתי שלגשת איתו למורה או להנהלה היה יוצר אפקט יותר גרוע.
שלחתי לה מתנת הערכה (שזה לבד עלה לי במאמצים מרובים...)
פתחתי ת'סידור ופשוט שפכתי את נשמתי. הקב"ה הוא השותף השלישי, ואם אני עשיתי מה שיכולתי, הוא יעשה את מה שהוא יכול, והוא כל יכול. והוא עשה!!

יומיים אחר כך המורה לא הגיעה לכיתה, חצי שנה היא שכבה בשמירה.
סליחה המורה, כנראה התפללתי מידי חזק...
גם לי היתה מורה שהתעללה בי ובעוד חברה
באחד הימים היא לא נתנה לנו להכנס לכתה כל היום!
חברה שלי מאוד בכתה מההשפלה, והיה לה ממש קשה. אין לי מושג למה אני הייתי כל כך אדישה
אחרי כשבוע-שבועיים המורה עברה תאונה, ולא הגיעה כמה חודשים
אולי היו כמה שהצטערו, אבל לנו היתה ישועה של ממש
אז אולי הרעבע'ס והמורות צריכים קצת להיזהר מדמעות של תלמידים/ות!
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
גם לי היתה מורה שהתעללה בי ובעוד חברה
באחד הימים היא לא נתנה לנו להכנס לכתה כל היום!
חברה שלי מאוד בכתה מההשפלה, והיה לה ממש קשה. אין לי מושג למה אני הייתי כל כך אדישה
אחרי כשבוע-שבועיים המורה עברה תאונה, ולא הגיעה כמה חודשים
אולי היו כמה שהצטערו, אבל לנו היתה ישועה של ממש
אז אולי הרעבע'ס והמורות צריכים קצת להיזהר מדמעות של תלמידים/ות!
שלחי ל @חיים ולדר
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
למה?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

אולי גם אתם חוויתם חוויה דומה?
ככה זה בכל מקום?

הבן שלי בכיתה א', ילד חמד,
בגן חיידר הבנתי שיש פער ושהוא רכרוכי ולא בשל. לא קיבלתי שום מידע מהגננת,
ורק שפניתי אליה היא אמרה שאני צודקת... רצינו להשאיר שנה בגן, ולא הסכימו.
במכינה, שיכנעתי את הרב'ה שהילד לא בשל, הרב'ה הסכים איתי באופן חלקי, אמר שהוא חלק, אבל לא היה מודאג מידי,
עשינו אבחון כנדרש, וועדת שילוב, קיבל שעות, מקבל קלינאית תקשורת. רצינו להשאיר במכינה ולא הסכימו.

אבל תכל'ס,
הילד המתוק הזה - לומד השנה בכיתה גדולה מאוד, (כמעט פי שניים מהמכינה)
אוהב את הלימוד מאוד, אבל חורק שיניים כל הזמן.
רכש יפה את הקריאה אבל מתאמץ מאוד, כותב נפלא, אבל בכיתה מתקשה ממש לכתוב והספר שלו מלא במחיקות :(
מבין מעולה את הנלמד, אבל לא מרגישה שזה מלהיב אותו במיוחד.
תכל'ס- מרגיש לי שהוא יכול לצלוח את זה, אבל הוא לא בשל.
כאילו בכח משאירים אותו במשבצת הזו ומנסים לעזור לו עם קביים, מה שיתכן, שאם רק היה נשאר עוד שנה במכינה,
יכולנו לחסוך לו את רוב הקשיים. אולי הוא לא היה שפיץ, אבל בטוח לא היה חלש.

א. למה ההורים צריכים לרדוף אחרי הצוות לקבל מידע? למה מרגיש כאילו, אם מסתדרים, אז יאלה יופי, נחליק את זה?
ב. למה בחיידרים אין אפשרות להשאיר גן / מכינה בעת הצורך? למה טובת הילד לא עומדת במרכז?
ג. האם אתם מכירים חיידר מעולה בירושלים שאפשר יהיה לקבל בו מענה אישי ומקצועי לילד ושיהיו קשובים לצרכים שלו?

אני חושבת שהשנים האלו קריטיות לכל העתיד של הילד, ואם עכשיו הוא רודף אחרי עצמו, מה יהיה בצמתים הבאים????
רציתי להתייעץ
הציעו לנו משהו שלא מריח טוב בכלל בכלל.
אני אקדים ואומר שאין לי צל של ספק אם לגשת לעסקה או לא.
כי אני לא עושה את זה בכל מקרה.


השאלה שלי רק האם משהו נתקל בזה, והאם מישהו יכול להצביע לי נקודתית היכן העוקץ?

אוקיי אז הסיפור בערך ככה:
אחד שמייבא רכבים מחו"ל. רוצה לייבא רכב מאד מאד יקר, לרשום אותו על שמנו, שאנחנו נוציא את המימון- ההלוואה ל 50 אחוז, ו50 אחוז הוא מביא מזומן.
הוא יעביר לנו שכר נאה, וכן כמובן כל חודש את סכום ההלוואה..
מתחייב תוך שנה לסדר את העניין למכור את הרכב ולכסות את ההלוואה
ולנו יש בתמורה, וכעירבון, רכב יקר מאד הרשום על שמנו.. שאם הוא לא ישלם/יאבד אז הרווחנו גם את חלקו...
מצד שני הרכב אצלו...
כמה מכרים שלנו כבר עשו את זה ובנתיים הכל דופק.

ניסיתי לשאול הגימיני הוא ממש לא התלהב וגם נימק..לדעתו הסיכון כאן גבוה מדיי.. להוציא הלוואה ככ גדולה.. אבל הוא מביא כל מיני דברים שכבר כן שללתי את זה.. ודברים שניתן גם להכניס לחוזה

מעניין אותי האם מישהו נתקל בכזה סוג הצעה?
  • חחח
Reactions: aabb1 //
7 תגובות

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה